4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:24

Mag ik een vraag stellen hier?

Ik ben bijna 4 weken geleden begonnen met koolhydraatarm eten, 1800 kcal per dag, 30 gram koolhydraten. Ik weeg alles af en track mijn macro's. Ik ben 1.86m, en weeg iets meer dan 100 kilo. There, I said it. :(

Tevens weeg ik elke dag, iets waar ik geen last van heb mentaal. Ik wil ongeveer 30 kilo afvallen en ben er daarvan al 4,5 kwijt. Maar ik stuit nu voor de derde keer op een plateau. De eerste duurde 3 dagen, de tweede 5 en nu zit ik alweer op 5 dagen. Waarbij mijn gewicht deze keer zelfs stijgt.

Ik vraag me af of dit normaal is, en wat ik er aan kan doen.

Hopelijk hebben jullie tips, want het enige wat ik online kan vinden zegt dat ik mijn macro's niet goed track.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:35

Macro’s heeft weinig te maken met afvallen. Het gaat om kcal in Vs kcal uit. Maar in welke tijd ben je 4,5 kilo afgevallen?

Niet afvallen kan komen door hormonen, zout eten, je darmen etc. Zolang je in grote lijnen afvalt zou ik me geen zorgen maken. Je kan altijd proberen om bijvoorbeeld je beweging wat op te hogen. Zou met jouw lengte en gewicht zeker niet minder dan 1800 kcal eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:46

Janine1990 schreef:

Ik ben bijna 4 weken geleden begonnen met koolhydraatarm eten, 1800 kcal per dag, 30 gram koolhydraten. Ik weeg alles af en track mijn macro's. Ik ben 1.86m, en weeg iets meer dan 100 kilo. There, I said it. :(

Tevens weeg ik elke dag, iets waar ik geen last van heb mentaal. Ik wil ongeveer 30 kilo afvallen en ben er daarvan al 4,5 kwijt. Maar ik stuit nu voor de derde keer op een plateau. De eerste duurde 3 dagen, de tweede 5 en nu zit ik alweer op 5 dagen. Waarbij mijn gewicht deze keer zelfs stijgt.

Hopelijk hebben jullie tips, want het enige wat ik online kan vinden zegt dat ik mijn macro's niet goed track.

Je weegt jezelf elke dag, maar je verwacht ook elke dag minder op de weegschaal te zien staan? In dat geval zou ik stoppen met elke dag wegen en overgaan op 1x per week wegen.

Elke dag een mindering in gewicht willen zien is imo niet reëel. Elke dag wegen is prima, doe ik zelf ook, maar je moet dan wel door die schommelingen heen kunnen zien. 3 dagen op hetzelfde gewicht blijven noem ik geen platform. Ik zou pas van een platform spreken als je 2 weken blijft hangen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:49

Mara, paaschocolaatjes <3 beetje raar tijdstip, maar niet minder lekker!
Ik heb de batbots even opgezocht en die zien er goed uit!

Maanlicht, Haha knap om dan alleen mentaal te vieren :') maar snap ik wel, anders is het ook zo zonde van het afvallen.
Hopelijk trekt je spierpijn snel weg. Benieuwd wat je van je fotoshoot gaat vinden!

Janine, goed bezig al! In jouw geval zit je niet op een plateau, er is pas sprake van een plateau als je meerdere weken achter elkaar niet afvalt terwijl je wel in calorie deficit zit. Schommelingen zoals jij nu hebt, heb je altijd. Door hormonen, zout in je eten, spierpijn, vocht vasthouden door warmte. Enige wat je daaraan kan doen is het accepteren en gewoon doorgaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:59

__Sannne schreef:
Janine1990 schreef:

Je weegt jezelf elke dag, maar je verwacht ook elke dag minder op de weegschaal te zien staan? In dat geval zou ik stoppen met elke dag wegen en overgaan op 1x per week wegen.

Elke dag een mindering in gewicht willen zien is imo niet reëel. Elke dag wegen is prima, doe ik zelf ook, maar je moet dan wel door die schommelingen heen kunnen zien. 3 dagen op hetzelfde gewicht blijven noem ik geen platform. Ik zou pas van een platform spreken als je 2 weken blijft hangen.

