Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:54

Ik zou hem gewoon nu nemen, het zou mij het risico en de stress niet waard zijn :)

Liezel1

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 05:19

Waarom zou je niet mogen gaan als je corona hebt gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 06:41

Liezel1 schreef:
Waarom zou je niet mogen gaan als je corona hebt gehad?

Omdat dat 1 van de voorwaarden is. Pas (uit mijn hoofd) 3 maanden nadat je corona hebt gehad mag je de booster.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 07:59

Fitzroy schreef:
Dat ligt dan echt aan je opa en oma. Die hebben de brief zeker afgewacht of zijn gaan bellen? Mijn vader van bijna 80 is een paar weken geleden al ingeënt. Maar hij heeft direct de afspraak online gemaakt toen hij het hoorde.

Heel goed van jouw vader .. :j
Niet iedereen kan online een afspraak maken ..

Mijn moeder bv moet daarvoor op mij wachten, tot ik daar langs kan gaan. Een brief heeft ze tot de dag van vandaag niet gehad.. toen haar jaartal aan de beurt was ben ik, zodra ik kon, daarheen gegaan en konden we een afspraak plannen, 3 weken later (as woensdag dus).

Ze heeft geen sms gehad om te vervroegen (denk ik, ik kan vanaf hier niet op haar telefoon kijken). Ik woon niet meer in dezelfde stad dus ik kan daar niet constant zijn. En de meesten ik haar buurt zijn van haar leeftijd (en laten het ook door (klein-)kinderen doen, als ze die hebben) of mogen niet haar digi D gegevens.

De locatie in deze “grote” stad is ruim een half uur met t ov, dus ook dat moet ik samen met haar doen. Geen probleem natuurlijk :)

Soms klinkt het heel makkelijk maar is de uitvoering wat lastiger :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:32

Tja, de samenleving is nu eenmaal digitaal tegenwoordig. Daar ontkom je niet aan, ook niet als senior. En zolang een tante met 93 jaar nog op FB zit, denk ik: als zij het kan, dan iedereen.
Overigens heb ik een andere tante die alles wat digitaal is, verafschuwt. Maar wel met mijn oom meekijken op Whatsapp en FB _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:50

Fitzroy schreef:
Tja, de samenleving is nu eenmaal digitaal tegenwoordig. Daar ontkom je niet aan, ook niet als senior. En zolang een tante met 93 jaar nog op FB zit, denk ik: als zij het kan, dan iedereen.

..en bedankt he..
zo onaardig hoeft toch ook niet perse?

Ik kan ook niet alles, en jij denk ook niet ;-)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:02

Ik heb zaterdag voor een derde keer de Pfizer gehad en weer helemaal nergens last van.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:08

Ik lees er niets onaardigs in hoor, denk niet dat het zo bedoeld is. Wat echter wel zo is, is dat we eigenlijk sinds 1998 in een tijd leven waarin computers onderdeel zijn van de samenleving en het 23 jaar later dus vreemd begint te worden als iemand niet digitaal vaardig is. Hulp wordt ook geboden bij de bibliotheek om maar eens wat te noemen :-)

Vwb de vraag hierboven: ik vermoed dat booster geldig zal zijn tot een maand of 3 nadat iedereen de omikron booster gekregen heeft. Dus je zit wel safe voor de komende 2 keer Frankrijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:17

Het ligt er denk ik geheel aan hoe het leven van iemand is... we gaan er zomaar vanuit dat iemand die laat in het leven met computers in aanraking is gekomen, dit dan automatisch nog kan leren...
Maar, net zo goed als ik niet kan stucken.. kan iemand anders niet goed digitaal werken.. Het online afspraken maken met DigiDi is niet hetzelfde als een eitje bakken :)

Maar ik merk dat vooral jonge mensen dat niet goed begrijpen, die zijn ermee opgegroeid. Maar er is nog een hele generatie die pas na hun 50ste een computer gezien hebben.. En dus vanaf dat moment dat nog moesten leren. Maar ik merk ook dat dat voor sommige mensen super lastig is, om te begrijpen dat er nog een hele andere generatie is :j

(ik kwam er ook bijv pas na prutsen achter dat de nieuwe ipad van moeders (ja, die heeft ze dus wel, ze kan heus wel wat) geen IDs kan scannen, en dan kan je dus niet heel eenvoudig via de digiD app op de Ipad inloggen op de GGD site op diezelfde Ipad... het systeen geeft dat ook niet goed aan, ik moest dag googlen (en ik kan wel degelijk digitaal werken :j ) Gelukkig hadden we ooit ook nog de sms code geactiveerd, dus lukte het via een omweg. Maar ik kan dus heel goed begrijpen dat sommige mensen dan even niet goed weten hoe ze verder moeten.

