Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:50

Wennii schreef:
Daarnaast klein APK-tje gehad bij de huisarts, ook dat was een hele stap en heb een behoorlijk vitamine B12 tekort dus de eerste stap is nu aanvullen met tabletten en over 6 weken opnieuw bloedprikken. De extreme moeheid en somberheid zou daarvandaan kunnen komen, dus de moeite waard om te proberen dit op te krikken.

En nu dus vanavond fitnessen!
Ik heb aangegeven dat ik uiteraard graag minder rugklachten wil, maar ook echt een mooi lijf wil krijgen waarbij je best het een en ander aan spier mag zien. Mijn paardrij/danslijf was erg slank, maar dat was het dan ook en het lijkt mij mooi om de natuurlijke vormen die ik heb (ik vind mijn vet nu echt veel teveel maar mijn bouw echt heel mooi, heel blij mee) te gaan benadrukken. Dus gaan aan de slag met zoals hij het noemde toning en daar mogen best spierballen bij horen die je kunt zien. Als het maar niet 'te' wordt.

Mijn nieuwe eetschema, extra wandelen en dit gaan hopelijk ook zorgen voor het verlies van de kilo's, want ik heb een hekel aan home- en crosstrainers :') als het moet dan moet het, maar als t ff niet hoeft..... :Y)


Welkom! Goed dat je de stap voor jezelf gezet hebt, eet je wellicht vegatarisch dat je een hoog B12 tekort hebt? Dit kenmerkt zich vaak in voedingspatronen die vegatarisch/vegan zijn ingericht, ik slik het zelf ook als supplement om deze reden :) Als je daar een tekort van hebt kun je je inderdaad goed vervelend voelen.

Gelukkig zijn home- en crosstrainers niet de enigste manier om bezig te gaan! De meeste meiden hier zijn volgens mij ook niet echt team cardio, dus daar kunnen wij je de hand in schudden :')

L_Flo schreef:
Ik heb eens vijf dagen rust genomen en kon meteen goed door m’n plateaus heen! Toch niet zo eigenwijs doen dus. Conventionals nu op 6x55 kilo dus bijna lichaamsgewicht bereikt! Adrenalinekickje was dat. Kan nu ook richting 30 gaan met bench. Heb ineens een super stabiele bench, en met de polsbandjes klappen m’n polsen niet meer om:)


Netjes! Lekker bezig met de bench ook, denk dat je polsen verstevigen inderdaad goed kan helpen als je wat hoger met je bench wilt gaan :) Rustig opbouwen, dat is het meest essentieel.

Lous schreef:
Hier zit er echt iets niet goed in mijn rug. Al weken pijn in mijn linkerbeen en bil. Met mijn hernia verleden maak ik me dus wel een beetje zorgen.

Het rare is, is dat ik met sporten geen pijn heb.Maar boksen en iets waar ik mijn benen hoog op moet tillen gaat niet. Hardlopen ook niet.


Wellicht een spier verrekt? Soms voel je dat echt alleen bij bepaalde bewegingen, kan alsnog goed zeer doen. Hopelijk draait het snel bij en als je het niet vertrouwd misschien toch even laten nakijken.

Sannens schreef:
Ik was bij mijn Crossfit gym. Daar heb ik een vrouwen halter van 15 kg gebruikt, met aan beide kanten 10kg. Dus 35kg in totaal. Met daarbij zo'n bankje, met zacht schuim bovenop. Dus gewoon zo'n standaard bankje waarmee je ook kan benchen etc. Op de manier van dit filmpje: https://youtu.be/b_-aw9M2vXE

Dus naar mijn idee niets speciaals. We deden ofc eerst zonder gewicht, daarna 5kg en daarna aan beide kanten 10kg. Dan 4x 8 reps met na de 8e rep 30 seconden bovenin vasthouden.

Het vreemde vind ik dat dit dus echt totaal geen pijn deed. Mijn heupen begon ik wel te voelen en de laatste 8 reps heb ik daar zo'n zachte mat tussen gelegd wat veel scheelde. Maar hierboven bij mijn rug had ik dus echt totaal geen last of iets.


