Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:37

Repelsteel , je hebt overal een antwoord op maar je hebt nog nergens aan het bewijs geleverd van de ziekte van je dochter. Is zij diabeet geworden door een vaccinatie?? Zo ja dan zal dat op een leeftijd van anderhalf, of ruim negen jaar geweest zijn?? Want dan krijg je een vaccin met levende deeltjes. En komen er verder in het gezin allergieën voor waardoor zij misschien erfelijk belast is met een zeer alert afweersysteem?? Is ze wel eens onderzocht op de aanwezigheid het Epstein Barr virus??

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:42

Je moet niet kijken naar het aantal sterfgevallen, maar wel naar het aantal gevallen van mazelen. En dan zie je een scherpe daling vanaf ±1962, bij de introductie van het vaccin. (cijfers VS)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:54

De ziekte van mijn dochter heeft me niet laten stoppen met vaccineren. Daarna was ik nog bang dat we dood zouden gaan door Hep B en heb ik mezelf daar tegen laten vaccineren en boosten met beide keren als gevolg dat ik flink aan de prednison moest om de reactie (Toxicodermie) die ik op mijn gehele lichaam kreeg. Zelfs dat stopte me niet want stel dat ik doodging van zo'n ziekte, dat was toch veel erger.
Ik had hetzelfde standpunt en dezelfde angst als jullie.
Ik ben pas gestopt met vaccineren toen ik op zoek ging naar informatie over de houdbaarheid van vaccins buiten de koeler.
Daarbij stuitte ik op het ingrediënt Sorbitol wat ik niet verwachtte aan te treffen in een vaccin.
Vanuit daar is het stoppen begonnen, sorbitol en wtf :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:59

BigBen schreef:
Je moet niet kijken naar het aantal sterfgevallen, maar wel naar het aantal gevallen van mazelen. En dan zie je een scherpe daling vanaf ±1962, bij de introductie van het vaccin. (cijfers VS)

[ [url=m/jrGHAx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Selectieve momentopname is dat inderdaad.

Bigone, als tiener kreeg ze Pfeiffer dus die zal er dan nu wel zitten. Daarvoor had ze al heel wat jaren diabetes maar na die tienerjaren is zo'n onderzoek na die infectie dus niet meer interessant.

BigOne

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:15

Dat zijn geen antwoorden op mijn vragen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:18

Anoniem schreef:
BigBen schreef:

Geen kwatsch vertellen, daar heb ik weinig geduld mee.
Het is net selectief om een grafiek op te voeren waarbij je een vaccin vergelijkt met het sterftecijfer. Een vaccin is niet gemaakt om sterfte tegen te gaan, wel om zoveel mogelijk ziektegevallen uit te schakelen. En dat doet het perfect. Wat automatisch betekent dat er ook minder sterfgevallen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:38

BigBen schreef:
[naam] schreef:

Geen kwatsch vertellen, daar heb ik weinig geduld mee.
Het is net selectief om een grafiek op te voeren waarbij je een vaccin vergelijkt met het sterftecijfer. Een vaccin is niet gemaakt om sterfte tegen te gaan, wel om zoveel mogelijk ziektegevallen uit te schakelen. En dat doet het perfect. Wat automatisch betekent dat er ook minder sterfgevallen zijn.

Wanneer gaan ze verkoudheid uitbannen dan? Want daardoor blijven er veel weg van het werk en sterven er ook nog een behoorlijk aantal door de complicatie longontsteking. Waarom is dat minder belangrijk?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:41

Daar wordt bij bepaalde risicogroepen ook al voor gevaccineerd, inderdaad.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:43

Verkoudheid wordt veroorzaakt door rhinovirussen, maar er bestaan zo'n 160 verschillende stammen. Moeilijk om daar een vaccin voor te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:57

Tussen al die Bokkers hier die er hier zó zeker van zijn dat het on-mo-ge-lijk is dat mensen door ( of ten gevolge van / getriggerd door / vul maar in) een vaccinatie diabetes ontwikkelen, is er vast wel iemand die een creatieve uitleg weet te geven op het onbeduidende feitje dat het genoemd wordt in die bijsluiter die Repelsteel al een paar keer getoond heeft?

