Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:17

Mooie runs dames! En zeker mooie afstanden!
Lekker dat je ‘m toch hebt kunnen uitlopen SV.
En verstandig om toch even bloed te laten prikken Ninus.. klinkt indd niet als ‘jij’! Wie weet toch een tekort op iets? Of wellicht toch een virusje?

Fijn dat de trail je goed bevallen is Goof!

Wat een gaaf plan Danseresje! Mocht je ergens in de regio Roermond/weert zitten en iets nodig hebben dan stuur gerust een berichtje! :j

Hier vandaag 10 km trail gelopen.. de eerste 3 km dacht ik echt dat ik er bij neer viel.. pfff.. mijn hartslag was helemaal niet hoog dus hoe dat kwam?
even rust gepakt en gestopt en daarna eigenlijk vrij makkelijk verder kunnen lopen..
ik vond het wel mega warm.. maar ik liep dan ook op het heetst van de dag. Niet Heel handig, maar soms is het nu eenmaal zo..

Fijne vakantie voor alle vakantiegangers! En succes voor degene die maandag weer van start mogen.. waaronder ikzelf.. -O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:28

Wat een lief aanbod Namiro! Ik ga het onthouden :j . Moet alleen heel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet hoe mijn route loopt. Over voorbereiding gesproken :')

Goed gedaan, je 10km op het heetst van de dag!

Mijn tas staat klaar:
Afbeelding

Hij is alleen best zwaar -O- . Sowieso meer gewicht ten opzichte van vorig jaar omdat ik een stoeltje en een gasstelletje mee heb. De tas is ook wat zwaarder dan die van vorig jaar..... Dus dan wil het natuurlijk wel :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:06

Mooie foto's dames!

Ninus, goed dat je even je bloed laat checken.

Danseresje: eigenlijk is de DtD te ver hoor, voor mij. Maar ik doe 'm met twee collega's dus ook gewoon voor de lol. Veel plezier op je tocht!

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 22:09

Ninus ik zat te denken, ben je niet overtraind? Of herstel je verder wel goed?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 06:19

Wat een gaaf avontuur Danseresje! Heel veel plezier!
En ja, ik snap dat Suliko inspireert, vind het ook zo stoer wat ze doet :))

Ja het echte leven begint weer Namiro :D ik had ook nog een relatief rustige week, maar volgende week is het weer gedaan met de rust.

Leuk vooruitzicht Tiggs en lopen voor de gezelligheid is altijd goed :j

Geen idee SV, heb niet extreem veel gelopen en we lopen onszelf echt nooit stuk. Gisteren en vorige week was een uitzondering. Mijn waarden zijn ook prima, viel me gisteren ook niet tegen. Voel me nu ook gewoon goed. We gaan het zien, heb wel een lekkere luie dag voor de boeg :z :Z

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 08:11

Geniet van je lekker luie dag Ninus!
Wel stoer Tiggs dat je voor de lol en iets te lange afstand gaat doen :D. Lopen jullie wel vaker samen? Of liggen de looptempo's uit elkaar?

Ik heb hier nog een rondje gelopen. Ging makkelijker dan vrijdag, maar wel een fractie langzamer. Hartslag wel weer rustiger...
Nu eens kijken wat de komende drie weken brengen qua opbouw. En anders begin ik gewoon opnieuw >;) :')
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:39

Nee we lopen niet samen, collega's zijn veel sneller.

Was het bij jou ook zo benauwd buiten? Ik heb een korte intervaltraining gedaan, maar het zweet droop echt van me af.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:51

Nou, inderdaad. Daar was ik over aan het denken tijdens het lopen. Het zweet ging al goed tijdens, maar daarna droop het ook echt van me af!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:24

Lekker gelopen Danseresje!

Ik heb ook net gelopen, bedoeling was 25 maar het ging echt niet. Alles deed pijn, werd misselijk, etc etc. Na 11 km thuis even toilet en banaantje gegeten, toen verder maar bij 16 km toch maar gestopt.

Vond het ook warm inderdaad

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:40

Samantha als je er naar van wordt, ga je te ver denk ik. Althans zo werkt het bij mij.
Danseresje, lekker bezig hoor, heb je toch maar mooi ff gedaan.
Ninus, hopelijk gewoon een klein dipje, even rust pakken.
Namiro, mooi gedaan! Ik vind het snel warm worden als de zon erbij komt. Dan gaat mijn hartslag ook omhoog.
SV, hoe is het je voorbereiding van de klas gegaan, is het opruimen klaar?

Ik heb het bij 10 gehouden, dit was mijn enige loopje van de week. Netjes binnen het uur, ik ben tevreden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 13:02

Netjes Morris.
Het opruimen is redelijk klaar, ik kan morgen in ieder geval starten. Al zou ik nog wel 100 dingen kunnen doen in de klas. Maar dat is altijd zo. Het werk is nooit af.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:36

Lijkt me een uitdaging hoor, de start na de zomervakantie… dat jonge spul, nog aan het stuiteren en/of ‘s middagd inkakt omdat het zes weken lang kon.
Respect voor jou SV

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 13:47

Dank je! Is zeker een uitdaging.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:00

Mijn ook hoor @Morris. Petje af voor leerkrachten. Ik doe het jullie niet na :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:17

Verstandig om in te korten Samantha!
Duidelijke waarschuwing van je lichaam dat het vandaag ff niet okay is..

SV, sta je nu weer volledig voor de klas? Ik meen dat je op je vorige school een andere rol had? Of vergis ik me nu..

