3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:24

Haha ik durf die snoepjes ook echt niet denk ik :P
er zit ook ''stink sok smaak'' bij volgens mij bah bah _O-

Mijn lijstje vandaag:

O: 200 gr magere naturel kwark + 100 gr aardbei kwark optimel 0% + 35 gr kellogs special K
T: Peer
L: Gehaald broodje <3 (Bruine bol met surinaamse kip, ei, kerriesaus, augurk en sla)
T: Zakje Snack a Jack Chili smaak
A: 150 gr aardappeltjes + kalkoen schnitzel + salade

Ik eet vanavond laat, en alleen dus dat vind ik wel stom :P
Daarom neem ik nog een zakje snack a jack rond etenstijd (17:00 uur) want dan ga ik nog paardrijden en anders word ik zo flauw.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:52

Toevoeging aan mijn lijstje; B&J Cookie Dough 'Wich :Y) :Y)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:11

Ik lees wel mee, maar post niks.

Ik was tijdens de vakantie niet lekker en dat is eigenlijk zo gebleven, of eigenlijk verergerd, meer bloedverlies en meer en langer aanhoudende buikpijnen. Afgelopen woensdag een intake in het zkh gehad en de 29ste een coloscopie.

Tot die tijd eet ik niet lijstjes waardig, op advies van de huisarts

Best jammer, want ik ben nu een weekje aan het kamperen, gelukkig bij mijn ouders op de camping, dus een schoon toilet in de buurt
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 11-08-17 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:13

He, wat vervelend zeg! Ben je bekend met darmproblemen? Beterschap :(:)

Mama3

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:18

Af en aan heb ik daar al een paar jaar last van, maar niet noemenswaardig,en snel over dus nooit bij een huisarts geweest.

Tot nu... zij dacht aan een bepaalde ontsteking en wilde even met het zkh overleggen, maar daar wilde ze mij binnen 3 wkn zien.

Daar schrok ik wel van, afwachten dus

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:35

Hè bah mama3, wat vervelend! Hopelijk niks ernstigs :(:)
Goed bezig ilse!
Mijn lijstje voor vandaag, de frietjes waren zo lekker, sorry not sorry :9 :

O: 200 gram skyr met muesli en een paar aardbeien
L: 100 gram botersla met 130 gram tonijn, 50 gram huttenkase, paar worteltjes en paar blokjes feta
T: 40 gram cashewnoten
A: Ras patat :9 met een sitostick en wat mayonaise

B: 2x de honden uitlaten en van 9:30-20:00 gestaan/gelopen op mijn werk

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 18:17

Aah mama3 dat zijn geen leuke dingen :( en helemaal niet als je net lekker weg bent.. Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:52

Deetjeeuh schreef:
O: Banaan
L: 2 spelt boterhammen met couburgerham, 100 gr meloen, 50 gr blauwe bessen en 40 gr druiven (ongeveer) + een klein glas halfvolle melk
A: Iets van lasagne met geitenkaas, iig uit de allerhande. Zal straks eens kijken hoeveel kcal

B: 1 uur circuitje en daarna buikspieroefeningen + straks nog 14 km fietsen, wel op elektrische fiets dus stelt niet zoveel voor.

Reden van ontbijt is dat ik geen klotsende maag wilde met sporten.

Toch iets aangepast haha
O en L zijn hetzelfde,
T: 100 gr skyr
A: Lasagne van geitenkaas
T: 50 gr skyr met 50 gr blauwe bessen

Fietsen was toch op eigen fiets

Reden voor extra skyr is dat ik nu zelfs pas op 1200 kcal ben. Ben bang dat ik te weinig eet in verhouding tot wat ik doe, maar heb eerlijk gezegd ook niet zoveel honger :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:00

Lees de OP eens zou ik zeggen :) Je BMR berekenen en dat als ondergrens zien is wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:07

Dan zou ik bijna 1900 kcal per dag moeten eten. Dat lijkt me wel vrij veel, ben bang dat ik dan eerder aankom dan afval :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:18

Deetjeeuh schreef:
Dan zou ik bijna 1900 kcal per dag moeten eten. Dat lijkt me wel vrij veel, ben bang dat ik dan eerder aankom dan afval :))

Mijn bmr is 1533, ik eet er elke dag 1800 en op zondag meestal om en nabij 2500 kcal, en ik val nogsteeds af. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Zo ver onder je bmr gaan zitten helpt je lijf de vernieling in.. plus je zal op een gegeven moment op een plateau komen en dan is het lastig om nog minder te gaan eten gezien je al zo bizar weinig eet. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar aan te raden is het zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:25

Het is absoluut niet mijn bedoeling om bizar weinig te gaan eten! Ik wil juist op een gezonde manier afvallen. :) Nu is mijn ontbijt vandaag wat karig, maar normaal eet ik ook 50 gr havermout met 100 gr blauwe bessen.