Oh ik kan er wel doorheen kijken. Ik vind het alleen dermate typisch dat ik het gevoel heb dat ik iets verkeerd doe. Keto/kha is redelijk nieuw voor mij, dus vandaar dat ik aan de bel trek.

Maar wel bedankt voor het stukje relativering! Ik ben natuurlijk nog maar krap 4 weken bezig, dus ik vind het nog lastig in perspectief te plaatsen.

linoleum schreef:
Mara, paaschocolaatjes <3 beetje raar tijdstip, maar niet minder lekker!
Ik heb de batbots even opgezocht en die zien er goed uit!

Maanlicht, Haha knap om dan alleen mentaal te vieren :') maar snap ik wel, anders is het ook zo zonde van het afvallen.
Hopelijk trekt je spierpijn snel weg. Benieuwd wat je van je fotoshoot gaat vinden!

Janine, goed bezig al! In jouw geval zit je niet op een plateau, er is pas sprake van een plateau als je meerdere weken achter elkaar niet afvalt terwijl je wel in calorie deficit zit. Schommelingen zoals jij nu hebt, heb je altijd. Door hormonen, zout in je eten, spierpijn, vocht vasthouden door warmte. Enige wat je daaraan kan doen is het accepteren en gewoon doorgaan.

Dat is dus ook een dingetje. Ik heb elke ochtend lichte en nog niet pijnlijke kramp in mijn kuiten. Ondanks dat ik magnesium krijg dagelijks. Ook heb ik een vitamine d probleem sinds ik Pfeiffer heb gehad vorig jaar.

MarlindeRooz, voor keto/kha doe je aan macro tracking omdat je in een vetverbranding wilt komen. Op 1800 kcal kan je ook prima 100 gram koolhydraten eten immers.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:07

Janine, je kunt het beste een gemiddelde van een week nemen.
en ik schommel heel erg veel in gewicht, kan met vanalles temaken hebben. Na een cheatday weeg ik meer, want zout/vet eten, rond mn menstruatie kan het tot een kilo verschillen, als ik veel vocht vasthoud ook. Merk zelfs als ik na een zware training veel spierpijn heb, ik meer weeg.

Dat is ook de reden dat ik wekelijks weeg en 1x per 4 weken voor PBP een meting doe met foto's.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:21

Dilan93 schreef:
Janine, je kunt het beste een gemiddelde van een week nemen.
en ik schommel heel erg veel in gewicht, kan met vanalles temaken hebben. Na een cheatday weeg ik meer, want zout/vet eten, rond mn menstruatie kan het tot een kilo verschillen, als ik veel vocht vasthoud ook. Merk zelfs als ik na een zware training veel spierpijn heb, ik meer weeg.

Dat is ook de reden dat ik wekelijks weeg en 1x per 4 weken voor PBP een meting doe met foto's.

Wat een goed idee zeg, uitgaan van een gemiddelde per week!

Ik maak één keer per week een foto. Op aandringen van mensen om me heen. Ik vind het vreselijk :') en heb geen verbergoptie op mijn telefoon :(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:33

Janine1990 schreef:

Wat je zegt klopt niet helemaal Marlinde. Normaal maakt het niet uit hoe je macro's zijn om plat af te vallen, dat klopt. Maar met koolhydraatarm of keto wil je in ketose komen zodat je lichaam overgaat op vetverbranding. Dan zijn de macro's dus wel heel belangrijk.

Hoe zien de rest van je macro's eruit Janine? Je vet en eiwitten? Daar kan ook nog best wat verbetering liggen. Je lichaam laten wennen aan keto duurt behoorlijk lang, dus 4 weken is dan nog maar heel kort. Het is normaal dat het eerst heel hard gaat met afvallen, door (veel) koolhydraten te consumeren houd je ook veel vocht vast. Daardoor ben je eerst veel afgevallen (veel vocht ook) en wordt het nu minder. Dat is heel normaal.

Om echt in ketose te komen zit je qua koolhydraten al aan de bovengrens (15-30 gram koolhydraten per dag). Heb je al last gehad van de keto flu? Weet je zeker of je in ketose komt? Hoe actief ben je?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:36

Kimmie: Wat schrikken van het bericht van je verzorgster, hoe is het nu met haar?
Netjes hoor je gewicht ivm je lengte (Wij zitten ongeveer gelijk haha), goed bezig!

