Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:32

Gefeliciteerd! En hopelijk gaat de borstvoeding straks ook goed.
Tongriemkliniek geeft vaak hele jonge baby's wel voorrang dus je bent vast snel aan de beurt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:33

Aaah gefeliciteerd <3

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:37

Set_Elkol schreef:
Oh dat er naar vragen hoeft voor mij echt niet! :+

Hier is gister ons dochtertje geboren via een geplande keizersnede <3 ze is prachtig, mooi koppie donker haar, de naam zet ik liever niet online. Vanmiddag komt ons zoontje op bezoek. Ik voel me goed, ben al uit bed en ga zo voor het eerst douchen. Borstvoeding gaat maar moeizaam, ze lijkt sowieso een strak lipbandje te hebben en waarschijnlijk ook tongriem. Ze wil wel heel graag dus ben hoopvol dat we er wel komen. Tongriemkliniek hebben we al gecontacteerd.

Gefeliciteerd! Nu op naar een goed herstel. Hopelijk komt de borstvoeding uiteindelijk ook helemaal goed.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 17:42

@Set_elkol, van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat je al uit bed geweest bent en jij je goed voelt! Hopelijk kunnen jullie snel terecht voor het tongriempje!
Hoe vond je zoontje de kennismaking met zijn zusje vanmiddag? :)

Doubtless, wat zie je er goed uit! Best een heel bescheiden buikje voor de termijn! En leuk dat iedereen zo met jullie mee leeft!

Hier vandaag de laatste dag kraamzorg gehad en voor het eerst buiten geweest met de kleine man. Frisse lucht is het fijnste wat er is na een week boven leven :)
Ook hier de naam liever niet online.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:29

Gefeliciteerd Set_elkol!!

Wat een mooi buikje, Doubtless!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:05

Ik zie dat ik jou niet heb gefeliciteerd Yesterday, ook van harte! Wel schrikken van de placenta lijkt me, maar gelukkig ben je dan in het ziekenhuis.

De ontmoeting tussen de 2 was heel fijn, zo blij mee. Morgen naar huis <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:29

Mooie foto Doubtless <3 Je ziet er goed uit!

Set_Elkol schreef:

Hier is gister ons dochtertje geboren via een geplande keizersnede <3 ze is prachtig, mooi koppie donker haar, de naam zet ik liever niet online. Vanmiddag komt ons zoontje op bezoek. Ik voel me goed, ben al uit bed en ga zo voor het eerst douchen. Borstvoeding gaat maar moeizaam, ze lijkt sowieso een strak lipbandje te hebben en waarschijnlijk ook tongriem. Ze wil wel heel graag dus ben hoopvol dat we er wel komen. Tongriemkliniek hebben we al gecontacteerd.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter *\o/* Fijn dat jij je goed voelt, hopelijk helpt het klieven van de riempjes voor de borstvoeding :)

Wat fijn dat je lekker naar buiten bent geweest Yesterday, doet een mens goed he!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 11:44

Set_Elkol schreef:

Van harte gefeliciteerd! Hoe gaat de borstvoeding nu? Heb je al iets gehoord van de kliniek? Wrl goed dat je zo snel aan de bel trekt!

Yesterday schreef:
@Set_elkol, van harte gefeliciteerd!! Wat fijn dat je al uit bed geweest bent en jij je goed voelt! Hopelijk kunnen jullie snel terecht voor het tongriempje!
Hoe vond je zoontje de kennismaking met zijn zusje vanmiddag? :)

Doubtless, wat zie je er goed uit! Best een heel bescheiden buikje voor de termijn! En leuk dat iedereen zo met jullie mee leeft!

Hier vandaag de laatste dag kraamzorg gehad en voor het eerst buiten geweest met de kleine man. Frisse lucht is het fijnste wat er is na een week boven leven :)
Ook hier de naam liever niet online.

Ik weet niet of ik je al had gefeliciteerd, iig via deze weg van harte!

Hier nog wat te koud voot het naar buiten gaan en ons meisje nog dr kruikjes nodig heeft. Dus wanneer ze haar tempratuur zelf kan regelen en het niet zo koud is kunnen we ook lekker naar buiten.

Hoop dat het met alle nieuwbakken mama's en baby's goed gaat.

