Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleeke schreef:Er is een verschil met paniekvoetbal en het serieus nemen. Het gaat niet eens zozeer om de dodelijkheid , het gaat om het compleet instorten van de economie, recessie.
Het gaat erom dat ons gezondheidsstelsel het niet kan hebben als tegelijkertijd 20% van de bevolking ziek is.
Dat we het virus niet kennen, niet weten of het gaat muteren ( zoals corona bij katten ).
En als er geen actie wordt genomen verspreidt het zich in een hoog tempo, en dus zijn er maatregelen nodig. Niet omdat we twee zieken hebben in Nederland, maar om te zorgen dat het er geen 200.0000 worden, want dat gaat heel snel als elke patiënt gemiddeld 4 anderen besmet.
karuna schreef:Omdat het wel hierdoor een lange procedure was en een simpel telefoontje naar een huisarts verandert in een daglange besluitvorming
Popstra schreef:Chubby schreef:Mag het misschien niet zeggen, maar mensen boven de 70 moeten ergens aan dood gaan he. We denken dat we God zijn en iedereen wil eeuwig leven als dat gezond en fit kan, maar zo werkt het nog steeds niet.
WTF??![]()
Jullie ouders, opa’s en omas kunnen zeker gemist worden?
Citaat:In 2018 was de levensverwachting bij geboorte 80,2 jaar voor mannen en 83,3 jaar voor vrouwen.
Chubby schreef:Een kennis van me werkt in het Tilburgse ziekenhuis waar de patiënt met corona is opgenomen. Totaal andere afdeling hoor. Maar haar man mag van zijn directie zeker twee weken niet naar kantoor komen
Sannens schreef:Ik vind het ook wel een beetje sneu dat er nu zo wordt afgegeven op de GGD die niet snel genoeg bereikbaar zou zijn. De GGD is opgedeeld in regio's in Nederland, waar maar een bepaald aantal infectiologen en verpleegkundigen werken. Dus al die mensen die bellen met al hun vragen, moeten allemaal door dat kleine team te woord worden gestaan. Natuurlijk kan je dan niet nog duizend lijnen ernaast hebben, voor de huisartsen, de basisscholen, de burgemeesters, de politieambtenaren, etc etc.
En dan kunnen we natuurlijk bedenken "waarom werken daar niet meer mensen?" Maar dat is erg logisch, want de rest van het jaar breekt er geen grote ziekte uit zoals nu, en houdt dat kleine groepje mensen zich bezig met Mazelen en andere infectieziekten die door middel van vaccinaties vaak goed onder controle zijn.
Dus vind ik het vreemd dat de GGD geen tijd heeft om apart met karuna en daarna nog meermaals haar huisarts te bellen over een geval dat zij als laag risico hebben ingeschat? Nee, dat vind ik zeer zeker niet. Ze hebben wel meer aan hun hoofd.
Tieneke schreef:...en in superveel posts.
Met alle respect, Karuna, maar dit topic gaat wel echt over het virus, het wordt lastig bij lezen als je echt de nuttige posts wilt hebben.
Blacky94 schreef:Eleeke schreef:Er is een verschil met paniekvoetbal en het serieus nemen. Het gaat niet eens zozeer om de dodelijkheid , het gaat om het compleet instorten van de economie, recessie.
Het gaat erom dat ons gezondheidsstelsel het niet kan hebben als tegelijkertijd 20% van de bevolking ziek is.
Dat we het virus niet kennen, niet weten of het gaat muteren ( zoals corona bij katten ).
En als er geen actie wordt genomen verspreidt het zich in een hoog tempo, en dus zijn er maatregelen nodig. Niet omdat we twee zieken hebben in Nederland, maar om te zorgen dat het er geen 200.0000 worden, want dat gaat heel snel als elke patiënt gemiddeld 4 anderen besmet.
Ik had in een ander topic expres al niet op je gereageerd, maar ik doe het nu toch. Want overdrijven is ook een vak namelijk.
De R0 voor corona ligt namelijk helemaal niet "gemiddeld op 4". De R0 ligt ergens tussen 1,4 en 4 waarbij veel onderzoeken gedaan eind januari om en nabij de 2,2-2,5 uitkwamen. Dat iemand dus gemiddeld 4 mensen aansteekt is niet waar. En zelfs dan zegt een R0 niet per se iets over de snelheid waarin een virus zich verspreidt.
Dat je rekening houdt met een ziekte is helemaal prima, maar het is ook niet nodig om in paniek te raken. De adviezen die tot nu toe gegeven zijn zijn imo sociale hygiëne regels en niet anders dan bij influenza.
fokfanaat schreef:wat me wel echt opvalt is dat het in warmere landen toch minder lijkt te escaleren, bv in italie en nu ook duitsland gaat veel harder dan thailand, daar komen weinig gevallen bij. Of dat wordt niet goed geregistreerd of het is wel echt zo dat het virus slecht tegen warmte kan.