Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 01:13

SP, de moeder van een vriendinnetje van mij is 1 van de betere gynaecologes in Amsterdam/Amstelveen. Wil je haar een keer bellen om advies?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:59

SternPhoto schreef:
Ik heb Flevo amc en Umc nu gehad maar ben beetje klaar met die protocollen want kwam nu weer naar voren dat ze tot m'n 30ste willen uitrekken betekend nog ruim 4 jaar voordat ze ober ivf gaan nadenken. Daar heb ik echt geen zin in.
Daarom willen ze me steeds niet inplannen voor iui omdat ik er dan heel snel door heen ben.
Ik zat te denken aan tergooi ?
Ik ga eerst eens bellen met c als hun zeggen van je mag niet meer ruilen tja dan houdt t op

Ik ben het op zich wel met spullen eens, terug naar een streekziekenhuis gaat je niet verder helpen. Je loopt daar waarschijnlijk tegen dezelfde protocollen aan; die zijn over het algemeen landelijk. Academische ziekenhuizen lopen vaak zelfs wat voor. Zelf denk ik dat je in het UMC erg goed zit, ik heb vanuit mijn werk veel ervaring met het UMC (alleen niet met fertiliteit) maar het zkh is echt goed.
Ik heb het idee dat je erg gefocussed bent op de IVF, maar ik denk niet dat je het moet zien als een heilig redmiddel. Omdat er bij jou niks gevonden wordt waar het aan ligt is de kans met iui en ivf even groot dat het raak is. Van IVF heb je maar drie behandelingen en dan ben je uitbehandeld (of je moet zelf gaan dokken). Dan kan je niks meer. Ik zou echt doorgaan met iui.
Of wat spullen ook zegt, plan een gesprek en vraag waarom ze doen wat ze doen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:46

Eens met de vorige dames. Doorgaan tot je 30e met IUI is iets wat ik nog nooit gehoord heb en ken genoeg mensen onder de 30 die gewoon ivf kregen.

Ik zou idd een keer goed alles willen weten en de communicatie op orde brengen met het UMC. En het klinkt cru maar zij hebben er geen boodschap aan dat het reizen voor jou lastig is. D'r zijn lange wachtlijsten bij fertiliteit en voor jou 10anderen. Dus als jij niet zegt ik kan en doe alles er voor hebben ze al snel iets van oke volgende.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:46

Ik heb al een gesprek met haar gehad mijn ouders gaan altijd mee. Reis liever niet alleen, maar toen werd er al verteld dat de 10 iui zo lang mogelijk gaan uitrekken toen vroeg m'n moeder in welk tijdsbestek moet ik dat zien ? 1 jaar 4 jaar 5 jaar. Toen zei de gyno zeker niet in een jaar eerder een jaar of 3, nou dan ben ik bijna 30. Eerder doen ze niets anders.

Maar soiso moet ik aar een ander ziekenhuis want ik heb geen vervoer meer daarheen. De bus stopt ermee en de trein en auto is geen doen.

Ik wordt er meer gefrustreerd van dat t nu t 3de ziekenhuis is dingen beloven maar niet nakomen. De helft maar opschrijven en belangrijke gegevens leeg laten tis dat die invaller alles op geschreven heeft want m'n dossier was aardig leeg.
Tegen mij werdt verteld vorig jaar met de kijkoperatie dat als alles goed zou zijn ik nog 3 iui kreeg en dan door ging naar ivf dus vanaf dit jaar zeg maar na de zomervakantie.
Nu blijkt het zo te zijn dat ze er maar 3 hebben opgeschreven ipv 5 die ik ondertussen heb gehad (1 was niet gelukt die tel ik niet mee) dus moet nog 7 keer volgens hun. Ben al m'n agenda erheen geweest om te laten wanneer ik de iui had. Maar ze zei hier in het systeem staan er 3. Dat is om moe van te worden.