En ook nog de mama's to be maken het ook goed :)

Hier gaat alles lekker zn gangetje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:40

Maartje we kunnen razendsnel terecht, dinsdagochtend. Dan is ze een week oud. En kunnen meten voor behandeling ipv eerst nog evaluatie. Heel erg fijn! Ik kolf nu alle voedingen maar blijf wel aanleggen. Helaas ervaring mee want de eerste 9 maanden fulltime gekolfd, dat ga ik nu niet meer doen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen! Anders even mijn opties afwegen. Ik ben heel blij dat ze nu wel eerst alle voedingen deze eerste week moedermelk/ colostrum kan krijgen. En dan na de kliniek verder zien!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 19-01-24 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 13:41

Set_Elkol schreef:
Maartje we kunnen razendsnel terecht, dinsdagochtend. Dan is ze een week oud. En kunnen meten voor behandeling ipv eerst nog evaluatie. Heel erg fijn! Ik kolf nu alle voedingen maar blijf wel aanleggen. Helaas ervaring mee want de eerste 9 maanden fulltime gekolfd, dat ga ik nu niet meer doen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen! Anders even mijn opties afwegen. Ik ben heel blij dat ze nu wel eerst alle voedingen deze eerste week moedermelk/ colostrum kan krijgen. En dan na de kliniek verder zien!

Met tepelhoedje wil het voeden aan de borst ook niet?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 13:43

Nee ze hapt heel mooi aan maar zuigt dan hooguit 2x en dan kost haar dat veel kracht met haar korte tongetje. En dan blijft ze heerlijk met een grote hap met de borst in haar mond naar me koekeloeren <3

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:19

Set_elkol gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Hier is afgelopen woensdag na een turbo bevalling onze zoon geboren met 36+5. Wel iets te vroeg, maar ondanks dat een goed gewicht van 3175gr en hij doet het ook heel goed.
Woensdag ochtend om 07:00 nog niks aan de hand, heb mijn man nog gedag gezegd die naar het werk ging. Half 8 weer wakker geworden en naar de wc, daar een pijn scheut, maar werd ik nog niet gelijk anders van want had ik wel eens vaker. Weer naar bed gegaan en toen bleef het wat rommelen. Kwart voor 8 weer naar de wc gegaan en toen braken mijn vliezen. Manlief gebeld dat hij maar naar huis moest komen want het was aan het rommelen. Hij was 10 min later thuis en toen stond ik boven de weeën al op te vangen. Gaan timen en toen kwamen ze al zeer regelmatig, om de twee minuten. VK gebeld, die is snel gekomen en om 08:40 zat ik al op 9cm ontsluiting. Omdat hij prematuur was moest ik eigenlijk wel naar het ziekenhuis, maar de vraag was of ik dat ging redden. Gebeld om te vragen of er plek was, dat was er. Toen vroeg de vk of ik het aandurfde om naar het ZH te gaan, gezegd dat ik dat wel wilde en durfde (is hooguit 10 min rijden). Dus met man lief in de auto. Daar begonnen mijn persweeën al, dus dat was heel heftig. Eenmaal bij het ZH ben ik daar opgevangen en hoe ik daar verder in bed ben gekomen weet ik niet meer. Ik had direct volledige ontsluiting en mocht beginnen met persen om 09:12 en om 09:49 was hij er.
Heel fijn dat het zo snel ging, maar daardoor ook heel heftig want man lief en ik konden helemaal niet voorbereiden op het feit dat we ouders gingen worden. Het heeft ook echt even geduurd tot dat het bij ons door drong.
We moesten nog een nachtje blijven omdat hij dus rand-prematuur was en eerst zeiden ze nog een nachtje, maar gisteren mochten we toch naar huis omdat hij het zo goed deed. Tot nu toe is het een heel tevreden mannetje die je niet vaak hoort. Eerste nacht ging ook goed, zolang hij bij een van ons lag sliep hij als een zonnetje en moesten we hem echt wekken voor de verschoon en voedings rondes.

Voor wie een foto en de naam wil weten, mag me een pb’tje sturen. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:32

Gefeliciteerd Welmoed! Flink avontuur zo, zeker dat ritje naar het ziekenhuis en erna. Snap dat het mentaal wel even een ding is om zo van niks vermoeden naar kleine 3 uur later een kleintje te hebben. Wel super fijn dat jullie na één nachtje weer naar huis mochten en de eerste nacht goed is gegaan!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:07

Wauw Welmoed wat een flitsbevalling zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en wat fijn dat het zo goed met hem gaat!

Succes dinsdag Set_Elkol! Hopelijk helpt het goed :)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:18

Wat turbo, Welmoed, gefeliciteerd!!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:26

Gefeliciteerd! Wat een vlotte jongen was het,die had geen zin om af te bakken.
Mooi dat hij het zo goed doet.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:49

Gefeliciteerd Welmoed! Wat een verhaal weer. Toch ook best wat turbo bevallingen in dit topic.

Kan mij voorstellen dat ook daar zeker nadelen aan zitten. Het klinkt fijn, maar het kan ook gewoon te snel gaan. Hoe gaat het lichamelijk verder met jou?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:17

Hey Allemaal!

Hier een paar drukke en vermoeiende dagen gehad dus sorry als ik iemand vergeet!

