Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_horses

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:31

Hier een stille meelezer, maar jeetje wat heb je een hoop voor je kiezen gehad Daphne.
Ik hoop dat het komende tijd goed lukt om op te bouwen qua eten. Ik neem aan dat je lijf echt vanzelf weer sterker word. Hou vol!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 18:52

Bedankt voor jullie lieve berichten weer <3 Jammer dat sommigen met andere reden in dit topic lijken te zijn, dan de meeste.. Ik heb dan ook toch maar besloten mijn foei lijstje wat uit te breiden en dus zal ik op bepaalde bokkers niet meer antwoorden.

Saskiaojan: Ik woon net onder Zwolle, in het dorp met de grootste plus supermarkt van Nederland. Even zo om m'n woonplaats niet letterlijk te noemen hier :+ Dat is zo te zien wel een flink stuk uit jouw buurt.
Maar ik vind het súper lief van je! <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:57

Je hebt groot gelijk meid! Die energie kan jij beter aanwenden voor jouw herstel!
Zet 'm op en laat je niet kisten!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 01:43

Als het eten een beetje vooruit gaat, dan kan de dietist een eiwitberekening maken voor je. Dat maakt het soms makkelijker om voldoende eiwit te eten, omdat je dan zelf een beetje kunt gaan rekenen. Met de flesjes drinkvoeding kom je vaak al een heel eind voor wat je nodig hebt.
Goede eiwitbronnen zijn kip(filet) en ander vlees, skyr, kwark, griekse yoghurt bijv. En tonijn als je dat lust.
Kaas is ook een bron. Ik meng zelf af en toe cottage cheese met 2 eitjes in een blender tot een glad papje en dan bakken. Heb je een eiwitrijk gebakken eitje :P.
Danio heeft hipro, soort breaker met 25 gram eiwit. Kun je gewoon bij de supermarkt halen.

Qua hele discussie over al dan niet vloeibaar. Na elke operatie schrijft de opererend arts een verslag in het dossier met daarin ook eventuele beperkingen over voeding. De arts heeft hier lang genoeg voor geleerd :+. De verpleging en diëtist kunnen dit nalezen en het eten zal ook besproken zijn voor TS naar huis mocht. Dus zou me er geen zorgen over maken :o.

En TS, gun jezelf de tijd en wees lief voor jezelf :knuffel: Herstel hiervan gaat echt even tijd kosten. Gelukkig ben je jong, maar zo hé wat heb jij een hoop ingeleverd en pech gehad dat je van het een in het ander rolt. Jezelf vol proppen gaat ook niet werken, zolang je op kunt bouwen ben je al heel goed op weg. Trek op tijd bij de diëtist aan de bel als je hieraan twijfelt. Het helpt als je dan een lijstje hebt liggen wat je allemaal op een dag binnen krijgt. Sowieso misschien niet stom om dat in een app of op papier een beetje bij te houden. Ook zodat je zelf overzicht kunt houden.
Succes met je herstel en veel beterschap!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:27

De app van voedingscentrum is heel fijn omdat deze ook precies laat zien hoeveel calorieën je eet, hoeveel eiwitten, hoeveel koolhydraten etc.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:39

Eigenlijk heeft TS, heel stom geformuleerd misschien, ongewenst een soort gastric sleeve gehad.
Nou is die 'sleeve' gelukkig weg, maar het is misschien helemaal niet gek om eens te zoeken op recepten en suggesties voor eten met een sleeve of bypass. Na zo'n operatie moet je opnieuw leren eten en vooral leren wat je maag kan hebben. Misschien geeft het goede en smakelijke ideeën: kleine en lekkere hapjes met voldoende voedingswaarde, die uitnodigen om te eten.
Uiteraard in overleg met je dietist :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:01

Ibbel, je refereert aan een totaal ander soort operatie. Dat is een feit dat niet van toepassing is en waar TS niets aan heeft. Bovendien gaat de vloeibare component in een standaard GS dieet nog wat langer door.

Overgeven en niet kunnen eten of drinken is geen vergelijkbare situatie met een GS.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:22

Ik heb het over recepten en lekker hapjes. Als je nog maar kleine hoeveelheden kunt eten, wat het geval is bij TS, dan zijn in die hoek misschien leuke, aantrekkelijke recepten te vinden. Niets meer, niets minder. Gewoon, het sóórt eten dat lekker en voedzaam is in kleine porties. Niet de reden waarom.
Ik zou ook kunnen zeggen: zoek eens op tapas-hapjes. Maar die zijn misschien vaker wat ongezonder/minder gebalanceerd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:30

Dus die vergelijking met een GS doet geheel niet ter zake. Brengt alleen maar verwarring van wat je eigenlijk wilt zeggen.

Overigens heeft iedereen het, denk ik, over de soort voeding en niet de reden waarom. In elk voedingsadvies van een ziekenhuis dat je tegenkomt, staat vooral de soort voeding met heel concrete voorbeelden (welk fruit, welke groenten, welke drank).

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:37

Leuk dat iedereen tips en adviezen geeft omtrent eten, maar volgens mij vraagt TS daar helemaal niet om? :+ :P
Ze heeft een diëtist en een team van behandelend artsen om haar heen die daarvoor geleerd hebben en haar de adviezen geven passend bij haar aandoening (en operatie).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:39

Er is ook al 100x gevraagd al deze adviezen achterwege te laten.
Waarom blijft iedereen dan toch doorgaan.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:41

Jolliegirl schreef:

Wellcht omdat TS recent nog uren op de vloer zat en niet terug naar bed kon komen waardoor bokkers zich zorgen maken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:23

Petpa schreef:
Jolliegirl schreef:

Wellcht omdat TS recent nog uren op de vloer zat en niet terug naar bed kon komen waardoor bokkers zich zorgen maken?

