Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 22:22

linda2008 schreef:
Gnome, och ik herken mij zo in jouw verhaal! Borstvoeding is hier nooit in mij opgekomen, met de fles worden ze ook wel groot :j
Vooral het ontbreken van de roze wolk is enorm herkenbaar! Ik denk niet dat het te maken heeft met moedergevoels ofzo, bij mijzelf spelen nog zo veel andere (hele stressvolle) dingen dat ik er gewoon nog niet volop mee bezig ben. Lijkt misschien nog wat “ver van mijn bed show” …. :?

Precies dat laatste inderdaad. Vond dat destijds bij een vriendin heel gek om te horen maar nu zit ik er middenin. Thanks meiden voor jullie begrip <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:38

Dondon: gefeliciteerd! Even schakelen voor jou dus, dat het een jongetje wordt :)

Ik zit trouwens ook niet op een roze wolk hoor! Daar ben ik echt veel te nuchter voor :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:56

Ballard_L schreef:
Ik zit trouwens ook niet op een roze wolk hoor! Daar ben ik echt veel te nuchter voor :')

Precies dit hier hoor :P

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:38

Ik ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:24

Mijn roze wolk komt rustig binnen zweven O:)

De kleine kent mijn stem dadelijk wel vooral van gemopper. Elke keer als ze wakker is doet ze me pijn _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:34

Hier ook niet echt een roze wolk door het misselijk zijn en overgeven. Misselijk zijn is mijn mannengriep, dat kan ik gewoon echt niet handelen :+

Maar na de 1e echo en de baby voor het eerst zien zat ik wel echt op een hele grote roze wolk <3
Ik dacht niemand mept me daar vanaf, maar de misselijkheid doet dat toch wel :')

En agh, ik durf wel te zeggen dat ik tot nu toe niet echt geniet van de zwangerschap maar al wel heel veel voor de baby voel. Daar gaat het uiteindelijk om.

Wanneer zijn jullie begonnen met het kopen van de grote spullen (kinderwagen en kamer)? Het liefst heb ik alles volgende week al staan (10-11 weken) maar voor mijn mentale gesteldheid is het beter te wachten tot we iets verder/'veiliger' zijn. Helemaal veilig is het natuurlijk nooit, maar moet er niet aan denken dat alles klaar staat en het kamertje niet door deze baby gevuld gaat worden :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:44

Gnome schreef:
Ook veel gelezen over kolven. Zit zelf enorm in twijfel. Paar maanden terug wilde ik nog voor borstvoeding gaan in combinatie met kolven zat mijn man ook kon helpen met de voedingen maar neig steeds meer naar gewoon lekker flesvoeding. Niets in mij schreeuwt er iets romantisch ofzo bij maar als ik dat hardop uitspreek voel ik me gelijk weer zo'n loedermoeder %) ook omdat ik er helemaal niet veel over na denk hoe het straks wordt met z'n drietjes en ondanks dat ik me hartstikke goed voel, ik nog steeds geen roze zwangerschapswolk voel ofzo. Herkenbaar of gewoon loedermoeder is spe? :=

Laat het gewoon lekker op z'n beloop gaan :knuffel:
Bij mijn eerste had ik ook helemaal niet nagedacht over het geven van borstvoeding, vond het maar een apart idee. Maar toen hij was geboren ontstond er bij mij een ontzettende behoefte om hem te voeden. Dat was heel apart haha. Uiteindelijk zelfs 1,5 borstvoeding gegeven, zo ook bij de tweede. (klinkt heel lang, maar vanaf dat ze vast voedsel gaan eten is het vaak alleen nog in de ochtend/avond).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:46

Charlotte446 schreef:
Wanneer zijn jullie begonnen met het kopen van de grote spullen (kinderwagen en kamer)? Het liefst heb ik alles volgende week al staan (10-11 weken) maar voor mijn mentale gesteldheid is het beter te wachten tot we iets verder/'veiliger' zijn. Helemaal veilig is het natuurlijk nooit, maar moet er niet aan denken dat alles klaar staat en het kamertje niet door deze baby gevuld gaat worden :=

