Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:28

Ik negeer de rode letters :D

Hoe gaat het hier met de kindjes en de mama's? De eerste verjaardagen zijn ook al in zicht :)

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:51

Hier gaat het goed. Tijd gaat zo snel, ze worden zo snel groot.
Ik merk wel dat nu langzaam mijn buikspieren een beetje oké gaan doen, heb tijdens werk (fysiek ) wel best lang toch wat pijn gehad.
Waar ik wel mee worstel is de mom guilt af en toe, en dit terwijl isa de opvang geweldig vindt. Maar dat moet zijn plek een beetje vinden denk ik.
Hoe is het met jou farjen?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:13

Hier gaat het ook goed! Vorige week wel een drama week gehad want zijn bovenste tandjes kwamen door. En hij wil meer dan wat die al kan, zoals staan en kruipen. _O-

Jaa nog 3 maand en dan is die al weer een jaar! Tijd gaat hard haha.

Vind je het nog steeds lastig dan Redbutton om haar af te geven bij de opvang. Bodi vind het ook geweldig bij de opvang en zij hem ook. :')

Hier ook nog steeds zwangerschapskilo's die er af moeten en merk met paardrijden dat ik soms ook nog dat ik wat balans mis ofzo. :=

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:18

fijn dat het bij jullie goed gaat!

Hier gaat het ook goed, nog 3 maanden en dan is hij 1 jaar. Tijd vliegt! Mees gaat sinds kort 3 dagen naar de opvang, dat geeft mij mee rust en hij vindt het er geweldig.
Zijn nu op Gran Canaria voor onze eerste vakantie. Zo leuk!

Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:32

Ooh lekker op vakantie! En ook al zo'n mooi gebit met die tandjes haha.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:35

Wat een heerlijke foto! Genieten zeg.

Ik heb niet de moeite met afgeven, ze vindt het fantastisch op de opvang. Het is meer dat het momenteel de drukste tijd van het jaar is op het werk en er is een collega ziek dus ik maak lange dagen en wordt vaak thuis ook nog gebeld. En dan voel ik me schuldig dat ik d'r overdag gewoon niet zoveel zie. Zit echt tussen m'n oren hoor want man is ook een dag thuis met d'r en de opvang en de oma-dag is geweldig. Moet meer mijn balans vinden tussen werk en privé, maar dat komt wel.

Mooie tandjes @merel, wij blijven momenteel nog op 1 tand hangen :') Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:41

Inderdaad, de tijd vliegt echt voorbij. Volgende week wordt ons meisje 9 maanden. De kleertjes gaan snel op vinted want ze groeit overal zo snel uit :+ Nu in maatje 80/86 en hopelijk kan ze daar wel een poosje mee doen :D Haar gewicht stijgt ook langzamer dus de grootste groeispurt is voorbij denk ik :)

Redbutton, buikspieren zijn hier ook nog altijd afwezig. Ik heb volgens mij ook best nog wat diastase.
Maar ik herken het, ik vind het fijn om even me-time te hebben maar ik wil ze ook niet te lang in de opvang :+ Maar hier ook lange werkdagen waarbij ik ze soms weinig zie op een dag, ik kan dan echt jaloers zijn op mijn man die meer uren doorbrengt met haar. Wat een guitige lach!

Nicole, hier ook nog veel (te veel) kilo's en paardrijden is inderdaad moeilijker. Doorzitten lukt me niet lang en de galop is ook lastiger, al gaat het de laatste tijd al ietsje beter.

Merel, oh heerlijk op vakantie! Viel dat mee met de vlucht enzo?

