ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:08

http://www.youtube.com/watch?v=xgvK78jHUnA

Dit liedje is zooo mooi <3

Hoorde het wel eens maar wist nooit van wie het was. Liedje blijkt lijflied haha :+

'' This is how I show my love
I made it in my mind because
I blame it on my ADD baby

Maybe I'm a different breed
Maybe I'm not listening
So blame it on my ADD baby''

Echt héél mooi liedje!

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:38

Versta geen moer van wat 'ie zegt, maar wel een lekker nummer zeg :D Enorm catchy :Y) *zoekt verder op AWOLNATION

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:04

@ Peppertree waar woon jij dan?

Ik woon wel in het midden van het midden, alleen juist niet zoveel ruimte xD.

En dat liedje, toen die net een beetje bekend werd, zag ik allemaal mensen met in hun naam 'blame it on my ADD baby.' Ik vragen, wisten ze niet eens was t was... hahaaa

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:42

Menino schreef:
Versta geen moer van wat 'ie zegt, maar wel een lekker nummer zeg :D Enorm catchy :Y) *zoekt verder op AWOLNATION

Haha, de halve tekst had ik al bijgevoegd, zo poëtisch *\o/*

Vanmiddag Nuon verkoper langs, die heel verbaasd was dat ik niet meer wist dat er een maand geleden iemand de meterstanden is komen opnemen. Ik antwoord (oops) 'Sja, t is de ADHD he', waarop ik me meteen voor mn kop kan slaan ('Wáárom Lianne?..) 8)7
Begint ie hard te lachen, blijkt dat hij ook een raszuivere is :=

Wij dus een een uur bezig om alles rond te maken, zegt ie: 'als mensen nu door het raam kijken zullen ze wel denken'. Hij had echt gelijk, armen over en weer, het was een hele drukke bedoening, maar wel gezellig :):)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:19

Hahaha. Leuk als je lotgenoten vindt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 03:19

Ik voel me dan meestal ook meteen op mn gemak alsof ik ze ook meteen vertrouw, is misschien niet altijd handig.
Maare utrecht is wel een goede maar dan wel als ik geld heb , eind van de maand?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:38

Ik woon in Groningen, tegen de grens met Duitsland.

Is wel even wat anders dan Utrecht! Moet wel af en toe in Wageningen zijn...dus misschien zou dat eventueel te combineren zijn met zoiets. Al zou ik het wel fijn vinden als er iets op de wat langere termijn gepland gaat worden. Nu kan het er even niet meer bij :o .

Maar bij mij mag dus ook.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:03

Je hebt ook een planding op internet, dan kan iedereen geschikte data aanvinken en dan komt er vanzelf een goede datum uit!

datumprikker heet het geloof ik :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:23

Oh meeten dat vind ik wel leuk :D
Moet inderdaad wel op een iets langere termijn, ik zit nu met een longontsteking en heb daardoor huisarrest gekregen van mijn dokter en man :-/
Had al ruim 4 weken griep (mexicaanse) en nu dus dit kado...
Utrecht is voor mij overigens prima te doen, maar we moeten wel even kijken dat de mensen die (serieus) willen komen, dat het voor hun ook te doen is (dus wel dat die mensen dus ook echt alarmpjes instellen en dan ook echt gaan komen enzo) :')

Hebben jullie het trouwens ook dat mensen je soms echt verkeerd begrijpen ? vooral op internet ? ik trek bv altijd toestanden aan en steeds denk ik weer "hoe ben ik hier nou weer in verzeilt geraakt"
Kan me in zulk soort situaties ook echt verliezen omdat ik dan zo gefrustreerd ben omdat ik dingen helemaal niet zo gewild heb of bedoeld heb -O-
Ik ben bv heel makkelijk uit de tent te lokken ^)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:50

Pff paar dagen niet bijgelezen, maar ben nu weer bij :)
Wat blijft alles toch herkenbaar!

