[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:31

Ik ga a.s. zondag naar Tiel (koopzondag), heeft iemand ervaring met een piercer daar? Wat is aan te raden? Dan hop ik daar even naar binnen voor advies en eventueel een piercing :j

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:33

ik heb bedacht dat ik een lage helix wil en een tragus, tragus stond al op mn lijstje.. volgende keer dat ik naar de piercingshop ga laat ik ze denk ik beide zetten :) hoef ik niet 2 keer heen en weer te gaan.. heb met mn normale helix en mn navel toen ook gedaan.

trouwens een update over die oorbel die vast zit, hij zit er nogsteeds in, wel gewoon op de normale plek (ik weet niet hoe maar hij zit er weer goed in) heb er geen achterkantje op en ik kan hem er nogsteeds niet uithalen, pijn doet het niet meer maar ik krijg hem er dus gewoon niet uit :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:34

Dreamy schreef:
XmissdaphX schreef:
Vanmiddag overwachts een helix laten zetten!

Blij mee :D

Dit is al je derde piercing in een jaar toch? Verslaaaafd :D

Dan zal ik maar niets zeggen met 6 stuks in een jaar :P

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:34

Chroosje schreef:
Ik ga a.s. zondag naar Tiel (koopzondag), heeft iemand ervaring met een piercer daar? Wat is aan te raden? Dan hop ik daar even naar binnen voor advies en eventueel een piercing :j

ik ken daar geen piercer :+ , maar vroeg me af wat voor piercing je wil :) leuk! veel plezier zondag!

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:38

its_daantjee schreef:
Chroosje schreef:

ik ken daar geen piercer :+ , maar vroeg me af wat voor piercing je wil :) leuk! veel plezier zondag!
Ik wil graag een helix, en eventueel een subtiel ringetje in mijn neusvleugel, ik twijfel daar nog over omdat ik niet zo goed kan inschatten of dat mij staat :') Ik ga daarom even langs om te vragen of zij daar iets voor weten (wellicht een neppiercing o.i.d.?) Ook vind ik een tragus heel gaaf, ik heb alleen gehoord dat dat nogal link kan zijn qua ontstekingen, is dit zo?

Is het trouwens mogelijk om al meteen een ringetje (helix/neus) te laten zetten, of moet je beginnen met een knopje? Ik vind een ringetje persoonlijk namelijk veel mooier :o

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:47

ik kon ook beginnen met een ringetje in mn helix! alleen door dat dit veel meer beweegt duurt de genezing langer.. maar bij mij kon het dus wel! alleen i.v.m de genezingstijd heb ik een knopje gekozen (die er overigens na bijna een jaar nog in zit omdat ik dat rotding niet open krijg, en omdat de piercer niet om de hoek is)

als je de neuspiercing laat schieten kan je denk ik geen ringetje.. maar als je hem laat piercen denk ik dat het wel kan! maar ook dit zou je even met de piercer moeten overleggen..

tragus lijkt mij geen probleem qua ontstekingen, denk dat de kans alleen is dat je haar om de piercing gaat zitten en dat dat de ontsteking veroorzaakt, maar volgensmij heb je daar met de helix net zo veel last van.. (ik heb daar weinig last van hoor, afentoe een plukje haar maar dat is zelden)

een ringetje in je neus is erg gaaf! ik wil dat ook, maar mn ouders zijn er fel op tegen, neuspiercing, stretchers of een tongpiercing komen er niet in bij mij voor ik uit huis ben, want dat vinden ze gewoon niet goed :+ (baal ik wel van, want neus en stretchers zou ik heel graag willen)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:00

its_daantjee schreef:
ik kon ook beginnen met een ringetje in mn helix! alleen door dat dit veel meer beweegt duurt de genezing langer.. maar bij mij kon het dus wel! alleen i.v.m de genezingstijd heb ik een knopje gekozen (die er overigens na bijna een jaar nog in zit omdat ik dat rotding niet open krijg, en omdat de piercer niet om de hoek is)

als je de neuspiercing laat schieten kan je denk ik geen ringetje.. maar als je hem laat piercen denk ik dat het wel kan! maar ook dit zou je even met de piercer moeten overleggen..