Lastig in te schatten zonder de houding echt gezien te hebben, maar met zulke afdrukken lijkt het bijna alsof je teveel hangt/leunt op je rug door wellicht een te hoge bench? Ik zou sowieso voor je heupen (en het comfort op hoger gewicht) een pad op je heupen plaatsen. Mocht je die niet hebben kan je hier bijvoorbeeld ook yoga matjes voor gebruiken, maar ik hiptrust nooit zonder bescherming. Die blauwe plekken trend op m'n heupen was na 3 keer wel leuk geweest :+

Ik heb inmiddels zelf een pad gekocht (zie foto) die ik altijd meeneem voor hiptrusten, op die manier weet ik zeker dat er altijd iets is. Was 11 euro volgens mij, de investering was het meer dan waard haha.

Afbeelding

____

Ik mag inmiddels van de artsen weer rustig gaan opbouwen met sporten, ben gister even voor een korte UB sessie bij de commerciele gym geweest en wil wel weer rustig gaan starten. Vervelende is dat de infectie nog wel 6 tot 8 weken kan aanhouden voordat het helemaal uit m'n systeem is, dus ik hoop dat dat een beetje voorspoedig gaat met het helen. We shall see :Y)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:50

Hipthrusts zonder bescherming kan ik echt niet hoor. Zelfs met pad wordt het nu al gevoelig.

Had een paar weken terug zweepslag in m’n kuit. Vervolgens kon ik me er niet meer toe zetten om te gaan sporten.
Was wel twee weken terug weer met yoga begonnen.
Gister na yoga toch even wat gedaan.
Kon al niet squatten maar nu was het helemaal erg. Dus alleen met de stang gewerkt tot ik iig weer parallel kwam.
Rest had ik eigenlijk niet echt ingeleverd qua gewicht. Had ik niet verwacht.
Uiteraard nu wel spierpijn. :D

Sannens
Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:03

Eulogy schreef:
Wat gek! Ik heb het nog nooit gehad, maar wel andere gekke beurse plekken. Ik denk dat het niet echt kwaad kan, krijg je normaal snel blauwe plekken?


Ja opzich wel, ik zit sowieso altijd vol met blauwe plekken. Ik krijg dit type blauwe plekken ook rondom mijn schouders als ik een zware rugzak heb moeten dragen. Maar die waren nooit zo paars als dit hahaha. Ook had ik van m’n eerste Cleans zo onder m’n sleutelbeenderen heerlijke gekleurde plekken.

Misschien moet ik voor de toekomst ook maar naar zo’n heup bescherm ding kijken. Maar ik kom dus pas net om de hoek kijken hihi. Heerlijk wel, die spierpijn weer!

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:07

Een hip thrust pad zou ik wel aanraden ongeacht het gewicht! Hebben ze die niet in de sportschool?

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:38

Ja blauwe plekken hoort er wel een beetje bij, maar zo’n streep heb ik ook nog nooit gehad. Zou wel even lief voor jezelf zijn hoor met extra padding Sannens.

Courses ik heb even terug gelezen wat je nou had, jemig hoe kom je aan een ontsteking in je borstspier? Weten ze dat?

Zweepslag lijkt me ook zó pijnlijk Needje |(

Ik ben in elk geval niet de enige met een blessure hier, haha.

Ik heb vandaag voor het eerst weer pull-ups gedaan met een zware weerstandsband. Was echt helemaal blij {:}

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:42

Het kan inderdaad ook zijn dat je te hoog of te laag op het bankje "ligt" of teveel druk op je rug zet ipv door je voeten zeg maar.

Nice roosvanblue! Ik kan dus serieus geen enkele pull up :+

Nou, ik had lage verwachtingen voor m'n wedstrijd door de matige voorbereiding maar ik heb dinsdag 125kg gesquat!!! :D Echt onwijs blij mee, als ik dat op m'n wedstrijd neer kan zetten ben ik ontzettend tevreden. Of misschien zelfs 127.5! Heb momenteel echt een hele fijne groep mede-powerlifters ( :+ ) die vaak rond dezelfde tijd trainen en dat is zo fijn voor motivatie en tips en zo. Merk daar echt verschil mee. Ik hoop nu op 125 squat/62.5 bench/155 deadlift... Dat zou 42.5kg meer zijn dan vorige keer in totaal :)

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:47

Wow wat een gewichten! Echt gaaf zeg! Wanneer is je wedstrijd?