Waarom konden ze onder die vermelding blijkbaar niet uit terwijl de vast wel door iemand gemelde verstuikte teen (op weg naar buiten bij de prikkenboer :P ) niet erbij staat in de bijsluiter?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 19:58

Niemand hier zegt dat het niet kan. Wel dat het niet onomstotelijk de oorzaak of volledige oorzaak is. En indien dat wel zou bewezen het nog steeds gaat om erg weinig gevallen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:05

Men krijgt geen diabetes door vaccinatie, het kan het triggeren.
Net zoals een verkoudheid dat kan triggeren maar dan legt men vaak de link niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:23

poes schreef:
Niemand hier zegt dat het niet kan. Wel dat het niet onomstotelijk de oorzaak of volledige oorzaak is. En indien dat wel zou bewezen het nog steeds gaat om erg weinig gevallen.

Nouuuuuuuu, niemand zegt dat het niet kan, even een snelle greep hoor :=

BigBen schreef:
Diabetes 1 wordt niet veroorzaakt door vaccinaties.

Drifter schreef:
[knip]
- Dit dus even naast de door mij eerder geposte links van onderzoeken die aantonen dat vaccinaties geen diabetes veroorzaken.

BigBen schreef:
BMR veroorzaakt geen diabetes.
Maximaal kan het diabetes triggeren, en zelfs dat geloof ik persoonlijk niet.

bigone schreef:
Een auto immuun ziekte is zeer waarschijnlijk meer te wijten aan veranderde levensomstandigheden de laatste vijftig jaar dan aan vaccinaties. Er word ook naarstig gezocht naar de oorzaak en een vaccinatie tegen bvb diabetes type 1 want de opmars van deze ziekte loopt de spuigaten uit. Maar feit blijft dat het niet aan vaccinaties is te linken, [knip]

Ook wel een interessante zijtak van de discussie trouwens, dat eerste stuk :).
Althans, als we er vanuit kunnen gaan dat we het er over eens zijn dat de opmars van verschillende chronische ziektes een zorgelijk probleem is...?

Want wat zijn nu precies de veranderde levensomstandigheden die hier een goede verklaring voor zouden zijn, en waarom? Ik kan er zelf wel een aantal bedenken, maar als je de vaccinaties al niet voor de hand vindt liggen als 1 van de mogelijk (grote) veroorzakers hiervan.... wat dan wel? :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:29

BigBen schreef:
Ik heb nu x aantal pagina's meegelezen, en ik moet jammer genoeg vaststellen dat antivaxxers een ernstige afwijking hebben. Ze kunnen niet lezen. Of als ze dat wel kunnen, vergeten ze door één of ander vreemd mechanisme metéén de feiten die ze net gelezen hebben.

Een afwijking die ongetwijfeld het gevolg is van een vaccinatie in hun kinderjaren :D .

Dus voor alle duidelijkheid, neen, vaccinaties zijn niet gevaarlijk. Ernstige bijwerkingen zijn extreem, extreem zeldzaam. Er zijn hier al tientallen statistieken en cijfers geciteerd die dat onwrikbaar aantonen, dus hou er mee op. Kom hier niet meer banketstaaf over al die verschrikkelijke bijwerkingen. En als je dat toch wil doen, lever dan harde bewijzen.

_/-\o_

Ik vul aan: kinderen in europa en madagascar gaan hartstikke dood aan mazelen, een ziekte die wél gevaarlijk en zeer besmettelijk is. Leefomstandigheden hebben hier niets mee te maken - je gaat wel een beetje sneller dood aan mazelen in een land met slechtere gezondheidszorg. Mazelen is 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte wereldwijd.

De toename van mazelen door de dalende vaccinatiegraad. Overheden vinden dat zo gevaarlijk dat ze vaccineren verplichten.

Ik pak mazelen eruit omdat hij nu zo actueel is. Ik kan er zo ontzettend met mn hoofd niet bij dat men het risico van supervage niet bijwerkingen van iets wat bewezen veilig is hoger inschat dan het risico van het oplopen van een echte ziekte die momenteel kinderlevens eist. En al was het zo, ik heb liever diabetes of een allergie dan middenooronsteking met doofheid tot gevolg (mazelen), misvorming (polio), onvruchtbaarheid (bof), of bloedvergiftiging of hersenvliesontsteking (meningokokken, pneumokokken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:17

Ik ben blijkbaar ook 1 van de wereldwonderen die gewoon mazelen heeft gehad (en ook bof en rode hond) en daar weinig van heeft gemerkt. Zo weinig dat mijn moeder zich het niet eens kon herinneren of en welke ziektes ik had gehad en ik er via titerbepaling achter moest komen.
Misschien is de één beter in het verwerken van natuurlijke ziektes en de ander beter in het verwerken van vaccins.
Zoals je niet preventief kunt testen wie er beschadigd gaat raken van een ziekte kun je ook niet preventief testen wie er beschadigd gaat raken van een vaccin.
Dat zou een uitkomst zijn, als dat wel kon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:45