tragus lijkt mij geen probleem qua ontstekingen, denk dat de kans alleen is dat je haar om de piercing gaat zitten en dat dat de ontsteking veroorzaakt, maar volgensmij heb je daar met de helix net zo veel last van.. (ik heb daar weinig last van hoor, afentoe een plukje haar maar dat is zelden)

een ringetje in je neus is erg gaaf! ik wil dat ook, maar mn ouders zijn er fel op tegen, neuspiercing, stretchers of een tongpiercing komen er niet in bij mij voor ik uit huis ben, want dat vinden ze gewoon niet goed :+ (baal ik wel van, want neus en stretchers zou ik heel graag willen)
Ik vind een knopje minder leuk om te zien, dus vandaar dat ik liever een ringetje meteen wilde. Een piercing schieten mag tegenwoordig niet meer, toch? De tragus laat ik sowieso nog maar eventjes wachten tot ik wat ouder ben, eerst een helix of een neuspiercing :j Mijn ouders zijn ook niet zo weg van een neuspiercing (ringetje), een helix dan weer wel, maar ze vinden het wel goed. Een tongpiercing vind ik onpraktisch dus dat zou ik sowieso niet nemen, en stretchers vind ik wél heel erg gaaf, alleen vind ik het zonde dat ik dan geen normale oorbellen meer in kan, als ik wat ouder ben :o

its_daantjee

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:06

helix schieten mag inderdaad niet meer, maar hoe dat met een neuspiercing zit weet ik niet.. en inderdaad heb ik het zelfde probleem met de stretchers, maar ik heb nu in 1 oor 3 gaatjes, en in t andere. oor maar 1, dus andere oorbellen zou nog kunnen in de overige gaatjes haha

maar mijn ouders vinden het zonde dat je dan grote gaten in je oor maakt die er nie tmeer uit kunnen, geciteerd: " als je stretchers neemt is dat verminking van je lichaam "
dus nee,voor ik het huis uit ben krijg ik het niet voor elkaar denk ik..

heb er ook wel eens overna gedacht om het gewoon te doen, zonder het tegen ze te zeggen.. maar vrees dat het dan heisa word hier thuis haha

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:10

its_daantjee schreef:
helix schieten mag inderdaad niet meer, maar hoe dat met een neuspiercing zit weet ik niet.. en inderdaad heb ik het zelfde probleem met de stretchers, maar ik heb nu in 1 oor 3 gaatjes, en in t andere. oor maar 1, dus andere oorbellen zou nog kunnen in de overige gaatjes haha

maar mijn ouders vinden het zonde dat je dan grote gaten in je oor maakt die er nie tmeer uit kunnen, geciteerd: " als je stretchers neemt is dat verminking van je lichaam "
dus nee,voor ik het huis uit ben krijg ik het niet voor elkaar denk ik..

heb er ook wel eens overna gedacht om het gewoon te doen, zonder het tegen ze te zeggen.. maar vrees dat het dan heisa word hier thuis haha
Dat zou ik in dat geval even laten ja :+ Ik ga zondag even informeren hoe of wat :j

Weet iemand nog een piercer in Tiel?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 00:42

Dreamy schreef:
XmissdaphX schreef:
Vanmiddag overwachts een helix laten zetten!

Blij mee :D

Dit is al je derde piercing in een jaar toch? Verslaaaafd :D

O:) O:)

Maar over 3 maanden komt de volgende weer O:)

Nee ik ben niet verslaafd hoor :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 01:28

Welke Daph?! En foto van je helix!

Ik wil ook graag wat nieuws, misschien een MD achter in m'n nek.
Stalgenootje heeft dat, maar vind het ook weer stom als ik dat óók doe.. :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:56

its_daantjee schreef:
ik heb bedacht dat ik een lage helix wil en een tragus, tragus stond al op mn lijstje.. volgende keer dat ik naar de piercingshop ga laat ik ze denk ik beide zetten :) hoef ik niet 2 keer heen en weer te gaan.. heb met mn normale helix en mn navel toen ook gedaan.

trouwens een update over die oorbel die vast zit, hij zit er nogsteeds in, wel gewoon op de normale plek (ik weet niet hoe maar hij zit er weer goed in) heb er geen achterkantje op en ik kan hem er nogsteeds niet uithalen, pijn doet het niet meer maar ik krijg hem er dus gewoon niet uit :+

En je bent nog steeds te eigenwijs om er iets aan te laten doen? Heftig :D

W.b. neuspiercings: je neusvleugels zijn gemaakt van kraakbeen, net als je oorschelp. Ook neuspiercings dienen dus gepiered te worden ipv geschoten :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:51

Dreamy schreef:
Welke Daph?! En foto van je helix!

