Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:55

Het was echt genieten. Temperatuur top, zo goed als geen wind *\o/*
Mooie foto’s Maaike , is dat een lava landschap ?
Jammer van het weer :(:)

@Marlies , dat heet actief herstel :j
Gewoon lekker doen als je je er goed bij voelt .

@Padoertje , zaterdag was het idd iets minder mooi dan voorspelt.
Wat “ jureer “ je ?

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:32

Ja klopt Time. Mijn man was gisteren ook gaan fietsen en had heerlijk op het terras gezeten met de koffie en appeltaart. Was ik wel een beetje jaloers op.

Ik jureer B t/m M2. En ben al een jaar of 3 toezichthouder. Voornamelijk op selecties en kampioenschappen hier in ZH. Voorheen bestuurslid geweest van de regio, dus ze weten me goed te vinden hahaha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:14

Bedankt voor alle reactie's dat doet mij goed.

Ik lees jullie fietsverhalen wel graag
Mee, dat geeft wel afleiding.

Vanmorgen heb ik een klein stukje gefietst dat ging wel goed. Vaak in de avond zegt mijn lijf dat ik moet gaan zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:06

Dan lekker naar je lijf luisteren Zebra. Fijn dat het vanmorgen wel gong

Wanneer kan je bij de fysio terecht?

Time, idd actief herstel.

Foei wat een gezeur op het werk. Vrijdag liep de emmer over en heb ik even heel duidelijk wat grenzen gesteld. Die boodschap is over gekomen want vandaag kwamen de hoge heren er op terug en per direct gaan we wat veranderingen doorvoeren. Voelt toch goed om soms even op je strepen te gaan staan.

Moest wel een beetje lachen, werk op woensdag een halve dag en wou wat later beginnen, want Sander is morgen jarig en we krijgen visite in de avond, zegt mijn chef, joh neem lekker vrij, ff bijtanken. Toen wist ik dat de boodschap wel over was gekomen :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 05:14

Padoertje schreef:
Ik jureer B t/m M2. En ben al een jaar of 3 toezichthouder. Voornamelijk op selecties en kampioenschappen hier in ZH. Voorheen bestuurslid geweest van de regio, dus ze weten me goed te vinden hahaha.

Leuk :j

MarliesV schreef:
Foei wat een gezeur op het werk. Vrijdag liep de emmer over en heb ik even heel duidelijk wat grenzen gesteld. Die boodschap is overgekomen want vandaag kwamen de hoge heren er op terug en per direct gaan we wat veranderingen doorvoeren. Voelt toch goed om soms even op je strepen te gaan staan.

Zooo herkenbaar :D

En gefeliciteerd met Sander .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 05:16

Zebrastreep schreef:
Vanmorgen heb ik een klein stukje gefietst dat ging wel goed.
*\o/*

Dat klinkt goed !

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:07

Time2Tri schreef:
Zebrastreep schreef:
Vanmorgen heb ik een klein stukje gefietst dat ging wel goed.
*\o/*

Dat klinkt goed !

Wat fijn Zebrastreep!

Hier is gisteren de Swift smart bike aangekomen https://www.zwift.com/eu/zwift-ride-smart-bike
Nu kunnen we lekker thuis trainen, zonder gedoe van fietsen wisselen op de trainer. Deze smart bike is heel makkelijk verstelbaar, dus we kunnen hier allebei op. Nog even de TV en andere dingen aansluiten en dan kunnen we aan de bak :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 16:44

Wat fijn Padoertje , ik zag bij ons in de coaching whatsapp groep dat die idd afgeprijsd was *\o/*

De werkweek zit er weer op , zo nog even binnen fietsen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 17:46

Hoe gaat het met iedereen?

Het heeft even geduurd en heel wat bezoekjes aan 4 artsen en heel veel paniekaanvallen en angst, maar ik ben lichamelijk 'gezond'. Tussen haakjes want ik heb een burn-out. Vandaar alle pijntjes, paniekaanvallen en angst.

Ik mag wel sporten, maar heb tegelijk ook angst opgebouwd om weer het op te pakken. Het is ook rustig sporten, maar ik zou niet nu zomaar het bos ingaan. Hardlopen is ook niet echt een optie, ik ben snel duizelig door hyperventilatie. Dus voor nu is het stal uitmesten en rustig wandelen en vooral heel veel rusten.

