Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarekJarig

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:43

Tweede Pfizer zit er net in!
Hier in Engeland heb je "walk-in" centres, dus kon lekker gaan wanneer het goed uit kwam!

Over 2 en n halve week verhuizen we naar Nederland, dus iig goed beschermt voor de reis!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:10

Ik mag over een half uur. Ik ben zo nerveus, heb al de hele week nachtmerries en ben nu gewoon al ziek van de spanning, word een beetje gek van mezelf 8)7
Maar vannacht gedroomd dat ik de prik had gemist en daarvan raakte ik ook in paniek, dus ik neem aan dat ik hem toch graag wil :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:14

Die spanning voelen de meesten wel maar op het moment dat hij erin zit valt dat wel weg, je kunt hem er toch niet meer uithalen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:17

2de erin hier
Weer niks gevoeld

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:26

bigone schreef:
Die spanning voelen de meesten wel maar op het moment dat hij erin zit valt dat wel weg, je kunt hem er toch niet meer uithalen.

Dit! Ik heb een smartwatch die mijn hartslag meet en vlak voor de prik ging mijn hartslag toch stiekem richting de 100 :P Blijkbaar toch ergens een beetje spanning. Ook maar 1 dag spierpijn gehad (1e pfizer), de tweede mag ik 25 juli halen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:29

Mijn hartslag ging idd ook wat omhoog haha. 2 dagen voor de prik ging ie in rust al structureel gezien omhoog qua gemiddelde :')

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:35

Nou hij zit, ondanks de prikangst.
Blij dat mijn vriend mee was anders was het niet gelukt haha. Was onder de indruk van hoe goed het daar verliep, je kon gelijk door. Wel jammer dat toen ik de vrouw die me wilde prikken vertelde dat het niet onverwachts gedaan moet worden en ik zelf moet aangeven als het kan ze het toch probeerde waardoor ik in volle paniek schoot en het even één groot drama was :')
Mijn hartslag zat op de 125, valt me nog mee :o
Zo blij dat ik er maar 1 hoef.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:57

Ik had net ook even gecheckt wat mijn hartslag was. 154 :+ in rust normaal 59-60...

Vervelend dat ze dan niet gewoon wachten, je zegt het toch niet voor niks...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:12

Wel superfijn hoe het verder geregeld was! Hele lieve mensen bij het aanmelden en die EHBO man die met ons mee was was ook erg aardig en behulpzaam ondanks al mijn stress +:)+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:10

Mijn eerste vaccinatie in mei was een heel avontuur vol met wazige mensen. :') Mijn man was mee en zette mij af voor de ingang. Ik had om 13.00 de prikafspraak maar was zo'n 20 minuten te vroeg. Komt er een auto net iets te hard naar mij toe gereden, remde nog net niet met piepende banden, draait zijn raampje open en zegt: "Mevrouw u kunt niet naar binnen want het is dicht." Het bleek een medewerker te zijn. "Dicht?", zeg ik, "maar ik heb om 13.00 uur een afspraak." "Nou misschien dat u er nog in kunt als u snel bent," zegt de man en scheurt weer weg waarbij zijn voorbumper eraf valt (echt waar). Het bleek niet dicht te zijn maar er was pauze tot 13.00. :roll: Om 13.00 kon ik eindelijk naar binnen. Op mijn gezondheidsverklaring had ik ingevuld dat ik allergisch was voor pinda's en cavia's, waar ik nog over twijfelde of dat wel relevant was, maar ik had het toch maar ingevuld voor de zekerheid. Dus ik moest eerst langs de arts. Ik weet niet wat hij in zijn pauze gedaan had, maar hij leek wel stoned. 8)7 Hij keek heel verdwaasd naar de gezondheidsverkaring en zei wel 3x peinzend achter elkaar: "pinda's en cavia's hè?" Ik: "Uuuh ja dat staat er." Nadat ik zei wat mijn allergische reacties waren op pinda's en cavia's keek hij nog 5 minuten heel moeilijk en besloot toen dat ik gewoon gevaccineerd kon worden. _/-\o_ (Natuurlijk alleen maar goed dat het eerst goed bekeken wordt, alleen de manier waarop het ging was een beetje raar :D) Maar ik moest wel naar het prikhokje met bed voor de zekerheid. Alleen daar was helemaal niemand om te prikken. Dus ik stond daar wortel te schieten, toen de vaccineerder uit een ander hokje mij wenkte dat ik daar maar naartoe moest komen. Ze keek naar mijn arm (ik heb best flinke armen) en zei in gebrekkig Nederlands "Ooh, ik denk dat iek un diekere naald mut hebbuh." Gelukkig heb ik totaal geen prikangst, maar anders was ik denk ik in paniek geschoten. :') Ze bleef een tijdje weg en kwam uiteindelijk terug met een andere vaccineerder die zei dat een dikkere naald niet nodig was (pfiew). De ander liet zien waar ze moest prikken en door het gekeuvel had ik niet door dat ik allang geprikt was. "En nu moot oe vijfteen mienoeten wagten." Ik vroeg "waar, bij die stoeltjes?" En ze knikte en mompelde "jaja". Dus ik nam plaats in een stoeltje, waar verder helemaal niemand zat. Na 10 minuten vond ik het wel vreemd dat er verder niemand zat. Er kwam iemand voorbij lopen en ik vroeg, moet ik hier eigenlijk wel zitten? "Nee, u moet een eindje doorlopen en in de wachtruimte plaatsnemen." Oké, ik zat dus helemaal op de verkeerde plek de 15 minuten uit te zitten. Ik vond het al raar dat er geen controle was. Ik nam plaats in de wachtkamer, waar net iemand af werd gevoerd die flauwgevallen was. Toch daar ook nog maar 15 minuten blijven zitten, en daarna weer terug naar de auto waar mijn man zat te wachten. Hij dacht dat ik flauwgevallen was omdat het zo lang duurde. :D
De tweede prik, op dezelfde locatie, verliep een heel stuk sneller en soepeler. Met deze keer een aardige prik mevrouw die wel wist hoe ze moest prikken. :')

