Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:17

Ja m'n knie... :+ Gaat op zich wel goed, wil morgen weer gaan hardlopen. Alleen zo'n dikke schaafkorst (sorry voor de mensen die visueel zijn ingesteld) knapt steeds open als ik m'n been beweeg. Heel irritant dus. Het stukje waar de wond het diepst is begint nu ook een beetje te prutten. Is verder gelukkig niet rood of warm maar moet het wel in de gaten houden.

Mij lijkt het ook leuk om aan iets mee te doen maar door de afgelopen 2 wk is m'n training een beetje gestagneerd en weet ik niet of ik het wel ga halen. De Amsterdam Marathon heeft ook een 8km en is in oktober. Dat lijkt me op zich wel leuk maar dan moet ik wel flink door blijven trainen. Dacht eerder nog aan de Dam tot Dam by night maar dat haal ik sowieso niet meer, dat is ook 8 en is half september.

Greetje wat fijn dat je in dit topic zit. Je weet er zoveel van! :)

Anoniem

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:21

Ik ga zo voor het eerst eens een intervalletje doen!
Ben benieuwd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:27

Bah klinkt niet fijn die knie! Waar ik volgende week dan misschien aan mee doe is in de Kwakel, wel bij jou in de buurt. En dat is dus 4km. Kom je ook gezellig :)

Succes Robijntjah!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:33

Oeh welke dag is het? :D

Succes Robijntjah! Veel plezier.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:36

Donderdagavond, start 19.30 dacht ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:09

Oh nee ik ben dan in Noorwegen anders was ik wel even komen kijken! Leuk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:28

Ook lopen bedoelde ik ;)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:22

@Naath86 Wat vervelend van je kuiten zeg!

@idinn Goed bezig dat je ook gaat beginnen met hardlopen!

@Hyawatta jaa is lekker hoor die afwisseling en het leuke is elke week wat anders qua oefeningen!
Hoe was de aquafit?

@benangelique goed bezig jij zeg! lijkt me behoorlijk pittig met die hoogteverschillen

@daan_O haha ja kan me voorstellen dat je bed om 6 uur nog zo lekker ligt haha!
grappig dat je toch wat competititever (schrijf je dat zo?) blijkt te zijn als je dacht hihi

@fabienne1 is dat niet het punt waar je afzet? dat dat daarom zo slijt? verder zit er nog aardig profiel op ofnie?

@_Nelleke_ ah wat balen van je knie zeg! dat is echt zo niet fijn als het elke keer open gaat! hopelijk knapt t snel op!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:47

BENANGELIQUE, pittig door aan het trainen +:)+

NANOUKIE, netjes hoor, ik doe het je nog niet na. Tips voor de kuiten kan ik je verder niet geven.

IDINN, fijn dat je volgende week weer kan gaan beginnen.

DAAN, en lekker op de mountainbike naar aquafit geweest en lekker geaquafit?
Gewoon lekker mee doen met die wedstrijd, de 4 km ga jij wel redden :))

NELLEKE, balen dat de korst nog in de weg zit, misschien toch beter wachten tot die goed dicht blijft hoe moeilijk ook voor jou hihi :7

Vanavond de aquafit mee gedaan maar ik had het leuker verwacht, dus dit gaat hem helaas niet worden, wel veel gelachen dus die spieren zijn ook goed gebruikt :D
Nou gaan we kijken wat nog meer een optie is wat ons leuk lijkt

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:02

gaan jullie in de regen lopen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:10

Als het toevallig regent als ik weg wil gaan wel. Ik trek mijn eigenlijk nooit iets aan van de weersomstandigheden. Alleen bij temperaturen van plus 25 graden wil ik nog wel eens proberen eerder of later op de dag te gaan lopen , bij een hagelbui als ik net naar buiten wil stappen wacht ik even tien minuten en een onweersbui laat ik eerst aan mij voorbij trekken. Bij gladheid wijk ik uit naar het bos.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:57

Hyawatta jammer dat het aquafit minder leuk was dan verwacht? Hoe was het opgebouwd? Ik ben gisteravond ook geweest maar hoewel het ik het nog steeds vond was het wel minder intensief dan vorige week (instructeur ging bijna op vakantie dus zat denk al in de vakantiemodus ;) )

Nanoukkie ik heb toevallig gisteren in de regen gelopen, met deze temperaturen wel lekker. Maar of ik dat in de herfst/winter nog leuk ga vinden :=

Gisteren zou ik eigenlijk op de mtb naar het aquafitten gaan maar aangezien het regende had ik daar geen zin in en stiekem wilde ik eigenlijk nog even snel gaan hardlopen omdat ik wilde weten hoe snel ik die 4km kan lopen :') Dus ik in de regen gaan lopen op eigenlijk gewoon mijn maximale tempo voor die afstand. Ik hoopte dat ik rond de 19.30 zou uitkomen (had mijn zus gezegd dat ik in dat geval mee zou doen aan die wedstrijd). Heb ik het gewoon in 18.47 gelopen! Ik ben er nu nog van onder de indruk :+ :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:15

Hebben de ervaringsdeskundige tips voor hoe ik nu het best de trainingen kan doen tot de wedstrijd volgende week donderdag?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:16

Hyawatta, wat viel er tegen aan het aquafitten?