Maar goed ik ga maandag verzekering bellen of ik ergens anders heen kan, want zonder vervoer ergens komen is niet handig. Want eind vd maand is er geen plek heb al gebeld maar xe zei door Koningsdag en meivakantie hebben veel vrouwen afspraak verzet dus de gewone dagen zitten vol. Tis dat ik er niet ben met de meivakantie anders had ik dan gedaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:52

Maar ze zullen er toch een reden voor hebben dat ze zolang willen uitrekken? Heb je die ook gevraagd? Dat is vast niet om jou te pesten ofzo... Misschien is elke maand een iui wel niet mogelijk voor jouw lichaam of voor welk lichaam dan ook. Ik kan me voorstellen dat het ook een belasting is op je lijf.
En echt hoor, pin je niet vast op die IVF, want je hebt er daar maar drie van. En in jouw geval ws net zoveel kans op slagen... Het lijkt me logisch dat ze dan in jouw belang eerst zoveel mogelijk iui doen!

Maar misschien kun je nog naar Amersfoort? Dat vind ik wel een prettig ziekenhuis en aardige gynaecologen vind ik.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:02

Zometeen eens opzoeken of ik daar makkelijk kom met ov, want zit aan ov vast omdat vriend auto nodig heeft voor werk.

Ze geven er niet echt een verklaring voor, ik heb meestal een pauze van 2/3 maanden tussen de iui. Ze zeggen elke keer je bent nog jong, maar dat maakt mij geen reet uit. Haha. Wilde juist op jongere leeftijd een kindje omdat we naar Kenia verhuizen en dat is toch wel rond 2020 ong en voordat ik daar heen ga wil ik boekje uit hebben. Zkh weet dit ook
Mocht het nou wel lukken dan zou het fijn zijn als kindje opa en oma kent.
Vooral de reiskosten is financieel vrij pittig, Heb ook al gekeken bij belasting maar zit net niet over die grens.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:03

Maargoed ik xie wel wat cz maandag zegt. Nu lekker ontspannen want ben tot aan de einde van meivakantie weg heerlijk

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 11:32

Waarom staar je je zo blind op die IVF? Dat is ook niet heilig makend... Denk zelfs dat die kansen kleiner zijn.

Dat ze er niet echt een antwoord op gaven? Dan stel je of de verkeerde vragen of je laat je te snel het bos insturen. Er moet een verklaring voor zijn en dat jij jong bent is daar geen van!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:36

SternPhoto schreef:
Zometeen eens opzoeken of ik daar makkelijk kom met ov, want zit aan ov vast omdat vriend auto nodig heeft voor werk.

Ze geven er niet echt een verklaring voor, ik heb meestal een pauze van 2/3 maanden tussen de iui. Ze zeggen elke keer je bent nog jong, maar dat maakt mij geen reet uit. Haha. Wilde juist op jongere leeftijd een kindje omdat we naar Kenia verhuizen en dat is toch wel rond 2020 ong en voordat ik daar heen ga wil ik boekje uit hebben. Zkh weet dit ook
Vooral de reiskosten is financieel vrij pittig, Heb ook al gekeken bij belasting maar zit net niet over die grens.

Maar SP, het klinkt nu wel heel erg alsof je je leven al compleet ingevuld hebt, hele plaatje perfect past in jouw hoofd, en dat het de schuld is van het ziekenhuis dat jouw perfecte leven niet zo ingevuld kan worden... Of interpreteer ik het verkeerd?
Het leven is niet maakbaar, en babygeluk is niet te koop. Het is een zegen die je mag ontvangen als het je gegund is en als de tijd in jouw leven daar rijp voor is. Je kan m.i. echt niet zeggen; voor 2020 wil ik een kind hebben want dan wil ik daar wonen met een kind. Zo werkt het niet.
Ik zou dan toch zeggen; doe wat je wilt, ga wonen waar je wilt, pak je leven op, zorg dat je gelukkig wordt zonder kind en wees enorm blij en gezegend als je het dan toch mag ontvangen :) want je hebt inderdaad echt nog tijd zat, het is dan alleen niet de tijd die jij graag gewild had. Een eventueel kindje kan ook prima in Kenia verwekt en geboren worden.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:37

Spullen schreef:
Heftig Ladyfee, ik duim mee hoor! Lijkt me afschuwelijk.

Mariettek, wat een goed nieuws!!! Heel erg fijn. Moet ze nu nog extra rust houden ofzo?

Wij blijven superblij! Ze moet nu inderdaad wel veel rust (vooral bedrust) blijven houden. En ze heeft nog drie maanden te gaan, dus dat is pittig. Maar ze heeft alles over voor haar kleintje!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:40

mariettek schreef:
Spullen schreef:
Heftig Ladyfee, ik duim mee hoor! Lijkt me afschuwelijk.