Ik denk dat ik volgend jaar weer ga beginnen bij een trainer om vertrouwen op te bouwen. Voor nu is het psycholoog en de bedrijfsarts en veel rusten. Ik voel mij al wel wat beter nu ik de diagnose heb gekregen en weet wat er is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 08:43

Goedemorgen :O

@Zebrastreep , wat fijn dat je nu iig een diagnose hebt :(:)
En ik hoop dat je daar snel weer uit kunt krabbelen .
Kun je qua sport niet iets van rustige "lesjes" doen zoals yoga ?

Voor mij is het nog drie weken tot de wedstrijd in Turkije .
Dus vandaag staan ook nog lange duurtrainingen op de planning .
Maar , ben net wakker , heb tot vannacht laat nog het WK in Kona gekeken .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 18:43

Duurtraining nog gelukt time?

Zebrastreep doen wat nu goed voelt. Vriend van ons (ook burnout) is de laatste tijd heel veel met mij mee geweest om die reden, niet alleen en met iemand mee die rustig rijdt als het nodig is. Hopelijk vind je dat ook, als je er aan toe bent

Hier in voorbereiding op de Dutch Masters, vandaag stond een duurtraining (mtb tourtocht van 70km) op de planning. Ben al drie weken verkouden en aan het hoesten, beetje op en af.
Woensdag ging het fietsen niet, vandaag wel alleen ben ik heel duf in mijn hoofd. Dat resulteerde in onvrijwillig bodemonderzoek. Ben er hard af gegaan helaas.

Gelukkig niets gebroken en de fiets nog heel. Maar beurs links de knie, bovenbeen, aantal ribben, bovenarm en de grote rugspier heeft een tik gehad. Op rechts twee kapotte vingers.

Gebeurde op km 18 van de 70, heb hem wel uit gefietst gelukkig. Morgen waarschijnlijk als een oma uit bed :+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 22:18

Ik vind het fijn om te horen dat er een diagnose is gekomen Zebrastreep. En nee, dat is niet leuk, maar het is wel iets waar je verder mee kan zodat je kan gaan herstellen en weer beter worden. Wees lief voor jezelf!

En Marlies, doe je wel voorzichtig! Het klinkt alsof je een hele nare stuiter hebt gemaakt. Ik vind het knap dat je de rit uit hebt weten te fietsen, maar hoop ook dat het morgenochtend meevalt.

De wedstrijd komt nu wel rap dichterbij Time! Ik hoop dat de voorbereidingen goed gaan en dat je topfit aan de start verschijnt.

Ik ben inmiddels weer terug vanuit Sicilië (zonder fiets, maar met wandelschoenen) en heb alle was weer weggewerkt. Vandaag lekker een uurtje gefietst. De komende tijd gok ik dat het vooral conditie behoud gaat zijn, want over 3 maanden ga ik 2 maanden op reis en in de tussentijd zijn we huizen aan het bekijken. Oja, en werken moet ook gebeurden. Teveel dingen en te weinig tijd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 05:31

MarliesV schreef:
Duurtraining nog gelukt time?

maaikemuis schreef:
De wedstrijd komt nu wel rap dichterbij Time! Ik hoop dat de voorbereidingen goed gaan en dat je topfit aan de start verschijnt.

Met mijn trainingen van gisteren 3 1/2 uur fietsen en 38 minuten hardlopen de week met 11 uur training afgerond *\o/*
Deze week de laatste loodjes , voordat we gaan afbouwen .

Oh jeetje @Marlies , dat klinkt als een flinke smakkerd . :(:)
Dat zul je idd best merken vandaag .Lekker warm in bad ? en een pijnstiller ?

@Maaike ; zo herkenbaar :j te veel te doen , de dagen te kort .
Oooo spannend , op huizenjacht .Blijven jullie wel in Almere ?

Zo fit al ik op het moment ben , ben ik dit jaar nog niet geweest *\o/*
Dus dat geeft wel vertrouwen .Mijn knie werkt ook mee .
Soms denk ik dat de artrose helemaal niet zo het probleem is .Maar dat eventueel iets in de voeding een soort van reuma ( ontstekings )reactie veroorzaakt ?
Ik heb afgelopen week 30 km hardgelopen zonder problemen .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 06:34

Time, kan natuurlijk heel goed zo zijn, dat het een andere oorzaak heeft bij jou. Alleen dan wordt het echt een mega puzzel om uit te zoeken. Super fijn iig dat je er zo fit bij loopt!

Maaike, fijne vakantie gehad? Zag natuurlijk al wat op Strava voorbij komen.
Drukke periode voor de boeg dus, wel toffe dingen zo te lezen!

