Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
iirrssjjee schreef:Nog even iets anders. Op welke leeftijd sliepen jullie kindjes langer snachts? Hij komt nu snachts namelijk nog elke 2/3u... Begint me zo langzaam wel een beetje op te breken.
Bismarck schreef:Wil je in één kolfbeurt 400 cc kolven? Want dat lijkt mij onbegonnen werk. Zoveel drinkt een kindje ook nooit in in één keer. Je borsten hebben een maximale opslagcapaciteit en vullen dan weer aan. Ik denk dat je beter op je op werk meerdere keren 20 minuten kan kolven. En zorg dat je tussendoor opnieuw het toeschietreflex opwekt met de kolf. Dus 2 minuten toeschietreflex, 8 minuten kolven, 2 minuten toeschietreflex en dan weer een paar minuten kolven.
Je hebt tot 9 maanden recht op 1/5e van je werktijd om te kolven. Dus als je 8 uur werkt mag je 2 uur per dag kolven. Daarnaast heb je ook het recht, mocht het kolven niet lukken, om naar huis te rijden en thuis te voeden.
En misschien heb je nu al een aardig voorraadje in de vriezer liggen? Dan is het niet erg als je in het begin nog niet genoeg kolft op je werk. Dat gaf mij in ieder geval heel veel rust.
iirrssjjee schreef:@linoleum ik heb even geen tips, maar gefeliciteerd met je dochtertje! Ik zat met jou in het zomertopic! Heel fijn dat het eigenlijk zo snel weer raak is geweest voor jullie