Linoleum: Ik wou zeggen; wat fijn dat je sportmasseur je wat losser heeft kunnen krijgen, maar las vervolgens je bericht van deze ochtend! hopelijk trekt de pijn in je stuitje wat weg vandaag, sterkte.

Travel_me: Wat goed van je rondje hardlopen zonder te wandelen!
Wij (althans, mijn vriend rent, ik skate) zijn ook begonnen onlangs hij was ook al zo trots op zn rondje 5 km zonder te lopen. Ik hield hem in het begin op omdat mijn vorige skates niet zo hard ging, maar nu moet ik steeds op hem wachten met mijn nieuwe wielen _O-

Dilan: Wow jouw pokébol ziet er echt heerlijk uit! en wat zal dat een fijn gevoel zijn dat je nieuwe broek nu goed zit!
Ik merk dat mijn broeken ook allemaal wat los gaan zitten :') had net nieuwe gekocht 4 weken terug haha.

Mjwb: Fijn netjes op gewicht gebleven ondanks de koeken, die zien er overigens echt heerlijk uit.

Jip: Succes en veel plezier met je shoot alvast voor morgen!
En wat goed gewichtsverlies! Al zal het bij jou ook te maken hebben qua gewicht met spier opbouw lijkt me?

Mara: oei, chocolaatjes zijn ook echt moeilijk te weerstaan.. Maar met je lijstje van vandaag ziet het er wel uit dat je het goed kan compenseren :)

@ Janine: Lastig als je het gevoel heb dat je nu enkele dagen blijft hangen, maar ik zou me daar niet teveel op vast pinnen. Zoals Dilan hierboven ook beschrijft, dit kan van zoveel dingen afhangen waarom je even blijft hangen. Als het voor langere periode is kan het zijn dat dit misschien niet te manier is voor jou (het koolhydraatarm), maar ik denk dat dat nu nog te vroeg is om te zeggen. Hoelang ben je nu bezig?

Hier gaat het redelijk. Nachtdiensten op zich heb ik nooit geen moeite mee (toen ik nog vrijgezel was werkte ik alleen avonden en nachten) maar ik denk meer dat ik zo vermoeid was van de verantwoording nu ik weer hele diensten werk.
Heb de afgelopen 3 dagen ook gewerkt en ben nu echt versleten.. resulteerde ook dat ik gisteravond een hele zak lay's baked chips heb opgegeten :') vandaag ook maar even compenseren dan maar.
De weegschaal gaf vanmorgen 66.5 aan, dus ik ben daar ook tevreden over.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 50 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten notenmix en 200 ml optimel
T: 2 dikke rijstwafels, 1 met grilworst, 1 met smeerkaas light.
L: 60 gr couscous met 25 gr feta, komkommer en tomaat.
T: Havermout reep.
A: 250 gr bristo aardappeltjes, 200 gr chineese wokgroente, een rundervink en een beetje satésaus ( nog wat saus over van gister :') )
T: 150 gr optimel kwark appel/kaneel, 100 gr witte druiven.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:46

Lino, hopelijk heb je komende tijd minder knopen. Lekker hoor, een wekelijkse sportmassage! Oeh een uitje naar de Ikea, leuk! Vervelend zeg dat je erachter kwam dat een deel van je lijf nog wel veel pijn doet. Oh geweldig twee boekenkasten!

Mara, succes op kantoor! Nooit vervelend om daar paaschocolade te vinden natuurlijk :9 Het lijkt me heel lastig om zo te moeten nadenken over welk eten je kan meenemen naar kantoor, maar wel logisch idd.

Mjwb, oeh lekker! Pokebowl :9 Jij ook met je koeken :') Ook niet een paar ofzo haha :+ Dapper dat je al bestellingen aan had genomen na één keer bakken 8-) Ik snap best dat je een beetje klaar bent met de zoetigheid. Hoop beweging had je gisteren!

Twilight, fijn dat het brood zo goed in je macro's past! Het klinkt idd wel interessant. Goede macro's heb je! Ik snap wel dat het met gekleurde balkjes een sport wordt om alles in het groen te krijgen.