Nanoukkie, ik ontwijk de buien wel omdat ik graag met koptelefoon en mobiel loop. Maar voor de regen zelf zou ik het niet laten in dit weer. Verder denk ik dat ik in de onweer en hagel even wacht tot het voorbij is.

Daan wat een snelheid joh! Niet te geloven! Volgens mij ben je een geboren talentje.

Over een uurtje ga ik ook lopen. Ben niet in de allerbeste vorm met m'n schaafknie ( :+ ), stijve nek en tijd van de maand dus ik ga voor de 5e keer les 18 lopen. :') Les 19 is ineens weer een stuk intensiever dus dat lijkt me steeds geen goed plan dus ik blijf een beetje in les 18 hangen. Les 19 staat nu wel in de agenda voor overmorgen als het goed gaat vandaag. :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:21

Succes Nel en veel plezier! Hopelijk geen last van je knie.
Het lopen zit wel echt in mijn familie. Als je bedenkt dat mijn zus in minder tijd nog een kilometer verder loopt... >;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:42

Wauw Daan wat snel!!! Van mijn vaders kant zit het ook zeker in de familie, maar ik geloof niet dat ik die genen nu heel erg geërfd heb :+ Ik heb een oom die geloof ik in 1988 heeft meegedaan aan de Olympische Spelen. Mijn hele familie is daardoor enorm met het hardloop virus besmet, maar ik nooit echt... Wel veel in de familie die ook trainer zijn enzo..

Nelleke veel succes!!

Nanoukkie, ik weet niet of ik in de regen zal lopen.. Ligt ook heel erg aan de temperatuur en wanneer ik voor het laatst heb gelopen en wanneer ik weer kan. Gisteren met privé les me ook zeiknat laten regenen en dan stap je daarna onder de douche en ben je weer lekker warm :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 10:15

Nou, hier zit het duidelijk niet in de familie :')

Ik hang nog steeds bij week 4 van Evy. Gaat me nu redelijk af. Ik heb echt fysiek verschrikkelijk gekwakkeld tot mijn eigen frustratie helaas.

Gister in de miezer wel gegaan. Vind ik prima, maar bij echte regenbuien/ storm stel ik het liever uit naar een dagje later. Het moet wel leuk blijven. Maar toen ik me fysiek wat fitter voelde was ik daar wel fanatieker in om gewoon te gaan dan nu moet ik zeggen. O:)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:31

Ik had het aquafit intensiever verwacht :o
Vond het eerder lekker na het werk haha.
Heb helemaal geen spierpijn wat ik wel had verwacht, dus dit is het niet voor mij.

Begonnen eerst met de spieren wat los werken door beetje rekken, joggen, vond het meer als dansen.

Wat oefeningen met die soort gewichts dingen, paar sprongen.
WIstanbul niet helemaal wat ik moest verwachten maar dit viel tegen, vriendin was ook niet enthousiast al hebben we wel gelachen.

Nu gaan we kijken wat dan wel leuk is voor ons beiden, zei sport er al wel maar wil ook wel meer.

Daan dat heb je snel gedaan zeg die 4 km +:)+

NELLEKE hoe is het gegaan met je knie?

Ik ben eerlijk gezegt ook wel een mooiweer loper, heb een hekel aan regen hihi
Poos terug ging het met lopen wel regenen en vond het eigenlijk niet eens heel erg.
Vanmiddag ff lekker stuk lopen met een vriendin en haar hond

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:44

Daan jij gaat hard! En je doel haal je wel dus ;)

Hyawatta jammer dat het tegenviel!

Nelleke sterkte met je knie! Is ook zo beweeglijk daar je huid. Eigenlijk zou je de korst met iets soepel moeten houden, zoals sudocreme ofzo.

Met regen ga ik gewoon rennen, tenzij het hoost ;) En in de winter gewoon een regenjackje aan, pet op en gaan!
Gisteren ook training in de regen, soms wat harder en later was het weer droog. Intervallen in het bos, zone 1+3+2+4 en dat een half uur lang waarbij we in een 3 hoek liepen (paden liepen zo in het bos). Was pittig, vooral omdat 1 pad vlak was en de anderen omhoog/omlaag. Dus daar moest je je dan ook weer op aanpassen. En net gisteren ongesteld geworden dus het was afwachten hoe mijn buik zich zou houden, maar de krampen hebben zich tot vandaag uitgesteld :+

Nog 2 weken en dan de trailrun in de Ardennen, heel veel zin in! Had me bijna omgezet van 13 naar 19km, maar mezelf ingehouden. 13km met 510+ hoogtemeters wordt al pittig zat aangezien ik zelf nog niet verder dan 15,5 op de Posbank heb gelopen. Eind aug maar eens een 18-20 lopen hier en dan na mijn vakantie weer trailrun wedstrijden opbouwend naar 18km in de planning. En dan volgend jaar 20+ :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:10

Daan_O schreef:
Hebben de ervaringsdeskundige tips voor hoe ik nu het best de trainingen kan doen tot de wedstrijd volgende week donderdag?