Ik hoef zelf nog geen booster voorlopig, dus ik hoef de afspraak ook nog niet te maken. Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat rond april/mei, dan zou ik pas moeten :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:24

Mijn moeder snapt ook niets van computers. Mailen lukt al eens niet altijd.
Appen kan ze net. Maar ook niets oplossen als het niet werkt.

Maar je weet dat het digitaal gaat. Zorg dan dat iemand dat voor je doet. Mijn moeder klaagt dan ook dat de ouderen er niet meer bijhoren en dat soort onzin. Ipv zelf eens te leren met dat ding om te gaan. Anderzijds ben ik blij dat ze er weinig mee doet want dat is net de categorie die vol in phishing trappen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:30

Mijn moeder is op digitaal gebied best handig, mijn vader iets minder maar die boeit het ook allemaal niet zo. Maar ze zijn ook allebei nogal van 'een beller is sneller'. Als ze iets via internet niet voor elkaar krijgen, dan bellen ze liever om het met 'een echt mens' te regelen.

Als je via internet keer op keer locaties ver weg krijgt die niet handig zijn (mijn vader is dus net geopereerd), dan snap ik heel goed dat je het telefonisch blijft proberen totdat je wél binnen 10 km terecht kunt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:40

Hier gister een afspraak gemaakt voor a.s. zondag. Ongeveer 100x gerefresht want ik kreeg alleen locaties die me te ver weg waren of pas eind januari opties. Verschillende postcodes gebruikt en uiteindelijk gelukt.

Hier is de dichtstbijzijnde locatie 9km? En de rest allemaal verder, dus je moet sowieso wel even een stukje reizen.

Maar ik kreeg ook Bussum, Utrecht, Tiel, Arnhem, Nijmegen als opties. Best een "groot" gebied:P

Hier gelukkig hele handige opa & oma (80 jaar) met de computer dus die hebben geen problemen gehad. Waren ze dat niet geweest dan waren we gewoon even langs gegaan om ze te helpen.

M'n vriend werkt in de zorg en kon maar een paar dagen voor mij de afspraak inplannen. Toevallig waren er bij het verzorgingstehuis in de buurt prikken over dus is hij daar even naartoe gegaan.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:43

Kun je de booster ook halen als je geen sms/brief hebt? Mijn man heeft een afspraak kunnen maken op geboortejaar, maar nog geen brief of sms binnen. Hij is woensdag aan de beurt..

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:49

Mijn moeder is digitaal ook niet de beste, die heb ik op afstand helemaal door alle schermen heen gepraat. Ik vind het belangrijk dat ze het zelf doet en kan. Daarnaast had ik het ook voor haar kunnen regelen, wij doen voor haar ook de belastingaangifte, dus kunnen inloggen via digid.

Ze had een duwtje in de rug nodig, maar daardoor een week voor kerst de booster al gekregen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:50

“Zorg dan dat iemand t voor je doet”…

Hm :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:52

Cer schreef:

Wat bedoel je met Hm?
:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:56

brudoe schreef:
Kun je de booster ook halen als je geen sms/brief hebt? Mijn man heeft een afspraak kunnen maken op geboortejaar, maar nog geen brief of sms binnen. Hij is woensdag aan de beurt..

Indien je een afspraak hebt en bevestiging via mail/sms dan hoef je alleen maar gezondheidsverklaring in te vullen en mee te nemen en een id bewijs.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:07

Cer schreef:

Ik snap je!

Allen booster geprikt met moderna?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:20

ikkeniet schreef:
Ik ben vrijdagmiddag geprikt en gisteren doodmoe en voelde me geradbraakt, vandaag fit en vrolijk opgestaan.
Alleen als ik mijn arm aanraak voel ik deze nog en beetje.