Hier heeft ons meisje echt al weken/maanden af en toe 1 rode wang, kwijlen, ... kortom allerlei tand-symptomen maar ze is nog steeds tandloos :P Wel zie ik iets dat ik zou beschrijven als een kies, maar dat lijkt me ook een rare volgorde :D
Verder wil ze ook wel veel dingen maar toch ook weer niet. Ze heeft nog steeds een te groot hoofd voor haar leeftijd (ondertussen echo enz gehad, er zit vocht maar niet in de hersenen) Ik was deze week bij de osteopaat geweest en die zei dat kindjes met een groot hoofd vaak lui zijn. Ze vind ook altijd wel een andere manier om iets te doen dat gemakkelijker is. Als ik een speeltje verder weg hou, dan rolt ze gewoon 5 keer heen en weer en is ze ook bij het speeltje :') :') Maar ik heb wel allerlei tips en tricks gekregen van de osteopaat om thuis te oefenen samen.
Verder vind ze de opvang echt heel leuk. Ik zet ze af met de lach en pik ze weer op met lach op haar gezicht. Bij het afzetten heeft ze ook geen oog meer voor mij, ze is meteen druk aan het rondkijken :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:33

Wat een leuke foto Redbutton!
Lijkt inderdaad tandjes Farjen, de dochter van een kennis kreeg ook eerst een kies dus het kan wel.

De vlucht ging vrij goed, maar hij was wel erg moe. Hij slaapt namelijk niet zo goed onderweg, alleen in een bed .

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 00:37

@redbutton schattig zo met dat tandje. <3 Bij ons zijn de dagen dat ik werk ook hectisch hoor. En vaak zijn wel dan rond half 6 thuis en om half 7 gaat Bodi al weer naar bed. Dan blijft er ook niet veel over. En idd hij vind het geweldig op de opvang en de tijd die bij de opa's en oma's is.

@farjen grappig ik vind galop juist het makkelijkst haha. Heb het vooral nog met springen en in het begin met lichtrijden dat gaat nu wel steeds beter. Doorzitten deed ik sws al niet aan. :')

Klinkt idd wel als tandjes, hopelijk komen ze snel! Wel grappig om te horen dat kindjes met een groot hoofd vaker lui zijn.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:15

Hier gaat het rijden nu echt wel stuk fijner. Heb wel een bijrijder, beetje per toeval maar echt een uitkomst. Staat er voor mij niet zoveel druk op om te moeten rijden en dan lukt het ineens wel om 2-3x per week op te stappen.
Hebben jullie je paarden aan huis? Op pension lijkt me wel echt lastig met een kleine, want ik rij altijd tijdens dutje of 's avonds als ze slaapt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:53

Mijne staat bij mijn ouders. Als ik wil rijden overleg ik of mijn moeder thuis is. Maarja ze is ook al 18 jaar en vind het ook prima om maar 1x in de week te lopen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:52

Hier gaat het ook prima. Ze is alweer negen maanden! Wil heel graag kruipen maar ze schuift alleen maar achteruit :') en ze heeft twee tandjes aan de onderkant, die zijn tegelijkertijd doorgekomen, dat was even pittig. We zijn nu ook allemaal weer aan het snotteren maar het hoort erbij gok ik. Op de opvang heeft ze het ook leuk nu, maar ik vind het alsnog wel lastig dat ze vier dagen per week het grootste deel van de dag weg is. Na thuiskomst is het toch al snel weer bedtijd voor haar. Gelukkig heb ik wel een nieuwe baan gevonden waar ik in juni ga beginnen, heb daar veel zin in én het is op vijf minuten van de opvang.

Ze heeft mij nog steeds wel heel veel nodig, het begint al iets te verbeteren maar bijv. in de avond kan de papa haar nog steeds niet echt naar bed brengen. En dan zijn er avonden dat ze huilt tenzij ik haar vast heb. We zitten ook heel erg in een stranger danger periode, op afstand heeft ze praatjes tegen iedereen maar als een vreemde wat te dichtbij komt zet ze het op huilen. Ik heb zelf wel behoefte aan iets meer vrijheid maar ik hoop dat dat vanzelf komt.
In mei gaat ze voor het eerste mee naar Nederland :D

nicole_floor fijn dat het bij jullie ook goed gaat :)

Merel geniet van jullie vakantie! Heerlijk zo op het strand. Is hij ook de zee in geweest, of is het water te koud daarvoor?

redbutton zo lief dat ene tandje <3

Farjen ik heb ook nog steeds best wat diastase. Ik hoopte dat het vanzelf zou verbeteren maar ik gok dat ik wat gerichter aan het werk moet :=

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:11

Hier gaat het ook super!
Inmiddels is Aidan alweer 9 maand(vandaag precies)
Al 6 tandjes en roept de hele dag door ‘mama’ *\o/*
Kruipen doet hij alleen in z’n achteruit :')

Afbeelding
Spoiler:
Op zijn truitje staat, all you need is fun and a super cool dog

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:28

Lastig Lien dat stranger danger, ze zeggen dat dat een fase is (net zoals alles hou ik mezelf voor). Fijn van je nieuwe baan, lekker dichtbij!

