Karl66 schreef:Je gaat toch niet zeggen dat we Viera Scheibner serieus moeten nemen? Haar claims zijn nog belachelijker dan die van Wakefield en dat zegt wel wat... Zij claimt bijvoorbeeld dat gevaccineerde kinderen een grotere kans maken op wiegendood, terwijl het percentage wiegendood juist is afgenomen nadat men met vaccineren begon. Er is dus een negatieve correlatie, laat staan een causualiteit.
En wat die angst betreft, het zijn juist vooral de antivaxxers die op het angstgevoel inspelen, onder het motto: "Als je vaccineert, dan gebeuren er allerlei enge dingen met je kinderen." "Ze krijgen autisme, gaan dood, je spuit er zware metalen in." Etc.
Nou, ik ga mijn energie hier niet langer verspillen. Laat me raden, je hebt de auteur effe gegoogeld, en denkt dan op basis van die “ info” snel snel wat conclusietjes te kunnen trekken. Dan zeg ik : domheid is een keuze. Heb je ook in de gauwigheid haar onderzoeks resultaten gelezen w.b. de ademmonitor die ze heeft ontwikkeld om zuigelingen te observeren? Ik zou zeggen; ik hoor het wel als je het gelezen hebt, en tot die tijd zou ik maar niet al te hoog van de toren blazen, want ik ben bang dat je het niet aankan als je erachter komt dat de zaken wellicht wat genuanceerder liggen dan je vermoedde. Áls je dat überhaupt ooit zou durven toegeven.