Ik ben nu 22 weken, maar duurt nog wel even voordat we die aankopen gaan doen. Eerst wil ik hier alle kamers verbouwd hebben. Heb ook geen zin om hier maanden met opgeslagen spullen te staan :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 12:22

Charlotte446 schreef:
Hier ook niet echt een roze wolk door het misselijk zijn en overgeven. Misselijk zijn is mijn mannengriep, dat kan ik gewoon echt niet handelen :+

Maar na de 1e echo en de baby voor het eerst zien zat ik wel echt op een hele grote roze wolk <3
Ik dacht niemand mept me daar vanaf, maar de misselijkheid doet dat toch wel :')

En agh, ik durf wel te zeggen dat ik tot nu toe niet echt geniet van de zwangerschap maar al wel heel veel voor de baby voel. Daar gaat het uiteindelijk om.

Hier gewacht totdat de 20 weken echo goed was. Nu staat de basis erin. Begin februari gaan we kijken voor een aankleedkussen, matrasjes etc. Klein spul dus. En eind feb voor de kinderwagen en autostoel.

Meubels waren hier al aanwezig en zijn opgeknapt. Ledikantje hebben we van marktplaats. Heb nu ook een triptrap met newborn set voor 130 euro gekocht op marktplaats ipv ruim 400 euro nieuw. Zo fijn dat er zoveel goed tweedehands te krijgen is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:25

Wij zijn al op tijd begonnen met zoeken naar spullen, omdat we eigenlijk alles tweedehands willen proberen te doen. Dat lukt, met heel wat zoektermen op marktplaats, al heel aardig. Voordeel is ook dat de kamer steeds meer ingericht wordt en het dus voor mijn man steeds meer gaat leven. Al voelt hij zich er natuurlijk anders bij dan ik :j . Ik ben nu 22 weken en mogelijk gaan we dit weekend naar een kinderwagen kijken. Nog wel even zien waar we die gaan opslaan, want dat is best een groot ding natuurlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 13:45

Sting schreef:
Wij zijn al op tijd begonnen met zoeken naar spullen, omdat we eigenlijk alles tweedehands willen proberen te doen. Dat lukt, met heel wat zoektermen op marktplaats, al heel aardig. Voordeel is ook dat de kamer steeds meer ingericht wordt en het dus voor mijn man steeds meer gaat leven. Al voelt hij zich er natuurlijk anders bij dan ik :j . Ik ben nu 22 weken en mogelijk gaan we dit weekend naar een kinderwagen kijken. Nog wel even zien waar we die gaan opslaan, want dat is best een groot ding natuurlijk.

Zelfde issue hier. Kan wel in de garage maar die is niet geïsoleerd dus denk dat dat ook niet goed is.

Ohhh ik ga trouwens denk ik voor de Rookie draagzak. Ziet er echt ideaal uit.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:14

Ik ben vandaag 16 weken en wij gaan vanavond een kinderwagen shoppen :)) maxicosi is ook al gekocht, maar ik moet eerlijk bekennen dat wij die spullen van mijn moeder krijgen en zij kon vanavond toevallig mee winkelen ;)
Verder gaan we wel wat ideeën opdoen maar nog geen grote uitgaven doen. Wij gaan in april nog verhuizen, maar die paar spullen meer of minder maken geen verschil meer :P

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:00

Leuk allemaal! Wij hebben eigenlijk nog niets gekocht. Zullen wel het e.e.a. nodig hebben, maar we hebben ook nog veel en we kunnen nog wat spulletjes uit onze omgeving krijgen. Dus dat is erg fijn. Wiegje willen we nog wel kopen. We twijfelen nog een beetje wat we qua kinderwagen doen. Onze oudste is nu 2,5 en zit nu nog vaak in de kinderwagen. Maar wie weet is dat over een half jaartje wel helemaal voorbij, geen idee... Wij hebben een Uppababy Vista V2 en die is makkelijk uit te breiden naar een duowagen, dus ik denk dat dat de oplossing wordt. Ondanks dat ik het er altijd een beetje gek uit vind zien (en ongezellig) dat de baby dan zover onderin ligt lijkt het me wel 't meest makkelijk.

