Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:01

Precies dat.
Bemoei je toch lekker met je eigen leven.

Dat geoordeel over en weer is zo zinloos.

Ik ken iemand die nooit echt gewerkt heeft omdat ze de druk blijkbaar mentaal niet goed aan kan.
Zelf heb ik daar geen vragen bij want hoe kan ik dat nou beoordelen, het is een super fijn en slim persoon.
Vervolgens oordeelt iemand over mij dat het raar is dat ik met zo'n 'profiteur' vrienden kan zijn.
Waar bemoeien mensen zich in godesnaam mee :O

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:14

PrizTwir schreef:
Zijn jullie ook geïrriteerd na het lezen van dit?

http://nl.newsner.com/familie/11-irrita ... -kinderen/

1. Ik lig vaak zat wakker van de zaak die door mijn hoofd spookt. Een eigen zaak is óók veeleisend

2. Naast die zaak heb ik óók een huis, tuin, sport, straathonden te verzorgen, etc; ik ben écht non-stop bezig.

3. Zie punt 1. Daarnaast heeft niet iedere ouder een huilbaby, zat die er doorslapen

4. Ik heb honden en verzorg straathonden. Dat is een eigen keuze. Net als een kind

5. Een kind is keuzes maken. Of, inderdaad die betaalde oppas regelen. Of moet het persé gratis?

6. Misschien wat meer op je strepen staan?

7. Geloof me, gezien mijn drukke leven hou ik geen spontane feestjes en ga ik er ook niet naartoe

8. Zie punt 1 en punt 3. Die nachten zijn wel het paradepaardje van dit artikel, zeg!

9. Ik volg helemaal niets. Daar heb ik geen tijd voor. Ik ben blij als ik het nieuws kan kijken en voor het slapen gaan 20 minuten lees.

10. Klopt. Ik ook. Toen ik nog niet 6 dagen per week werkte.

11. Ik ben zielsgelukkig als ik op maandag de hele dag thuis mag blijven. Geen inkoop, boekhouder, schoonmaken, voorbereiden en verplicht aardig doen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:19

Waar ik me vreselijk aan stoor zijn die blogs van moeders over kinderen en opvoeding enzo. En daarin hun 'waarheid' uitkotsen. Over bijvoorbeeld wel of geen borstvoeding geven, crèche, hoeveel uur werken als moeder en alles vol oordelen over moeders die het anders doen dan zij. Daarbij plaatsen ze nog een recept wat kinderen ook lekker vinden en blaten er nog wat termen uit als me-time, loedermoeder en gezellig wijntjes drinken als de kinderen op bed liggen.

Who f*cking cares? Hou je lekker met jezelf bezig denk ik dan.. :')

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:24

"Een bevalling is afzien maar je krijgt er zoveel voor terug"

Ik hoef echt geen blaasverzakking of iets dergelijks... Jeetje, moet er niet aan denken wat zoiets met je doet als jong mens.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:28

Majabeestje schreef:
Waar ik me vreselijk aan stoor zijn die blogs van moeders over kinderen en opvoeding enzo. En daarin hun 'waarheid' uitkotsen. Over bijvoorbeeld wel of geen borstvoeding geven, crèche, hoeveel uur werken als moeder en alles vol oordelen over moeders die het anders doen dan zij. Daarbij plaatsen ze nog een recept wat kinderen ook lekker vinden en blaten er nog wat termen uit als me-time, loedermoeder en gezellig wijntjes drinken als de kinderen op bed liggen.

Hier moet ik wel een beetje om grinniken.

Ik bedoel... je zit op bokt. Hallo. Hier doen paardenmensen niet anders, maar dan over paarden, hahahaha!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:31

Amaris schreef:
Majabeestje schreef:

Hier moet ik wel een beetje om grinniken.

Ik bedoel... je zit op bokt. Hallo. Hier doen paardenmensen niet anders, maar dan over paarden, hahahaha!!

