Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:09

Hoi, mag ik hier ook meepraten? Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Lidewij, 28 jaar en in oktober bevallen van mijn eerste kindje, een meisje. Mijn zus draagt mijn nichtje veel en nu haar pasgeboren zoontje ook. Als kraamcadeau heb ik van haar een draagconsult cadeau gekregen en dat hebben we afgelopen donderdag gedaan. Wat is dat fijn zeg, die kleine dame lekker dicht bij mama. Ga nu opzoek naar een simpele katoenen doek die onderhoudsvriendelijk is, als dat goed blijft bevallen zullen er ongetwijfeld meer bij komen. Lees al een tijdje mee en zie allerlei mooie doeken voorbij komen.
Dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:01

Nog gefeliciteerd! En heerlijk he <3 supercadeau, van je zus.

Het lijkt me ook echt verre van comfortabel, rugdragen met een zak, als baby nog niet tot zit kan komen.
Met de tailleband boven je borsten heb je heel veel stof neer je oksels en knel je de boel half af, lijkt me.
Maar idd, in geval van nood misschien.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:46

Oh dilemma. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden een ringsling gekocht voor mijn oudste. 2e hands, dun katoentje, 15 euro. Bij de eerste en de 2e nooit vrienden mee geworden. Nu bij de 3e ook weer een paar keer geprobeerd. Is gewoon niet mijn ding. Nou lijkt het me leuk om met mijn doeken ook eens wat ring finishes te proberen. Wat zal ik doen. De ringsling proberen te verkopen of is dat de moeite niet en knip ik de ringen eruit. Gebruik ik de stof als poppen dekentje oid... Wat zouden jullie doen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:06

Hier bleek ik twee weken na verkopen van mijn draagdoeken opnieuw zwanger :')

Dus van de week toch een nieuwe aangeschaft
Afbeelding
Afbeelding
Is 52% kasjmier 48% katoen. 250gr.
Had voor Sophie een Artipoppe new baby 195gr. In begin super fijn zacht en dun en makkelijke knopen, maar al snel dat ik toch wat draagkracht mistte. Daarom nu een iets dikkere doek gedaan.

Het is de Argus Macarons Rose Petal geworden. Wilde voor een zomer meisje graag een roze doek.
Wel heel zacht en soepel doekje dit.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:25

Mooooi! Ik vond die je bij Sophie had trouwens ook echt prachtig, dat was met die zwanen toch?

JustMe: ik zou hem gewoon op Marktplaats gooien.

Ik heb mijn doek verkocht, met een beetje pijn in mijn hart maar ik heb hem eigenlijk nog niet gemist. Ik heb nu een LennyLamb baby carrier gekocht, wat is die zacht! Ik krijg alleen wel sneller last van mijn rug, maar dat komt denk ik omdat je een doek echt strakker kunt knopen? En mijn baby is inmiddels flink spekkig, dat speelt natuurlijk ook mee. :+ Nog een maandje ofzo gok ik, dan kan hij op mijn rug. Daar heb ik hem ook voor gekocht. Hij vindt op mijn buik toch niet echt heel fijn meer, dan ziet hij te weinig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:28

Voor een RS worden ringen maat L gebruikt, voor de meeste doeken is een maat M voldoende, tenzij hij heel erg dik en grippy is.
Je kunt hem proberen te verkopen, maar de markt is echt op sterven na dood -O-

Mooi Lautje, fijn newborn doekje! En net iets minder besmettelijk ook, dan die crème kleurige

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:31

Ik zou die RS lekker als dekentje bewaren haha.

Mooi Lautje. :)

Niwla dat is jammer zeg, zou niet moeten eigenlijk! Misschien iets strakker doen?

Ik draag nu ook weer vaker en we vinden het fijn. Als we elders gaan wandelen vaak de draagzak en vanuit huis met de doek. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:36

Niwla. Ik had een crème kleurige newbaby en later idd nog de Monogamy Zeus met zwanen. Maar Sophie wilde niet meer gedragen worden met 9 maanden.

