Cer schreef:Nou ja het is ook de waarde die eraan geplakt is, nl 'gezelligheid'.. dus 'ik wil pietje niet alleen laten met kerst want dat is niet leuk voor pietje qua ongezellig en eenzaam'.. maar pietje is op andere dagen dan misschien ook eenzaam.. alleen omdat er een extra zware sticker aan geplakt is, is het van belang juist met kerst te gaan. Als je geen 'gezellige' waarde hangt aan kerst, is het net als een andere dag..
Als je met meer mensen bij elkaar wilt komen bij pietje met kerst, is het voor pietje misschien wel leuker dat je die meerdere mensen over meer dagen verspreid zodat hij niet op 1 dag meer mensen heeft en dan niet alleen is, maar op meerdere dagen 1 of 2 mensen zodat hij minder dagen alleen is..
Niet mee eens, ik maak er een principe van om eerste kerstdag altijd naar mijn moeder te gaan... het feit dat iedereen zijn naasten om zich heen heeft gecombineerd met het feit dat er die dag normaal gesproken verder écht niets te doen is, maakt dat zij zich anders die dag extra eenzaam voelt. Dus is eerste kerstdag voor mijn moeder. We hoeven er echt niet de hele dag te blijven, maar we zien elkaar sowieso.
Dit komt echt vanuit haarzelf, maar ze kent meerdere alleenstaanden die er zo in staan 
SusanH schreef:Ik vond het een hele deprimerende persco. Enige waar ik wel blij van werd is dat ik als begeleider in de gehandicaptenzorg als 1 van de eersten ingeënt ga worden. Beetje jammer dat de verdere berichtgeving alleen over verpleeghuis personeel ging.
Tja, dat is nu eenmaal het lot van de gehandicaptenzorg: de sector is kleiner, maar ook het feit dat iedereen wel een oudere in zijn of haar directe omgeving heeft, maakt dat het herkenbaarder is voor mensen.
Vaak realiseren mensen zich niet eens dat iemand met een LVB wel degelijk verstandelijk beperkt is, ze denken al snel aan de "leuke" downies, of de "enge" EMB'ers die je eigenlijk maar beter niet geboren zou kunnen laten worden
Dat het een heel interessante sector is met heel veel diversiteit die gewoon heel belangrijk is, dat wordt inderdaad weinig ingezien.
Ik vond de persconferentie ook deprimerend, denk ik. Ik hield er een raar gevoel aan over, heb de vragen niet eens afgewacht. Had er geen zin meer in.