Leoni, wow met 5 km hardlopen ben je goed bezig zeg! Oh vervelend zeg, huisgenoten. Ik snap ook wel dat als je nog niet zo goed weet wat je wil, dat het lastig is om dan een huisje te zoeken. Lekker dat je nog even je benen hebt getraind gisteravond. Ik ben ook wel benieuwd naar wat je dan doet!

Dilan, oeh, je pokebowl ziet er echt heerlijk uit :9

Janine, ik snap je keuze voor macro's idd ook wel als je wil afvallen. Wel is het ook belangrijk om te kijken naar je kcal. Niet afvallen kan idd komen door hormonen, zout eten, je darmen etc. Als je jezelf elke dag weegt, is het natuurlijk logisch dat het getal op de weegschaal niet elke dag lager wordt. Dat is gewoon niet reëel. Je bent al wel goed bezig hoor! Idd het gemiddelde van de week is een goede tip van Dilan.

Jip, knap hoor, dat je het alleen mentaal kan vieren!

Lis_Ol, het gaat nu wel goed met haar. Haar gezicht is alleen nu helemaal gezwollen en ze durft de straat niet op haha. Daarom hebben meerdere al aangeboden haar te helpen met boodschappen en de was ed, ze woont alleen namelijk.

Gisteren mijn paard even alleen gepoetst. Was namelijk helemaal kapot van een best intensieve dag met intakegesprek voor stage komend jaar (aangenomen *\o/* ). Daarom rustig aan gedaan.
O: twee lichte crackers spelt met nutella en halvarine met vruchtenhagel. (294)
T: pruim. (48)
L: twee boterhammen met filet americain en grilworst, wit bolletje met halvarine met kaas en nutella, halfvolle melk en gekookt ei. (765)
T: melkchocolade met hazelnoot. (183)
A: aardappel, erwtjes, wortels, verse peultjes, braadworst en jus. (624)
B: 4000 stappen en 30 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1914.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:56

@mara ik maak werkdagen van 10 uur (1 uur pauze) en daarna naar huis om te eten en dan sporten of lesgeven en dan naar mijn paard tot kwart over 10 's avonds meestal daarom is mijn dag zo lang

@maanlicht ik kan wel begrijpen dat het een beetje frustrerend is om niet af te vallen fijn dat het nu wel gelukt is!

Goed dat je vanmiddag nog wel wat gaat doen na 5 dagen trainen!

Lijstje voor vandaag:
O: 300g franse magere kwark met 50g blauwe bessen
T: eiwitshake en grapefruit
L: 2 fitbrood met kipfilet en pindakaas en 1 ei
T: 150g komkommer en zero ontbijtkoek
A: 400g courgetti 40g spekjes en 40g pesto
T:breaker high proteïne bosbes/banaan

B: net 45 minuten een piramide workout gedaan bij de sportschool dat was wel leuk om te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:07

@Janine: Met 30 gram koolhydraten ga je niet in keto komen, daarvoor moet je echt onder de 20 gaan zitten. Wat jij doet, koolhydraten beperken, is een relatief makkelijke manier om minder kcal binnen te krijgen: je eet meer producten met eiwitten en daardoor zit je waarschijnlijk langer vol. Daarnaast zijn standaard producten met veel koolhydraten (pasta, rijst etc) vaak ook gelijk erg hoog in kcal, dus door die te schrappen is het automatisch 'makkelijker'.

Ik zou gewoon even afwachten. Een paar dagen is geen plateau, waarschijnlijk hou je gewoon even iets meer vocht vast en gaat het na een paar dagen weer de goede kant op. Als je er gelijk zo'n negatief gevoel van krijgt zou ik echter wel voorstellen om niet meer elke dag op de weegschaal te gaan staan maar een moment per week te kiezen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:26

Even een vraagje, is dat keto wel gezond? max 20 gram khd is in mijn ogen echt bizar weinig.
Als ik onder de 80 gram kom, gaan mijn darmen al protesteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:30

Dilan93 schreef:
Even een vraagje, is dat keto wel gezond? max 20 gram khd is in mijn ogen echt bizar weinig.