Wouw ImkeTarek! Gefeliciteerd! En knap van je vriend dat hij de baby heeft opgevangen! De mijne was al lang in paniek geschoten denk ik!

@doubtless, ik was dus 1 van die mensen die al die vragen irritant vonden :') . Alhoewel dat dat in t begin wel meeviel. Vooral rond de 39 weken en daarna vond ik t heel vervelend.

@set_elkol, gefeliciteerd! Wat fijn dat je herstel al goed gaat!

@welmoed; gefeliciteerd! Wat ging dat snel! Goed dat je man ook zo snel thuis kon zijn zeg!

Ikzelf had dus zondag een bloedtransfusie. Tegen dat die kwam was ik ook helemaal op en werd er voorgesteld om te beginnen kolven omdat ik ook geen melk kon geven. Mijn man heeft dan ook een kunstvoeding moeten geven.
Na de transfusie voelde ik me wel langzaam opknappen maar slapjes..
Gelukkig begon ons meisje wel ineens weer te drinken aan de borst en is het dus bij 1 keer kolven gebleven.
Dinsdag voelde ik me al wat beter en mocht ik eindelijk na huis. Jullie raden het misschien al, maar meteen te veel gedaan en savonds was ik weer helemaal ziek, zwak en misselijk.
Onze dochter deed het wel goed en nu mijn man kon helpen met de nacht, kon ik ook eindelijk een beetje bijkomen. Woensdag dan na wat gedoe toch weer wat sterkere pijnstillers gekregen.
Gister voor het eerst lekker buiten geweest in de sneeuw. Warm aangepakt en met de wandelwagen na de paardjes gewandeld (over de weg 300m ofzo). Heerlijk die frisse lucht! En savonds gekookt want ik was t bestellen van mijn man wel beu.. dat was teveel gedaan natuurlijk, maar goed.
Vandaag weer een redelijke dag gehad en na de middag wat klusjes in huis kunnen doen.

Onze dochter is overdag een droom. We lopen alleen nog een beetje tegen de nachten aan. Ze wil snachts niet alleen slapen (terwijl ze overdag dus gerust de hele dag in de box slaapt) dus we proberen haar om de beurt te laten slapen na een voeding en anders gaat diegene met haar na beneden zodat de ander rust heeft..
En de borstvoeding is nog altijd niet helemaal pijnloos maar ik krijg wel veel hulp van mijn vroedvrouw thuis en t gaat al stukken beter!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 21:21

Jojoni je bent al actief zeg! Ik lag de eerste 5 dagen plat (boven op bed) en daarna pas voor de 1e keer beneden geweest. En dat vond ik al slopend! Dan te bedenken dat jij nu al buiten loopt en kookt, jeetje zeg :D

Welmoed van harte gefeliciteerd! Je kindje had er flink de vaart in :oo ik hoop dat de bevalling een beetje bezinkt en jullie er positief op terug kunnen kijken :*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:48

Bedankt iedereen!

Lichamelijk ben ik wel oké! Denk waar elke vrouw wel last van heeft na een bevalling.

Jojoni denk je wel om jezelf? Rustig aan doen hoor en naar je lijf luisteren. Wel heel lekker dat je weer naar buiten bent geweest, daar heb ik ook al wel zin in.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 03:30

Nou hier weer gerommel :z
Eerst vroeger op de avond al. Wel gewoon gaan slapen. En nou werd ik om 00.15 wakker van hevige pijn. Sindsdien rommelt het lekker voort. Heel irritant als je niet gewoon wéét of het begonnen is, of niet :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:08

Gefeliciteerd Welmoed, wat een stormbevalling! Je omschrijft het wat dat betreft wel mooi. Lekker genieten met het gezinnetje <3

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 09:52

Wauw wat een bevalling Welmoed, Gefeliciteerd!!

Leuk ook om die verschillende bevallingsverhalen te lezen.

Jojoni, ik snap dat je weer wat actiever wilt zijn, maar een beetje rust de eerste tijd met de baby is voor jullie beide ook erg belangrijk dus vergeet dat zeker niet. Wel erg fijn dat jullie dochter het zo goed doet! Ja de borstvoeding kan in het begin erg gevoelig zijn, in mijn ervaring wordt dit met de tijd idd beter.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 11:30

Welmoed: van harte gefelicteerd, hopelijk zijn jullie een beetje geland. Ik heb je ook even een pb gwstuurd, geloof direct dat een snelle bevalling extreem overweldigend kan zijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:18

Gefeliciteerd Welmoed! Weer zo'n onverwachte bevalling en zo snel, ik zou echt overdonderd zijn!

Doubtless ik hoop dat het gerommel doorzet!

Jojoni herkenbaar dat je veel wil doen, ik doe minder dan jij en kreeg al het deksel op mijn neus, ik doe nu veel voorzichtiger.