Ik heb hetzelfde. Ik denk dat het verschil toch zat in Moderna vs. Pfizer. Met Pfizer dus alleen een zere arm, met Moderna een flink katerig gevoel erbij.

Na een nacht (en een zondagmiddag) goed slapen is dat katerige gevoel nu iig weg. Ik moet alleen niet mijn bovenarm tegen een deur stoten zoals ik net deed :+ want daar wordt die arm niet beter van :))

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:22

Karin schreef:
ikkeniet schreef:
Ik ben vrijdagmiddag geprikt en gisteren doodmoe en voelde me geradbraakt, vandaag fit en vrolijk opgestaan.
Alleen als ik mijn arm aanraak voel ik deze nog en beetje.

Ik heb hetzelfde. Ik denk dat het verschil toch zat in Moderna vs. Pfizer. Met Pfizer dus alleen een zere arm, met Moderna een flink katerig gevoel erbij.

Na een nacht (en een zondagmiddag) goed slapen is dat katerige gevoel nu iig weg. Ik moet alleen niet mijn bovenarm tegen een deur stoten zoals ik net deed :+ want daar wordt die arm niet beter van :))

Hier Pfizer gehad, maar toch de dag erna totaal niet fit geweest. Verhoging, rillerig, moe, dikke en pijnlijke arm, duizelig etc. Vannacht goed geslapen en vandaag gaat het weer goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:33

DuoPenotti schreef:
Cer schreef:

Wat bedoel je met Hm?
:)

Op mn telefoon gaan lange berichten niet zo goed.. maar “..zorg dat..” staat er zo dwingend .. sommige mensen proberen dat wel maar dat lukt niet altijd..

Maar ik begrijp ook dat je bericht meer gericht is tegen jouw moeder dan dat je het bedoelde over mij en mijn moeder. Mijn moeder is niet “tegen” computers.. ze wil t graag zelf doen maar ze snapt t niet altijd helemaal. En, dat wordt waarschijnlijk slechter met de jaren.. ik ben best goed met computers maar er kan zomaar een tijd komen dat ik vergeet hoe ik m aan moet doen ..

En ik denk dat er echt wel meer mensen zijn die gewoon geen feel hebben voor computers?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:42

Mijn moeder probeer het niet eens. Zij is wel echt tegen computers.
Ze is pas 75 en ze heeft er nooit haar best voor gedaan. En klaagt dat de ouderen worden buitengesloten en niet meetellen enz.
Ook als je kijkt op wat voor kladbriefje ze haar digiD heeft geschreven :n

Ja en als je er dan zo in staat is er 1 oplossing, zorg dat een ander het voor je doet.
In het dorp van mijn moeder waren er ook al vrijwilligers aan de gang via de dorpsondersteuning.
Dus de mogelijkheden, ook al je geen kinderen hebt of die ver weg wonen oid, zijn er eigenlijk altijd wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:47

Absoluut. Het is ook gewoon iets erg ingewikkeld. Mijn oma kreeg ooit een DVD-spreker waarbij we ook gewoon de niet-nuttige knopjes van de afstandsbediening hadden afgeplakt en zelf nog een handleiding moesten schrijven die ze snapte.

Inloggen met DigiD kan ik overigens altijd zonder sms of QR-code? Heb alleen een pincode nodig.
Ik merk in mijn omgeving dat de ouderen wel geholpen worden met het maken van een afspraak. Meeste kinderen hebben gewoon de DigiD-gegevens van hun ouders, dus die kunnen gewoon voor het maken van de afspraak dat vanuit hun eigen huis doen. En dus evenveel kans maken als een jong persoon.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:54

Melia schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met klachten n.a.v. de booster.. ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop, vorige keren ook behoorlijk last gehad van mijn arm. Mag over 1.5 week.

Ja, hier helaas.
Zaterdagavond booster gehaald.
Na half uur pijnlijke arm, daarna hoofdpijn.
Op tijd naar bed gegaan en redelijk geslapen.
Kreeg gisteren enorme spierpijn en gewrichtspijn en nu heel veel last van mn nieren. Kan alleen maar plat liggen.
Blij als deze ellende weer voorbij is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:55

Booster is nu 2 dagen geleden en gelukkig geen klachten gehad. Beetje spierpijn maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik intensief ging paardrijden :')