Hahaha! Klopt helemaal! Maar toch vind ik dat anders, een forum. Ik zie op Facebook zoveel van die gezapige blogs voorbij komen. En maar commentaar leveren op andere moeders. Brr.
Vind ik overigens van veel paardenmensen ook hoor, alsof er 1 manier is. Zo kortzichtig.
Maar bij moeders ergert me dat nog meer..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:32

Varekaj schreef:
"Een bevalling is afzien maar je krijgt er zoveel voor terug"

Ik hoef echt geen blaasverzakking of iets dergelijks... Jeetje, moet er niet aan denken wat zoiets met je doet als jong mens.

Ik snap ook niet waarom na een bevalling nog minder zindelijk zijn dan je eigen pasgeboren baby op de lijst van de wereldwonderen moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:34

Heul gezellig ook voor je eigen partner zeg. Incontinentie is sowieso al niet leuk, voor niemand. Krijg je dat ook nog een keer op je bord. Kan best geloven dat er koppels zijn die daardoor keihard gaan botsen en uit elkaar gaan.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:38

Sizzle schreef:
Goede reden om het risico niet te willen nemen: [MWS] Bekkenbodemspier die niets meer doet

Idd! Die had ik ook gezien :brr:
Ben sowieso een watje als het op pijn en ongemak aan komt...
Ik ben een paar keer KO gegaan door menstruatiepijn en een keer door pijn van een gekneusde vinger. := No way dat ik een kind kan dragen en baren zonder minstens 1 keer KO te gaan.

En elektroden in je doos! Moet er niet aan denken %)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:20

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:30

Ik ben thuis door ziekte en maak tegenwoordig die opmerkingen zelf als het gesprek die richting uit gaat. Is best grappig, dan zie je ze wanhopig bedenken wat ze moeten doen/reageren ... :') als het uit mijn mond komt op mijn specifieke toontje zijn ze ineens een stuk minder zeker van hun stuk :))

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:43

Heftig die complicaties. Moet er niet aan denken. Dit is hopelijk niet een gigantisch risico? Sowieso het feit dat je nog weken lang bloedt als een rund na je bevalling. Ik word al ziek van normale menstruatie en heb sowieso al een lichte aanleg voor bloedarmoede, denk dat ik het niet trek zo'n bevalling :(

Gelukkig zit ik nog niet echt in een vriendengroep die allemaal in de "kids" zit. Vrienden van vrienden wel, dus als ik dan een gezellig drank avondje heb kunnen wij kindvrije mensen wel lekker klagen met elkaar. Maar het is maar afwachten hoelang dat nog is. Naar wat ik zie en hoor gaat toch op den duur de een na de ander voor de bijl.
Ik erger me trouwens ook intens aan de gepersonaliseerde reclames op internet. Elke YouTube of Facebook advertentie gaat over ovulatietesten, baby's, luiers... Alsof ze weten dat ik de leeftijd er voor heb of zo :') ik klik op Facebook nu telkens aan dat ik het als spam zie maar tot nu toe helpt het niet echt helaas.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:12

Ja ik heb ook één vriendin op Facebook die gaat trouwen (en ik had een berichtje van haar geliket over iets huwelijk-gerelateerds) en nu krijg ik ook ineens allerlei trouwadvertenties overal :') Leuk joh. Ik studeer nog wel een jaar of twee. :')

Dat artikel krijg ik ook echt jeuk van. Alsof je alleen maar moe kan zijn als je een kind hebt... Pfft ... Het enige wat ik kan denken als ik zo'n artikel lees, is dat iemand misschien een beetje jaloers is :o
En ik bedoel, ik vind vragen of iemand een serie volgt best wel een normaal onderdeel van een gesprek eigenlijk :o? Zeker als iemand altijd erg fan was dan is dat toch gewoon een normaal gespreksonderwerp, of ben ik nou gek. Als iemand dan zo reageert zoals in het artikel zou ik ook zoiets hebben van, okee uh sorry...
Dan snap ik dat het gesprek constant naar poepluiers e.d. gaat, als dat blijkbaar het enige interessante onderwerp is waar je het over kunt hebben