Als je je koolhydraten zo beperkt dat je in ketose komt gaat je lichaam op een andere manier vet verbranden. Dat is voor sommige mensen effectief, bijvoorbeeld als je veel overgewicht hebt of als je insuline niet zo goed kan reguleren. Voor mensen met diabetes is het bijvoorbeeld goed, omdat zij meestal op de reguliere manier niet zo goed kunnen afvallen.

Ik heb het een tijd geprobeerd maar het was ook echt niks voor mij. Ten eerste hou ik helemaal niet van zo restrictief eten maar mijn darmen gingen er inderdaad ook heel slecht op. Je eet vooral heel veel vetten in keto (heel veel eiren, veel vlees) en heel weinig groenten en fruit (want daar zitten relatief veel koolhydraten in) en dat vond ik echt de hel. Het lukte mij ook slecht om in ketose te komen en ik ging er elke keer weer uit.

Als je koolhydaatbeperkt eet (dat is ergens tussen de 30 en 70 over het algemeen) ben je minder streng, dan eet je bv geen pasta's en rijst maar wel groenten en fruit. Dat is beter vol te houden en je krijgt makkelijker vezels binnen (dus je darmen gaan niet zo in de stress) maar je raakt niet in ketose en gaat dus niet op een alternatieve manier vet verbranden. Als je koolhydraten beperkt is het dus puur een makkelijkere manier om je kcal in te richten, net als bij Intermittent Fasting.

Edit: of het echt gezond is zijn de meningen over verdeeld. Als je in ketose komt geef je je lichaam eigenlijk zo weinig brandstof dat het vet gaat verbranden om als brandstof te gebruiken. Ik ben er zelf geen voorstander van omdat het zo restrictief is, maar vooral voor mensen die heel moeilijk gewicht verliezen kan het wel veel helpen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:55

Maanlicht schreef:
Janine1990 schreef:

Wat je zegt klopt niet helemaal Marlinde. Normaal maakt het niet uit hoe je macro's zijn om plat af te vallen, dat klopt. Maar met koolhydraatarm of keto wil je in ketose komen zodat je lichaam overgaat op vetverbranding. Dan zijn de macro's dus wel heel belangrijk.

Hoe zien de rest van je macro's eruit Janine? Je vet en eiwitten? Daar kan ook nog best wat verbetering liggen. Je lichaam laten wennen aan keto duurt behoorlijk lang, dus 4 weken is dan nog maar heel kort. Het is normaal dat het eerst heel hard gaat met afvallen, door (veel) koolhydraten te consumeren houd je ook veel vocht vast. Daardoor ben je eerst veel afgevallen (veel vocht ook) en wordt het nu minder. Dat is heel normaal.

Om echt in ketose te komen zit je qua koolhydraten al aan de bovengrens (15-30 gram koolhydraten per dag). Heb je al last gehad van de keto flu? Weet je zeker of je in ketose komt? Hoe actief ben je?

Ik heb m'n laptop er maar even bij gepakt... Want dit zijn te veel vragen voor mijn telefoon.
Vet/eiwit zie ik in MFP dat het per week verschilt hoeveel ik er naast zit. Ik zou naar 117 gram eiwit en 146 gram vet moeten, maar op beide toch afwijkingen van gemiddeld (over een week dus he!) 5 tot 30 gram. Terwijl ik wel netjes op gemiddeld 30 gram khd zit.

Keto flu is nogal een breed begrip van wat ik op internet lees. Af en toe denk ik dat ik het heb, maar ik ben de laatste tijd sowieso moe. Heb wel veel last van spierpijn en spierkrampen (trap oplopen bijvoorbeeld is een hele inspanning die voor verzuring zorgt 's ochtends). Wat ik normaal dus echt niet heb, terwijl ik behoorlijk veel drink. Ik heb geen strips, dus ik weet niet 100% zeker of ik in ketose ben, maar de smaak in mijn mond is wel echt nasty.

