[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:49

Jahoor mag wel, zorg alleen wel dat je handen én oorbellen echt goed schoon zijn. Zou zelf ook liever oorbellen met nikkel en grote/bewegelijke oorbellen mijden omdat ik daar gevoelig voor ben.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:08

Ik heb gewoon al m'n oorbellen die ik normaal ook droeg gebruikt toen ik m'n 2e gaatjes heb laten piercen. Nooit ergens last van gehad.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:43

Ik heb de piercing er maar uit gehaald. Deed echt pijn en ik weet niet, had er geen fijn gevoel bij.
Echt super jammer vind ik het maar het is niet anders.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 00:57

Hij zit! :D Heel blij mee. M'n telefoon is leeg, zal morgen even een foto maken. Trok wel totaal onverwacht even goed wit weg. Was totaal niet zenuwachtig en alles was al gebeurd. Mocht opstaan om te gaan kijken en ze zei blijf nog maar even zitten. Geen idee waardoor t kwam, ben ik ook niet gewend van mezelf :P Alles was al klaar, haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:00

Jolienn schreef:
Hij zit! :D Heel blij mee. M'n telefoon is leeg, zal morgen even een foto maken. Trok wel totaal onverwacht even goed wit weg. Was totaal niet zenuwachtig en alles was al gebeurd. Mocht opstaan om te gaan kijken en ze zei blijf nog maar even zitten. Geen idee waardoor t kwam, ben ik ook niet gewend van mezelf :P Alles was al klaar, haha.

Ik heb dat ook een keer gehad. Dat is de vooraf opgebouwde spanning, die geen uitweg heeft kunnen vinden. Niks om je voor te schamen hoor :D

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:15

Ik kom weer even binnenvallen met een vraagje. :D
Ik zat te denken aan een conch piercing, met als einddoel (want ik geloof niet dat ze dit meteen zo kunnen piercen) er een ring in te dragen. Nu maakte ik me opeens zorgen over hoe dat precies werkt als je een cap draagt, want ik ben echt als de dood dat ie uitscheurd of ik er echt last van krijg. Misschien is dat mn eigen paranoia, maar ik zou toch graag horen van mensen die hier ervaring mee hebben of je er last van hebt of niet. :)
(De mijne zou qua stand dan zegmaar in een rechte lijn naar achter moeten, niet naar onder. Geen idee of dat uitmaakt.)

Ik heb die spanning altijd als ik prikken krijg omdat ik een keer onder narcose ben geweest. Ik kreeg het zelfs toen er bij mn oma iets soort weggeprikt moest worden, dus is inderdaad niets om je voor te schamen hoor! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:39

Ik heb 0,0 last van mijn cap hoor met mijn conch. Even zeggen bij het piercen dat je er een ring in zou willen, kunnen ze daar rekening mee houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:56

Even een vraagje. Sinds kort ben ik begonnen met krav maga en daarbij kan ik nog wel eens (per ongeluk) rake klappen op m'n oor krijgen. De vorige keer had ik toevallig mijn piercings niet in omdat ik ze had schoongemaakt, maar nu heb ik ze wel weer in. Ik ben wel een beetje bang om er een klap op te krijgen, met name op m'n triple forward helix. Maar elke keer uit en indoen zit ik ook niet op te wachten, ben daar makkelijk een uur mee bezig (9 stuks := ). Zou het nut hebben om er bioplast sieraden in te doen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 14:59

Mijn ervaring met Bioplast is dat klappen nog net zo hard aan kunnen komen.
Ik zou ze er zelf ook gewoon uithalen, ookal is het een hoop gedoe. Als het voor mijn eigen welzijn is, ja so be it :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:45

Absoluut eruit halen! Je wil niet weten hoe naar het kan uitscheuren als iemand je net daar raakt. En andere kunnen ook zelf blijven hangen en zichzelf zeer doen.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:09

Mijn helix zit er weer in +:)+

Mars, ik heb je tapertje uiteindelijk niet gebruikt.. Dus nu voel ik me wel een beetje schuldig dat je hem hebt opgestuurd. Ik heb een piercing van 1.2 mm besteld, en toen ik ze naast elkaar hield leek die piercing een heel stuk dunner als (het beginnetje van) je taper. Ik weet niet of die piercing nou dunner is als aangegeven op de site, of dat jou tapertje dikker is als 1mm. Maar ik heb met wat stretching jelly de piercing er zo maar ingeschoven, dat ging ! (Mijn vorige piercing ging er niet in, dus ik denk dat die iets dikker was, die ben ik kwijtgeraakt bij de verhuizing) Mijn oor is nog wel wat gevoelig, maar geen echte pijn gehad.

Als je wil, wil ik je taper wel weer terug op sturen?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:16

Afbeelding

Ik heb een ringetje besteld voor m'n conch voor de afwisseling. Erg blij mee :)

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:22

Mooooi !
Conch gaat ook op m'n verlanglijstje denk ik :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:42

Bokkertje21 schreef:
Mijn helix zit er weer in +:)+

Mars, ik heb je tapertje uiteindelijk niet gebruikt.. Dus nu voel ik me wel een beetje schuldig dat je hem hebt opgestuurd. Ik heb een piercing van 1.2 mm besteld, en toen ik ze naast elkaar hield leek die piercing een heel stuk dunner als (het beginnetje van) je taper. Ik weet niet of die piercing nou dunner is als aangegeven op de site, of dat jou tapertje dikker is als 1mm. Maar ik heb met wat stretching jelly de piercing er zo maar ingeschoven, dat ging ! (Mijn vorige piercing ging er niet in, dus ik denk dat die iets dikker was, die ben ik kwijtgeraakt bij de verhuizing) Mijn oor is nog wel wat gevoelig, maar geen echte pijn gehad.