Daar is eigenlijk niet in te adviseren als je niet weet hoe je momenteel traint. Wat ik altijd doe is het weekend voor een wedstrijd (die bij mij bijna altijd in het weekend vallen) nog bijna als normaal trainen alleen vaak wat minder omvang. Op maandag heb ik mijn gebruikelijke rustdag. Op dinsdag doe ik dan een duurloopje met een paar blokken op wedstrijd tempo wat ik voor betreffende wedstrijd wil aanhouden, woensdag neem ik dan een extra rustdag, donderdag mijn gebruikelijke interval training maar dan vooral kort en snel en beperkte omvang. Bij een wedstrijd op zaterdag doe ik op vrijdag een half uurtje wedstrijd voorbereiding en bij een wedstrijd op zondag vrijdag rustdag en op zaterdag een half uurtje wedstrijd voorbereiding.
Maar als je niet gewend bent om een aantal dagen achtereen te trainen zou ik die wedstrijd voorbereiding achterwege laten. En de laatste training voor kort en snel gaan. Of te wel korte intervallen net op of zelfs iets sneller dan wedstrijd tempo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:17

Dankje! Ik train meestal 4x per week en dan afstand 4 tot 5 km en 1x 3km. Ik heb gisteren natuurlijk al een stevige training gehad met dat PR op de 4km en daarna aquafit. (voor mijn doen stevig, niets vergeleken met wat jij doet :') ) Ik dacht tot de wedstrijd om de dag te lopen. Zoiets; vrijdag 4km, zondag 5km, dinsdag 4km. Daarbij qua tempo proberen iedere keer wel boven de 12 km/u lopen, met uitzondering van de 5km. Gisteren liep ik gemiddeld zo'n 12,8km/u, zou mooi zijn als dat met de wedstrijd weer lukt. Is dat denk je wat?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:34

Om de dag lopen lijkt mij prima, maar ik zou op dinsdag nog een paar versnellingen van plm 90 sec op wedstrijd tempo doen. vraag mij alleen wel af hoe je die 4km de laatste keer gelopen hebt. Gelijk dat tempo zonder eerst een minuut of 10 inlopen? Want dat is op korte termijn wel vragen om blessures. voor dat ik echt op tempo ga lopen wil ik zelf zeker eerst minimaal 10min maar voor interval training wel 15min ingelopen hebben. daarom moet ik voor een wedstrijd voorbereiding bijna altijd wel minimaal 6km lopen (kwartiertje inlopen, 3 a 4 korte korte versnellingen en weer uitlopen) en een half uurtje voor de wedstrijd zelf ga ik ook altijd nog een kwartier inlopen (waarin in de laatste 5 min nog wat steigerungen). En hoe korter de wedstrijd afstand hoe langer ik in moet lopen (want hoe sneller ik van start moet gaan). Doe ik dat niet dan ben ik verzekerde van en een blessure en een hartslag die veel te snel oploopt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:57

Bienotje, waar heb je last van gehad? Ik merk bij mezelf dat dingen als rugpijn, nekpijn en verkoudheid juist beter worden van hardlopen ipv slechter.

Hyawatta, veel plezier met je vriendin en haar honden vanmiddag.

Djilna, fijn dat het goed ging. Klinkt als een lekkere training. :D Sudocreme (nouja, iets zink-achtigs) had ik al geprobeerd maar daar werd de plek niet echt beter van. Die run in de ardennen klinkt echt heel leuk! Ben benieuwd hoe het gaat!

Nou mijn run ging best prima ondanks alle pijntjes. Niet m'n snelste run maar daar ging het ook niet om. Wilde gewoon lekker lopen en dat is gelukt. 4,7km in 32 minuten. :)

Korst is net met douchen van m'n knie gevallen. Zit nu alleen 2 'gaten' die er vies uit zien. Maar die korst eraf is wel een opluchting. Kan weer normaal traplopen. :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:02

Calundula smeren werkt ook Nelleke! Dan heelt het wat sneller.

En nette training hoor!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:19

vanwege mijn gezondheid kon ik niet verder gaan, was al gauw gestopt , erg jammer!
we wonen aan het rand van het bos en ik ren dus (als ik ga) op los zand.
heeft iemand tips?
het rent erg zwaar en moeizaam!