Actief... Tsjah, paard heeft 3 weken geleden een paar dagen fikse koorts gehad, dus mijn sportieve leven staat wat op een laag pitje, ik sport buiten het rijden om niet. Maar ga af en toe op de fiets naar het werk (6km enkele reis op een gewone fiets), wat me wel heel zwaar valt in combinatie met kha.
Momenteel ben ik ongeveer 3 keer per week aan het rijden, opbouwend, dus nog niet weer op Z niveau. Daarnaast doe ik één keer per week wat parelli, een beetje meer zelf lopen. En uiteraard het uitmesten.
Ik heb een eigen huis, ben vrij netjes in het huishouden en de tuin. Dus 's avonds ben ik pas tegen half 9 of 9 uur binnen om wat tijd voor mezelf te hebben/bankhangen. Vind het moeilijk om dat te duiden als actief of niet.
Verder heb ik een zittend beroep. En werk ik half thuis vanwege corona, dat betekent ook minder op fiets naar het werk.

Ik wil op termijn wel naar een lager aantal khd, maar vind het om eerst ff te wennen wel goed om zo te beginnen. Dan kan ik rustig aan blijven zoeken naar alternatieven die lager in khd's zijn. Ik kan helaas niet tegen varkensvlees en dat was nu juist heel handig geweest.

@Lis_Ol; Ik vind dit juist heel leuk, want ik kan mijn creativiteit wel kwijt in de keuken. Ik heb nu bijvoorbeeld nog avocadobrownies in de koelkast staan. Echt fikse stukken, supper lekker en fudgy, maar 5 gram khd. Of magische vanille cake, per stukje maar 2 gram khd.
En het voelt natuurlijk een beetje als falen zou het mij nu lukken maar m'n moeder en zusje wel :P Maar daar is het nu natuurlijk nog veel te vroeg voor! :D

Emmaa_ schreef:
@Janine: Met 30 gram koolhydraten ga je niet in keto komen, daarvoor moet je echt onder de 20 gaan zitten. Wat jij doet, koolhydraten beperken, is een relatief makkelijke manier om minder kcal binnen te krijgen: je eet meer producten met eiwitten en daardoor zit je waarschijnlijk langer vol. Daarnaast zijn standaard producten met veel koolhydraten (pasta, rijst etc) vaak ook gelijk erg hoog in kcal, dus door die te schrappen is het automatisch 'makkelijker'.

Ik zou gewoon even afwachten. Een paar dagen is geen plateau, waarschijnlijk hou je gewoon even iets meer vocht vast en gaat het na een paar dagen weer de goede kant op. Als je er gelijk zo'n negatief gevoel van krijgt zou ik echter wel voorstellen om niet meer elke dag op de weegschaal te gaan staan maar een moment per week te kiezen.

Wat betreft aantal, zie hierboven...
Maar een negatief gevoel krijg ik er nog niet van.. Nogmaals, ik zoek alleen maar naar tips en probeer eventuele valkuilen te voorkomen en te verhelpen.

De verschillende voorgeschreven vormen zijn trouwens nog wel erg lastig. Hier en daar zeggen ze dat je de koolhydraten - vezels moet doen. Nou dan kom ik dagelijks onder de 20 uit.

Dilan93 schreef:

Mijn moeder heeft haar hoge bloeddruk ermee onder controle zonder medicatie. Een hoge bloeddruk met een erfelijk randje, niet eentje die van overgewicht kwam helaas.
Protesterende darmen hoor ik vaak, maar dat heeft te maken met vezels toch? Veel mensen nemen daar supplementen voor. Zelf ben ik nu aan het kijken naar spirulina en zeewier supplementen, vanwege het spierpijn verhaal. En ik denk dat dat nu extra gevoelig is omdat ik al ruim 3 maanden om de week thuis werk en beide werkplekken niet super ergonomisch zijn ingericht. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:56

Ik zou ff ketostrips kopen dan Janine. Dan weet je iig of je in keto zit of niet, en dat maakt nog best een verschil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:10

Emmaa_ schreef:
Ik zou ff ketostrips kopen dan Janine. Dan weet je iig of je in keto zit of niet, en dat maakt nog best een verschil.

Die staan inderdaad op het lijstje :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:45

Lis_Ol schreef:
Jip: En wat goed gewichtsverlies! Al zal het bij jou ook te maken hebben qua gewicht met spier opbouw lijkt me

Deze snap ik niet helemaal?
Wat vervelend dat je je zo versleten voelt.. Ik snap wel dat je dan gaat eten. Lastig is dat. Wel een net lijstje vandaag!

