[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:46

Iedereen de paasdagen overleefd? Hier lang weekend weg geweest maar weegschaal was lief vanmorgen! Uiteraard niet afgevallen maar ook niet bijgekomen! +:)+
Dus nu weer aan de bak, vanavond weer aan de bak!

Ik vind de detox wel interessant Eefke, wil ook nog wel eens zoiets doen maar moet dat wel even plannen met afbouwen en weer opbouwen en een paar dagen vrij zonder al teveel plannen :)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:26

Ik heb me de laatste 2 dagen wel een beetje misdragen met eten :(

Maar ik heb nu ook stopweek dus ben nu een verschrikkelijke plofkip! Nu weer even hardlopen en vanaf vandaag maar weer lekker gezond gaan eten

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:04

hallo allemaal :D

Hier een super pasen gehad. Mijn familie viert het niet, dus geen verplichte etentjes of verleidelijke choco-eitjes. :D

Gewoon netjes gehouden :j
Zondag met de fiets naar de paarden gegaan. 10 km enkele reis. Heenreis viel me echt mee! Iets meer dan een half uurtje. Maar toen terug. Dikke vette wind tegen :') Die voelde ik niet heen.
Maar goed 20 km in de benen en lekker wat kcal verbrand :D

Vanavond weer bootcampen. Laatste week onder begeleiding :=

Succes allemaal met het verbranden van al het lekkers *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:18

Ik had geen last van paaseitjes, maar wel wezen barbecuen en gisteren bij de mac gegeten op de terugweg van een evenement... maar ik probeer gelukkig ook niet gezond te doen als ik met het showteam ben, want dat is gewoon niet te doen. Gewoon vanaf vandaag weer vol er tegenaan :)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:58

@ Thresserd, ja het is wel te zien! Mijn moeder zei al dat ik niet meer moet afvallen hahaha

Dan ben ik wel benieuwd naar wat er voorbij kwam GentleZ!

@ xingridx, ik heb zelf niks afgebouwd of opgebouwd. Merk alleen wel dat ik nu eigenlijk automatisch gezonder eet, dus minder pasta met roomsaus, maar dat is echt omdat ik er niet zoveel zin meer in heb...

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:21

Persoonlijk record *\o/* :):)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:31

Vanochtend toch een fijne verrassing van de weegschaal, ben toch 0,4 kg kwijt ondanks Pasen. Dacht voor het weekend dat het niets scheelde, maar had me verrekend. Kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 81,... op de weegschaal gezien had, maar vandaag wel weer *\o/*

Heb ook eigenlijk alleen gisteren gecheat, we waren met familie naar de keukenhof en moesten al vroeg op, dus kon het niet laten rond de middag te gaan snaaien. Eerste Paasdag heb ik wel reuze opgelet, dus had mezelf ook beloofd dat ik gisteren niet hoefde te 'tellen'. Hoewel, inmiddels weet ik wel grofweg wat iets bevat, maar ik heb het gisteren lekker de boel gelaten.

Wil eigenlijk vandaag beginnen met een 7-minute-workout, maar ik stel het al uit vanaf dat ze anderhalve week geleden een verstandskies verwijderd hebben. Daar heb ik dus wel even motivatie voor nodig :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:33

Supergoed zeg!

En gewoon nu doen. Dan heb je het maar vast gedaan :D

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:37

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:10

Zou ik me nog mogen aansluiten? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:46

Welkom suus :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:40

CecileDV schreef:
Vanochtend toch een fijne verrassing van de weegschaal, ben toch 0,4 kg kwijt ondanks Pasen. Dacht voor het weekend dat het niets scheelde, maar had me verrekend. Kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst 81,... op de weegschaal gezien had, maar vandaag wel weer *\o/*

Super!!

Mijn weegschaal is ook best lief voor me, maar de kilo's die ik afval voelen nog niet als bevestigd. Herkennen jullie dat? Het voelt meer dat het iets van nu is en als ik niet op m'n gezonde voeding let dat het er dan ook zo weer aan zit. Ik durf ook nog niet blij te zijn met m'n progressiefoto's, want de 'voor' foto voelt nog als nu aan. :+

Welkom suus!

Sharon: heel logisch eigenlijk! Afvallen/strakker worden/what ever is meer een mind set dan een routine van 30 dagen. En wat gebeurt er na die 30 dagen?
Ik heb ook het boek van kayla Itsens gekregen voor inspiratie van oefeningen en zie veel mensen die er keihard mee aan de slag gaan, maar het besef wat er daadwerkelijk in je lijf gebeurt en hoe je het moet doen zonder het E-book, dan leer je er niet van. Dat vind ik zo fijn aan die persoonlijke begeleiding. Je leert veel meer over je lijf.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:42

Merk je het ook niet aan kleding Lins? Daar haal ik momenteel de meeste voldoening uit, broeken die nu weer lekker zitten, shirtjes die beter vallen etc. Die weegschaal gaat gestaag naar beneden maar moet nog zoveel dat ik daar nog niet heel enthousiast van word :+

Welkom Suus!

