2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:46

Mizora schreef:
Ik kwam deze cursus tegen. Ik ben net begonnen hem zelf te doen, dus heb er nog geen kwalitatieve mening over, maar ik wilde hem toch alvast delen (voordat ik het vergeet): https://www.coursera.org/learn/weight-loss-plan

benieuwd naar je ervaringen.. ik hoop dat ik zoiets niet meer nodig te hebben, maar ik zeg nooit nooit, althans bijna nooit O:)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:49

Discussie in het topic is zeker niet erg.
Als er maar wel geaccepteerd wordt dat iedereen dingen op zijn eigen manier doet. En niet iedereen het altijd maar met elkaar eens moet zijn.
Het is jammer dat sommige discussies toch vrij hoog oplopen waardoor mensen het topic verlaten.

MerleSimone

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:06

Welkom aan nieuwe mensen! Ik reageer even globaal op alles haha.

Ik vind de discussie op de voorgaande pagina's niet meer in het topic passen en vind het jammer dat het zo'n verhitte woordenwisseling werd. Verder maak ik er geen woorden aan vuil en ben ik blij dat het 'opgelost' is.
Ik hoef niet in een app groep, vind dit topic wel fijn :))

Ik weeg elke week dus wil best elke halve maand hier invullen. Wel ben ik dan ook voor 1 iemand die de lijst bijhoudt en niet dat er weer 4 pagina's alleen maar toevoegingen aan de lijst worden gedaan eigenlijk :Y)

Mijn dag voor morgen is gepland, eerst de hoefsmid en dan werken dus van 8u sochtends tot 7u savonds onderweg met max één uurtje thuis tussen de middag. Vind het lastig om dan aan mn calorieendoel te komen maar probeer t op te lossen door een wat rijkere lunch te nemen. Ben benieuwd of ik me er aan kan houden, vooruit plannen motiveert me wel enorm!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:09

Mensen mogen het gerust naar mij toe sturen, dan zet ik het allemaal bij elkaar in een excel-bestand. Daar heb ik de vorige keer al een begin mee gemaakt namelijk en is daardoor relatief weinig werk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:12

Goed plan!
Ik heb de dag van morgen ook al gepland, maar op donderdag eet ik altijd een broodje of soep of panini uit de lunchroom op school. Morgen maar eens een gezonde optie zoeken. *D

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:16

Ik zou om de halve maand ook prettiger vinden. Maar misschien dat elke maand handiger is.
Denk dat het een behoorlijk werk is om alles in excel te zetten. Daarnaast denk ik dat iedereen het ook wel voor zichzelf bij houdt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:22

Ik weeg voor mezelf elke week en zeg het dan in een command. Het is geen wedstrijdje

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:31

Renske_W schreef:
Als er maar wel geaccepteerd wordt dat iedereen dingen op zijn eigen manier doet. En niet iedereen het altijd maar met elkaar eens moet zijn.
Het is jammer dat sommige discussies toch vrij hoog oplopen waardoor mensen het topic verlaten.

Maar dat is aan die mensen zelf. Ik vind niet dat mensen nu gedwongen worden om iets te doen. En het is maar online he, je kan in het echte leven altijd zelf nog bepalen wat je doet! Adviezen mogen hier best gegeven worden vind ik :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:34

Britt_Sisi schreef:
Renske_W schreef:

Maar dat is aan die mensen zelf. Ik vind niet dat mensen nu gedwongen worden om iets te doen. En het is maar online he, je kan in het echte leven altijd zelf nog bepalen wat je doet! Adviezen mogen hier best gegeven worden vind ik :)

Adviezen geven mag zeker, maar er moet wel op gelet worden dat er geen meningen opgelegd worden.
Ieder doet het op zijn/haar manier, en dat moet ook gerespecteerd worden.
Maar soms zijn er verhitte discussies en daar wordt de sfeer niet leuker van.
Terwijl het juist de bedoeling is om elkaar te motiveren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:36

Hmm Ja, ik denk alleen dat ook deze discussies nuttig kunnen zijn. Ook om te motiveren Haha!

--
Ik ben trouwens dankzij mijn fitbit echt meer aan het bewegen, stappendoel halen haha!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:45

Ben toch nog gaan sporten :)
Toch wel weer 300 calorieën er af gok ik zo

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:48

Ik zie trouwens veel mensen hier volledig denken in calorieën, probeer wel om dat zo snel mogelijk weer los te laten als je een gezond patroon te pakken hebt.
Daarvan wordt het afvallen al snel dwangmatig. Je kunt na een tijdje niks meer in je mond stoppen zonder te bedenken hoeveel calorieën erin zitten. Als je dat ook voor al je beweging doet wordt het echt snel heel veel in je hoofd.
Goed om nu bewust te worden, maar laat het niet je leven pakken zegmaar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:51

Renske_W schreef:

Mee eens hoor. Maar als iemand ongezond bezig is (zoals te weinig eten) mag dat best gezegd worden. Dat langdurig onder je BMR eten slecht is dat is een feit, geen mening, dus mag dat al helemaal gezegd worden imo. Als ik iemand hier zie die langere tijd aangeeft maar 1000/1200 kcal te eten dan is het zeer waarschijnlijk dat diegene onder zijn of haar BMR zit en dus ongezond bezig is. Te veel eten is niet goed, maar te weinig ook niet.