Ik wil ook graag wat nieuws, misschien een MD achter in m'n nek.
Stalgenootje heeft dat, maar vind het ook weer stom als ik dat óók doe.. :+

Naja maakt toch niet uit? Als jij het leuk vindt!

Mijn piercing!

Afbeelding

En wil dit! Dus de volgende is weer een helix :)

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:05

Wow dat zijn er heel wat. Hoezo maar 1 tegelijk en niet een paar?

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:23

Zou ik even jullie advies mogen? :)

Ik heb nu al 1,5 jaar een helix piercing, en het laatste jaar al last van pijn, vochtbultjes, etc. Piercer dacht dat het om een irritatie van het ringetje ging of een allergie. 5 maanden geleden heb ik het ringetje gewisseld voor een titanium staafje, maar het heeft eigenlijk niets geholpen. De bultjes gaan niet weg, en het ziet er gewoon heel lelijk uit :\

Ik twijfel nu of mijn lichaam de piercing niet gewoon afstoot. Ik kan namelijk wel oorbellen dragen waar nikkel in zit. Denk er nu aan om de piercing er gewoon uit te halen, maar kan dat kwaad omdat er nog steeds vochtbultjes omheen zitten? Groeit het dan wel mooi dicht?

Of toch nog een ander sieraad proberen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:25

Heb je al sterilon geprobeerd?

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:33

Ik heb al zeezouten, unicura en een antibiotica crème geprobeerd. Huisarts dacht dat het om een allergie voor het sieraad ging, en toen heb ik het laten verwisselen voor een titanium staafje. Maar dat helpt dus ook niet..

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:42

Hmm helaas toch maar mijn tongpiercing er uit gehaald..
Was nog steeds aan het bloeden en kon niet eens slikken of überhaupt drinken of eten.
Was ook erg dik en aan het kloppen.
Zelfs nu die er uit is me hele tong nog dik en kan nog steeds niet slikken..

Pff ik neem weer een piercingg.. :(

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:56

Naomi, ik denk dan dat die gewoon niet goed is gezet. Heb je wel overlegd met je piercer? Ik had na een week ook nabloeding. En nog zwelling. Na 2 weken ook nog niet helemaal dun.
Pas na de wissel werd het eigenlijk fijner

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:01

Iris_C schreef:
Ik heb al zeezouten, unicura en een antibiotica crème geprobeerd. Huisarts dacht dat het om een allergie voor het sieraad ging, en toen heb ik het laten verwisselen voor een titanium staafje. Maar dat helpt dus ook niet..

Ik zou Sterilon nog ff proberen

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:00

Skessa_ schreef:
Iris_C schreef:

Ik zou Sterilon nog ff proberen

Maar Sterilon is alleen effectief voor een ontsteking toch? Ik ga het proberen, maar het lijkt echt meer op irritatie :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:10

Sterilon is vaak een wondermiddel en heeft mij ook met mijn piercings geholpen. Heb overigens bij de laatste heel eigenwijs dezelfde avond nog een druppel erop gedaan. Deed f*cking pijn, dus een paracetamol erbij. Volgende avond weer, maar dan zonder paracetamol. Daarna geen last meer gehad, ook niet met slapen (afkloppen). Is nu bijna 2 weken geleden gezet en voel hem nog steeds niet. Misschien helpt het bij jou ook!

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:16

Oké, dan is dat het laatste wat ik nog probeer. Als dat niet helpt moet ik hem er echt uithalen denk ik. Bedankt voor de tips! ;)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:26

Hoe lang gebruikten jullie die sterilon dan? En hoeveel druppels per dag? Ik heb een paar dagen geleden ook sterilon gekocht voor mijn helox, maar de bultjes slinken niet eens :(

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:37

Even een vraagje, ik heb nu al een hele tijd een septum.
Nu ben ik op zoek naar een horse-shoe sieraad, maar wel met een rechte bovenkant.
Oke, lekker duidelijk... Ik loop telkens tegen het probleem aan dat mijn piercing gaat draaien en dat de bolletjes niet gelijk blijven zitten...

Ik ben dus op zoek naar een combi van deze twee:
Afbeelding en Afbeelding

De rechte bovenkant en de open onderkant met twee bolletjes.