@Twilight: Ik vind het niet zo frustrerend om niet af te vallen gelukkig, vind het belangrijker dat ik strak in mijn lichaam zit en me fit, energiek en sterk voel! Wat is een piramide workout?

@Dilan: Ja, naar mijn mening is keto gezond, maar niet voor iedereen ideaal en/of leuk. Je geeft je lichaam niet weinig brandstof, maar andere brandstof. Wij zijn er naar mijn mening niet voor gemaakt om zo veel koolhydraten te eten/verwerken als we doen. Het is in dat opzicht juist een heel logisch dieet.

@Janine: Ik vind 117 gram eiwitten best wel veel, vooral als je weinig sport. Ik heb gehoord dat je niet te hoog moet zitten qua eiwitten omdat je lichaam dan snel kan overgaan tot eiwitverbranding, wat niet goed is. Maar je bent ook wat zwaarder en langer dus ik vind het lastig om daar veel over te zeggen verder.

Ik zou als ik jou was kijken of je nog iets lager kan uitkomen qua koolhydraten, inderdaad die ketostrips kopen en verder geduld hebben en keer op keer de juiste targets halen qua voeding. Consistentie is key.

En qua activiteit zou dagelijks wandelen goed zijn, maar dat kost wel tijd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:55

Jullie kletsen zo veel dat ik echt ff de tijd moet nemen om te reageren :D .
Mijn weekend weg was heerlijk! Niet op eten gelet, maar ook geen extreme dingen gedaan. Wel uit eten uiteraard. Daarnaast veel gewandeld en gefietst :) .

@maanlicht: Knap zo vroeg trainen! Dan ben ik nog niet op mijn best.
Ik zit nog bij een vrij kleine club, ideaal qua lessen maar iets beperkter in het aantal trainingen.
Wij kunnen nu kiezen tussen WOD, Weightlifting en een combi Weightlifting/gymnastics. Ga vanavond voor het eerst de combi doen :) .
Jouw lijstjes zien er heerlijk uit, zag volgens mij ook een aantal gerechten op je instagram voorbij komen?
Veel plezier met je fotoshoot morgen!

@IMAY1990 Fijn dat het mee viel bij de fysio! Hoe gaat het nu met je knie?

@Linoleum Wat fijn dat de sportmassage zo goed helpt. Heb je altijd wekelijks massages of toevallig nu?
Ik heb zondag mijn eerste sportmassage. Ben benieuwd. Geloof best dat ik deels vast zal zitten door het thuiswerken.
Beterschap voor je stuitje!

@Travel_me wat vervelend van je huisgenoten. Heb je hier vaker last van en is het wel eens besproken?
Ik had tijdens mijn studie gelukkig een vrij rustig huis.
Wat voor opleiding zou je willen doen? 2 maanden reizen is ook heel vet, maar nu misschien lastig ja tenzij je met de auto gaat.
En super goed van je 5km rennen *\%/*

@M9ara gek is dat he weer op kantoor! Balen van de paaseitjes, maar kan een keertje gebeuren toch :)

@Janine Zie dat er veel antwoorden zijn. Succes! Ik vind het wel heftig zo weinig koolhydraten, maar zit waarschijnlijk in mijn hoofd.

Wat betreft plateau... Er was een halve kilo af, toen weer een kilo bij en nu is die er weer af haha. Ik schommel echt enorm.

Mijn lijstjes:

Gisteren:
O: Nakd reep
T: Restje popcorn en restje avondeten
L: 3 maiswafels paprika, 1 gekookt ei, cottage cheese, pesto en een beetje mayo
T: restje luchtige vla
D: pasta pesto
T: eiwitreep

Drinken: ranja, water, thee
Beweging: uurtje paardrijden

Vandaag:
O: smoothie met diepvries spinazie en mango, banaan, beetje melk/kwak, eiwitpoeder en twee eetlepels havermout
T: stukje kaas
L: pasta salade van restjes van gisteren en rucola.
T: meloenstukjes
D: asperges, zoete aardappel, spelkjes, gekookt ei en beetje mayo.
T: eiwitshake

