Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 02:53

Love_Rosie schreef:
Herkent iemand ook dat de lucht die je inademt wat scherp voelt? Alsof je hele koude vrieslucht inademt

Ja herken ik zeker. Heb het anderhalve week gevoelt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 06:23

Love_Rosie schreef:
Napie schreef:
Maar je bent dus recent negatief getest?

2 week terug

Waar ik me trouwens over verbaas is dat mensen de dag na uitslag alweer naar buiten mogen. Dit zal te maken hebben met dat ze geen klachten meer hebben, maar dan nog. Waarom ga je dan testen. Bron & contactonderzoek loopt zo toch ook verschrikkelijk achter de feiten aan.

Met negatieve test wordt ik op m’n werk verwacht.. ook als ik nog wel verkouden ben..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:34

Love_Rosie schreef:
Napie schreef:
Maar je bent dus recent negatief getest?

2 week terug

Waar ik me trouwens over verbaas is dat mensen de dag na uitslag alweer naar buiten mogen. Dit zal te maken hebben met dat ze geen klachten meer hebben, maar dan nog. Waarom ga je dan testen. Bron & contactonderzoek loopt zo toch ook verschrikkelijk achter de feiten aan.

Maar als je gewoon verkouden bent mag je gewoon werken.
Zeker deze tijd van het jaar is het niet gek dat je verkouden wordt.
Voorheen bleef je toch ook niet thuis als je verkouden was?

Sure_lee

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:36

Ik vind dat niet verstandig. Want met een verkoudheid kun je ook anderen aansteken. Die krijgen dus vervolgens klachten en worden ook getest.
Blijf gewoon thuis bij klachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:40

Sure_lee schreef:
Ik vind dat niet verstandig. Want met een verkoudheid kun je ook anderen aansteken. Die krijgen dus vervolgens klachten en worden ook getest.
Blijf gewoon thuis bij klachten.

Je mag gewoon werken na een negatieve test :?
Daar is dat testen juist voor, zodat niet de helft van de maatschappij onnodig thuis zit omdat dat slecht is voor de economie.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:51

Ik weet dat het mag. Maar ik vind het niet verstandig. Zeker niet als je ook vanuit huis je werk kan doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:30

Sure_lee schreef:
Ik weet dat het mag. Maar ik vind het niet verstandig. Zeker niet als je ook vanuit huis je werk kan doen.

Met 1,5 meter afstand is die kans nou weer niet zo groot ...
Nou goed thuis is voor mij ook niet echt een goede optie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:55

Sure_lee schreef:

Als je vanuit huis je werk kan doen moet je sowieso nog thuis werken, met of zonder klachten. Die maatregel is nog helemaal niet teruggedraaid.

Dus ging er even vanuit dat het om mensen gaat die niet thuis kunnen werken.
Ik kan dat bv niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:58

Sure_lee schreef:

Niet iedereen mag of kan vanuit huis werken... ik kan prima thuiswerken maar mijn werkgever wil dat we op kantoor zijn. Dan kan je veel willen..

Wat een heftig verhaal van die jonge persoon die in slaap is gebracht! Vriend van ons (ook in de 30) is doodziek geweest en nu maanden later nog niet aan het werk. Z’n lichaam wil niet meer.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:05

Ik bedoelde eigenlijk na een positieve test :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:08

Love_Rosie schreef:
Ik bedoelde eigenlijk na een positieve test :o

Maar de dag na een positieve test mag je nog helemaal niet naar buiten :?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:19

Ja wel dus. Als je geen klachten meer hebt mag je meteen weer aan het werk, dus al is dat de dag na de uitslag dan kan dat. Verbaasde ik me ook over

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:42

Love_Rosie schreef:
Ja wel dus. Als je geen klachten meer hebt mag je meteen weer aan het werk, dus al is dat de dag na de uitslag dan kan dat. Verbaasde ik me ook over

Huh...
Nee toch
Eerst quarantaine en dan na 24 uur klachtenvrij pas

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:46

De dagen die je thuis zit voor testen worden dan als quarantaine gerekend. Ze willen mensen niet thuis houden van werk als ze geen klachten hebben = economie moet door gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:52

Love_Rosie schreef:

Het klopt niet wat je schrijft.

