Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:24

Was leuk in Dieren! Had geen tijd om goed om me heen te kijken, want je moest goed op de grond letten. Die was nog aardig bevroren dus goed kijken waar je je voeten neerzette. Zaten flink lange hellingen omhoog in. Voor mij is het maar 20 minuten rijden en ik ken het bos daar ook aardig goed, dat scheelt.

Mag je nog wel hardlopen als je zover zwanger bent? Lijkt me ook niet zo comfortabel, maar wel heerlijk dat je nog kan genieten van de natuur.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:16

Jawel das geen probleem, goed naar lijf luisteren. En niet bloeden natuurlijk.

Vorige zwangerschap deed ik tot 30-32 weken maar ik loop nu harder en verder dan bij de vorige met 20wk.
Echter reed ik toen ook tot 28 wk paard.

Hier ben ik om 10:00 gaan lopen was niet meer bevroren maar pap, dan liever vorst.
Morgen zou ik graag naar Drunen gaan maar dorp wordt afgesloten rond 10:00 voor de carnaval.....grrrrrrrr en echt afgesloten

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:08

Ik meld me hier ook even als dat mag :)

Half november veel te hard met hardlopen begonnen (ik fiets er veel en heb dus een goede conditie) op oude schoenen die ik nog ergens had liggen. Binnen 3x lopen natuurlijk fors geblesseerd. Goede schoenen gekocht, eind december iets rustiger aan opnieuw begonnen en vanochtend voor het eerst 10 km gelopen. Lekker! (maar ik denk niet dat ik vandaag nog ga bewegen)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:14

Welkom! Spierpijn van de 10km? :P

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:20

Vooral zo stijf als een plank :+ , die spierpijn komt de komende dagen wel vrees ik.

Hiervoor was mijn maximale afstand 6km (eenmalig) en over het algemeen 4 km. Van de week expres 2x wat rustiger gelopen (met zonsopkomst voor het werk, dat was wel heel mooi!) om vandaag wat verder te lopen. Ik hou wel af en toe een korte pauze om mijn hartslag weer wat te laten dalen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:05

Mag ik me ook melden? Loop al een tijd in fases, dan weer wat meer, dan weer even niet. Hoop dat hier meelezen mijn enthousiasme wat bevordert :)
Begin november een 10 km wedstrijd gelopen, en daarvoor liep ik dus geregeld. Daarna helaas weer laten versloffen, waardoor ik nu een rondje van 5 km loop als ik ga.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:19

“Wij”hebben vanmorgen voor eerst weer 10.4km gelopen 1:17 super tevreden 1x plasje stond veel wind
Laatste stuk 2km aan een stuk gelopen.....

Dus van de week opvoeren naar 1400 of 1500 meter ik vind wandelen tussen door wel lekker :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:28

Goed bezig! Het waait inderdaad weer stevig vandaag :(

Gemotiveerd blijven was voor mij overigens ook één van de redenen om me hier aan te melden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:36

Welkom kiwi_, ik denk dat je die 5km snel weer opgebouwd hebt naar een wat langere afstand, doordat je in november nog 10km liep.

Problemen met motivatie heb ik gelukkig zelden. Heb alleen moeite om te gaan als ik heel moe ben van mijn werk.

Was gisteren best moe na de trailrun, dus vandaag even een rustdag qua sporten. Morgenochtend eerst even naar de sportschool en morgenmiddag hardlopen. Voor morgen staat een duurloop van een uur en een kwartier op mijn schema, misschien maak ik hem wat langer. Heb me ingeschreven voor de halve marathon van Enschede. Ik wilde eerst wachten hoe mijn heup het zou houden en had me daarom nog niet ingeschreven. Nu toch maar wel gedaan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:37

Wat leuk, allemaal nieuwelingen! Welkom :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:54

Inderdaad een straf windje, maar wel gelopen. Ik ben voor de 10 bezig in Enschede, vandaag 6,5 gelopen. Nu zo naar mijn paard en even een rondje bos maken.

Daarna, wordt het horizontaal op de bank :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:22

Lekker bezig allemaal! En welkom nieuwkomers! Inderdaad er staat een stevige wind, ook vandaag weer. Op stal was ik de omheining aan het repareren en alles vloog me zo om de oren.

Hier helaas nog geen vooruitgang qua blessure. Donderdag een behandeling bij de fysio en manueel gehad. Deze zeiden dat het na dit weekend echt beter zou moeten gaan. Zo niet, dan moet ik (weer) naar de sportarts. Het is sinds donderdag eigenlijk bijna alleen maar bergafwaarts gegaan. Dus ik verwacht dat ik ergens volgende week naar de sportarts kan voor aanvullend onderzoek. Heb het er op het moment echt heel erg moeilijk mee. Klinkt misschien suf, maar hardlopen is iets waar ik zelf echt voor leef. Zo lastig om dit niet te kunnen/mogen doen. Het is tevens mijn uitlaatklep.. Maar ik zal het vanaf de positieve kant moeten bekijken. De OS zijn weer aan de gang, dus ik heb nu alle tijd om dat op de voet te volgen!