Die pull-ups waren met zo’n elastiek he, dus dat scheelt heel veel. Ik kan nog niet eens hangen met mijn schouder en dit lukte wel. Ik kan ook geen enkele normale pull-up :') Voor de blessure kon ik er 1 8-)

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:49

Thanks! Over anderhalve week al, 22 augustus :) Vriendin van me doet ook mee, maar zij moet helaas al in de ochtend en ik in de middag.

Haha ja ook dan heb ik er moeite mee :') Maar met zo'n zware lukt het inderdaad wel. In m'n bodybuilding tijd ging het een stuk makkelijker maar toen was ik natuurlijk ook echt lichter haha, dat scheelt veel.

Sannens
Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:06

Sem_ schreef:
Een hip thrust pad zou ik wel aanraden ongeacht het gewicht! Hebben ze die niet in de sportschool?


Nee, ze gaven iedereen van die yoga matjes opgevouwen. Maar ik kan daar zelf ook wel naar kijken!

@Eulogy, dank je wel voor de tips! Daar ga ik volgende keer op letten. En wat een gewichten, wauw! Super gaaf dat je een wedstrijd gaat doen!

@RoosvanBlue Gefeliciteerd! Elastiek of niet, is toch gewoon een tof gevoel?

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:09

Eulogy schreef:
Thanks! Over anderhalve week al, 22 augustus :) Vriendin van me doet ook mee, maar zij moet helaas al in de ochtend en ik in de middag.

Haha ja ook dan heb ik er moeite mee :') Maar met zo'n zware lukt het inderdaad wel. In m'n bodybuilding tijd ging het een stuk makkelijker maar toen was ik natuurlijk ook echt lichter haha, dat scheelt veel.


Spannend! Misschien juist leuk toch dat jullie niet tegelijk zijn? Dan kan je elkaar helpen. Of werkt dat niet. Cool dat je ook bodybuilding hebt gedaan. Vind dat altijd erg knap maar vooral ook omdat de weg er naartoe me alles behalve leuk lijkt :o

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:23

Hiptrust pad is echt de beste investering in maanden geweest, die 11 euro heeft zichzelf al lang en breed bewezen :Y)

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:02

Ik ben nu out of running. De pijn is af en toe niet te harden. Even geen sportschool. Maandag naar de fysio…

Even het zekere voor het onzekere nemen…

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:42

Klote, hopelijk kan de fysio je helpen!

Volgen jullie ook een voedingsschema trouwens?

Farjen

Berichten: 8056
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:06

Hebben jullie eigenlijk nog veel spierpijn na een training?
Ik train elke week bij een PT samen met mijn vriend. Hij traint door de week thuis in zijn man-cave :') en ik ga paardrijden/fietsen.
Van onze sessie vorige week heb ik nog 4 dagen "genoten" achteraf :+ Gisteren zijn we gaan trainen en ik voel niets, vandaag 30km gefietst zonder problemen terwijl ik vorige week amper op toilet kon gaan zitten :')

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:51

Toen ik lange tijd 5 keer per week trainde had ik alleen nog spierpijn als ik nieuwe oefeningen had gedaan. Ben nu opnieuw aan het opbouwen en heb ongeveer continu spierpijn :D Maar het wordt alweer minder!

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:35

Een goeie pad werkt inderdaad fijner dan een opgevouwen matje voor hip thrusts vind ik :j

Roosvanblue, ja wat dat betreft wel, bovendien kan ik me dan denk ik beter focussen op m'n eigen lifts. Weet alleen niet of ik er in de ochtend al bij mag zijn als ik zelf pas in de middag ben, ivm corona? Maar dat vraag ik nog wel even na.

Lous, wat klote zeg... Hoop dat het snel wat beter gaat :(:)

Farjen, nee meestal niet, wel vaak wat stijf. Als ik echt een max lift of zo gedaan heb trouwens wel vaak, of als ik iets anders dan normaal doe. Ligt er heel erg aan!

