Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

Puppetje

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:05

Ik heb mijn borsten in 2017 laten doen in het Jan van Goyen in Amsterdam.
Het borstenforum heb ik ook helemaal doorgespit en veel aan gehad.
Ik heb mijn 1e borstvergroting gehad op mijn 21e in het militair hospitaal in Utrecht en een wissel op mijn 43e in 2017 inhetJanvanGoyendus.
De eerste protheses hebben dus best lang gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:34

Puppetje schreef:
Ik heb mijn borsten in 2017 laten doen in het Jan van Goyen in Amsterdam.
Het borstenforum heb ik ook helemaal doorgespit en veel aan gehad.
Ik heb mijn 1e borstvergroting gehad op mijn 21e in het militair hospitaal in Utrecht en een wissel op mijn 43e in 2017 inhetJanvanGoyendus.
De eerste protheses hebben dus best lang gezeten.

Die hebben zeker lang gezeten. Heb je ze regelmatig laten controleren?
Ik heb de mijne haast 9 jaar, heb geen klachten ofzo maar wil ze vanaf volgend jaar wel regelmatig laten checken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:37

Ik sta voor allerlei operaties open maar borsten is een no go voor mij. Ik wil laten wegzuigen of strak laten trekken maar iets in mijn lijf laten stoppen aan siliconen of iets dergelijks wil ik niet. Dan draag ik wel een dubbele gel pushup bh. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:52

Ik zou wel een borstlift en verkleining willen. Maar het is best een forse operatie en prijzig ook.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:56

Klopt Zonnebloem92. Ik heb ze wel laten controleren door een arts. Ik heb ze uiteindelijk gewisseld, omdat ik het een fijner idee vond. Als deze weer zo lang mee gaan ga ik daarna geen nieuwe meer laten plaatsen. Dan moeten ze de boel maar wat liften en doe ik wel een goede bh aan.

Ik snap je wel Suzanne F. maar ik had gewoon geen borsten, niet eens een cup A.
Daar kon ik niet mee leven. Klein is prima, maar helemaal niks is echt niet fijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:02

Nee snap ik. Helemaal niks is inderdaad niet leuk. Dan snap ik het wel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:07

Fitzroy schreef:
Ik zou wel een borstlift en verkleining willen. Maar het is best een forse operatie en prijzig ook.

Ik stuitte op tumescente liposuctie. Een cup minder zou ik al heel erg fijn vinden en dit schijnt een veel minder zware ingreep dan een operatie te zijn. Echt een borstverkleining wil ik eigenlijk als tweede optie aanhouden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 07:09

Er is een topic over borst vergroting.

Zullen we het hier over fillers, botox en kleine cosmetische ingrepen blijven hebben!?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:24

Terug naar de botox :D

Ik heb nu steeds een half jaar tussen de behandelingen zitten (frons) en merk dat het nu ook sneller pakt :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:26

Ik vroeg me nog wel wat af. Ik ga de spier van mijn mondhoeken laten inspuiten. Nu is mijn vraag: stel dat het me niet bevalt, gaat je mondhoek daarna nog erger hangen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:28

Fitzroy schreef:
Ik vroeg me nog wel wat af. Ik ga de spier van mijn mondhoeken laten inspuiten. Nu is mijn vraag: stel dat het me niet bevalt, gaat je mondhoek daarna nog erger hangen?

Nee. Als het niet pakt dan wordt het niet erger. Dan zal je met fillers wat op moeten lossen.
Soms krijg je die lijnen door de spier die het naar beneden trekt en dan kan Botox helpen. Doet dat het niet dan kan je de lijntjes met fillers zachter maken. Maar dan zal je hoog (jukbeen) ook iets moeten meestal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:53

Ik krijg Botox en fillers daar. Dus Botox in de spier en fillers in de lijntjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:55

Oh ik ben benieuwd hoe dat wordt Fitzroy... :)
Ik heb wel de botox (moet weer ververst worden) maar nog geen fillers..

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:15

Ik heb dat pas laten doen. Ontzettend blij mee *\o/*. Heel natuurlijk en mijn trieste blik is weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:39

Ik heb van de vorige keer botox een prikplek : werd eerst een puistje en is nu nog een klein bultje (denk aan gerstenkorrel qua look).
Iemand dit ook gehad en trekt het nog weg? Zo nee wat kan ik er nog aan doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:31

Trekt het helemaal niet meer weg Urielle? Ik heb weleens een puistje gehad op de prikplek maar dat is geen geen bultje gebleven. Ik zou het volgende keer eens bij de arts aangeven.