Ben met een half oog een man van onze loopgroep aan het volgen die nu bezig is met een Ironman.. die tijden die daar gelopen worden.. _/-\o_ en dan nog na het zwemmen en fietsen.. :wow:
Laatst bijgewerkt door -Namiro- op 18-08-24 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:17

Superknqp die afstand Sv en Ninus, ondanks dat het niet zo snel.was als gewild toch heel knap!
Heel veel plezier danseresje! Mocht je nog iets nodig hebben in noord limburg laat maar weten, mijn moeder woont daar.
Succes morgen Sv!

Ik heb gister les 13 van start2run gedaan, eerste keer blokjes van 5 min. Valt me fysiek mee maar het voelt wel heel lang. Voorheen was het "tot die bocht" en nu is het toch een stuk verder. Kan nu met mijn horloge ook timen, ga sneller dan ik had gedacht, 6.15 per minuut ondanks dat ik echt rustig aandoe omdat ik geen blessures meer wil. Begin morgen ook weer met werken dus hoop dat ik het zo fanatiek vol kan houden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 15:06

Namiro klopt ik sta vanaf morgen weer volledig voor de klas. In mijn vorige baan ondersteunde ik alle groepen en stond ik af en toe voor de klas.

Knap tempo hoor Eef_Bam!
Sterkte met werken morgen, wat voor werk doe je?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:46

Succes SV!

Ik ben ziek volgens mij, gisteren en eergisteren ook al niet fit en steeds misselijk en buikpijn.
Net paard nog gedaan, nu maar even rust.
Straks m’n koffer pakken.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:55

Wat een prachtige foto's van de trail wedstrijd zo met de paarse heide! Heel mooi. Kan me voorstellen dat 't bloedjeheet was. Ik ben opgegroeid naast de ginkelse heide maar heb daar maar 1x hardgelopen. Nee, de heide is alleen voor paardrijden, veels te zwaar :+

Danseresje, klinkt als een gave trek. Veel succes & plezier :)

Verstanding om even lekker rustig aan te doen als je je niet goed voelt Samantha!

Een groot deel hier morgen weer aan het werk, voor mij begint het 'volwassenen leven' ook weer, of tsja, eigenlijk juist niet want morgen is mijn eerste schooldag :)) Ik ga mijn zweedse lessen afronden zodat ik hopelijk volgend jaar een tweede bachelor (in het zweeds %) ) kan gaan studeren.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:25

Succes maar ook vooral veel plezier morgen SV.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:48

Supervixen schreef:
Namiro klopt ik sta vanaf morgen weer volledig voor de klas. In mijn vorige baan ondersteunde ik alle groepen en stond ik af en toe voor de klas.

Ah zie je! Toch goed onthouden!
Waar gaat je voorkeur naar uit?

Ai.. Danseresje.. dat is geen beste timing met het oog oo je wandelplannen! Hopelijk valt het mee! :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 20:53

Ik had die ondersteuning nog wel een jaar willen doen, minder werkstress. Maar een eigen groep is ook leuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:20

Veel leuke runs hier. En de heide bloeit nog.
Bloeit ook in schotland overigens, maar steeds kun je op de mooie uitzichtspunten de auto niet stoppen.
Maar goed, vandaag aangekomen en wel flink gewandeld eigenlijk. Op de boot zaten we op dek 2, hoe vaak ik niet naar 10, 11 of 12 gelopen ben met de trap, abnormaal. Geen lift genomen.
Verder natuurlijk de Kelpies even bezocht (best wel een tegenvaller), en de Falkirk wheel ( nog grotere tegenvaller). En daarna nog het Wallace monument, die was wel mooi. Uiteraard gewandeld en niet de shuttlebus gepakt.
Maar toen we om 8 uur eindelijk in het huisje waren had ik echt geen puf meer om te gaan hardlopen. Ik ben ook degene die rijdt, mijn vriend durft niet links te rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen een tocht van 2 uur met de auto, wat uitzichtspunten opzoeken, een kasteeltje bekijken en boodschappen ( bleh, maar hoort er bij) doen. Hopelijk dan wel energie voor een paar km hardlopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:58

Ik kom me hier weer melden. Door drukte en privé omstandigheden die heel veel stress veroorzaakten heb ik het hardlopen even laten zitten.

Ga straks weer lopen om het op te pakken. Zal na die tijd even bijlezen en reageren! :D

Ben benieuwd of ik dood ga zo. Na weken niet lopen. Laatste run was 18 juni. :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:36

Hier net voor het ontbijt een rondje hardgelopen. 60 hoogtemeters meegepakt ongeveer en 6km gedaan. Wel langzaam, 57 minuten. Ik had 1 stuk daar viel niet tegenop te hardlopen. Maar ook naar beneden moest het wandelen worden.

Verder ben ik lopen voor het ontbijt direct na het opstaan niet gewend. Maar toch wat gedaan. De Garmin Coach vond 'ruimte voor verbetering'. ;) Tja, 6km is toch wel wat anders dan de longrun van 30.57km wat er gepland stond volgens de coach (niet volgens mij). Maar de hartslag was ook niet hoog vandaag. Niet eens in zone 4 geweest. Zal wel van de ochtend komen. Mijn hrv is al een paar dagen 'laag', ik heb ook al een aantal dagen slecht geslapen. Te weinig. 3-4 uur per nacht, maar dat komt door de locaties waar ik slaap, niet thuis. Garmin vindt me 'overbelast', ik voel dat totaal niet. Al eens eerder gehad en dat ging gewoon na een weekje 'weer over'. Niets aangepast. Dus ik raak er niet van in paniek.
Vorige week toevallig zelfs 10km minder in een week gelopen dan normaal.

Maar ik had wel mooie uitzichten. :D

Afbeelding
Afbeelding