Nou, nog maar 5 dagen tot wedstrijd dus ben begonnen met een water load en moet elke 5 minuten plassen :') Deze week train ik ook niet echt meer, alleen vanavond m'n openers (eerste pogingen) testen en donderdag nog een keer op 70% intensiteit trainen, verder niks. Vrijdag kreeg ik uiteindelijk 160kg deadlift van de grond... Maar lockout lukte me niet. Dus hoop nu eigenlijk een beetje op 130kg squat, 62.5kg bench en 160kg deadlift maar we gaan het zien, is wel erg ambitieus misschien :+

Edit: ik volg geen voedingschema, maar zit er wel aan te denken een coach voor m'n voeding in te schakelen. Ik ben een beetje bang dat ik dan weer erg obsessief word, ik wil eigenlijk gewoon kunnen eten wat ik wil :+ Maar heb wel het idee dat ik nu echt heel veel "lege" dingen eet, omdat het "mag", terwijl ik er eigenlijk niks aan heb. Ik weet het zelf trouwens prima op zich, maar ik zou het misschien wel fijn vinden voor wat meer accountability?

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:43

Farjen, ik heb bijna nooit meer spierpijn. Alleen als ik nieuwe dingen doe.


Morgen denk ik wel spierpijn. 9 harlingen Hiptrust met 90kg gedaan :D. De 10de lukte echt niet meer haha. Tijdje terug met 80 gedaan, voelde vandaag wel goed dus stapje extra

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:24

Pfoe even een beetje bijlezen hoor. Ik moet sommige termen ook nog googlen :+

Gaat het weer wat beter courses?

Wat betreft een voedingsschema, mijn doel is gewicht verliezen. We hebben allebei, m'n vriend en ik, een week lang ingevuld in FatSecret wat we eten en op basis daarvan hebben ze doelen voor ons gesteld. Mijn vriend moet bijvoorbeeld heel veel eten, juist veel koolhydraten en eiwitten, ik moet juist minder eten en vooral weinig koolhydraten, veel eiwitten. Hoe we dat doen, daar worden we redelijk vrij in gelaten.

Na de eerste training had ik kneiter veel spierpijn, nu gaat het op zich wel. Hoewel, ik voelde vandaag met de leg extension wel dat ik zaterdag had gewielrend |o
Maar gaat goed!
We zijn nu begonnen aan de derde week en de gewichten zijn alweer wat omhoog. Ik vind het echt onwijs leuk om te doen :j

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:33

Eulogy ik zou zeker aanraden een keer met een coach te gaan kijken wat je binnenkrijgt. Ik vind het zelf heel leuk en leerzaam. Heb van tevoren gezegd dat ik max. 2 maanden alles ga bijhouden, puur om beter te leren eten. Ik eet nu veeeeel meer fruit en groenten en geen snacks of vette hap meer, ook veel minder alcohol. Ik vind het gewoon niet meer lekker! Mijn lijf is er heel blij mee (en ik ook als ik in de spiegel kijk). Waar is zo’n water load voor bedoeld eigenlijk?

Kosseh goed bezig! Maar… wat is een harlingen hip thrust? :o

Renee tof dat je er zo van geniet! Ik heb zelf nu de app van het voedingscentrum, die is echt beter dan alle apps die ik eerder heb gehad, inclusief myfitnesspal waar ik 2 jaar voor heb betaald :')

Ik heb gisteren 20kg gesnatched! Een hele overwinning voor me want dat heb ik heel lang niet gekund. Vind het ook heel eng nog, net als jerken. Ik maak nu echt stappen. Mijn arm is wel wat gevoelig dus even paar dagen iets rustiger doen. Alleen dat hangen joh, gaat gewoon echt niet zonder elastiek. Dus ga dinsdag even aan de fysio vragen of ik daar nog iets mee kan.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:42

Haha ik neem aan dat Harlingen herhalingen moest zijn? :') Netjes hoor!

Renee, dat is het belangrijkste imo, dat je het leuk vindt! Gaat goed dus zo te lezen? :) Waarom moet je weinig koolhydraten eten?