Dat testen zou inderdaad een uitkomst kunnen zijn. Eigenlijk zou je kinderen moeten titeren om vast te stellen welke en hoeveel vaccins nodig zijn. Het vervelende is echter dat een ziekte als mazelen vooral jonge slachtoffers maakt . Dus moet je eigenlijk elke drie maanden checken hoe het is gesteld met de antistoffen. Dit is allemaal zo veel werk om dat allemaal te registreren en uit te voeren , daar beginnen ze niet aan. Maar ik zou ouders die niet vaccineren dit zeker aanraden .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:46

Niemand zegt dat dat niet kan, we kunnen het allen nIet nú. Kan wel geloven dat na al die ellende je visie op wetenschap anders is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:59

bigone schreef:
Dat testen zou inderdaad een uitkomst kunnen zijn. Eigenlijk zou je kinderen moeten titeren om vast te stellen welke en hoeveel vaccins nodig zijn. Het vervelende is echter dat een ziekte als mazelen vooral jonge slachtoffers maakt . Dus moet je eigenlijk elke drie maanden checken hoe het is gesteld met de antistoffen. Dit is allemaal zo veel werk om dat allemaal te registreren en uit te voeren , daar beginnen ze niet aan. Maar ik zou ouders die niet vaccineren dit zeker aanraden .

Waarom zou je het niet gewoon ouders (zonder dat niet vaccineren erbij) dit zeker aanraden?
Die BMR prik geeft ook geen 100% garantie hoor. Wat stel je dan voor dat ouders van die kinderen doen? Of mogen die er wel op vertrouwen dat het goed zit als je het puur over dat stukje antistoffen hebt?

En waarom zou je überhaupt in hemelsnaam elke 3 maanden titeren, wat schiet je daar precies mee op dan in jouw beleving. Je kiest ervoor om niet tegen de mazelen te vaccineren. En dan elke 3 maanden checken. Wat moeten die ouders doen dan volgens jou als er nog geen antistoffen aangetoond worden door die (zoveelste) check? :)

En ja dat is het hem Repelsteel :j Juist als je zelf nog wel hebt meegemaakt dat mensen die RVP ziektes kregen en hebt gezien dat niemand er bang voor was en het allemaal niet zo spectaculair was, dan ben je minder bang voor de ziektes. Je immuunsysteem ondersteunen en dan heb je er vertrouwen in dat je kind het ook allemaal wel aan kan.

Terwijl als je de ervaring hebt dat allerhande medicatie (en eventueel andere in elkaar geknutselde dingen door de chemische / farmaceutische industrie) wèl slecht vallen in de familie en dingen veroorzaken die vaak nog stellig ontkend worden ook....

En trouwens, na dat gemieren*uk in de marge over "triggeren" door de BMR versus veroorzaken door de BMR, zou het ook wel terecht zijn als we het niet zouden hebben over "door de mazelen" maar "door complicaties bij de mazelen" of zelfs "door een verkeerde behandeling van de mazelen" maar dat doen jullie dan weer niet. Is dat niet een heel klein beetje meten met 2 maten? :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:07

Ik vind het zelf gevaarlijk om je kinderen niet in te enten.

Een argument voor niet inenten is vaak, dat de hoge vaccinatiegraad in Nederland de kinderen die niet ingeënt zijn beschermd. Alleen vergeten veel ouders dat deze bescherming er niet is, als ze met hun kinderen op vakantie gaan iedere zomer naar landen waar de vaccinatiegraad laag is of helemaal niet bestaat.
Dat baart mij zorgen in de discussie. Kinderen reizen veel meer dan vroeger naar allerlei exotische oorden. En niet ingeënt zijn is dan nog veel gevaarlijker in mijn ogen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:05

Titeren in de eerste levensmaanden heeft zin omdat elk kind afweerstoffen meekrijgt. Zie je op een gegeven ogenblik dat ze er niet meer zijn ( bvb mazelen) dan kun je dan beslissen om wel of niet te enten. Maar pas dan maak je een bewuste keuze om je kind wel of niet te beschermen tegen een ziekte. Nu is het van ja of nee of aangepast maar dat gebeurt op gevoel en niet op realiteit . En zo vaak titeren is omdat juist jonge kinderen het meest kwetsbaar zijn voor mazelen. En je hebt meteen officieel bewijs dat je kind antistoffen heeft en hoeft de discussie over KDV ook niet meer gevoerd te worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:58

Dat is op zich wel een interessante gedachtegang Bigone :)

Maar bedoel je dan dat ouders die wel de BMR willen geven, dit wat jouw idee betreft ook al eerder dan 13 maanden zouden kunnen doen als ze zien dat de antistoffen afgenomen zijn?