Ja die cremekleur vind ik nog steeds het mooiste, maar is niet in deze blend te vinden. Hoop nu gewoon met deze doek een jaar vooruit te kunnen.
Heb Julia er al in gehad en dat ging redelijk met 3,5 jarig lijf en mijn dikke buik. Die vindt het heerlijk om gedragen te worden. Sophie is te ongeduldig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:47

Je zou eens kunnen kijken naar Argus Virgin, Argus Born Nude of Argus Billy. Dat zijn ook creme kleurige, maar dan met linnen. Heel zacht, fijn voor in de zomer, heel makkelijk knopen met een newborn en vooral heel prijsvriendelijk!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:07

Thanks voor jullie mening. Het is geen draagdoeken stof, maar een dun katoenen lap eigenlijk. Denk dat die helemaal niks op brengt en de vraag is dan of ik voor wat ik er voor krijg ringen aan kan schaffen... Denk dat ik 'm toch maar open knip. Dochter wordt vast blij van een extra lap voor de pop en voor verkleden...

Niwla zou toch niet moeten dat je sneller last van je rug krijgt. Ik heb geen ervaring met die drager maar mijn man heeft veeel rugklachten en die draagt juist gtaag met dragers

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:11

Die zijn idd mooi vriendelijk geprijsd zo voor erbij!
Die kleur blijf ik toch echt heel chique vinden. Kreeg ook zo vaak complimenten over die doek.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:39

Ja vind ik ook. En nog een pluspuntje, doeken met linnen mogen gewoon in de wasmachine haha. Vind ik zeker ‘S zomers een pré, je zweet toch en dan is af en toe een wasje wel lekker fris.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:56

Ik heb nu 2 doeken met linnen en 1 is zo zomers ook om te zien. Heerlijk!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:17

Hallo dames,

24 feb is ons zoontje geboren en 2 weken later heb ik een consult gehad voor het uitzoeken van een draagzak. Inmiddels heel blij met mijn Hoppediz Nabaca!

Nu ben ik aan het kijken voor een geschikte draagjas. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een winterjas van bonprix gedragen welke ook als draagjas gebruikt kan worden.. echter het is net een hobbezak -O-

Een zoektocht op internet leert dat er vooral hele dure jassen op de markt zijn.. €199,00 voor een jas vind ik best veel..

Hebben jullie ervaring met draagjassen? Zijn de dure jassen hun geld waard?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 07:56

Hier niet gebruikt. Zo’n kleine frummel kan voor nu wel onder je jas met een doek, niet helemaal dicht maar dan met een sjaal ofzo deed ik. Het is nu niet meer koud.
Dan wordt t zomer en heb je geen jas nodig. Dan wordt t winter en is ie een stuk groter. Ik draag m nu over m’n jas heen op m’n rug.

En je kan nu toch niet veel naar buiten dus toch nog weinig een jas nodig

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:14

-Namiro- schreef:
Hallo dames,

24 feb is ons zoontje geboren en 2 weken later heb ik een consult gehad voor het uitzoeken van een draagzak. Inmiddels heel blij met mijn Hoppediz Nabaca!

Nu ben ik aan het kijken voor een geschikte draagjas. Tijdens mijn zwangerschap heb ik een winterjas van bonprix gedragen welke ook als draagjas gebruikt kan worden.. echter het is net een hobbezak -O-

Een zoektocht op internet leert dat er vooral hele dure jassen op de markt zijn.. €199,00 voor een jas vind ik best veel..

Hebben jullie ervaring met draagjassen? Zijn de dure jassen hun geld waard?

Ik vind van wel!

Ik heb er inmiddels zelfs 2. Beide niet nieuw gekocht! Maar dagelijks heel blij mee.
Ik heb de greyse softshell en de wollen van angel wings, die gebruik ik ook als gewone jas. Die kun je met buikdragen zonder insert gebruiken, hij is lekker warm als het koud is maar ook prima met deze temperaturen.

Mijn greyse vind ik in echte kou niet lekker genoeg, maar mijne is wat klein dus kan er geen dik vest onder aan doen.