En ik heb de discussie met Piloetje even gemist, geloof dat hij namelijk ook op mij sloeg.
Ik zei namelijk daar vlak voor dat ik geen medicatie meer gebruik en dat mijn psych zegt dat het mij ook niet gaat helpen met de problemen die ik nu heb.
Ik ben van mezelf enorm koppig en dat moet ik loslaten. Ik wil soms helemaal niet mijn gedachtengang doorbreken. Andere dingen aanleren. En al helemaal niet omdat ánderen dat zeggen. Maar daar schiet ik dus niets mee op. (Overigens heb ik ook méga faalangst en neig ik naar een afhankelijke persoonlijkheid icm obsessief/compulsief.)
Een van de problemen waar ik op stage tegenaan loop nu is dat ik te weinig communiceer. Ik vergeet wel eens dat andere mensen mijn gedachten niet horen.

Wat ben ik blij als ik een diploma heb. Grote kans dat ik niet eens direct ga solliciteren, maar eerst gewoon ergens ga bijverdienen en een plekje voor mezelf zoek. Ben er klaar mee dat ik overal rekening mee moet houden en dingen voor anderen moet doen. Zo voelt school ook, doen omdat het moet, niet omdat ik het leuk vind. Ik zou het zo fijn vinden als ik een tijdje gewoon al m'n impulsieve acties kon uitvoeren. Al denk ik dat ik binnen een week al gillend gek ben omdat al mijn kleren vies zijn en overal liggen, de vaat zo lang laat staan dat ik dingen ga hergebruiken omdat het vast nog wel kan en de afwasbak te vol ligt om er uberhaupt in af te wassen. Dat ik leef op restjes uit de vriezer en lang houdbare blikken, omdat ik vergeet dat ik boodschappen moet doen. En na een paar maanden waarschijnlijk al achterstand heb in betalingen omdat die post weer op een of andere stapel is verhuisd.
Al deze dingen kan ik prima plannen. En eenmalig uitvoeren. Maar zelf structuur houden?
Al leer ik ook niks van thuis blijven wonen.

Ik wil best meeten hoor, maar ik heb in het dagelijks leven ook veel ad(h)d'ers om me heen. Een leerling op stage, in m'n klas, vriendin van bokt, vriendin op de manege, een andere beste vriendin.
Ik verzamel ze gewoon :=

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:42

Ik verzamel ook mede add (ADHD) ers haha stom is dat he ? Alsof je ze aantrekt :')
Verder is je verhaal zo herkenbaar !!! Eng gewoon :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:14

ja gek is dat, ik heb ook bijna alleen maar ADD-vrienden. Van sommige stond ik wel even te kijken dat ze het hadden, en van anderen denk ik dat ze zich nog zouden moeten laten testen omdat ik er van overtuigd ben dat ze dan ook een labeltjes opgeprikt krijgen...
Maar de meesten zijn ras-echt ADD :+

Onbewust toch soort zoekt soort idd :=

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:21

Ken er hier eigenlijk geen 1 :')...
Ja oke eentje, maar zij is bijna 10 jaar jonger. Niet echt iemand waar ik dus mee om ga

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:30

melaniepk schreef:
Ik verzamel ook mede add (ADHD) ers haha stom is dat he ? Alsof je ze aantrekt :')
Verder is je verhaal zo herkenbaar !!! Eng gewoon :=

hallo allemaal, ben een stille meelezer en reageer af en toe, maar deze vind ik wel heel passend....
sta zelf voor de klas, en mijn leerlingen weten niet dat ik ADHD heb, maar vinden het wel raar dat ik ze zo
goed kan begrijpen...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:42

Ik krijg altijd een blij gevoel als ik zoveel herkenning lees :j
Heb me altijd best alleen in mijn klachten gevoeld en sinds mijn diagnose en de raakvlakken hier kan ik alles een stuk beter handelen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:00

melaniepk schreef:
Ik krijg altijd een blij gevoel als ik zoveel herkenning lees :j
Heb me altijd best alleen in mijn klachten gevoeld en sinds mijn diagnose en de raakvlakken hier kan ik alles een stuk beter handelen.

yep dat ken ik, bij mij zijn ze er naar 36 jaar achter gekomen, maar de diagnose was het onbrekende puzzelstukje....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:21