Mariettek, wat een goed nieuws!!! Heel erg fijn. Moet ze nu nog extra rust houden ofzo?

Wij blijven superblij! Ze moet nu inderdaad wel veel rust (vooral bedrust) blijven houden. En ze heeft nog drie maanden te gaan, dus dat is pittig. Maar ze heeft alles over voor haar kleintje!

Tuurlijk heeft ze er alles voor over!
Ik hoop dat het haar lukt om die drie maanden toch een soort van 'ontspannen' uit te zitten/liggen. Stress is natuurlijk alles behalve wenselijk nu. Maar met de week stijgen de kansen natuurlijk ook erg mocht het kindje alsnog besluiten te komen. Maar het zou toch fijn zijn als het kindje tot minstens 37wkn lekker bij mama blijft zitten :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:17

verootjoo schreef:
SternPhoto schreef:

Maar SP, het klinkt nu wel heel erg alsof je je leven al compleet ingevuld hebt, hele plaatje perfect past in jouw hoofd, en dat het de schuld is van het ziekenhuis dat jouw perfecte leven niet zo ingevuld kan worden... Of interpreteer ik het verkeerd?
Het leven is niet maakbaar, en babygeluk is niet te koop. Het is een zegen die je mag ontvangen als het je gegund is en als de tijd in jouw leven daar rijp voor is. Je kan m.i. echt niet zeggen; voor 2020 wil ik een kind hebben want dan wil ik daar wonen met een kind. Zo werkt het niet.
Ik zou dan toch zeggen; doe wat je wilt, ga wonen waar je wilt, pak je leven op, zorg dat je gelukkig wordt zonder kind en wees enorm blij en gezegend als je het dan toch mag ontvangen :) want je hebt inderdaad echt nog tijd zat, het is dan alleen niet de tijd die jij graag gewild had. Een eventueel kindje kan ook prima in Kenia verwekt en geboren worden.

Helemaal mee eens. Obsessief ergens mee bezig zijn gaat in ieder geval zeker niet helpen.

Mariettek wat een super nieuws zeg. Op naar de komende week. Dat je de komende weken nog maar geen tante mag worden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:52

Nee zo bedoel ik het niet nee, meer van als t dan niet lukt jammer dan een baby is leuk maar leven gaat wel gewoon door. Meer dat ik daarvoor t boekje dicht wil hebben, dat alles afgestreepte is van wat ik kan proberen en niet dat k daar woon en denk wat als ik

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:20

SternPhoto schreef:

Heb het nu lang ingehouden maar sorry wat denk je dat een kindje kost? Als reiskosten al pittig zijn en vervoer ook een probleem dan zou ik er nog even 2x over nadenken.
Stel het word te vroeg geboren oid en verblijft bv 2 maanden in het ziekenhuis.. dat is ook steeds op en neer. En van kinderbijslag alleen red je het ook niet.

Ik heb nu een zoontje van 10 maanden en die kost maandelijks ook veeel meer dan gedacht. Zowel aan eten als aan spullen/kleding En dan nog alle bezoeken aan consultatiebureau e.d in het begin...
Ook een enorme aanslag op je bankrekening. Daar zijn reiskosten nog niks bij

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:28

Is het CB niet gratis dan? >;)
Maar ben het wel met je eens ja :o alleen de luiers zijn al een vermogen heb ik uitgerekend

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:44

Cb is gratis maar er steeds heen reizen niet

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:01

Een kind kost een vermogen. Het cliché dat een kind vooral liefde nodig heeft is zo'n dooddoener. Want ze hebben namelijk echt heel wat meer nodig.
Natuurlijk hebben ze vooral liefde nodig, maar ook kleren, eten, zorgeloze ouders, in een later stadium sport, muziek, clubjes, etc.
Allemaal zaken die een stuk makkelijker te realiseren zijn als je financieel geen zorgen hebt.

