30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:39

Neroo, slim om eerst te gaan zwemmen! Dan is alles weer lekker los :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:40

Ik ben echt gezegend met 'goede genen' en weinig aanleg om dikker te worden, want ik heb zó weinig zelfdiscipline :o ! Als ik zou moeten diëten zou dat bijzonder moeizaam gaan denk ik.... Wel ben ik behoorlijk standvastig met avondeten als ik goed boodschappen heb gedaan (en dus veel in huis heb), mijn vriend roept best makkelijk Chinees/patat/pizza maar ik zorg dan dat er gewoon gekookt wordt. Als er niks in huis is en ik moet naar de overkant om wat te halen laat ik me sneller overhalen. Wij wonen tegenover de AH en dat is gewoon funest, ik zorg nu dat ik 1x in de week echt grote boodschappen doe en bedenk wat we allemaal gaan eten, ipv uit het werk iets halen. Dat scheelt zo veel!

Ik wil zo dag 3 gaan doen en m'n lijf voelt prima behalve m'n kuiten, die voelen zo'n 10cm korter... Misschien dat ik vandaag even een andere workout van haar pak om m'n kuiten een beetje te ontzien. En dat terwijl ik de laatste tijd best veel loop en altijd trappen pak, valt me best tegen :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:40

Wendy, ik vind WW wel erg fijn hoor! Je krijgt dagpunten, en daarnaast ook weekpunten (49) en als je die opmaakt, val je in principe ook nog af. Die weekpunten zijn meer voor als je een verjaardag, etentje of feestje oid hebt. Ook kan je voor sport punten verdienen die je ook op mag eten. Ik WW sinds 3 november en ben tegelijkertijd gestopt met roken. En sinds november ben ik nu ongeveer een kg of 6 kwijt. En ik nam heus nog wel een keer wat chips, een gebakje, ging lekker uit eten. Snoepte wel eens een extra boterham met pasta! Dat kan allemaal hoor :j Het is meer een levensstijl dan een dieet. Ik wil er nog zo'n 3 kg af en hoop dat Jillian me daarbij helpt.

Vanmorgen mezelf opgemeten en er zijn best wat CM's af :D Ga nog niets neerzetten hier, dat doe ik pas na 30 dagen :)

Vanavond dag 9! Ik kijk uit naar zondag, dan mag ik over naar level 2!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:43

Ik denk dat het beste is om af te vallen, gewoon eten (wel gezond natuurlijk) en bewegen en ik denk dat dit ook het langste vol te houden is :j
Ik heb ook KHD gedaan, maar ik werd er echt niet goed van :n Dat eieren bakken e.d. op de vroege morgen begon me echt de keel uit te hangen, net als lunch maken voor het werk e.d.
het werkte wel voor mij hoor, maar uiteindelijk ging het me zo tegen staan :o

Een paar jaar geleden ben ik veel afgevallen door gewoon verantwoord te eten (en bewust te zijn van wat je eet, dat scheelt al de helft volgens mij) en te bewegen. Dan gaat het maar wat langzamer hoor...........

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:46

Vind ik ook hoor SAKKIA, ik ben ook 40 kg afgevallen puur met gezond eten en veel beweging. Ik geloof niet zo in smoothie dieet, sapjes dieet, khd arm, eiwitdieet. Daarna moet je toch weer gezond gaan eten en als je dan niet uitkijkt plakt alles meteen weer vast. Ik vind het anders als je bijv veel moet afvallen voor een operatie o.i.d. maar dat is volgens mij op geen van ons van toepassing. Wees ook een beetje lief voor je lichaam, je moet er nog heel lang mee doen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:47

Maar Corien, jij bent toch al hartstikke licht voor je lengte en ook gewoon erg slank? Mag ik vragen waar je dan WW doet?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:51

Ik ben nu 10 dagen gezond aan het eten, ik eet geen enkele dag het zelfde, vooral ontbijt en lunch elke dag anders met 2 of 3 tussendoortjes die ik constant afwissel erg a la sonja bakker maar dan met meer kcal, dat van sonja bestaat uit gemiddel 1100 kcal en ik zorg dat ik minimaal 1400 tot 1600 kcal binnenkrijg. En alleen maar gezonde dingen die ik gewoon ga blijven eten. en niet van die gekke dingen die je hierna toch nooit meer koopt/maakt.
Mijn resultaat na 10 dagen gezond eten en 8 dagen shredden: -1,5 kg 8-) *\o/* en die laatste 0,5 kg zelfs nadat ik gisteren extreem heb genoten van mijn enige zonde die ik me in de week mag permitteren! op donderdag is het hier op het werk namelijk snack dag! En ik mag vanmezelf op die dag een frikandel en een paar patatjes van mijn collega... :D :D :D :D :D vandaag en morgen nog level 1 en dan mag ik ook over naar level 2 := Ik hou mijn hart vast :=

Ik merk vooral veel verschil met die pushups! 9 dagen geleden kon ik er nog niet 1 met de beginners versie en deed ik het tegen de muur. Nu hou ik gewoon die beginners versie 2 rondes vol :oo vanavond een ronde "echte push ups"

en meetlint gescoord dus dat ga ik vanaf morgenochtend bijhouden :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:54

Ik vind het best lastig om ontbijt en lunch gevarieerd te houden. Eigenlijk is het bij mij aardig hetzelfde. Avondeten heb ik geen moeite mee.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:55

Qua lunch kun je goed wissselen met brood/salade/crackers/beschuit/kwark/yoghurt etc.
En binnen bovenstaande is ook legio aan afwisseling..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:57