Maar het is ook niet zo dat ik honger heb. Dus ik zou niet zo goed weten waar ik nou het beste aan doe. Ik heb geen honger, maar tegelijkertijd ben ik ook nauwelijks afgevallen. Dus ik raak een beetje verward voor mezelf. Ik neem alle tips hier absoluut van harte mee! Juist omdat ik niet zo goed weet hoe en wat nou het beste is :j

Ik ben ook pas net begonnen dus het is allemaal heel erg zoeken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:40

Je hoeft niet persé meer te eten om meer kcal te hebben. Ga op zoek naar eten met meer kcal!
Dus volle yoghurt ipv magere, avocado's, noten, vette vis etc.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:04

Ik ben inmiddels 2.2 kilo kwijt! Gaat lekker hier. :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:12

Goed zo! :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:18

Mijn avond eten was gisteren niet al te best. :=
Maar at niet thuis en even gauw in de auto van werk naar stal.

O: 2 bruine boterhammen met appelstroop
L: skyr van de Lidl (vond hem niet fantastisch), met ranja gezoet met stevia en cranberry's. Nog 2 crackers met huttenkase en kipfilet en een bakje watermeloen.
A: Focaccia en kaasbroodje :o
T: andere kaasbroodje :o

B: 1,5 buiten gereden met wat sprongetjes tussendoor (oefenen voor de oefencross)

Vandaag:
O: skyrr met diezelfde ranja en cranberry's en een broodje ei met beetje kaas. (Alleen het eiwit, eigeel lust ik niet :+ )
L: waarschijnlijk gebakken visje

Voor de rest weet ik niet. we gaan nog op verjaardag, dus daar zal het ook wel niet al te gezond zijn en vanavond eten we bij vrienden dus weet ik ng niet wat ik eet. Word denk ik een beetje een slechte dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:04

Deetjeeuh schreef:

Heb je de OP überhaupt gelezen nu? Daar staat namelijk ook dat het heel ongezond is voor je lichaam om onder je BMR te eten. Het is wat je lichaam nodig heeft om de basale organen en je hormoonhuishouding te laten draaien.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:40

Heel goed Essia!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:36

Ik merk bij veel mensen (niet zozeer hier maar om me heen) dat ze (nog) denken dat je als je af wilt vallen, je zo min mogelijk moet eten. Zo weinig als je kunt zonder om te vallen zeg maar. Ook bij mensen die begeleid worden zie ik soms schrikbarend karige lijstjes voorbij komen, op advies van een (zogenaamde) deskundige. Ik denk dat dat idee inmiddels zo ingesleten is, dat het heel moeilijk is om anders te gaan denken. Ook bij mezelf merk ik wel eens dat als ik weer fanatiek word, ik steeds minder ga eten. Terwijl ik me stukken beter voel en stabieler afval als ik (ruim) boven mijn bmr eet.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:49

Essia wat goed! Nu lopen de gelijken uiteen haha.
Laura dat is inderdaad in mijn omgeving ook zo. En inderdaad ik neig daar ook snel naar als ik meer resultaat wil, ook al is het niet slim.

Vandaag geen lijstje, ik kijk wel waar ik zin in heb, of juist niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:08

Ik denk dat het veel te weinig eten ook niet eens zo'n hele rare gedachtegang is. Heel cru gezegd zijn er in landen met een voedseltekort geen dikke mensen, dus ja, je valt af van heel weinig eten. Maar wil je je levensstijl blijvend veranderen, en je gewicht kwijt houden, zal je een andere manier moeten vinden, en dan is eten op je BMR echt het minimale.

Mama3, succes met de colposcopie. Ik heb dat een paar weken geleden gehad, viel gelukkig reuze mee, moet dinsdag verder behandeld worden :\ Niet gaaf.