Ik zou ook zeggen zorg dat je zelf een baan en inkomen hebt zodat je, je gewoon geen zorgen meer hoeft te maken om dingen als treinkaartjes.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:23

Joh dat wist ik ook wel hoor !
Ik reis nu voor niks daarheen lijkt t wel. Heb t over 40 euro even daarheen. Aan reiskosten in een week ga er 4 x pa heen is 160 euro gelukkig heb ik nog een vriend die goed verdient en we t echt niet kort hebben. Juist zelfs vrij breed.
Ik heb zelf een hele spaarpot waar ik al vanaf m'n 18de geld in gooi 2 euro elke dag. Niet zomaar mensen over een kam scheren omdat je denkt dat ze geen geld over hebben.
Kan je vertellen dat als ik nu wel een kleintje heb dat die helemaal verwend zou zijn en alles zou hebben wat z'n hartje beheerd.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:34

Je bent zelf degene die begint over dat het allemaal zo duur is.
Het is uiteindelijk heel simpel: of je hebt er voor over en dan moet je er niet over zeuren, of je zeurt erover maar dan moet je misschien eens bij jezelf nagaan of je het echt wel zo graag wilt als dat al een obstakel is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:38

Ik snap je wel hoor, Sp. Als je die reiskosten alleen optelt ben je per 4 weken alleen al meer 600 euro kwijt. Dat het dan nog telkens voor niets is, is dan dubbel zo zuur.

Je moet je niet verantwoorden over je financiën, als jullie weten en vinden dat alles op orde is, is dat genoeg.

Ik begrijp ook wel je stress dat het moet lukken voor de verhuizing, in Kenia heb je daar immers de kans niet meer toe. Om dan het "gewoon" maar te aanvaarden dat je geen kinderen gaat hebben, is niet iets wat je simpel kan en veel moeilijker als je in die situatie zit.
Denk dat het moeilijk te lezen is, als dit gezegd word door iemand die wel zwanger is ( hoe moeilijk het voor heb ook was om zwanger te worden, zij zijn wel zwanger).

Mag je van de verzekering ook geen ivf doen als een ander ziekenhuis dit wel wil doen?

Ik heb geen flauw benul waar je in Nederland woont, en ik snap heel goed dat dit ziekenhuis veel te ver is maar ik heb icsi gedaan in het fertiliteitscentrum in Jette. Daar komen ook veel Nederlanders naar toe. Ze staan er om gekend om de beste expertise en een heel goei labo te hebben.
Ik ben daar zeer content van, niet omdat ik nu een zoontje heb van 10 maanden heb maar ook om hun uiterst professionele en uiterst vriendelijke omgang met de patiënten.

Ik ben daar zelf gegaan, ik woon in [plaats] dus ook niet echt om de hoek maar je mag bv al je onderzoeken (bloed en echo's) bij je eigen gyn doen of dokter en je stuurt dan de uitslagen op telkens.
Dan moet je enkel naar daar voor je pick up en terugplaatsing en natuurlijk ervoor voor een gesprek met je dokter..
Misschien is dat een optie? Als je meer info wil, kan je me ook pb'en.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:40

Ik woon in Almere en heb de sichtbijzinde ziekenhuizen nu wel gehad. Ja dat is t m ook je hebt t over een half salaris wat je weg gooit om t zo te zeggen ga al 6 jaar niet op vakantie omdat ik steeds in m'n vakantie periode naar ziekenhuis moet.
Ik heb geen idee daarom ga ik eerst maar bellen met cz kijken war die zeggen.

En of ik het wel over heb. Nee ik wil het helemaal niet daarom laat ik in me snijden slik ik pillen spuit ik medicatie ga ik 4 keer Pw der heen heb k al een hele babykamer en ben ik 6 jaar verder zonder enig resultaat.

Weet je laat maar ik vertrek wel, als je ook maar iets negatief zegt vindt je het allemaal niet belangrijk genoeg.
Je hoeft er niet op te reageren ik lees het niet meer ajus

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:53

Misschien is deze negativiteit ook wel een beetje wat bedoeld wordt...

We weten hier allemaal dat het niet niks is. Maar het is niet 1 iemand die een bijzonder gevoel erbij heeft allemaal, maar meerdere dames onafhankelijk van elkaar. We geven je genoeg adviezen die welgemeend en goedbedoeld zijn, maar er wordt alleen maar negatief op gereageerd. Het ligt aan de hele wereld behalve jezelf. Wellicht moet je daar toch eens kritisch naar kijken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:00

Dacht wel dat het hier een steuntopic was, waar ook ruimte is om te klagen, zonder vooroordelen?
Misschien is dit de enigste plek waar ze redelijk anoniem haar gal wat kan spuwen? Spijtig dat ze juist hier daar wordt op afgestraft.