Ja eigenlijk is er variatie genoeg, ware het niet dat ik yoghurt, ook al doe je er vers fruit door, niet vind vullen en dus snel weer het idee heb dat ik iets moet eten. Waar halen jullie die ongebrande noten? En wat is er mis met gebrande noten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:58

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:00

Ik vind dat juist het makkelijkst, ik heb meer moeite met het avondeten... Voorbeelden va mijn ontbijt/ lunch:

(rijtje ontbijt en luch is ongveer het zelfde)
- volkoren crackers
- magere yoghurt
- drinkyoghurt (als lunch maardan in combi met crackers of brood)
- ontbijtkoek (alleen ontbijt)
- volkoren brood
- beschuit
- volkoren pistoletje (1x in de week)

met altijd een stuk fruit:
-mandarijn
-kiwi
- appel
- banaan
- druiven

en qua beleg:
- rosbief
- 30+ kaas
- filet american (maar hier ben ik verslaafd aan hoor :P )
- (halva)jam
- smeerkaas

+ elke dag een gekookt ei en wat rauwkost.

lijstjes zijn nog langer hoor maar dit is even wat me nu te binnen schiet omdat ik het de afgelopen dagen heb gegeten :P
Laatst bijgewerkt door Tootz op 11-01-13 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:00

Sim, dan blijft er nog genoeg over opzich, je zou ipv yoghurt ook kwark kunnen eten.
En met salades kun je eindeloos afwisselen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:01

Ik beleg mijn boterhammen altijd riant hoor :j Ik beleg het vaak ook met dingen die gecombineerd kunnen worden met sla, tomaat, komkommer, paprika. Soms krijg ik ze niet eens fatsoenlijk mijn mond in. Maar na twee boterhammen zit ik ook propvol.
Dat samen met een kopje kruiden boullion en fruit is mijn lunch en daar red ik het 's middags op tot een uur of half 4 en dan nog neem ik weer wat fruit of een stukje komkommer, winterwortel o.i.d.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:02

Ik las trouwens dat appelstroop ook echt wel gezond voor je is! Dat staat dus ook op mijn boodschappenlijstje :j

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:02

klopt! ik vind dat alleen echt niet te eten :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:04

Oké Thanks. Ik eet nu tussen de middag een rijstwafel, een volkorencracker en een bruine boterham afgewisseld met het volgend beleg kipfilet, smeerkaas 20 plus, soms appelstroop, filet american, rosbief en rookvlees en jonge kaas. Hier heb ik tot het volgende tussendoortje echt genoeg aan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:06

_Sim_ schreef:
Ik vind het best lastig om ontbijt en lunch gevarieerd te houden. Eigenlijk is het bij mij aardig hetzelfde. Avondeten heb ik geen moeite mee.

Wat doe je op je brood? Je kunt het heel gevarieerd maken... ik eet nooit brood zonder groenten, vind ik saai. Dus paprika, sla, komkommer, radijs, tomaat, augurk, paddenstoelen etc. en er zijn heel veel combinaties mogelijk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:06

Filet American is echt niet gezond.. Bestaat voor de helft uit saus.. :x

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:07

_Sim_ schreef:
Oké Thanks. Ik eet nu tussen de middag een rijstwafel, een volkorencracker en een bruine boterham afgewisseld met het volgend beleg kipfilet, smeerkaas 20 plus, soms appelstroop, filet american, rosbief en rookvlees en jonge kaas. Hier heb ik tot het volgende tussendoortje echt genoeg aan.

Dat je aan zo weinig genoeg hebt! Maar met smeerkaas kun je best veel groenten erop gooien bijvoorbeeld (paprika, tomaat met basilicum, augurk)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:08

Net dag 5 gedaan. Was zwaar, maar ik bedacht me halverwege ook dat ik mijn chocomelk vergeten was. En toen ik klaar was en chocomelk wilde pakken had hubbie net de melk op :(

Merk nu wel dat ik mijn hoofd er niet bij kan houden. Heb de laatste twee pagina's wel gelezen, maar er is niks van blijven hangen. En dan heb ik nog een vol programma vandaag...

@Wendy: aardappelen is een verzadigend voedingsmiddel bij WW. Die mag je dus voor een bepaald aantal punten onbeperkt eten ;)
WW geeft je een dagbudget dat op MOET (hebben veel mensen nog moeite mee ;)) en daarnaast heb je per week nog een behoorlijk aantal vrij te besteden punten. Zo kan je makkelijk een keer een avond uit eten.
Naast het programma heb je ook nog wekelijkse bijeenkomsten waarbij je aanvullende tips krijgt, verhalen van anderen, etc.
Als je meer wilt weten loop je toch gewoon een keer bij een bijeenkomste binnen? Spreek je de cursusleider aan dat je graag meer wilt weten over hoe het werkt, omdat je erover denkt ermee te beginnen.

Appelstroop! Goed dat jullie het zeggen, die is bijna op die moet ik vanmiddag meenemen!

Sim

Fiffill, zie mijn post hierboven. Ik doe wel vaak sla op mijn brood erbij en/of wat komkommer.
Hè?! Filet american niet goed? Hoor altijd dat dat juist mager beleg is en je dat prima kunt eten.....
Laatst bijgewerkt door Sim op 11-01-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Filip hihi die is nieuw voor mij :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:09

Fiffill schreef:
Filip hihi die is nieuw voor mij :')

:o stomme iPad.... Heb het al aangepast.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:10

_Sim_ schreef:
Fiffill, zie mijn post hierboven. Ik doe wel vaak sla op mijn brood erbij en/of wat komkommer.
Hè?! Filet american niet goed? Hoor altijd dat dat juist mager beleg is en je dat prima kunt eten.....

:n , heb in een slagerij gewerkt.. Tartaar met veeeeeeel saus :=