Top Cecile! Mooi resultaat!

De training was gisteren zwaar :oo maar wel heel lekker. Veel lunges, buikspieren en push en press squats met een dumbell. Daarna nog 40 min stevig cardio, nu doet alles zeer :+
Vanavond weer circuitje, dan zaterdag en maandag nog en dan is de 4 weken alweer om. Zaterdag eindweging, ben benieuwd :j
Dan meteen die week maar afspraak voor schema waar ik zelf mee kan werken. Begin mei starten ze weer eenzelfde programma, kan ik nog even twijfelen of ik mee doe. Zou wel perfect uitkomen voor de vakantie in juni :j

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:07

Ja, ik merk het juist heel goed, maar het voelt nog niet zo bevestigend. Alsof het er morgen weer aan kan zitten :o

jeetje, snel gegaan zeg! Super goed dat je verder gaat.

misschien de oefeningen die je nu in een parcours doet opschrijven en tijdens het zelfstandig sporten gewoon in je eentje doen? Doe ik ook altijd :D

Zondag om 9 uur bootcamp op het strand :oo

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:52

Ja zoiets zal het wel worden :j

Jij durft, zondag om 9 uur :=

Wat een weertje zeg 8-) morgen naar de Eifel met een vriendin. Mooi dat we daar even lekker een stevig stuk door de heuvels daar gaan lopen als het daar ook zulk weer is!

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:17

@sharon488: Zeker een interessant artikel. En inderdaad niet leuk om te horen.. Een paar jaar?? Wie heeft er in hemelsnaam zolang de tijd om gemotiveerd te zijn :Y)

@Eefke85: Het artikel stond op PsychologyToday maar ik kan het opeens niet meer vinden...:( Ik ben ook wel benieuwd hoeveel kcal je dan at en wat je dan precies at en sport etc :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:25

Vind vooral wat hij zegt over de crunches interessant. Vind dat ook een erg nare oefening :') wellicht dat ik mijn abs challenge doorzet met alleen situps, legraises en plank. Of misschien minder crunches iig. Verder is het natuurlijk logisch dat je de spieren pas ziet wanneer je vet kwijt geraakt bent :+ en dat het ook doorgezet moet worden na die 30 dagen :j

Welkom Suus! :D

Lins jeetje, zondag om 9 uur, kan wel andere dingen bedenken om dan te doen... Slapen bijv :') knap!

Wauw ingrid, jij bent weer goed actief :oo

Ik ga vanavond weer kickboksen. En morgen weer. Wil vaker 2 keer in de week :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:22

Ik had me hier een tijdje geleden aangemeld. Nou ben nog niet echt sportief bezig geweest, maar wel 5 kilo kwijt. Relatie is helaas voorbij..

Ik ga morgen skeeleren, maar het probleem is dat ik eigenlijk echt niet meer mag afvallen.. Iemand tips om aan te komen, maar ik wil niet te ongezond gaan eten..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:24

Cool! Lijkt me heerlijk om alles van je af te slaan! En best een pittige work out lijkt me!

Vandaag had ik cardio dagje. Voor het eerst 5 km gelopen in polder! In 40 minuten. Das nog niet zo snel, maar het begin is er! *\o/*

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:27

Lessie, wat vervelend van je relatie. Heel veel sterkte! Goed aan jezelf blijven denken hoor!

Gezond aankomen kan door calorie rijk eten te nemen. Ben er niet zo heel erg in thuis, maar avocado's enzo zijn gezond en calorie rijk. Zo zijn er vast meer. Krachttraining creëert ook meer massa. En veel eetmomenten inlassen.
Kan je helaas niet heel goed helpen. Weet vooral wat te eten of af te vallen.
Er is op internet vast veel te vinden. Succes!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:32

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:26

Dat lijkt me ook iets verantwoorder aankomen dan puur vet opslaan :))

Idd meer eten of iig evenveel als je verbrand, avocados, noten, volle producten..

Ohh de training van vanavond was killing!!! Circuit met 60 sec belasten en dan 5 seconden 'rust' tussendoor. Planken, sprinten, squatten, chest press...alles kwam voorbij. Mijn buik- en beenspieren HATEN me momenteel :')
Maar alles voor het goede doel :+

Morgen/vrijdag lopen door de Eifel, zaterdag tabata training en maandag nog een circuit. Heb meteen woensdag weer afspraak gepland om in het ritme te blijven!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:57

Lekker bezig ing!
Haha 60 seconden is flink aanpoten! Mennn

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:08

Wauw dat klinkt idd wel heavy :oo goed bezig! :D

Ik had vanavond echt de zwaarste training ooit. En een paar blauwe plekken en zelfs kapotte knokkels rijker :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:00

Ik kwam ook echt thuis met een kop als een tomaat en ^) dus mijn man zei al: het moest toch leuk zijn? :(:)
Ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden he :+

Jij ook lekker bezig geweest dus Thesserd!