D: ranja, koffie, thee en light fris
B: uurtje crossfit en half uurtje wandelen

Ik heb een aantal maaltijden bij Oh my guts gekocht voor doordeweeks als ik weinig tijd heb om te koken. Ben heel benieuwd of het wat is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:23

Maanlicht schreef:
Lis_Ol schreef:
Jip: En wat goed gewichtsverlies! Al zal het bij jou ook te maken hebben qua gewicht met spier opbouw lijkt me

Wat vervelend dat je je zo versleten voelt.. Ik snap wel dat je dan gaat eten. Lastig is dat. Wel een net lijstje vandaag!

@Twilight: Ik vind het niet zo frustrerend om niet af te vallen gelukkig, vind het belangrijker dat ik strak in mijn lichaam zit en me fit, energiek en sterk voel! Wat is een piramide workout?

@Dilan: Ja, naar mijn mening is keto gezond, maar niet voor iedereen ideaal en/of leuk. Je geeft je lichaam niet weinig brandstof, maar andere brandstof. Wij zijn er naar mijn mening niet voor gemaakt om zo veel koolhydraten te eten/verwerken als we doen. Het is in dat opzicht juist een heel logisch dieet.

@Janine: Ik vind 117 gram eiwitten best wel veel, vooral als je weinig sport. Ik heb gehoord dat je niet te hoog moet zitten qua eiwitten omdat je lichaam dan snel kan overgaan tot eiwitverbranding, wat niet goed is. Maar je bent ook wat zwaarder en langer dus ik vind het lastig om daar veel over te zeggen verder.

Ik zou als ik jou was kijken of je nog iets lager kan uitkomen qua koolhydraten, inderdaad die ketostrips kopen en verder geduld hebben en keer op keer de juiste targets halen qua voeding. Consistentie is key.

En qua activiteit zou dagelijks wandelen goed zijn, maar dat kost wel tijd.

Goede tip! Ik ga de eiwitten omlaag zetten! Toevallig dat ik er iets over had gelezen in de afgelopen dagen. Maar niet echt bij stil gestaan dat die van mij wat hoog stond.
Staat nu op 25% zoals Gobento voor mij berekende geloof ik.

@Josien; Valt mij heel erg mee, maar ik ben ook niet per se een fan van aardappelen, rijst en pasta ofzo. Ik ben ook geen fruit-eter. Doe mij maar zoete taartjes en hartige snacks (selderij, komkommer)

Voor vanavond maak ik een zuurkoolflammkuchen of hoe je het ook schrijft.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:26

Maanlicht schreef:
Lis_Ol schreef:

Sorry, niet handig geformuleerd zie ik haha.
Bedoelde dat je gewichtsverlies ‘stagneerde’ omdat je meer spiermassa ontwikkeld nu je weer zo fanatiek bezig bent met crossfit?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:20

Oke, de plantaardige eiwitpoeder van Foodspring was smerig. nu een tryout pack met flavour shots van Personal Protein gekocht :)
Tot nu toe is Orangefit toch wel de enige waarbij het vegan eiwitpoeder geen zanderige structuur heeft :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:16

Dilan93 schreef:
Oke, de plantaardige eiwitpoeder van Foodspring was smerig. nu een tryout pack met flavour shots van Personal Protein gekocht :)
Tot nu toe is Orangefit toch wel de enige waarbij het vegan eiwitpoeder geen zanderige structuur heeft :+

Is het ook een optie om het ipv een shake (ik neem aan aangelengd met water) door de yoghurt te doen?
Ik eet af en toe soja-yoghurt en heeft weinig kcal.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:21

is idd een optie, maar dan vind ik nog veel plantaardige poeders niet lekker. Door mn haverout bleef het een hele vreemde structuur houden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:28

Dilan93 schreef:
is idd een optie, maar dan vind ik nog veel plantaardige poeders niet lekker. Door mn haverout bleef het een hele vreemde structuur houden

Ah jammer is dat :(

Ik kan me voorstellen dat het in yoghurt smakelijker oplost omdat het mogelijk niet zo wateroplosbaar is dan gewone weipoeder. Want dat is min of meer gewonnen uit water.