En over motivatie heb ik net als Supervixen vrijwel nooit geen zin. Hardlopen is echt mijn moment van de dag waar ik naar uit kijk. Als ik eens motivatie nodig heb, dan zet ik mijn verstand gewoon op 0 en ga ik. Klinkt simpel: maar gewoon doen. Als ik terug ben van mijn rondje voel ik me namelijk altijd een stuk beter!

Iemand nog een wedstrijd op de planning?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:25

Welkom nieuwen :wave:.

Wat een wind vandaag, pfoeh! Ik heb net een interval van 5x9min gedaan, had het echt loodzwaar. Die 6 wijn van gisteravond staat daar vast volledig los van :+. Uiteindelijk 10,3km op 5:34 dus viel me nog mee. Tempo's in de intervallen lagen rond de 5:05 per km.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:40

Ik denk aan een 10K op 10 maart :) de piterrun.
Maar even kijken hoe druk ik ben want ik doe 2 studies dus het moet wel kunnen met tentamens :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:45

Pfoe Unique ... een jaar is echt lang om geblesseerd te zijn. Hoop dat het snel beter gaat! Sportarts heeft mij veel geholpen.

Ik zit nu in Baltimore in mijn auto te schuilen voor de regen voordat mijn race start. 5 mile, maar dat is voor mij op het moment best ver. Ik heb sinds het begin van het jaar namelijk maar 3x gelopen waarvan 2 wedstrijden haha. :o

Motivatie is voor mij echt een probleem. Om eerlijk te zijn heb ik me vandaag alleen opgegeven voor het leuke mutsje wat je erbij krijgt :')

Wish me luck!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:03

:’) zet hem op!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:46

Hier nog een nieuweling die al eventjes mee leest!

Ik loop nu zo'n twee / drie jaar. Dit jaar weer begonnen met hardlopen na twee maanden verplicht rust door een blessure. Ben nu weer rustig aan het opstarten en ik loop weer heerlijk! De hond is ook weer blij, want zij is mijn vaste loopmaatje!

Ik heb op de planning staan de 4 mijl van Emmen in april, de 5k en 10k in september in Disneyland Parijs en de 4 mijl van Groningen in oktober met mijn werk. Als doel heb ik mij ook al voorgesteld om volgend jaar de halve marathon in Disney erbij te pakken.
In ieder geval genoeg motivatie om er weer tegenaan te gaan! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:50

Zou me niet vast pinnen op Disney want dat is vrij pittige opgave en prijskaartjes. De halve kost 100€ en was binnen 2 uur uit verkocht

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:25

Ja en daarbij loop je eigenlijk maar een heel klein stukje in het park. Ik heb er ook naar gekeken. En de start is om 7 uur 's morgens, wat je eigenlijk verplicht om in het park te overnachten wat weer heel duur is. Dat zijn redenen waarom wij (mijn zusje en ik) er niet gaan lopen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:34

Ach, ik moet iets hebben om naar te dromen :D
En als jaarkaarthouder krijg ik korting en kan ik eerder bestellen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:11

Welkom alle nieuwkomers!

Tita lekker fanatiek dat je zelfs tijdens de zwangerschap doorloopt :D

Supervixen leuk dat je weer hebt getraild!

Unique jeetje wat balen zeg, dat schiet echt niet op. Hopelijk krijg je dan deze week meer duidelijkheid…

Plien haha lekkere basis om op te lopen, 6 wijn :P

Guinevere hahaha wedstrijdlopen vanwege het mutsje, hoe is het gegaan?

Ik heb helaas wel motivatieproblemen. Het weer speelt daar een grote rol bij. Gisteren ook weer gelopen, maar ik ben die harde wind echt zo zat, ook met rijden trouwens. En het werkt ook niet mee dat ik op zie tegen de marathon… Hopelijk gaat het straks allemaal weer wat makkelijker als het weer beter is.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:36

Bij mij speelt het weer ook echt wel mee. Vind er niets aan als het koud en donker is, dus dan blijft alleen het weekend over. Wanneer loop je je marathon Daan_O?

Hoe is je wedstrijd gegaan Guinevere?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:54

Ik kan het wel zo inplannen dat ik 3x per week overdag kan lopen maar dan nog. Wind, koud, regen... ik heb dan heel vaak geen zin. Het is dat ik me voor de marathon heb ingeschreven anders had ik de afgelopen tijd denk niet veel gelopen... In april ga ik m lopen, dus dat schiet al heel erg op.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:19

Regen vind ik met hardlopen nog niet zo heel erg. Wind daaraan tegen loop ik totaal niet lekker mee.

Maar nu ligt er sneeuw bij mij. Nog nooit met sneeuw gelopen.
Slim idee? Iemand tips? Kan ik beter binnen blijven? :P

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:46

Gewoon gaan ;)
Afbeelding