Daan_O schreef:Hebben de ervaringsdeskundige tips voor hoe ik nu het best de trainingen kan doen tot de wedstrijd volgende week donderdag?
Daar is eigenlijk niet in te adviseren als je niet weet hoe je momenteel traint. Wat ik altijd doe is het weekend voor een wedstrijd (die bij mij bijna altijd in het weekend vallen) nog bijna als normaal trainen alleen vaak wat minder omvang. Op maandag heb ik mijn gebruikelijke rustdag. Op dinsdag doe ik dan een duurloopje met een paar blokken op wedstrijd tempo wat ik voor betreffende wedstrijd wil aanhouden, woensdag neem ik dan een extra rustdag, donderdag mijn gebruikelijke interval training maar dan vooral kort en snel en beperkte omvang. Bij een wedstrijd op zaterdag doe ik op vrijdag een half uurtje wedstrijd voorbereiding en bij een wedstrijd op zondag vrijdag rustdag en op zaterdag een half uurtje wedstrijd voorbereiding.
Maar als je niet gewend bent om een aantal dagen achtereen te trainen zou ik die wedstrijd voorbereiding achterwege laten. En de laatste training voor kort en snel gaan. Of te wel korte intervallen net op of zelfs iets sneller dan wedstrijd tempo.