Ik heb vandaag 0,5 Russian in mijn lippen laten zetten. Vorig jaar mei zijn mijn lippen gedaan en in principe zat alles nog goed, alleen de vorm is nu iets bijgewerkt. En dus alleen in de randen zodat ze niet meer naar voren komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:43

Suzanne F. schreef:
Trekt het helemaal niet meer weg Urielle? Ik heb weleens een puistje gehad op de prikplek maar dat is geen geen bultje gebleven. Ik zou het volgende keer eens bij de arts aangeven.

Ik heb vandaag 0,5 Russian in mijn lippen laten zetten. Vorig jaar mei zijn mijn lippen gedaan en in principe zat alles nog goed, alleen de vorm is nu iets bijgewerkt. En dus alleen in de randen zodat ze niet meer naar voren komen.

Waar ben jij geweest?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:46

Faceland Almere.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:39

Ik zit eens te kijken op de site, maar Faceland is echt vele malen goedkoper dan Ivy Clinics voor fillers en Botox. Wat is het verschil tussen een behandelaar en een premium behandelaar? En hoe weet je welk merk filler je nodig hebt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:44

Fitzroy schreef:
Ik zit eens te kijken op de site, maar Faceland is echt vele malen goedkoper dan Ivy Clinics voor fillers en Botox. Wat is het verschil tussen een behandelaar en een premium behandelaar? En hoe weet je welk merk filler je nodig hebt?

Een premium behandelaar heeft vaak meer ervaring, vooral met wat moeilijkere plekken zoals de slapen.
Beide zijn gecertificeerd. Voor de ‘normale’ plekken kan je ook prima af met een gewone behandelaar. Mijn slapen heb ik dus wel laten doen bij een premium arts.
Het merk filler wordt geadviseerd. Ze kijken naar je huid, vorm gezicht, volume, slapheid etc. en dan adviseren ze welk merk hun het meest geschikt lijkt. Soms heb je wel de keuze als de ene echt duurder is dan de andere. Dan laten ze dat aan jou. Maar meestal brengen ze een duidelijk advies uit en ik volg dat altijd. Ik heb 1 vaste arts waar ik altijd ga.

En ja Faceland is denk ik wel de goedkoopste kliniek die er is. Maar ik ben ook bij een veel duurdere geweest en merk echt geen verschil. Ja verschil in pand en locatie maar daar geef ik niks om. :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:40

Als je naar de reviews kijkt, verschilt het wel per Faceland kliniek. Sommige zijn ze echt heel ontevreden over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:43

Earth schreef:
Als je naar de reviews kijkt, verschilt het wel per Faceland kliniek. Sommige zijn ze echt heel ontevreden over.

Het verschilt echt per arts. Niet eens per kliniek. Artsen werken vaak op meerdere klinieken.
Je moet het echt treffen met een arts. Wil je echt absoluut geen risico lopen dan moet je naar David Hamraz, een premium arts. Hij doet ook de operaties. Heel ervaren en heel kundig. Wel premium tarief natuurlijk maar een hele goede arts. Ik ga zelf altijd bij iemand die veel met David samenwerkt en door hem is opgeleid.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:58

Hier even een korte update over mijn botox ivm knarsentanden. Tweemaal bij Ivy geweest (eerste afspraak en bij controle nog wat bij) en voel zoveel verlichting!

Gekke is ook dat iemand van de week zei dat ik was afgevallen in mijn gezicht, zeer waarschijnlijk omdat mijn masseter minder verdikt is.
Erg tevreden zover en in september nog eens herhalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:25

Ben blij dat ik niks gepland heb dit weekend. Ben net Annebel van Temptation Island. :')
Ben al waterijsje aan het eten en coolpack erop aan het houden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 15:31

Oeps … hopelijk trekt het snel weg.

Wat ik nog wel een dingetje vind waardoor ik het misschien uit ga stellen, is dat je 2 weken niet in de zon mag. Dat mocht ik eerst niet vanwege de powderbrows, dit weekend niet vanwege een bezoek aan de Kaakchirurg en ik las dat het met fillers/Botox ook weer niet mag. Dus ik denk dat ik toch nog maar even wacht, anders zie ik de hele zomer geen zon.