Misschien ook omdat ADHD'ers toch een bepaald energie niveau hebben. Mijn hond kan het leukste spelen met drukke honden en kan relaxt worden van rustige honden. Soort van mooie vergelijking :):)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:12

Denk dat er ook een groot deel acceptatie achter zit.
Ik kan niemand veroordelen omdat ze bijvoorbeeld even gek doen, dat doe ik namelijk zelf ook.
En de humor die niemand begrijpt, begrijpen we onderling vaak wel.
En als ik met een vriendin afspreek hoef ik me niet dood te stressen als ik het niet ga redden, ze is zelf dan ook te laat.
Plus als we op stap gaan kunnen we spontaan de plannen wijzigen of impulsief op avontuur gaan.

Overigens moet je bij mij niet de plannen wijzigen als ik er niets van af weet. Maar van mede adhd'ers kan ik het beter hebben op een of andere manier.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:14

Bzoem schreef:
Denk dat er ook een groot deel acceptatie achter zit.
Ik kan niemand veroordelen omdat ze bijvoorbeeld even gek doen, dat doe ik namelijk zelf ook.
En de humor die niemand begrijpt, begrijpen we onderling vaak wel.
En als ik met een vriendin afspreek hoef ik me niet dood te stressen als ik het niet ga redden, ze is zelf dan ook te laat.
Plus als we op stap gaan kunnen we spontaan de plannen wijzigen of impulsief op avontuur gaan.

Overigens moet je bij mij niet de plannen wijzigen als ik er niets van af weet. Maar van mede adhd'ers kan ik het beter hebben op een of andere manier.

Zoals ik 't zo lees moet ik echt opzoek naar ad(h)d vrienden whaha

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:17

Waar woon je ergens? :D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:19

Bzoem schreef:
Waar woon je ergens? :D

In het midden van het midden :')... Leerdam!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:01

http://mashable.com/2013/01/26/kid-president-pep-talk/

Gewoon leuk.

Das inderdaad wel écht in het midden. Andere mensen nog opties voor locaties/mogelijkheden?
Ik ken eigenlijk (behalve die bij de ADHDtraining) zo goed als niemand in mijn omgeving met ADD.Wel ontelbaar veel mensen die denken dat ze het ook hebben, maar waarvan ik het dan weer niet denk.

"O, ik ben ook álllltijd mijn sleutels kwijt!!......Zou ik ook ADD hebben?".

Dat zijn dan meestal weer niet mijn vrienden. Gelukkig wel mensen die het willen begrijpen in de buurt. Maar het is denk ik wel fijn om medestanders te hebben.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:22

Ja ik vind het heel irritant als mensen vragen wat ADHD dan precies inhoudt, je 8 van de 10 keer te horen krijgt: oh dit is echt zo herkenbaar! Ik ga me ook laten testen. Er zal er dan 1 van die 10 misschien daadwerkelijk iets van AD(H)D hebben.... Maar de rest? Alsof het hip is ofzo, om een label te krijgen.

Ik leg dan vaak uit hoe mijn jeugd is geweest... Dan druipen ze af, want dat herkennen ze dan weer niet.

Je kunt door stress en overbelasting op je school/werk zeer veel overeenkomstige klachten krijgen T.o.v. ADD. Maar ADHD komt niet als een paddestoel uit de grond schieten. Dat heb je vanaf je geboorte elke dag.

Dat weten veel mensen niet.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:30

Piloetje schreef:
Ja ik vind het heel irritant als mensen vragen wat ADHD dan precies inhoudt, je 8 van de 10 keer te horen krijgt: oh dit is echt zo herkenbaar! Ik ga me ook laten testen. Er zal er dan 1 van die 10 misschien daadwerkelijk iets van AD(H)D hebben.... Maar de rest? Alsof het hip is ofzo, om een label te krijgen.

Dat is zo herkenbaar en zo vervelend! Inderdaad echt alsof t hip is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:37

klopt. Vind ik ook irritant, dat werkelijk ie-de-reen zich er in herkent... haha.