Ja ging hard, ben er denk ik in 30 jaar nog niet zo hard af gegaan. Gisteren idd lekker in bad gezeten en met paracetamol naar bed. Die heb ik net ook maar geslikt want top is het niet. Links is beurs (ribben /schouder/knie), maar rug en nekspieren hebben een flinke reactie van de klap. Dus ff rustig aan en idd aan de pijnstillers. Gelukkig geen hoofdpijn voor nu!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 09:35

Ik denk dat met goede en bewuste looptraining en techniek je een heel eind komt. Dat is bij jou allebei aanwezig. Ik hoop ook dat je nog heel lang op deze manier door kunt gaan.

Doe je rustig aan Marlies? Ik hoop dat je snel een beetje ontkreukeld. Je moet echt een smak gemaakt hebben!

En nee, wij willen heel graag weg uit Almere. Ik/we vinden het er vreselijk. Ik heb al 4 jaar lang het gevoel dat ik in een sociaal experiment terecht ben gekomen, gecombineerd met spelelementen van Utopia waarbij de jury het pand heeft verlaten. Ik wil hier weg…

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:11

maaikemuis schreef:
En nee, wij willen heel graag weg uit Almere. Ik/we vinden het er vreselijk. Ik heb al 4 jaar lang het gevoel dat ik in een sociaal experiment terecht ben gekomen, gecombineerd met spelelementen van Utopia waarbij de jury het pand heeft verlaten. Ik wil hier weg…

Ik moest het toch voorzichtig vragen Y;(
Het is een bijzondere stad , en ik zou er echt voor geen geld willen wonen _O-
Die bevestiging krijg ik altijd als ik 1 x per jaar daar een weekje ben rond de Challenge Almere .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:21

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan. Niet gefietst, maar wel met de personeelsvereniging 4 dagen door Ljubijana gesjokt. Prachtige stad en genoten van alle terrasjes, want we hadden alle dagen volle zon en 20+ graden. Was echt genieten.

@Zebrastreep, geen leuke diagnose maar wel goed dat je nu weet hoe en wat en in je eigen tempo daaraan kunt werken. En wandelen is ook echt fijn, dus doe dat lekker met een fijn muziekje of podcast op.

@Time knap hoor die duurtrainingen! En fijn dat je zo fit bent! Moet een goed en vertrouwd gevoel geven zo in de laatste voorbereidingen.

@MarliesV beterschap! Zal een beste klap zijn geweest dan..

@Maaike, klinken als mooie plannen allemaal!

Hoe is het met Gothico? Jou heb ik al een tijdje niet voorbij zien komen hier.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 18:52

Wij hebben vanmiddag een huis gekocht *\%/* :oo

Ik ben nog altijd aan het bijkomen van de snelheid van alles. Vorige week kwamen we het huis tegen, zaterdag koud uit het vliegtuig bezichtigd, vandaag een tweede bezichtiging waarbij ik echt als een blok viel voor het huis en tot onze grote verbazing werd het bod direct geaccepteerd. Ik ben echt perplex en uitzinnig tegelijkertijd! Het huis is zo mooi en we gaan een tuin krijgen zo heerlijk.

En het sociale experiment dat Almere heet, mag ik gaan verlaten. Het is heel persoonlijk, ik ken echt genoeg mensen die het helemaal geweldig vinden hier in de stad. Ik denk dat ik het beter doe in een groot dorp of kleine stad waar mensen omkijken naar hun omgeving en naar elkaar. We gaan nu aan de andere kant van het water wonen. En… de eerste gravelstrook van het Gooi begint op 3 km van ons huis. Wat kan ik me nog meer wensen <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 05:26

maaikemuis schreef:
Wij hebben vanmiddag een huis gekocht *\%/* :oo

Ik ben nog altijd aan het bijkomen van de snelheid van alles. Vorige week kwamen we het huis tegen, zaterdag koud uit het vliegtuig bezichtigd, vandaag een tweede bezichtiging waarbij ik echt als een blok viel voor het huis en tot onze grote verbazing werd het bod direct geaccepteerd. Ik ben echt perplex en uitzinnig tegelijkertijd! Het huis is zo mooi en we gaan een tuin krijgen zo heerlijk.
We gaan nu aan de andere kant van het water wonen. En… de eerste gravelstrook van het Gooi begint op 3 km van ons huis. Wat kan ik me nog meer wensen <3

Whoop whoop , zo dan ...gefeliciteerd *\o/*
Wanneer gaat het grote verhuizen beginnen ?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 06:37

He leuk weer wat leven in het topic, ik was het ook een tijdje kwijt.
@zebrastreep goed dat je nu een diagnose hebt,ik hoop dat veel buiten zijn, rusten en tzt ook fietsen je goed gaat helpen.