Roosvanblue, ik heb voorheen alles heel streng bijgehouden (echt jarenlang) en ik werd daar nogal obsessief van := Ik weet op zich ook best hoe het allemaal moet, maar als er verder niemand naar kijkt, doe ik het niet en ga ik toch snaaien en veel lege calorieen eten :+ Maar je hebt gelijk inderdaad. Ik heb iemand een berichtje gestuurd of hij kan helpen, dus ben benieuwd waar hij mee komt.

Een water load is omdat ik een klein beetje gewicht kwijt moet om niet te zwaar te zijn voor m'n gewichtsklasse zondag :+ Ik doe niets extreems (dat is niet nodig) maar ik drink gedurende de week ervoor heel veel water, en dan stop ik de avond voordat ik moet wegen tijdelijk juist met water drinken, waardoor ik als het goed is vrijwel geen vocht vast hou en dus iets lichter ben. Daar komt het eigenlijk op neer.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:53

Hier staat alles even stil
Mijn lichaam schreeuwt enerzijds RUST!!! en anderzijds vind de fibro dat dus niet zo fijn
Ik heb echt moeite m'n lijf te geven wat het wil... Zondag dagje Blijdorp gedaan en ben sindsdien niks waard. Pijn in m'n heup van m'n bekkeninstabiliteit en vooral m'n vingers doen pijn, heb vermoed ik ook een ontsteking bij m'n duim links
Ik kom ook echt aan van de medicijnen, die ok afgelopen week dus heb moeten verhogen

Na de vakantie maar eens kijken hoe of wat, nu zie ik het even somber



Verder lees ik wel mee, leuk om bij iedereen de progressie te lezen! M'n hoofd lijken wel watten dus weet niet alle namen overal bij...

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:30

Roosvanblue, ik bedoel herhalingen.. typ gebrek via m'n telefoon haha.
Geen idee wat je hebt gedaan, zal de termen opzoeken. Fijn dat het weer lukte!


Renee, leuk hé als je ziet dat het beter gaat.
Weinig koolhydraten eten lijkt mij echt moeilijk. Aantal producten zijn dan al niet te doen toch? Of zit je niet helemaal op een beperkt dieet?

Eulogy, lastig hé. Ik heb het zelfde ik weet wat ik wel en niet zou moeten eten, maar het doen.
Nu wel weer streng aan het opletten. 10kilo aangekomen in een half jaar :(. Combinatie van niet kunnen sporten (cardio/teamsport) en niet goed in je vel snaaien.
Succes zondag!

Sterkte Joanne!

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:39

Oeps overheen gelezen, maar wat fijn van je snatch roosvanblue! Ik kan me voorstellen dat het nog wel eng is, je bent geblesseerd geweest toch?

Joanne, wat onwijs poedersuiker zeg... :(:) Duim voor je dat het wat beter gaat binnenkort. Lijkt me heel vervelend zo'n "tweestrijd".

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:23

Valt wel mee hoor. Het is meer dat als we rijst met groenten eten, ik vooral een berg groente eet en minder rijst. Ik eet minder koolhydraten omdat ik behoorlijk wat gewicht kwijt moet.
Het is niet dat ik volledig in restrictie aan het eten ben, dat werkt naar mijn idee maar voor korte tijd dus dat doe ik niet.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:30

Eulogy klopt ik ben nog steeds geblesseerd. Scheur in mijn labrum (schouder) en frozen shoulder (ontsteking). Het is te opereren maar daar willen ze pas over nadenken als de ontsteking helemaal weg is. Als ik dus net alles weer kan omdat het geen pijn meer doet kan ik kiezen om te opereren, of 90% zekerheid te hebben dat ‘ie vaker uit de kom gaat. Na operatie is dat 10% maar dan ben ik wel weer maanden aan het revalideren. Ik weet het dus nog niet :o

Obsessief bijhouden herken ik wel een beetje. Ik bedoel als je dat gaat doen moet het ook perfect gaan anders heeft het geen zin :Y) Daarom beperk ik de periode dat ik het ga doen tot 2 maanden. En dan kijken waar ik ben geëindigd qua vetpercentage en kijken of ik verder wil gaan.

Sterkte Joanne! Hopelijk voel je je snel wat beter :(:)