Dat is echt onzin.
Bioplast is het laatst waar ik naar zal grijpen. Maar als een klant zijn piercing perse wil behouden, en bij bijvoorbeeld zeer slecht reageert op titanium en chirurgisch staal gaat daar mooi bioplast in. Met extra controle.
Daarnaast heb ikzelf met enige regelmaat bioplast in al mijn gaten. De artsen van cardiologie vinden piercings niet tof met onderzoeken en op die manier kom ik ze toch tegemoet door een mri niet onmogelijk te maken.
Genoeg klanten met bioplast blij gemaakt.
Ringetjes hebben een strakkere en langere bocht dan staafjes. Zeker voor de helix is een staafje geschikter. Dit zeg ik uit eigen ervaring van mijn tfh's, maar ook wat ikzelf zie bij klanten.
Het klopt dat de tfh/helix tegenwoordig met een langer staafje wordt gezet. Dit is puur om de wond ruimte te geven. Liever 3 maanden wat langer en daarna een mooi genezen piercing, dan een piercing die te strak zit op eerste paasdag. (Ja. Dat had ik. Mn vader wilde de zaak open gooien maar ik wilde die piercing zsm eruit hebben dus ik heb het zelf in mn eigen huis gedaan, afrader).
Ringetjes kunnen erg leuk zijn, maar gewoon minder geschikt voor de kraakbeenpiercings.
Een frenum zet ik altijd met ringetjes bijvoorbeeld.
Ik sluit me verder wederom aan bij loesvdb...
@jamieshanin, het is goed dat je een natuurlijke nieuwsgierigheid bezit

In zn algemeenheid;
Geloof me, ik ben pesteigenwijs, niemand kan met me omgaan. De ene shop hanteert andere handelen dan andere shops, dit betekend niet dat de ene shop per definitie beter is dan de ander. Elke shop doet wat voor hem werkt.