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 07:08

Nou inderdaad. Maar ik kan me al niet eens heugen wanneer ik voor het laatst met een nieuwe serie begonnen ben? Ik heb er een paar op m'n "to watch" list maar door hectiek op werk, huishouden, sociaal zijn en omdat ik simpelweg vaak te moe ben lukt het me gewoon niet. Als dat nog duizend keer erger wordt met een kind erbij, waarom zou ik dat dan moeten willen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:46

De enige serie die ik kijk is Dexter. Die volg ik samen met mijn vriend, dus nu staat dat even stil omdat hij weg is voor werk. Verder kijk ik helemaal geen tv eigenlijk, ik lees liever. Zelfs dat heeft heel lang op een laag pitje gestaan. Soms heb je gewoon andere dagelijkse dingen die tijd vragen, kind of niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:50

Majabeestje schreef:

. Waarom lees je dan dit soort blogs???iets wat mij ergert ga ik juist uit de weg...heel bijzonder dat sommige mensen het juist opzoeken

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:29

Ik krijg gewoon blogs binnen van vrouw. Schijnbaar heb ik mij ervoor aangemeld. :') Ik krijg nu een stuk binnen: ik heb spijt van mijn derde kind. Ik ben te nieuwsgierig om deze niet te lezen. Best heftig. Zolang zeuren bij je echtgenoot, totdat hij toch maar overstag gaat...

Edit: en ik vraag mij af of zoiets echt waar zou kunnen zijn

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:34

Ik vrees dat het vaker voorkomt dan je hoort. Want wie wil dat nou toegeven?

Voor mij de belangrijkste reden om er geen een te willen. Je kunt ze niet terugbrengen nar de winkel of op marktplaats zetten als het toch tegenvalt

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:57

Qimm schreef:
Ik vrees dat het vaker voorkomt dan je hoort. Want wie wil dat nou toegeven?

Voor mij de belangrijkste reden om er geen een te willen. Je kunt ze niet terugbrengen nar de winkel of op marktplaats zetten als het toch tegenvalt

Ja dat is waar. Het zou voor het kind ook niet leuk zijn om uiteindelijk te horen dat de ouders spijt hebben gekregen dat hij/zij geboren is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:18

Volgens mij hebben heel veel moeders spijt...en heel veel vaders ook.Maar zullen dat zelden toegeven

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:29

Ik vermoed dat iedereen wel eens spijt heeft - ook van een hond of een paard.
En de meeste ouders zijn aan het einde van de rit alleen maar blij en trots dat hun kind(eren) uiteindelijk toch best goed terecht zijn gekomen. Want dat gebeurt uiteindelijk gelukkig met bijna alle kinderen wel.
Dat je onderweg ze wel eens vervloekt is denk ik niet meer dan normaal :)

Ik vermoed dat de enige reden om uiteindelijk écht teleurgesteld te zijn in je kinderen zal zijn als ze écht verkeerde keuzes (niet alleen in jouw ogen maar maatschappelijk/sociaal/moraal gezien) maken als ze (bijna) volwassen zijn.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:33

Ik heb bewust niet voor kinderen gekozen en ben er nog steeds blij mee. Kan lekker mijn eigen gang gaan. Nergens rekening mee te houden en heerlijk rustig bij mijn paard zijn .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:34

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit spijt heb gehad van welk paard of van welke adoptie ,gevonden,of uit het asiel gehaalde hond.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:34

geerke schreef:
Majabeestje schreef:

. Waarom lees je dan dit soort blogs???iets wat mij ergert ga ik juist uit de weg...heel bijzonder dat sommige mensen het juist opzoeken

Dat doe ik dus ook niet meer.. ;)