Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:46

Eelmo gefeliciteerd. Goed gedaan en leuk he verslag :j

Athelas mooi gebied :j

Joleine prachtig *\o/* ik wist nog et dat Costa Rica zo veelzijdig was joh maar ik vind het echt prachtig.

Goof ook weer mooie fotos <3

Wij doen vandaag helemaal niks *op boodschappen doen na _O-

Afbeelding

Dex is gevlucht omdat hij de parasol hoorde kraken _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:47

Hazelworm wouw, en BeFunny lekker genieten van het weer. Gaaf!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:52

Eelmo knap gedaan! Lijkt me een hele ervaring!

Jojoleinee wat heb je het mooi vastgelegd!

BeFunny heerlijke foto <3

Goof vanochtend was het nog wel beter uit te houden hè?
Oeh hazelworm! Goed dat je hem op een ander plekje hebt gelegd.

Ik ben weer thuis. Volgens mij de eerste vakantie waar we helemaal niet echt gewandeld hebben. Zo warm!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:09

Tof verslag Eelmo, en je hebt het gewoon gedaan *\o/*

Jaloers op de mensen die vroeg op pad waren. Mijn vriend is niet lekker dus rustig aan gedaan vanochtend. Nu wel zelf op pad, en het is lekker warm :D {:} ik heb nu 7 kilometer gelopen, dus tijd voor wat drinken. Zo nog een km of 5 terug naar de auto. De hei bloeit al <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag weer naar Apeldoorn fietsen denk ik, dan heb ik mijn beweging wel gehad vandaag :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:12

Dat is vroeg voor de hei!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:29

Super goed Eelmo! Gefeliciteerd! *\o/*
Vriendinnen van mij liepen ook, vanaf dag 2 hadden ze het zwaar, maar vanochtend ging het al: VOLGEND JAAR 100% WEER _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:30

Huh, heide al in bloei???
Wel mooi daar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:34

Mooi hoor Gaucho. Al bloeiende heide is dat niet wat vroeg?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:49

Mooi Gaucho <3

Ik ben van plan morgen naar salland of Veluwe te gaan (zonder hondjes want te warm) en bepaal morgen wel wat het dan wordt. Maar zou mooi zijn om wat heide in bloei te zien <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:53

BeFunny schreef:
Mooi Gaucho <3

Ik ben van plan morgen naar salland of Veluwe te gaan (zonder hondjes want te warm) en bepaal morgen wel wat het dan wordt. Maar zou mooi zijn om wat heide in bloei te zien <3

Sallandse Heuvelrug dus hei in bloei, Veluwe weet ik niet. Morgen een stuk koeler toch? En regen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:57

Dit geeft mijn buienradar aan voor Holten

Afbeelding

Stuk koeler dan vandaag maar geen regen (wel kleine kans op en dat zou alleen maar fijn zijn) en voor mijn hondjes echt te warm om zo'n NS wandeling te doen. Een 5km door het bos gaat wel maar daarna wordt het zelfs voor Dex niet fijn. Dus die blijven lekker thuis.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:03

Oh dat valt qua regen mee. Voor Apeldoorn inmiddels ook gewijzigd zie ik. Veel minder kans op regen en warmer. Tussen holten en Nijverdal is de hei al wel redelijk in bloei. Nog geen hele paarse velden, maar wel veel losse struikjes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:20

Ik kijk morgen ook nog wel op de radar en beslis morgen waar ik zin in heb haha. Ik zag bij Velp iig om 10 uur nog wel veel regen maar daarna weer droog de rest van de dag. Dus ik denk dat ik dat geen rol laat spelen. Maar dat ik een rol laat spelen ook hoe ov gaat morgen. Holten is best een reis en als er iets tegen zit helemaal zeg maar en bij Utrecht Centraal kan ik nog van koers wisselen.

Ik heb een route wat niet de officiële route is. Het is de trail route die ik wil gaan wandelen als ik optijd wakker ben tenminste :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:26

axel_1997 schreef:
Ziet er uit als een mooi gebied Athelas! Waar is het?

Het Kootwijkerzand!

Wauw, jojoleine, prachtig _/-\o_
Super goed gedaan Eelmo!
Mooie foto's Goof.
Ziet er relaxed uit BeFunny.
Mooi Gaucho, wel warm inderdaad.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:45

Dankjulliewel! :D

Ik wil sowieso nog een keer want ik vind het 2e kruisje mooier _O- Stond je ook nog ergens langs de route, Dide? Ik denk dat ik volgend jaar ergens langs de route sta, maar er komt een 2e kruisje. Al mo we krupe!