@marlies Ai dat klinkt als een flinke smak, dat komt toch wat harder aan als je wat ouder wordt he. Hoop dat je het vertrouwen op de fiets niet kwijt bent, daarvoor wel goed dat je meteen doorgefietst bent.

@time wat een goed gevoel moet dat zijn zo einde van het seizoen op je top te zitten en precies op tijd voor je hoofddoel, is je echt gegund!

@maaike Hee wat een nieuws!! Echt super fijn dat het zo snel gegaan is, dat hoor je ook vaak anders. Moet jullie huidige huis nog verkocht worden? Hopelijk past het nog met jullie reis plannen, dat wordt ook een heel avontuur!

@padoertje lekker vakantie gehad, pak je het fietsen wel weer op of even een herfst/winter pauze?

Hier alles goed, ik was dit weekend kijken bij het WK gravel en meegedaan aan een toertocht over het parcours. Echt gaaf om mee te maken, de sfeer was ook top. Binnen Langszij hebben we een paar heftige ongelukken gehad dit seizoen, dat hakte er wel in. Maar we zijn een hechte club en dat geeft ook echt steun. Gisteren de alv en bijzonder hoeveel actieve leden we hebben ook, echt blij mee!
Ga proberen weer wat vaker te posten, kunnen we elkaar de donkere tijd een beetje motiveren!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 06:38

Maaike gefeliciteerd!! Dat is heel snel gegaan dan. Moet waarschijnlijk nog even landen. Waar ga je naar toe qua plaats?
En makkelijker voor beide ook qua werk of maakt dat niet zoveel uit?

Padoertje, oh lekker weer en mooie stad, altijd prima!

Nou prima nachtrust gehad en de nek voelt gelukkig vandaag minder pijnlijk. Over de rest gaan we het maar niet hebben :+ . Gelukkig zijn het spieren en vaak herstelt dat wel vlot.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 09:39

We gaan naar Blaricum verhuizen. Aan hetzelfde water gelegen als Almere, maar dan aan de goede kant. En het bos is super dichtbij, daar word ik enorm gelukkig van. Het is echt waanzinnig snel gegaan, het moet echt nog wel even landen. En in januari gaan we op reis, dat afzeggen dat kan niet meer, dus alles komt enorm snel op en in elkaar. Het is een beetje alsof we alles in de magnetron hebben gezet en op het knopje hebben gedrukt. Het komt vast goed! Voorlopig ben ik een ontzettend blij mens.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:23

Thami schreef:
He leuk weer wat leven in het topic, ik was het ook een tijdje kwijt.

@time wat een goed gevoel moet dat zijn zo einde van het seizoen op je top te zitten en precies op tijd voor je hoofddoel, is je echt gegund!

Hé hé , daar is ze weer *\o/*
Waar was je nou zo lang ?
Blij dat je er weer bent , en hoop dat je weer gezellig mee kletst .

Ik hoop dit idd vast te kunnen houden de komende drie weken . Zonder gezeur van een knie .

@Maaike , tof hoor . Dus ook een stukje dichter bij je werk ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 07:09

Het is iets verder, maar ik zit precies binnen het gebied wat nog valt onder de aanrijtijd tijdens diensten. Ik mag thuis blijven slapen tijdens dienst.

Dat is de ironie. Op papier heeft Almere alles wat praktisch is en daardoor het leven prettig zou moeten maken en toch ben ik er ongelukkig. Nu gaan we iets krijgen met minder gemak om de directe hoek en ik word er veel rustiger van.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:59

Lijkt me een goede beslissing Maaike, het is zo belangrijk en fijn als je je thuis ook echt thuis voelt. En het bos zo dichtbij, dat maakt alles goed!
Fijn Marlies dat iig je nek weer wat beter voelt, nek en hoofd zijn vind ik altijd het spannendst qua blessures. Hoop dat de rest van je lijf ook snel weer hersteld.

@Time niet echt een reden voor bokt stilte, maar ik beloof beterschap!

Was vanochtend lekker rondje gravellen met een clubgenootje, de herfst mag van mij zo blijven :)