@smurffie: prima, maar mijn mening daarover is dat je het beter kan loslaten als je eenmaal een gezond gewicht hebt gekregen. Dit omdat je je heel snel verkijkt hoeveel kcal ergens inzitten. Daarom kan je, zo lang je afvalt, beter alles gewoon afwegen en tellen. Ik doe het al zowat 2 jaar (en nee ik ben totaal niet dwangmatig omdat ik hier soms ook pauzes van neem) en ik kan prima op dagen dat ik er even niet op let een pizza of snack in m’n mond duwen zonder dat ik me afvraag hoeveel kcal daarin zitten. Dat soort ‘pauzedagen’/cheatdagen zijn ook wel belangrijk bij het afvallen denk ik. Om even gewoon nergens op te letten maar gewoon te genieten. Natuurlijk niet te vaak ;)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:05

Mizora schreef:
Mensen mogen het gerust naar mij toe sturen, dan zet ik het allemaal bij elkaar in een excel-bestand. Daar heb ik de vorige keer al een begin mee gemaakt namelijk en is daardoor relatief weinig werk.

Dat zou echt super zijn :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:34

smurffie schreef:
Ik zie trouwens veel mensen hier volledig denken in calorieën, probeer wel om dat zo snel mogelijk weer los te laten als je een gezond patroon te pakken hebt.
Daarvan wordt het afvallen al snel dwangmatig. Je kunt na een tijdje niks meer in je mond stoppen zonder te bedenken hoeveel calorieën erin zitten. Als je dat ook voor al je beweging doet wordt het echt snel heel veel in je hoofd.
Goed om nu bewust te worden, maar laat het niet je leven pakken zegmaar.

Voor mij werkt dit juist heel fijn. Als ik het loslaat dan heb ik geen stok achter de deur meer. Ik eet overigens wel gezond met veel fruit, groenten, noten enz. Drink alleen water, thee en af en toe een glaasje cola light.
Door het bijhouden voorkom ik snaaigedrag.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 07:42

Mizora schreef:

Bedankt, fijn dat je dat wil doen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:05

Ladybird schreef:
maar 10.00 en 15.00 zijn toch ook prima tijden om je tussendoortje te nemen? dan zal je honger ook minder worden. en drink er vooral ook een glas water bij :D want honger kan ook een drinktekort zijn zegmaar.

Probleem is alleen dat ik na het tussendoortje nog steeds trek heb :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:23

IMANDRA schreef:
Renske_W schreef:

Mee eens hoor. Maar als iemand ongezond bezig is (zoals te weinig eten) mag dat best gezegd worden. Dat langdurig onder je BMR eten slecht is dat is een feit, geen mening, dus mag dat al helemaal gezegd worden imo. Als ik iemand hier zie die langere tijd aangeeft maar 1000/1200 kcal te eten dan is het zeer waarschijnlijk dat diegene onder zijn of haar BMR zit en dus ongezond bezig is. Te veel eten is niet goed, maar te weinig ook niet.

Dat mag ook zeker gezegd worden, maar als iemand anders daar niks mee doet hoeft er niet tot in den treuren over door gegaan te worden.
Eigen leven eigen keuze. Of het nou wel of niet verstandig is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:41

Linda_Fleur schreef:
Ladybird schreef:
maar 10.00 en 15.00 zijn toch ook prima tijden om je tussendoortje te nemen? dan zal je honger ook minder worden. en drink er vooral ook een glas water bij :D want honger kan ook een drinktekort zijn zegmaar.

Probleem is alleen dat ik na het tussendoortje nog steeds trek heb :=

Same :+.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:53

Hier even een paar drukke dagen gehad, niet super goed op m’n eten gelet, maar ook niks aangekomen... merk wel dat het geen frisdrank meer drinken veel scheelt in hoe fit ik mij voel...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:04

Afbeelding

Hou vol, allemaal! **\O/**

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:31

Hier vandaag weer gewogen.
De eerste keer was op 5 januari, n de teller staat nu op -0,9
De eerste kilo is er bijna af. *\o/*
Dat werkt toch wel motiverend. O:)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:54

Hier ook vanochtend gewogen, -0,6 sinds 1 januari :') De eerste week was ik nog niet heel erg mee bezig en ook wel hier en daar wat gezondigd dus ook ik mag niet klagen. Pas sinds een paar dagen echt aan het opletten, dus ik verwacht als ik dit volhoudt het wel goed komt.

Ook heb ik gisteravond een rondje van 5 km hard gelopen en tussendoor walking lunges gedaan waardoor ik nu errug veel spierpijn heb. Ik voel al een positief verschil in mijn houding ten opzichte van gezond eten/sporten. Het wordt alweer makkelijk om gezonde (en lekkere) keuzes te maken en ik heb 's avonds veel zin om te bewegen. Zo jammer dat ik altijd weer vergeet wat voor gevoel het me geeft als ik in een 'slechte' periode zit.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:03

Hoe kunnen jullie jezelf maar 1 keer per week wegen?! Als ik wakker word, is het eerste waar ik naar toe ren de weegschaal HAHA.

Ik wil mezelf vanaf maandag maar een keer per week gaan wegen, gewoon ook om rust in m'n eigen hoofd te krijgen...

Gisterenavond lekker cardio gedaan en paar lichte oefeningen, vanavond knallen met leg day! Vanmorgen interval paar km gelopen.

In de discussie meng ik mij maar niet :+

En dames Linda_Fleur en Renske_W keep up the good work!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:36

Ik doe dat ook elke dag wegen saaaash

Maar nog maar een keer per dag alleen sochtends, voorheen 2 x per dag en dat werd een obsessie. Zodra ik merk dat ik nu weer echt geobsedeerd raak, stop ik daar acuut mee