Het lopen met zoveel mensen is aan de ene kant super gaaf en aan de andere kant ook echt wel frustrerend soms. Zeker op plekken waar het dan vast loopt en er toch mensen zijn die naar voren willen en er tussendoor kruipen. Als het sneller kon zou ik ook sneller gaan := Maar zeker over de 7 heuvelenweg was het echt heel erg gaaf om dat lint van mensen door de heuvels te zien trekken!

En we hebben 2x een ambulance door moeten laten, en dan denk je 'hoe dan' maar de hele stoet ging open voor de ambulance. Het zijn zo veel mensen, maar op een paar ongezellige typjes na loop je écht samen. Ik vond vooral de militairen erbij heel bijzonder. En uiteraard het publiek!

Helaas heeft mijn vriendin Covid opgelopen tijdens de 4Daagse (ineens heel logisch dat ze zo slecht ging de laatste dag) dus ik zal volgende week ook wel plat gaan }:0

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:09

Hebben jullie nog tips voor een fijne wandelbroek ? Of is deze vraag al tig keer gesteld ?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:19

Waauuww wat een tof verslag Eelmo! Klinkt als enorm nagenieten. Is het niet lastig om niet je eigen tempo te kunnen gaan?

Van die eerste kikker heb ik ook nog deze:
Aan het paren!

Afbeelding

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:25

Wat zijn jullie allemaal nog goed bezig met dit weer, prachtige foto's komen er voorbij !

Gefeliciteerd Eelmo *\o/*

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:26

Maris schreef:
Hebben jullie nog tips voor een fijne wandelbroek ? Of is deze vraag al tig keer gesteld ?

Ik vind wandeltights vaak het fijnste of een winter hardloop tight die zijn steviger dan die zomerse tights en dus beter bestand tegen takken enzo.

Ik heb tights van revolution race opzich zitten ze heerlijk maar ik vind ze snel vaal worden. En mijn winter running tight van Evadict blijft heel lang goed die komt van Decathlon.

Ik heb ook wat korte outdoor tights die vind ik ook heel fijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:33

Diep diep diep respect Eelmo! Super leuk verslag!

@Maris is loop meestal in een revolution race broek. Ik heb de softshell pusher/bouncer die ik graag draag en voor de winter een gevoerde softshell. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is :j

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:59

Erg leuk,weer, jojoleinee.

Ik was vanmiddag naar het Dwingelderveld.
Ja,daar was het ook al warm.
:)

Afbeelding
Stapstenen.
Afbeelding

Mijn favoriet.
Wespspin.
Afbeelding

Citroenvlinder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 16:12

Maris schreef:

Zal per persoon verschillen, voor mij is koel, nauw aansluitend maar wel soepel en zakken belangrijk. En sneldrogend. Van Decathlon vind ik de Forclaz heel fijn en ik draag ook vaak een hardloop legging, die van Fusion vind ik top.

Prachtige plaatjes wel Lizard!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 16:23

Mooi Lizard. Die spin is tof ja.

Ik vind zelf (wandel)leggings het fijnst. Decathlon heeft gevoerde en ongevoerde wandelleggings, maar ik loop inderdaad ook wel in mijn hardloopbroek.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:48

Eelmo schreef:
Dankjulliewel! :D

Ik wil sowieso nog een keer want ik vind het 2e kruisje mooier _O- Stond je ook nog ergens langs de route, Dide? Ik denk dat ik volgend jaar ergens langs de route sta, maar er komt een 2e kruisje. Al mo we krupe!

Het lopen met zoveel mensen is aan de ene kant super gaaf en aan de andere kant ook echt wel frustrerend soms. Zeker op plekken waar het dan vast loopt en er toch mensen zijn die naar voren willen en er tussendoor kruipen. Als het sneller kon zou ik ook sneller gaan := Maar zeker over de 7 heuvelenweg was het echt heel erg gaaf om dat lint van mensen door de heuvels te zien trekken!

En we hebben 2x een ambulance door moeten laten, en dan denk je 'hoe dan' maar de hele stoet ging open voor de ambulance. Het zijn zo veel mensen, maar op een paar ongezellige typjes na loop je écht samen. Ik vond vooral de militairen erbij heel bijzonder. En uiteraard het publiek!

Helaas heeft mijn vriendin Covid opgelopen tijdens de 4Daagse (ineens heel logisch dat ze zo slecht ging de laatste dag) dus ik zal volgende week ook wel plat gaan }:0

Ik moest werken helaas deze week en was woensdag ook niet thuis, dus niet in het dorp langs de weg kunnen staan, maar je bent wel op 1 km achter mijn huis langsgelopen :))

Mijn moeder heeft ook corona opgelopen, volgens mij heeft dat lekker onder de lopers rondgewaard :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:48

Wat een kleurrijke beesten Joleine!