wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:07

Jeetje mina, Heel veel sterkte.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:51

Wat een verhaal weer zeg....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:36

Werkelijk niets gaat een keer soepel bij jou hè? Ik wens je wederom weer heel veel sterkte, zeker ook met de keuze maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:57

Wat een keuze: stikken, gewurgd worden- en was er nog een 3e optie..?
Of was dat bestraling?

*steekt 3 kaarsen in de hens*

Sterkte!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 23:16

ik zou het idd eens erg fijn vinden om te horen ; goh, we kunnen wat doen, no problem...
3e optie is niets doen.
of bestraling, of embolisatie..

de lekkage was niet bij de scanner, maar bij de electriciteitskasten, daar liep water door.
dus beneden zaten we in een erg donkere wachtkamer, de arts moest zijn comp uit doen,
en de beeldschermen van de scanner werkten niet meer..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 23:42

na overleg met de andere arts, die ook weer overlegd had,
hebben we besloten,
dat het het beste is,om eerst niks te doen.
als het ernstig word,
word ik opgehaald met de ambulance,
en staat er een team klaar,
voor een spoed embolisatie...

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:57

Ik wil steeds zo graag iets "verlichtends" zeggen, maar heb werkelijk geen idee wat. Heb geen idee hoe dit moet zijn om mee te maken en wat je kan steunen. Sterkte klinkt zo standaard, maar wens het je wel

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:52

Wat een rot opties! :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 18:14

een van de ergste dingen : het verdriet , dat ik iedereen doe, waar ik van hou.. ;(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:22

:(:)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:26

Vreselijk... maar je geliefden weten dat dit niet iets is wat je hen aan wilt doen...

ze houden van je en jij van hen... ik denk, en weet eigenlijk wel zeker, dat je geliefden je niks kwalijk nemen... ze zijn er voor je om je te steunen en ik denken attracties en dat met alle liefde doen... net zoals jij hen zou steunen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:43

spicegirl schreef:
een van de ergste dingen : het verdriet , dat ik iedereen doe, waar ik van hou.. ;(

Dat doe jij toch niet, maar die kl*teziekte waar jij niets aan kunt doen!

Ik hoop zo dat jullie nog een zorgeloze en fijne tijd gegund is, voor zover dat mogelijk is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:53

spicegirl schreef:

Ik sta aan de kant van je naasten waar je het nu over hebt.
Geloof me alsjeblieft, dat verdriet doe jij die mensen niet. Ze zijn bezorgd net als jij maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat jou verwijten.
Probeer van elk moment samen te genieten, vertel wat je voelt en waar je bang voor bent en praat daarover met je naasten en laat hen ook vertellen.
Mijn ervaring is dat hoe verdrietig het ook is, deze tijd zorgt er wel voor dat je heel dicht bij elkaar kan komen als je daar open voor staat. Pak die momenten want die zijn ook voor je naasten ook heel belangrijk in de toekomst.
Probeer niet te boos te zijn op de situatie, jij kan er niks aan doen en de mensen om je heen ook niet en ik denk niet dat iemand je iets verwijt.

Dikke knuffel

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:10

ik weet zeker dat ze het me niet verwijten.
maar ik doe ze toch verdriet..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:13

maar dat doe je niet expres lieverd en dat weten zij ook. Troost elkaar, maak herinneringen. Deze periode zal ze altijd bijblijven en laat die niet gevuld zijn met schuldgevoelens. Angst is er genoeg, dat gevoel ken ik heel erg goed maar geloof me, de belangrijkste momenten blijven je bij en als naasten wil je er alles aan doen om het voor de zieke zo comfortabel mogelijk te maken.
Dat doe je omdat je van elkaar houdt.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:18

Ze hebben verdriet en dat zal voor jou naar zijn om te zien, maar dat doe jij ze niet aan toch? Het verdriet overkomt jullie allemaal

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:33

Jij doet hun het verdriet niet aan, verdriet komt er toch wel..
Dat je naasten verdriet hebben is natuurlijk heel naar om te zien en dat begrijpt iedereen natuurlijk.
Je moet op dit moment gewoon doen wat voor jou goed voelt en als de mogelijkheid er is probeer dan rustig op een goede manier afscheid te nemen, als ik kijk naar mijn opa toen hij overleed aan kanker was ik net te laat om afscheid te nemen en ik moet zeggen dat ik daar heel veel moeite mee heb gehad waardoor ik hem daardoor veel meer miste. Ik was toen wel redelijk jong nog dus dat had er ook het een en ander mee te maken. Maar onder andere doordat ik geen afscheid heb kunnen nemen heb ik jaren niet kunnen slapen, m'n moeder heeft toen een pyama van hem mee moeten nemen omdat dat de enige oplossing was om mij aan het slapen te kregen.