Voldoe gewoon aan de vraag van ts en de mods.
En ik heb het over de voedingsadviezen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:25

Nooit gehoord van het verband tussen ondervoeding en vallen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:43

Jezus dram niet zo door. Iedereen snapt dat verband. Maar TS is onder begeleiding van arts en diëtist. Het weer op krachten komen heeft tijd nodig. Wat een arrogantie om de adviezen van mensen die haar begeleiden, haar kennen en er voor geleerd hebben in twijfel te trekken.
Ik snap wel dat TS zich opnieuw (!) niet meer lekker voelt in haar eigen topic door de bemoeizucht van een aantal bokkers.
Stop daarmee.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 12:35

Gewoon wat goedbedoelde tips over eten, zoals die van Diddykong en Ibbel bijvoorbeeld, dat kan ik zeker waarderen :j En ook de smoothie die eerder gedeeld werd en nog veel meer.
Berichten die blijven gaan over dat het niet klopt dat ik niet vloeibaar eet, of dat mijn Diëtist z'n werk niet goed doet, of zelfs bokkers aanvallen die zogenaamd mijn Diëtist zouden zijn... Tja.

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:41

Petpa schreef:
Jolliegirl schreef:

En die zorgen hebben ze geuit, waaronder jijzelf, en ik ook. Echter dat je je zorgen maakt mag voor jou en/of een ieder ander geen reden zijn tot het wederom veroorzaken van onrust, ruzie, en in mening met haar eigen medische traject.

Ik snap dat het laatste woord willen hebben voor menig bokker een item is, maar wellicht is inslikken ook eens een idee voor enkele in dit topic. Het punt is immers wel duidelijk nu. We snappen het allemaal. Het hoeft niet nodeloos herhaald te worden.

@daphne: smoothies zijn zeker een goed idee, misschien soepjes ook voor afwisseling?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:55

Aan de bokkers die het betreft, ga jullie schamen...

TS heeft al niet bijster veel energie door de ingreep en alles wat er aan vooraf is gegaan, en steekt dan ook nog energie in het overtuigen van jullie.

Zeer egoïstisch van jullie om zo door te blijven drammen, zonder eens goed na te denken of het van waarde is voor TS.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:23

Je kunt wel blijven temmen in dit topic. Echt niet normaal …

Daphne, fijn dat de operatie achter de rug is en ik wens je veel sterkte met je herstel.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:36

Dat idd, sommige mensen moeten zich schamen.

Smoothies lijken me idd een goed idee, daar kan je alles wel in verwerken om het vlot binnen te krijgen.

Je bent nu al zo lang ondervoed, dat heeft gewoon tijd nodig om weer te herstellen. Ik denk dat we ons amper kunnen voorstellen wat een aanslag je lichaam heeft gehad. Ik heb ooit een fikse buikgriep gehad en stond na 5 dagen niks binnenhouden al wankel op de benen. Laat staan na 2 maanden.
Nu je onder goede begeleiding bent komt het goed maar het heeft simpelweg tijd nodig.
Stapje voor stapje.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:14

Hopelijk gaat het nu allemaal goed ts.

Ik ben blij met je update dar het nu de goede kant op gaat.

Hopelijk gaat alles ook goed met je behandeling voor de die tumor.

Jee wat een pech allemaal met die 1e operatie en niet kunnen plassen en nu weer zo ziek.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:02

Je herstel gaat langzaam maar je komt er wel gewoon lekker achter de rollator buiten lucht op gaan snuiven en als je naar je paardje kan nog beter dat is het beste medicijn veel beterschap nog

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:15

Fijn TS dat het al zoveel beter gaat! Weer wat kunnen eten is al een hele vooruitgang. Je doet het goed. Luister naar je eigen gevoel en je eigen lichaam. :)

Als je de mogelijkheid hebt voor smoothies, echt ideaal. Mocht het kunnen: lekker slagroom en kwark erdoorheen doen. Smaakt het heeerlijk van en goeie extra kcal.

En anders wat eiwitdrankjes uit de supermarkt? Of de eiwitdrankjes door de smoothie?

Nogmaals, kijk waar je je goed bij voelt en wat kan. Zijn enkel wat ideeen! Misschien voor nu, misschien voor later :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:14

De tip van iemand om tijdelijk ( indien mogelijk qua ruimte) een bed beneden te zetten is niet zo verkeerd. Wanneer jullie lid zijn van een kruisvereniging (?) dan kun je ook een hoog laag bed laten komen .

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:52

BigOne schreef:
De tip van iemand om tijdelijk ( indien mogelijk qua ruimte) een bed beneden te zetten is niet zo verkeerd. Wanneer jullie lid zijn van een kruisvereniging (?) dan kun je ook een hoog laag bed laten komen .

Vanuit je basisverzekering mag je zonder indicatie een half jaar (26 weken) een verpleegbed lenen. Daar zit ook een matras bij. Misschien niet leuk maar voor tijdelijk fijn als je iig de trap even kunt overslaan? Zelfde geld overigens voor meer hulpmiddelen zoals een (transport)rolstoel. Ook niet leuk maar dan kan je iig onderweg zitten ( je kan er ook achter lopen wanneer je dat trekt)

Ik heb vast een bed staan, maar ik leen er ook wel eens eentje voor logeerpartij bij vriendin oid. Trappen zijn de vijand hier lol