Trouwens voor degenen die in de omgeving Arnhem/Nijmegen wonen of daar eens in de buurt zijn en tweedehands willen kopen: ga eens naar Het Babygoed in Huissen. Daar hebben ze echt van alles en nog wat: kleding, meubels, autostoeltjes, kinderwagens, campingbedjes en noem maar op. Alles volledig nagekeken/gewassen/opgeknapt en voor een eerlijke prijs. Echt de moeite waard om eens langs te gaan.

Wb. die roze wolk sluit ik me aan bij Charlotte: geen roze wolk, maar nu al veel liefde voor het kindje dat straks gaat komen. Zeker als je 't lekker ziet spartelen op de echo's. En dat is denk ik ook het belangrijkste. Zwanger zijn an sich vind ik vooral heel erg onhandig ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:01

Hier een goede 20 weken echo gehad. Kleine heeft lange benen, niet van mij ik heb korte dikke poten haha. En weegt nu met 19+2, 293 gram.

Kleine van me zus slaapt dus ik ga ook tukkie proberen te doen.

Hier ook heel nuchter en geen roze wolk.

Baby is wel nog steeds een meisje haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 15:28

Marlis schreef:
Hier een goede 20 weken echo gehad. Kleine heeft lange benen, niet van mij ik heb korte dikke poten haha. En weegt nu met 19+2, 293 gram.

Fijn dat de kleine meid weer door de apk is <3

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:43

Fijn een goede 20 weken echo :)

Hier trouwens nog niets gekocht. Zijn nog bezig met verbouwen, dus nu nog geen ruimte. Daarnaast hebben we nog zoveel tijd, ben 15 weken nu, dus alle tijd om straks alles bij elkaar te zoeken. :)

Wij hebben gisteravond een controle gehad bij de verloskundige. Voor het eerst een hartje gehoord. Ik merk wel dat bij elke controle het voor mijn man echter wordt, leuk om te zien :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:16

Leuk om te horen hè! En te zien hoe je man reageert. Is bij die van mij ook.

Ik mag nog niks van mijn man kopen :( _O- eerst verbouwen dan kopen. Lastig hoor.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:27

Azmay, doet ze je pijn door het schoppen? Wel goed dat ze dan meteen weet wat jou mopper stem is haha. ;)

Charlotte misselijk zijn is ook zó rot! Was echt blij dat ik daar vanaf was.

Jenkins, dat gevoel lijkt mij heel apart maar ook zó speciaal. :)

Gnome jij haalt ook goede deals van marktplaats. :D Ik heb vaak dat mensen op marktplaats niet reageren op berichtjes, echt vervelend!

Sting fijn dat het bij jou man ook meer gaat leven. Leuk dat het kamertje steeds voller raakt.

Linda lekker winkelen vanavond! Leuk, veel plezier. Laat je weten welke wagen het geworden is?

Melanie wel handig dat je al wat spullen hebt van de oudste. Wat fijn dat er bij jullie zo'n goede tweedehandszaak zit. Helaas hier niet het geval haha.

Marlis wat fijn een goede 20 weken echo! Toch altijd weer een opluchting he? :) Hopelijk heb je lekker geslapen net.

Ballard wat mooi dat je het hartje hebt gehoord. Ook voor je man.

De echte roze wolk ontbreekt hier ook wel. Het is niet dat ik er de hele dag mee bezig ben ofzo. Maar als ik Ted voel schoppen heb ik wel zo'n gevoel van geluk door mijn lijf. <3 Liefde voor Ted uw er al genoeg haha.
Vandaag op werk kwam ik een collega tegen die ik nog niet weer gezien had na de vakantie. Die zei, zó jij bent gegroeid in die twee weken! Haha. _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 19:34

Ja echt hé. Heb echt het gevoel dat het bij mij na de 20 weken ook echt naar voren aan het komen is in raptempo. Verloskundige zei ook wel dat m'n buikspieren nu naar de zijkant gaan dus is opzich wel logisch.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:58

Marlis schreef:

Fijn dat ze weer is goedgekeurd :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:10

Gnome schreef:
Ja echt hé. Heb echt het gevoel dat het bij mij na de 20 weken ook echt naar voren aan het komen is in raptempo. Verloskundige zei ook wel dat m'n buikspieren nu naar de zijkant gaan dus is opzich wel logisch.