Hier steek ik vanavond een kaarsje voor je op.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:08

spicegirl schreef:

De kanker doet hen verdriet, niet jij. Probeer dat los te zien. Ik zou het ontzettend moeilijk vinden als mijn geliefde zou sterven en dan ook nog steeds zichzelf de schuld heeft. Dat levert niets op...jij kunt hier niets aan doen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:18

Ach wat rot dat je het zo voelt, want jij bent het niet die je naasten verdriet doet, het overkomt jullie allemaal!
En inderdaad, hoe rot ook om uit te spreken, deze tijd die je nog hebt, zal wel tekenend zijn voor jouw geliefden, en is ook de eerste tijd qua herinnering nog best overheersend.
Ik heb dat na het overlijden van mijn vader in elk geval wel zo meegemaakt, de tijd die we nog hadden hebben we goed en positief proberen door te brengen en ook de afscheidsgesprekken (ja die hebben we wel gedaan) herinner ik me nog levendig. En ook al hebben we erg veel verdriet gehad, het was wel fijn dat we het zo hebben kunnen afsluiten. Dat is heel waardevol geweest. En natuurlijk wilde ik liever dat ik mijn vader nog lang had mogen meemaken, maar geen moment heb ik hem dat zelf verweten, daar was maar een schuldige aan en dat is die rot ziekte!

Heel veel sterkte samen....

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:24

Billy1970 schreef:
Ach wat rot dat je het zo voelt, want jij bent het niet die je naasten verdriet doet, het overkomt jullie allemaal!
En inderdaad, hoe rot ook om uit te spreken, deze tijd die je nog hebt, zal wel tekenend zijn voor jouw geliefden, en is ook de eerste tijd qua herinnering nog best overheersend.
Ik heb dat na het overlijden van mijn vader in elk geval wel zo meegemaakt, de tijd die we nog hadden hebben we goed en positief proberen door te brengen en ook de afscheidsgesprekken (ja die hebben we wel gedaan) herinner ik me nog levendig. En ook al hebben we erg veel verdriet gehad, het was wel fijn dat we het zo hebben kunnen afsluiten. Dat is heel waardevol geweest. En natuurlijk wilde ik liever dat ik mijn vader nog lang had mogen meemaken, maar geen moment heb ik hem dat zelf verweten, daar was maar een schuldige aan en dat is die rot ziekte!

Heel veel sterkte samen....

Idd. Mijn opa en ik hadden bijv een hele mooie en speciale band.
Zijn laatste maanden heeft hij vooral met mij doorgebracht, op de bank tv kijkend.
Daarom deed het bij mij ook zoveel pijn dat hij me niet wou zien op het moment dat hij ging.
Ik was net te laat om afscheid te nemen en dat doet vooral veel pijn.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:11

Oh lieve spicegirl, ik snap zo goed dat je het gevoel hebt dat je je geliefden verdriet doet...
Mijn papa heeft ook kanker gehad, nou heeft hij het overleefd en is nu schoon, maar het was wel even kiele kiele.
Hij bleef (en blijft) zichzelf verwijten wat hij óns heeft aangedaan, terwijl híj degene was die het het nog het allerzwaarst had.
Tuurlijk is het verschrikkelijk voor jouw famillie en vrienden, maar wees niet te hard voor jezelf, jij bent ziek, jij hebt pijn en het gruwelijke vooruitzicht er straks niet meer te zijn, en dat is enkel en alleen de schuld van die klotekanker, en van niemand anders. Probeer te genieten van de tijd die je nog samen hebt, en de kleine dingetjes waar je nog een beetje plezier uit kunt halen.
Heel veel sterkte lieve sp, mijn kaarsje brand Y;(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:08

spicegirl schreef:

Nee JIJ doet ze geen verdriet. Die rot ziekte doet hen en jou verdriet. :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 23:47

weer verdrietig vanavond...
er zijn zoveel - nooit meers..
het word al vroeger donker, dus ik zeg : de winter/herfst komt er al aan. ik haat de winter.
en deze keer kom ik er niet uit.
nooit meer crocussen, narcissen, het lentezonnetje, de zingende vogels, de belofte van een lekkere lange zomer...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:14

Heb heel erg met je te doen Spice!

Ik weet niet hoe ik dit oke kan opschrijven en ben bij elk woord zo bang dat het verkeerd overkomt, maar bedoel het goed.

Mijn man heeft veel meer moeite met het totaal onverwachte verlies van zijn vader, dan ik van mijn vader die ziek was en waar we samen naartoe zijn geleefd.
Als kind van....geef ik hem nergens de schuld van en neem hem ook niks kwalijk.

Nu mijn broer zo plotseling is overleden, snap ik pas hoe het voor mijn man moet zijn geweest toen.

Ik hoop echt heel erg dat jullie veel liefde en steun bij elkaar kunnen vinden.

Heel veel sterkte morgen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:41

:(:)