Essia, goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:43

Emmaa_ schreef:
Deetjeeuh schreef:

Heb je de OP überhaupt gelezen nu? Daar staat namelijk ook dat het heel ongezond is voor je lichaam om onder je BMR te eten. Het is wat je lichaam nodig heeft om de basale organen en je hormoonhuishouding te laten draaien.

Ja ik heb de OP gelezen. ;) Maar misschien zou ik het anders moeten formuleren. De site in de OP en de OP zelf is 1 bron van informatie. Ik heb ook een ebook met weekschema's aan eten en sporten waar het gemiddelde rond de 1500 kcal zit. Laat ik het zo zeggen: Het verward me wat nou de juiste manier is. Er is zo veel informatie. Daarom wilde ik het graag in dit topic bespreekbaar maken, in de hoop dat ik zo wel tot de juiste informatie zou komen.

Toevallig zat ik gister laag in kcal (wat ik savonds heb aangevuld!) en daarbij gezet dat ik ook liever hoger zit maar ik even niet wist hoe ik dat moest aanvullen. Logisch geredeneerd zou ik denken; geen honger = genoeg voedzaam eten gegeten. De rest van de dagen zit ik ook zeker tussen de 1600-1700 kcal.

Ik hoopte om dit te kunnen bespreken in het topic, omdat ik graag op een gezonde manier wil afvallen en dat júist in dit topic voorop staat. Mocht dat niet gewenst zijn in dit topic, dan zal ik er niet meer over beginnen. Ik kan alleen niet opeens van de een op de andere dag mijn levensstijl veranderen, zonder ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:38

Natuurlijk ben je welkom om hier je ervaringen en ondervindingen te bespreken :) Maar een e-book met weekschema's is altijd zoiets gevaarlijks. Ieder lichaam heeft andere behoeftes en hoe langer en voller je bent, hoe meer brandstof je je lichaam moet geven om te blijven draaien. 1500 kcal is gewoon erg kort door de bocht. Voor veel mensen is het een prima richtlijn als het om afvallen gaat, maar mijn BMR is 1900 en als ik daar systematisch langere tijd onder ga zitten kapt mijn hormoonhuishouding er gewoon mee. Je geeft eigenlijk je vitale organen niet genoeg brandstof om te blijven draaien: je ontwikkelt hongersnood bij jezelf als je onder je BMR eet. Ja, daar val je mee af, maar blijvend is het niet en gezond is het ook niet. Op het moment dat je weer iets meer gaat eten zal je lichaam namelijk al dat eten zo snel mogelijk gaan opslaan om die functies die zijn uitgeschakeld weer aan de gang te krijgen en dan kom je weer aan.

Mijn opmerking ging eerder over 'ben bang dat ik dan eerder aankom ipv afval'. Je BMR is geen geintje, een richtlijn of iets wat misschien wel klopt. Het is gewoon een harde eis van je lichaam. Dus nee, je komt niet aan als je 1900 kcal op een dag eet, je geeft je lichaam simpelweg genoeg brandstof om de dag gezond door te komen.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:08

Helemaal mee eens Emma. Natuurlijk kan het wel eens zijn dat je een dag hebt waarbij je voor je gevoel genoeg hebt gegeten terwijl je onder je BMR zit, maar dan is het wel belangrijk om je gezonde verstand erbij te houden en door te controleren of het geen structureel dingetje wordt. Als ik op een goede zaterdag geen flikker uitvoer en daarom minder eetlust heb dan is dat logisch. Zit je onder je BMR terwijl je wel een gewone werkdag hebt gehad of intensief gesport hebt dan moet je oppassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 17:36

Essia schreef:
Helemaal mee eens [naam]. Natuurlijk kan het wel eens zijn dat je een dag hebt waarbij je voor je gevoel genoeg hebt gegeten terwijl je onder je BMR zit, maar dan is het wel belangrijk om je gezonde verstand erbij te houden en door te controleren of het geen structureel dingetje wordt. Als ik op een goede zaterdag geen flikker uitvoer en daarom minder eetlust heb dan is dat logisch. Zit je onder je BMR terwijl je wel een gewone werkdag hebt gehad of intensief gesport hebt dan moet je oppassen.

Natuurlijk is het niet zo dat je lichaam er gelijk mee stopt als je 1 dag onder je BMR zit. Maar stelselmatig is het gewoon ongezond en niet slim.