In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:39

Welkom Fresley, sterkte :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:21

Bedankt voor jullie reacties, de grootste drempel voor mij is de gedachte 'stel ik me aan'? en of mij probleem zich wel oplost met praten met een psycholoog. Telkens als ik bijna een afspraak wil maken denk ik mens, stel je niet aan, hij ziet me aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:24

Charles schreef:
Bedankt voor jullie reacties, de grootste drempel voor mij is de gedachte 'stel ik me aan'? en of mij probleem zich wel oplost met praten met een psycholoog. Telkens als ik bijna een afspraak wil maken denk ik mens, stel je niet aan, hij ziet me aankomen.

Gewoon gaan maat, je stelt je niet aan, het is juist knap dat je gaat!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:27

Joolien schreef:
Gewoon gaan maat, je stelt je niet aan, het is juist knap dat je gaat!

:*

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:11

@ Charles: Probeer je verstand op nul te zetten en te bellen, nadenken doe je daarna maar :D (edit; ik begrijp natuurlijk wel hoe spannend het is om te doen hoor, maar verstand op nul werkt voor mij vaak wel)
@ Fresley: Welkom! Jammer dat je therapie tot nu toe niet geholpen heeft, heb je nu een afspraak met de huisarts staan?

Kleine dip hier..

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:48

@Charles: ik denk dat veel mensen wel met die vraag rondlopen in het begin. Maar als jij het gevoel hebt dat je hulp nodig hebt bij je probleem, dan moet je die hulp gewoon vragen. Het gaat natuurlijk niet alleen om het praten met een psycholoog. De psycholoog zal je helpen om 'aan jezelf te werken'. Je zal zelf aan de slag moeten gaan.
@Fresley: jammer dat je slechte dagen nu steeds heftiger worden. Wel goed dat je er iets aan wil doen. Veel succes alvast met het vinden en afronden van een voor jou geschikte behandeling!
@Jorine: Spijtig dat je een dip hebt. Helaas hoort dat er soms bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:04

_Jorine schreef:
@ Charles: Probeer je verstand op nul te zetten en te bellen, nadenken doe je daarna maar :D (edit; ik begrijp natuurlijk wel hoe spannend het is om te doen hoor, maar verstand op nul werkt voor mij vaak wel)
@ Fresley: Welkom! Jammer dat je therapie tot nu toe niet geholpen heeft, heb je nu een afspraak met de huisarts staan?

Kleine dip hier..

Ja, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Het is wel erg spannend moet ik zeggen, en het liefst zou ik nu willen terug krabbelen maar dat doe ik eigenlijk altijd.
Waarom heb je en dipje?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:20

fresley schreef:
Waarom heb je en dipje?

Ik denk dat het afbouwen van mijn medicijnen niet helemaal goed gaat.. Van het ontspannen, goede gevoel is niks meer over. Ben al 2 dagen eerder van stage weggegaan. Mijn psychotische klachten komen terug..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:27

Welkom Fresley en Charles.
Fresley heb je al een afspraak kunnen maken met je huisarts?
Charles hoe moeilijk het ook zal zijn maar je zult zelf de stap moeten nemen. Hoe moeilijk het ook zal zijn maar je zult zien als je eenmaal de stap hebt gezet dat er al een last van de schouder afglijdt. Sterkte!!
Jorine balen meid. Wilde jezelf afbouwen?

Wel vorige week gesprek gehad met mijn psychologe. Was niet een heel fijn gesprek. Ging uiteraard weer over het afscheid. Heb maar aangegeven als ze zo zitten te pushen dat zij maar een termijn moet stellen. Wel dat is dus 3 maanden geworden. Zweefde helemaal van binnen, kon huilen en schreeuwen. Heb wel aangegeven dat ik het dan wel op mijn manier wil doen. Dat ik met mijn therapeute EFT ga doen en zo naar het afscheid toe ga werken. Eenmaal thuis ging het niet veel beter. De volgende dag leek ik het allemaal wat meer te beseffen. Ik heb me erbij neer gelegd dat het 3 maanden is. Het is goed zo. De nieuwe locatie voelt niet warm, voel me daar niet op mijn gemak. Wat ik alleen wel jammer vindt, is dat we geen nieuwe afspraak hebben gemaakt. Dat zij mij aan het eind van de 3 maanden belt. Bij nader inzien ben ik daar helemaal niet blij mee. Heb haar nu een mail gestuurd dat ik het toch fijn zou vinden om onze gesprekken gewoon door te laten gaan. Helaas nog geen reactie.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:49

Dat is wel raar ja Miranda, zo kun je toch ook niet naar het afscheid toewerken?
Mijn psychiater stelde voor af te bouwen, maar mijn begeleidster vind het wel heel snel omdat het eigenlijk pas sinds juni goed gaat. Ik herinnerde me van de week ook weer dat ik ook een psychiater heb gehad die zei dat ik minimaal een jaar stabiel moest zijn voordat ik aan afbouwen mocht denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:50

_Jorine schreef:
fresley schreef:
Waarom heb je en dipje?

Ik denk dat het afbouwen van mijn medicijnen niet helemaal goed gaat.. Van het ontspannen, goede gevoel is niks meer over. Ben al 2 dagen eerder van stage weggegaan. Mijn psychotische klachten komen terug..

Balen! Hoe is het vandaag gegaan?

Miranda40: Ik heb een afspraak staan voor morgen. Ik merk aan mezelf dat ik terug aan het krabbelen ben, neigingen tot afbellen..
Maar als ik het toch ga doen staat er een mooie beloning voor mezelf thuis als ik klaar ben... Dus als ik die beloning wil zal ik toch echt moeten gaan :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:08

Jorine ik weet dat mijn psychiater toen ook zei dat je pas na een jaar kun kijken hoe het gaat voordat je gaat afbouwen.
Fresley wel goed dat je jezelf een mooie beloning gaat geven als je geweest bent. Succes morgen!!