Ik zag nog iets over rijden, daar ben ik (hopelijk tijdelijk) mee gestopt. Was op pension niet goed te combineren helaas.

Oh en diastase heb ik ook nog een beetje, misschien toch wat gerichter gaan trainen inderdaad.

Wat een lieve foto's Nadia! Ook al 9 maanden. En wat veel tanden al!

Mees tijgert overal in sneltrein vaart naartoe, gaat wel in kruip houding, maar tijgeren is veel sneller . Hij gaat wel overal zich optrekken en loopt dan langs de meubels. Hij is wel even in zee geweest, maar is nog net te koud om echt te zwemmen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:02

Bodi tijgert idd ook heel hard achteruit. En dan verbaasd zijn dat zijn doel steeds verder weg gaat. _O-

Fijn dat je vanaf juni een nieuwe baan hebt Lien. En wat lastig dat ze nog steeds zo nou jou verlangt.

Wat jammer dat je gestopt ben rijden MerelV.

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat Nadia!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:31

Wat fijn dat het zo goed gaat en wat een leuke foto's allemaal!

Hier gaat het ook goed en heel blij mannetje! Alleen heeft hij wel heel erge koemelkallergie en dat is nog wel echt een ding. Onder behandeling in het ziekenhuis daarvoor en ook voor z'n eczeem en we moeten melk opbouwen met de melkladder, maar tot nu toe blijven we nog steken bij stap 1. Hij krijgt er heel erge buikpijn van elke keer, ook al van een kwart stukje liga.

Maar verder rolt hij, is echt super aan het groeien, steeds meer met z'n broers aan het spelen.

En zelf ben ik lekker fanatiek aan het sporten en voel ik me ook fit, dus dat is ook heel fijn!

Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:04

Oja achteruit gaat hier ook goed, alleen als ze dan ergens tegenaan komt wordt ze boos :') ze weet erg goed wat ze wil.

@jasz wat vervelend de allergie, is er wel een grote kans dat hij eroverheen gaat groeien?

@lien fijn dat je een nieuwe baan hebt! Geeft je hopelijk ook wat meer rust.

@merel ik denk ook bij alles: het is een fase het gaat vanzelf over.

Hier vanochtend weer heerlijk babygezwommen en hopelijk komt vandaag mijn nieuwe fiets binnen! Dus dan kunnen we er nog meer op uit

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:29

Wat leuk om te lezen!
Onze zoon was een van de laatste dus hij is nu net 6 maanden. Hij heeft 2 tanden, en die gebruikt hij ook graag tijdens bv… oeps.
Verder is hij nu ziek, wat een sneue ellende is dat zeg! Arme knul. Flinke koorts en ontstoken ogen, hoesten en spugen. Wil de hele dag bij mij slapen.
De opvang gaat best goed, ze zijn gek op hem!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:58

Wat sneu dat die zo ziek is horsiegek. Fijn dat ze zo gek op hem zijn bij de opvang!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:14

Onze dochter is nu bijna 7,5 maanden. Nog geen tandjes :') maar aan het gekwijl en het overal in bijten zal het niet lang meer duren.

Ze heeft nogal de neiging om zich te overstrekken. Lopen nu bij de osteopaat en weten waar we op moeten letten. Alleen doet ze het ook ‘s nachts, en word dan huilend wakker.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:58

Ooh wat sneu dat ze zich zo overstrekt. Wel fijn dat jullie nu bij een osteopaat lopen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:50

Hoe gaat het met jullie knapperds? En met jullie zelf?