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:12

_O- wat entertaining AstridJ!

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:29

Hahahaha.. wat grappig.. astridj :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:30

Hier ga je in een rij iedereen achter een tafeltje en de prikker komt met een karretje langs waar alle prikken op liggen en prikt

Alleen hadden wij in de rij het te gezellig en werden na 20min weg gestuurd :D

Tot nu toe nergens last van

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:39

Bij ons op de camping vertelde iemand dat ze in de kerk gevaccineerd was. De mensen werden om en om in de kerkbanken gezet op afstand van elkaar. De vaccineerden liep door de lege bank erachter en prikte zo iedereen een voor een. Je moest dan een kwartier op die plek blijven zitten en tegen dat de vaccineerde alle rijen had afgewerkt was de eerste rij weer vervangen met de volgende vaccinatie kandidaten. Ik vond het wel een hele bijzondere manier van doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:45

Dorus schreef:
Bij ons op de camping vertelde iemand dat ze in de kerk gevaccineerd was. De mensen werden om en om in de kerkbanken gezet op afstand van elkaar. De vaccineerden liep door de lege bank erachter en prikte zo iedereen een voor een. Je moest dan een kwartier op die plek blijven zitten en tegen dat de vaccineerde alle rijen had afgewerkt was de eerste rij weer vervangen met de volgende vaccinatie kandidaten. Ik vond het wel een hele bijzondere manier van doen.

Spiritueel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:00

Ik ben wel in een grote kapel gevaccineerd :D

Die hoort nog bij het ziekenhuis maar denk tegenwoordig niet zoveel meer in gebruik

Afbeelding

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:06

Wij hebben ook patiënten geprikt in een kerk :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:20

Mijn moeder is ook in de kerk geprikt!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:04

ik in een leegstaande autogarage bedrijf. wat omgebouwd was met wat hokjes en schermen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:13

Christiene schreef:
ik in een leegstaande autogarage bedrijf. wat omgebouwd was met wat hokjes en schermen.

In Heerde soms?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:21

Christiene schreef:

Ik ook bij ons was in Sneek.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:37

Mijn zoon van 21 moet zo zijn eerste halen. Hij zit nu heel erg te twijfelen of hij hem wel wilt. Hij werkt thuis, gaat niet uit. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:39

Hij wil ook nooit eens op vakantie of een dagje weg? Of spreekt nooit eens met anderen af?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:46

loesjeislief schreef:
Mijn zoon van 21 moet zo zijn eerste halen. Hij zit nu heel erg te twijfelen of hij hem wel wilt. Hij werkt thuis, gaat niet uit. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel voor hem.

'Moet'? Je maakt toch zelf een afspraak of zie ik dat verkeerd? Krijg je gewoon van overheidswege een afspraak toe gestuurd en moet de daar dan heen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:51

luxx schreef:
loesjeislief schreef:

'Moet'? Je maakt toch zelf een afspraak of zie ik dat verkeerd? Krijg je gewoon van overheidswege een afspraak toe gestuurd en moet de daar dan heen?

:')