Als je wil, wil ik je taper wel weer terug op sturen?

Nee joh hou maar! Fijn dat t gelukt is :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:43

Ringetje is mooi!
Ik heb mn piercing er nu toch weer terug in gedaan. Even kijken hoe het gaat.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 00:18

Mars schreef:
Ik heb 0,0 last van mijn cap hoor met mijn conch. Even zeggen bij het piercen dat je er een ring in zou willen, kunnen ze daar rekening mee houden :)

Bedankt voor het advies! Dat ga ik zeker doen, nadat ik eerst even goed nagedacht heb over of ik het aandurf of niet. (Gok wel op een ja, daar niet van. :+ )

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:15

Hallo! Ik meld mezelf hier ook. Ben ik het bezit van een neus, daith, 2 navel en een tragus piercing. Een heb ik beide oren tunnels van 8mm. Ik ga 7 december samen met mijn zus een tongpiercing laten zetten. Vind het zetten zelf niet zo spannend, maar daarna wel! Ben de dag van het zetten en de dag daarna vrij. Maar vrijdags moet ik weer aan het werk.

Hoe is jullie ervaring met het zetten en de pijn zwelling er na? En je tanden?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:54

Ik heb een paar dagen echt wel een gezwollen tong gehad. Klooien met eten joh haha.
En daarna slinkt het wel. Maar dan is het staafje nog erg lang voor 1 a 2 weken. Dan kan je terug naar de piercer om er een korter staafje in te laten doen. Dat scheelt een hoop.

Wel goed de bolletjes ook poetsen als je je tanden poetst om te voorkomen dat deze vol komt te zitten met tandplak.

Qua tanden. Ik heb er totaal geen beschadiging van. En ik heb een heel zwak gebit. Gewoon niet met je piercing spelen. Ik heb er een kunststof balletje (zwarte van Jack Skellington) op zitten en bijt er ook nooit op ofzo.

Afbeelding

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:06

Het vervelendste vond ik het lange staafje toen die zwelling weg was ! Dan denk je weer gewoon (lomp) te kunnen gaan eten en bijt je constant op dat balletje. Dat doet pijn !

Ik heb de eerste 2dagen veel smoothies gemaakt en soep gegeten, volgensmij ook iets van stamppot, in ieder geval, makkelijk eten. Maar dat was vooral omdat ik niet het geduld had om heel lang over een boterham te doen. Eigenlijk kan je alles wel eten, maar veel langzamer.

Echte pijn valt heel erg mee, die heb ik bijna niet gehad, tenzij je dus te gehaast wil eten :')

En wat BibiQ zegt, plastic bolletjes zodat je je tanden niet beschadigd !

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:17

Nou gelukkig ben ik gek op soep! Ik had inderdaad ergens gelezen om een kuntstof balletje te doen ivm je tanden.

Ik veel verschillende vehalen over het wisselen van het staafje. Bij de een is het na 2 weken bij de ander 1 week maar er zijn er ook die het na een aantal dagen al wisselen?..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:32

Het allerbelangrijkste is om een staafje in de juiste maat te dragen na genezing. Standaard maat is 16mm maar dat is bij veel mensen gewoon te lang en die krijgen soms het balletje tussen de kiezen.
Zelf heb ik hem op 12mm en hij komt nooit ook maar in de buurt van mn tanden.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:32

Ik mocht na 2 weken wisselen van staafje. Ik was al eerder terug gekomen omdat ik me rot ergerde aan dat lange staafje, maar de piercer vertelde dat ik beter echt de 2weken aan kon houden omdat je tong nog een klein beetje dik kan zijn (dat merk je niet/amper) en dan heb je uiteindelijk toch een te lang staafje. En dat is onhandig en slecht voor je tanden, zoals mars al zegt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:12

Bokkertje21 schreef:
Ik mocht na 2 weken wisselen van staafje. Ik was al eerder terug gekomen omdat ik me rot ergerde aan dat lange staafje, maar de piercer vertelde dat ik beter echt de 2weken aan kon houden omdat je tong nog een klein beetje dik kan zijn (dat merk je niet/amper) en dan heb je uiteindelijk toch een te lang staafje. En dat is onhandig en slecht voor je tanden, zoals mars al zegt.

Ik kan juist niet tegen een kort staafje, heb al 3 jaar mijn allereerste staafje erin zitten en wissel alleen de balletjes. Komt door mijn superslechte gewoonte hem altijd tussen mijn tanden te willen hebben en ermee te moeten/willen spelen :')

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:57

Nou ik ben dus bang dat ik door een te lang staafje m'n kiezen kapot bijt.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:05

Je moet ook niet een te lang staafje hebben. In geen enkele piercing.

Ik heb eerst een tijd met het originele balletje gelopen. Later pas plastic toen ik er niet meer op beet. Regelmatig gebeurd en dat is zo naar! Op plastic moet je niet bijten. Die bijt je echt kapot.