Nora kruipt heel snel haha en kan al redelijk los staan. Als ze houvast heeft aan de box of bank loopt ze ook al behoorlijk vlot. Paarden zijn geweldig
Afbeelding
Afbeelding
En in maart zijn we het vliegtuig opgeweest en 2,5 weken vakantie gevierd in Canada. Ze heeft zich uitstekend gedragen
Afbeelding
Lake Ontario
Afbeelding
Niagara falls
Afbeelding
Waterval in Hamilton
Afbeelding
Afbeelding
Zwembad bij de Niagara falls
Afbeelding
We hebben een fantastische vakantie gehad

Inmiddels heeft ze haar eerste kappersbeurt gehad en geniet ze volop. Momenteel zit ze op 1 slaap overdag en 2 flessen melk
Afbeelding
Gister, zo lief
Afbeelding

Ik zal haar binnenkort inschrijven bij de peuterspeelzaal :j

Hoe gaat het met jullie? Ik vind mijzelf nog zo rond. Ook is de zwangerschap streep nog steeds niet weg. Ik heb gesport (momenteel niet, te druk) en op de voeding gelet. Maar lijk nogsteeds 6 maand zwanger haha
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:08

Wat een leuke update! En toffe avonturen.

Freek is een extreem relaxte dude. Hij zit vooral lekker te spelen en te lachen. Ik betrapte m vandaag op iets van kruipen, maar hij billen-schuift-duikt vooral. Nog twee dutjes. Staan vindt ie prachtig. Zelf gaan staan moeilijk. Hij brabbelt en kletst heel veel. Komende weken lekker op vakantie en dan is ie 1!

Mijn buik is ook niet echt strak. Ik had ook heel veel striea beide zwangerschappen. Wel kan ik inmiddels goed hardlopen. Ik train voor dev4daagse daarnaast en merk de laatste maand dat ik echt weer sterker aan het worden ben.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:42

Leuke update inderdaad! En wat een wilde haardos!
Hier is ons kleintje haarloos en tandloos :') :')
Spannend wel zo'n verre reis, het avontuurlijkste dat wij al gedaan hebben was enkele dagen naar zee :+

Freek is ook al goed aan het ontwikkelen zo te lezen :)
En sterk hoor dat hardlopen, wel een leuk doel ook de 4daagse!

Morgen wordt ze 11 maanden maar ze heeft dus nog steeds geen tanden en qua haren is het ook nog heel bescheiden :D Echt kruipen doet ze niet, maar ze sluipt al maanden rond zoals in het leger maar ze kan wel erg snel zo. Ze begint zichzelf op te trekken in haar box en staat dan al eventjes recht als ik ze help maar verder is ze nog steeds beetje lui :') Wel kan ze al een paar maanden "mama" zeggen met verschillende intonaties (lief, boos, vragend, ...) en sinds gisteren zegt ze ook echt duidelijk "papa" ipv dada, tata.
Verder is het een droomkind, ze drinkt ook 2 flessen en 2 dutjes. Ze slaapt nu van 19u tot 7u gewoon door zonder voeding en sinds een paar dagen ook in haar eigen kamertje. Mijn mama-hart had het daar wel even moeilijk mee :o

Verder is mijn lichaam nog niet veel veranderd. Ik voel nog steeds diastase en ben ik zeker niet strak. Maar ik ga vanaf volgende week weer trainen bij een personal trainer dus hopelijk helpt dat om die zwangerschapskilo's te verliezen. Paardrijden vind ik ook echt moeilijk qua goede houding, ik ben echt niet meer zo sterk/lenig/stabiel.

Binnenkort is het vaderdag, hebben jullie leuke ideeën?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:55

Leuke update! Wat een haar heeft Nora!

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat farjen en fenn.

Isa kan sinds een week in 1 keer kruipen, tijgeren, optrekken, gaan zitten en stappen aan de hand. Sindsdien snap ik niks van haar ritme. We zitten op 2 flessen en zaten altijd op 2 dutjes, nu is het een drama met dutjes overdag. Tandjes komen er ook 3 tegelijk door nu, dus het is feest deze week :')