Jorine zo kan ik inderdaad niet naar het afscheid toewerken. Ik ga wel EFT doen om nog 2 opdrachten uit te werken, mijn emoties dus te laten stromen zodat ik niets vergeet of weg stop. Maar er zijn ook nog wel kleine dingetjes die nog niet helemaal lekker gaan en waarvoor ik het dus fijn zou vinden om daarvoor handvatten te krijgen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:57

@ Miranda: Heb je al een mail terug?
@ Fresley: Hoe is het gegaan vandaag?

Met mij gaat het vandaag gelukkig al een stukje beter. Misschien scheelt het ook dat ik vandaag maar tot 12 uur stage hoefde te lopen, deze week moest ik eigenlijk voor het eerst tot 4 uur (ik bouw het op met een uur per week). Misschien is het gewoon nog te veel, zo lang. Ben ik er nog niet aan toe. Volgende week lekker een week vakantie en dan nog maar 2 dagen per week stage, tot 5 uur dan, misschien gaat dat beter.

Ik moet ook eens van de overtuiging af dat als het even een paar dagen niet lekker gaat, dat dat dan meteen het einde van de wereld betekend. Elke keer kom ik erachter dat het wel weer voorbij trekt. Die psychotische klachten zijn alleen zo angstaanjagend en een psychose wil ik écht niet nog een keer.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:10

Nee nog steeds geen reactie gehad. Ik ga er dan gelijk van alles achter zoeken. Ze reageert normaal altijd op mijn mail. Zou ze het verkeerd opgevat hebben? Zou ze boos zijn op datgene ik geschreven heb?

Jorine: ik ken dat gevoel. Als het dan even niet lekker gaat, dan denk ik gelijk dat ik het allemaal niet kan; dat het leven toch geen zin meer heeft. Gelukkig is dat nu veel minder geworden maar goed als ik zie hoe lang ik daaraan heb moeten werken. Komt echt goed meid :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:34

Dat ken ik ook Miranda, ik had zondag een mail gestuurd naar mijn psychologe en maandag had ik er een terugverwacht, die kwam dinsdag pas. Maar die ene dag vreet ik mezelf ook op hoor! En dan is het dinsdag en ben ik op mijn stage en zie ik een nieuwe mail in mijn telefoon staan, dan word ik ook superzenuwachtig tot het moment dat ik hem kan lezen want dan gaal ik me ook allemaal dingen in mijn hoofd. :=

Ik ben net bij mijn psychologe geweest, we zijn bezig met psychologische onderzoeken en ze wil dat ik een MRI-scan laat maken omdat ik klachten heb die van neurologische aard zouden kunnen zijn. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:13

_Jorine schreef:
@ Fresley: Hoe is het gegaan vandaag?

Ik ben weer doorverwezen. Huisarts was wel aardig, nu nog even kijken of het gaat klikken met de therapeut :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:16

Stilletjes hier... Met mij gaat het niet zo lekker ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:23

_Jorine schreef:

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:10

_Jorine schreef:

:(:) Hoe komt het?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:05

Weet ik niet zo goed.. Ik denk spanning door verschillende dingen.

Hoe is het met jullie?

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:26

Jammer dat het wat minder gaat, Jorine. Probeer misschien iets leuks te doen om wat te ontspannen...

Hier weer een paar minder goede dagen achter de rug. Gesprek gehad waar ik wel iets mee ben, maar dat me wel uitgeput heeft. Intussen gaat het voorlopig weer wat beter.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:30

Balen Jorine :(:)

Hier gaat het eigenlijk wel de goede kant op. Heb nu een eind datum van mijn psychologe gekregen en om eerlijk te zijn heb ik me er ook bij neergelegd. Ben er ook wel een beetje klaar mee en al helemaal met de nieuwe locatie. Voel me daar gewoon niet fijn meer. Heb ergens volgende week weer een EFT afspraak want toen ik te horen kreeg van mijn psychologe dat de termijn 3 maanden was klapte ik even helemaal dicht.
Weet even niet waar ik moet beginnen als het over de opdrachten gaat. Tussendoor maak ik nog afspraken met mijn psychologe en aan het eind van dit jaar/begin volgend jaar wil ik er een streep onder zetten. Heb dan wel altijd nog mijn therapeute van EFT achter de rug.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:32

Knap dat je je er bij neer kunt leggen! Misschien is het ook wel beter en gelukkig heb je je EFT-therapeute nog :)

Hier gaat het ook wel ietsjes beter denk ik, vandaag naar school geweest voor het eerst en ik denk dat daar heel veel spanning vandaan kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:37

Ik heb zaterdag een boek gekocht 'brave meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal'. Ik merk dat ik toch nog regelmatig moeite heb met assertiviteit. Ik dacht dat ik dat wel aardig 'onder de knie' had maar niet dus. Ik laat toch te makkelijk over me heen lopen in sommige situaties. Gelukkig heb ik het nu wat eerder door maar t is moeilijk om de knop om te zetten.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:15

Joolien schreef:
Ik heb zaterdag een boek gekocht 'brave meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal'. Ik merk dat ik toch nog regelmatig moeite heb met assertiviteit. Ik dacht dat ik dat wel aardig 'onder de knie' had maar niet dus. Ik laat toch te makkelijk over me heen lopen in sommige situaties. Gelukkig heb ik het nu wat eerder door maar t is moeilijk om de knop om te zetten.

Dat herken ik wel een beetje. Ik ben een klein beetje assertiver geworden, maar heb vanochtend toch gemerkt dat er nog veel verbetering mogelijk is... Het zal voor mij denk ik wel een werkpuntje blijven.