Want de mensen die de BMR niet willen geven, die gaan het sowieso niet doen dus dan maakt de hoeveelheid antistoffen ook niet uit :) Het is voor sommigen wellicht nog leuk om tegen de tijd van de 9-jaars prik nog eens te kijken of je kind stiekem al antistoffen aangemaakt heeft als je de ziektes niet langs hebt zien komen, zodat je dan eventueel als je toch angstig voor bvb. de Bof bent, alsnog kan laten prikken.

Maar zeg vanaf de geboorte elke 3 maanden titeren dat lijkt me voor niet prikkers door de aard van het beestje eigenlijk niet zo van toepassing :)

En als het om de antistoffen te doen is, dan zou zo'n officieel bewijs van antistoffen dus wel door een KDV-met-vaccinatie-verplichting "goedgekeurd" moeten worden. Dat moet je ook maar afwachten of ze dat willen want op zich staat antistoffen natuurlijk niet gelijk aan een plastic bubbel waar de ziekteverwekkers met een grote boog omheen gaan :)

Maarja we hebben sowieso nog niet duidelijk in welk vat je het precies zou moeten gieten als je een vaccinatieverplichting bij een KDV wilt, gewoon praktisch gezien, want welke kindjes ga je dan exact weigeren? Die vraag daar reageert eigenlijk niemand op. Wat ik wel jammer vindt want het is lekker makkelijk roepen dat die verplichting er moet komen, maar het is dan wel handig om te bedenken hoe men dat precies zou moeten gaan uitvoeren en handhaven dan in de praktijk :)

Dat van je kinderen / familie niet mee naar het buitenland (waar meer ziektes voorkomen) slepen is volgens mij een betere maatregel dan vaccineren. Wij hebben geen behoefte om naar dat soort landen te gaan, krijgen wij dan een uitzondering dat we in ruil niet hoeven te vaccineren :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:48

Nee natuurlijk krijg je geen uitzonderingspositie. Er komen ook nog steeds veel mensen uit risicolanden in Nederland. Begrijp me niet verkeerd, al mijn kinderen zijn geent en dat zou ik zeker weer doen. In de eerste plaats voor mijn kinderen, 2e voor mij want ik wil geen kind verliezen wanneer ik dat kan voorkomen en 3e, bijdragen aan het uitbannen van linke ziektes( voor sommige groepen) . Maar zoals ik zei, het wel/niet enten verhaal word vooral op emotie gebaseerd en op spookverhalen. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er in zeer zeldzame gevallen zeer ernstige bijwerkingen, die zijn er en is ook gepubliceerd. Maar je word zo moe van die mensen die op fb en tv van alles roepen en echt hun doel voorbijschieten. Daarom zou er iets bedacht moeten worden waardoor anti prikkers zelf kunnen bepalen wanneer gevaccineerd word en voor welke ziekte en tegelijkertijd de groepsbescherming intact blijft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:24

Dat zomaar wat roepen wordt natuurlijk wel van beide kanten gedaan, de keren dat je hoort roepen dat geprikte kindjes de ziektes niet meer kunnen krijgen en dergelijke onzin zijn ook niet van de lucht :=

Als ze dat zouden doen, dat je zelf kan bepalen tegen welke ziekte (geen meervoud) dan zou er al heel wat minder weerstand zijn :j

Nogmaals, als ze niet snel dat losse mazelen-vaccin van de markt gehaald hadden toen er vervelende BMR ervaringsverhalen boven water begonnen te komen, dan hadden er nu echt veel minder kritische wel / niet / deels prikkers geweest, daar ben ik van overtuigd. Trouwens ook als ze niet van die rare ziektes toe zouden voegen aan de prikken waar 99% van de babies in NL niks mee te maken heeft.
En meer van dit soort dingetjes waardoor mensen (terecht) wat meer mogelijkheden zijn gaan afwegen dan alleen maar het RVP volgen.

De beleidsmakers hebben deze situatie echt zelf in de hand in de hand gewerkt :j
En schuiven het nu af op anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:37

In mijn bericht spreek ik iedereen aan op loze kreten, de roeptoeters die wel en die niet vaccineren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:00