Een mini kan misschien onder je zwangerschap jas?
Ik kan dat niet want kwam 2x te veel aan val niet snel genoeg af. Ik pas dus geen enkele jas meer van hiervoor. Dus ik koos voor een winter draagjas voor deze winter en de volgende.
Over jas knopen vind ik echt vreselijk! Zeker zo’n kleintje.

Mijn wollen vind ik zo fijn, kan m als slaapkap gebruiken, muts, gewoon heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding
Hier gebruikte ik de capuchon als ‘slaapkap’. (Ze krijgt wel voldoende nieuwe zuurstof aan de zijkant. :)
Laatst bijgewerkt door MaritB op 22-03-20 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:18

Ik ben het volledig met Marit eens. Ik heb ook de greyse softshell en Angel wings wollen jas. Greyse tweedehands gekocht en AW nieuw. Rib uit mijn lijf, maar het meer dan waard. De AW staat ook zonder kind leuk en krijg er constant complimentjes op. Én past nu met zwangere buik ook.
Greyse vind ik iets minder flatteus, maar is erg handig en comfi voor het voor/najaar. :)

Afbeelding

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:20

Of voor op stal als je geen hooi aan je wollen jas wil haha

En ik had gewild dat ik gelijk zo’n jas had gekocht, dan was het de investering nog meer waard geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:22

Precies!
Ik heb het gelukkig wel direct gedaan toen het de eerste keer koud werd, ben ik erg blij mee. :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:41

Voor je eerste kindje, met de warme periode in het vooruitzicht zou ik het persoonlijk niet doen :o
Mijn oudste is van begin maart en heb hem dat jaar helemaal niet echt gemist. Ik had een draagvest van Bon Prix en verder kleedde ik hem wat dikker aan en mezelf ook. In de regen gingen we toen toch nog niet naar buiten.
Mocht je tegen het najaar merken dat je nog steeds graag draagt, kun je dan altijd nog kijken of je een jas wil aanschaffen.

Een Greyse jas is overigens niet zo heel prijzig en ook prima tweedehands te krijgen/goed door te verkopen.
Die zijn voor temperaturen boven de 5 graden goed te doen, vind ik zelf.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:57

Ik draag niet zo heel veel en heb een vest van greyse gekocht. Voor de echt koude dagen combineer ik het dan met een vestje voor de kleine en mijn eigen jas aan, open houden en een sjaal.
Of ik trok de jas van mijn man aan :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:34

Ik heb een draagtrui (fleece) van lennylamb via marktplaats gekocht. Die is heerlijk en heb ik met vrij koude dagen ook aangehad en daarnaast wel met de 'hobbezak' van bonprix gedragen op nattere dagen.
Ik denk dat ik een duurdere jas niet het geld waard vind. Zodra de kinderen gaan lopen draag ik ze altijd op de jas zodat ze makkelijk op en af kunnen (dit is mijn 3e kindje). Bij mijn oudste twee had ik geen vest of jas maar een 3 in 1 cover van hopediz. Deze droeg ik toen ze kleiner waren onder mijn gewone jas en dan mijn jas open. Toen ik ze op de jas ging dragen gebruikte ik de regencover bij slechter weer en ook bij kouder weer de fleece cover wel omdat ze op de rug natuurlijk stil zitten en dan kouder worden dan als ze even lopen en in beweging zijn.

Ik heb nu met de jas en vest niet zoiets van had ik dit bij de andere twee nou ook maar gehad. De cover voldeed prima. Ik denk dus dat er genoeg alternatieven zijn die een stuk betaalbaarder zijn. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:49

Ik heb een Diva Milano wollen draagjas en daar ben ik superblij mee. Maar die heb ik niet alleen voor het dragen gekocht, draag 'm ook als gewone winterjas en nu als zwangerschapsjas. Voor uitsluitend het dragen zou ik niet zoveel geld uitgeven maar een warm draagvest + positiejas + fijne winterjas had me net zoveel gekost.

Ik zou dat alleen niet nu al kopen, eerst even afwachten hoe vaak je over een half jaar nog draagt. Zou voor nu alleen een simpele draagcover of draagvest doen. :j

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:07

Xxl vest kan ook...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:59

Ik gebruik mijn draagjassen ook als gewone jas, hartstikke nette en fijne jassen :j