Dit is de richtlijn (de index is degene die positief getest is):

Beleid bij asymptomatische infecties
Indien de index een asymptomatische infectie heeft, blijft deze tot 72 uur na testafname in isolatie. De huisgenoten en nauwe contacten gaan in quarantaine.

Er zijn 2 mogelijkheden:

1)Als de index in deze 72 uur klachten ontwikkelt, is de test in de presymptomatische fase afgenomen. Verder beleid is zoals bij andere symptomatische infecties (zie verder).
2)Indien na 72 uur de index nog klachtenvrij is, mag de index uit isolatie en wordt de quarantaine voor huisgenoten en nauwe contacten opgeheven. Monitoring van klachten (bij de huisgenoten en de nauwe contacten) gaat door tot 14 dagen na het testmoment van de index.

https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco

Dit is de brief die iemand krijgt die positief getest is en (nog) geen klachten heeft:

https://lci.rivm.nl/informatie-voor-per ... hten-heeft

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:59

Na de testafname ja. Dus niet na de uitslag. Gemiddeld 2 dagen voor testuitslag, dan zit je de dag er na al gauw op 72 uur.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:19

Aangezien hier inmiddels heel wat ervaringsdeskundigen zitten...

Ik heb al een dag of 4 een kriebel in mijn keel. Ik hoest niet, maar wel af en toe een kuchje vanwege de kriebel. Verder niet verkouden of ziekjes, niet vermoeid, geen verlies van reuk en smaak... Zouden jullie je laten testen als je mij was?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:22

Jessica_K schreef:

Ik heb al een dag of 4 een kriebel in mijn keel. Ik hoest niet, maar wel af en toe een kuchje vanwege de kriebel. Verder niet verkouden of ziekjes, niet vermoeid, geen verlies van reuk en smaak... Zouden jullie je laten testen als je mij was?

Kan je even binnenblijven? Zoniet, dan is het wel veiliger te weten waaraan en waaraf.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:34

Jessica_K schreef:

Ja

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:36

Jessica_K schreef:

Ik heb het al 6 maanden door verschrikkelijke gespannen hals spieren. Het gaat wel over als ik wat ga doen en er niet meer aan denk. Mijn moeder heeft dit ook vooral in de ochtend is het erger.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:32

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:43

Love_Rosie schreef:
Herkent iemand ook dat de lucht die je inademt wat scherp voelt? Alsof je hele koude vrieslucht inademt

Ja, dat heb ik wel vaak.

Vind het verder niet vervelend ofzo, heb dan gewoon te weinig gedronken, of bijvoorbeeld druk gehad/verkeerd geademd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:15

Matheno schreef:
Love_Rosie schreef:

Ja, dat heb ik wel vaak.

Vind het verder niet vervelend ofzo, heb dan gewoon te weinig gedronken, of bijvoorbeeld druk gehad/verkeerd geademd.

Verkeerd ademen kan ook een hoop corona gerelateerde klachten geven. Natuurlijk wel zonder koorts en snotneus maar het pijnlijk adem kan wel eens voorkomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:39

Love_Rosie schreef:

nee bij een positieve test, 7 dagen na de eerste verschijnselen en 24uur na de laatste klachten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:43

Dat laatste dus. Hoewel klachtenvrij nog een vaag iets is. Ik ben een week thuis gebleven (en dan ook echt thuis en in de tuin) Mijn partner 10 dagen. Ik ben sinds maandag klachtenvrij en pas gisteren uit de quarantaine samen. Zijn nu even op de Veluwe in een huisje maar we blijven tot het weekend even weg bij anderen.