Sp: Er is een forum: de verdwaalde ooievaar waar allemaal mensen op zitten met dezelfde problemen, waar je veel steun aan kan hebben.
Ik heb daar toch veel aan gehad. En nog steeds.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:16

SternPhoto schreef:
Ik woon in Almere en heb de sichtbijzinde ziekenhuizen nu wel gehad. Ja dat is t m ook je hebt t over een half salaris wat je weg gooit om t zo te zeggen ga al 6 jaar niet op vakantie omdat ik steeds in m'n vakantie periode naar ziekenhuis moet.
Ik heb geen idee daarom ga ik eerst maar bellen met cz kijken war die zeggen.

En of ik het wel over heb. Nee ik wil het helemaal niet daarom laat ik in me snijden slik ik pillen spuit ik medicatie ga ik 4 keer Pw der heen heb k al een hele babykamer en ben ik 6 jaar verder zonder enig resultaat.

Weet je laat maar ik vertrek wel, als je ook maar iets negatief zegt vindt je het allemaal niet belangrijk genoeg.
Je hoeft er niet op te reageren ik lees het niet meer ajus

Het is jammer dat je zo snel op je tenen bent getrapt, menig poster in dit topic heeft het beste met je voor. Ik denk alleen dat jou 'versie' van jou medisch traject voor een groot deel van de andere posters niet herkenbaar is.Tenminste zo komt het op mij over.

Je hebt in tegenstelling tot de meeste hier al een aantal ziekenhuizen versleten. Op een 1 of andere manier ben je over alle ontevreden, de vraag rest of dit aan de ziekenhuizen ligt of misschien ook wel een klein beetje aan jou. Zoals ook in de reacties wordt aangehaald; Laat je misschien over je heen lopen of schort het misschien aan communicatie?

Gek genoeg geven de ziekenhuizen allemaal aan dat ze met verdere stappen willen wachten tot je 30e. Ook dit is voor veel dames in het topic niet herkenbaar. Ik was 27 toen ik het traject in ging en als IUI na 4 behandelingen geen perspectief zou bieden zouden we verder gaan met IVF. Een 30 grens is bij mij nooit van toepassing geweest, evenals dat ik dit nooit in mijn omgeving heb gezien of gehoord. Die meiden waren ook tussen de 23 en 28. Dit wordt ook een aantal keer in de reacties naar voren gebracht.

Daarbij geef je aan, dat je 4 keer per week naar het ziekenhuis moet voor controle en dat het je enorm veel reistijd en geld kost. Ik weet niet of ik het verkeerd lees of dat bij mij het traject wellicht anders heeft gelopen, maar ik ging 3 keer per maand. Dag 1 van de menstruatie, dag 10 en de dag van de IUI.

Ik zou, wat hier eerder is aangehaald, om de tafel gaan met je gynaecoloog en de verwachtingen eens naar elkaar uit spreken.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 17:32

chanel1985 schreef:
Dacht wel dat het hier een steuntopic was, waar ook ruimte is om te klagen, zonder vooroordelen?
Misschien is dit de enigste plek waar ze redelijk anoniem haar gal wat kan spuwen? Spijtig dat ze juist hier daar wordt op afgestraft.

Sp: Er is een forum: de verdwaalde ooievaar waar allemaal mensen op zitten met dezelfde problemen, waar je veel steun aan kan hebben.
Ik heb daar toch veel aan gehad. En nog steeds.

Als je al langer meeleest, weet je dat er al langere tijd op deze manier gepost wordt door SP. Iedereen geeft vriendelijk advies en er wordt niks mee gedaan.
IEDEREEN heeft hier het beste met elkaar voor, laat daar absoluut geen twijfel over bestaan. Maar de toon die zij zelf elke keer aanslaat, maakt het voor ons onmogelijk om supportive te blijven.

Vind dit van jou dus niet zo'n nette post. En hier wil ik het graag bij laten en terug naar waar het echt om draait!