Ik had op mijn gemakje op vinted een zwangwrschapsjas bestwed want ik had nog best een paar cm in mijn wijde jas. Heb de jas net opgehaald en maar goed ook want mijn wijde jas staat op spanning als ik goed inadem :=

Overigens wil ik absoluut borstvoeding gaan geven, kunstvoeding kan daar imo echt niet aan tippen.
Maar als het niet lukt ga ik geen maanden full-time kolven, dat lijkt me drama.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 20:24

Volgens mij is het inderdaad ook bewezen dat borstvoeding het beste is maar op flesvoeding worden ze gelukkig ook rond en gezond. Misschien denk ik er wel heel anders over als ik eenmaal bevallen ben maar mezelf kennende wil ik zo min mogelijk gedoe.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:27

Ook afhankelijk van de baby of je borstvoeding of kunstvoeding geef. Mn zus wou dolgraag langer bv maar Saar had mega reflux en zus super overproductie. Echt totaal geen goede combi. Flesvoeding uiteindelijk was voor Saar veel beter. Veel minder last.

Hier wil ik wel starten met bv maar zie mezelf niet non stop kolven als een melkkoe als ik weer aan het werk ben. Maar dan iig de eerste start gehad.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:55

Marlis, fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad :D

Mriek, jazeker, het is een Joolz Geo3 geworden in kleur taupe. Vond hem echt heel mooi en stuurt zo fijn en rijdt heel licht :D En mijn moeder was zo lief om hem helemaal compleet te maken <3 dus een bijpassende zak, adapters voor de maxi cosi, lakentjes, enz.enz <3 echt onwijs tof <3

Verder van mijn zus nog leuke knuffeltjes en wieghangers gekregen <3 en nog wat kleertjes gekocht en een mooie luiertas. Dit waren de eerste echte aankopen. En ik moet zeggen dat je schrikt hoe snel het oploopt := oepsie

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 05:18

linda2008 schreef:
Marlis, fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad :D

Mriek, jazeker, het is een Joolz Geo3 geworden in kleur taupe. Vond hem echt heel mooi en stuurt zo fijn en rijdt heel licht :D En mijn moeder was zo lief om hem helemaal compleet te maken <3 dus een bijpassende zak, adapters voor de maxi cosi, lakentjes, enz.enz <3 echt onwijs tof <3

Verder van mijn zus nog leuke knuffeltjes en wieghangers gekregen <3 en nog wat kleertjes gekocht en een mooie luiertas. Dit waren de eerste echte aankopen. En ik moet zeggen dat je schrikt hoe snel het oploopt := oepsie

Fijn, lekker inkopen gedaan.

Ja alles is duur. Hier veel tweedehands. De babykamer was 180 euro van marktplaats. Morgen een bijna nieuw matrasje en aerosleep ophalen via mp voor 30 euro. Zag al genoeg hoezen ervoor op Vinted voor leuke prijs.

Heb wat kleine maat rompertjes via Vinted mocht het ook prematuur zijn zoals veel voorkomt in de familie.

Kleding nemen we ook veel van mn zus over al kopen we natuurlijk ook nieuwe dingen. Net twee zomer lounge pakjes besteld met haarband, korte mouwen en broek. Waren de helft vd prijs.

Box is via de weggeefhoek.

Kolf heeft mn zus dus kan ik ook van haar gebruiken.

Zo besparen we ook een hoop.

Luiertas met Black Friday afgeprijsd gekocht.

Mn zus heeft een donkerblauwe Joolz kinderwagen tweedehands gekocht maar die heeft nieuwe wielen gekregen en kan nog makkelijk twee rondes mee. Dus ook die gaan wij gebruiken. En hun maxicosi past daar ook op dus voor in de auto Isofix via mp aangeschaft.