[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klis

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:24

Kokosvet kan je bij bijvoorbeeld de Tuinen kopen :) Even opletten dat het echt 100% puur kokosvet is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:26

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:26

Wil ik misschien toch ook eens een keertje kopen hoor.. Eerst m'n dooie punten eraf en dan kokosolie/vet erdoorheen, kijken wat voor werking heeft..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:28

Hoe vaak per week zou je zoiets dan "moeten" herhalen? Eén keer per week of twee? :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:30

Heb gelezen dat je het elke week kan doen. :j

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 06:36

Boself schreef:
Mooi dat het goed gekomen is :D Ik vraag me wel af hoe bruin/donkerblond uit kan vallen als groen rood en zwart?

Dat vraag ik me ook af {:)-: Het was iniedergeval veel te donker voor wat ik in gedachte had..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:16

Niet bij de tuinen halen hoor daar betaal je een vermogen!
Bij toko's zijn ze rond de 3 euro voor 500 gram :)
Kokosolie is een soort boter die hard is bij kamertemperatuur maar smelt tussen je handen, je kunt t evt ook even in de magnetron doen dan werkt het bij mij beter.

Als ingrediënt mag enkel kokosolie staan anders is t een stylingsproduct en wordt je haar er mega vet van.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:32

Bij de tuinen heb je ook kokosolie voor 3 euro ofzo :)
Ik miet zeggen dat ik nog steeds niet overtuigd ben van Aussie. Heb de lijn voor droog haar, maar als ik mijn haar er mee was dan voelt het helemaal als touw. Met conditioner/3 mmmask gaat het wel een beetje maar niet zoals ik had verwacht.

Dus als Aussie op is ga ik of naar kerastase (schrijf ik het zo goed?) of terug naar John Frieda. Of iemand anders moet nog goede ervaringen hebben (geen herbal of andrelon)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:55

Kerastese is voor mijn droge haar heel fijn het wordt wel sneller vet.
Ik heb daar alleen potten boven de 10 euro gezien :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:01

Ik gebruik zelf amandel olie bij de tuinen vandaan is ook 100% natuurlijk.
Ik probeer het 1 x in de week te doen maar soms schiet het er bij in.

Doe het voor dat ik ga douche door mijn hele haar heen,en dan half uurtje +- was ik mijn haar.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:12

Bij mij werkt guhl super. heel fijn en het maakt mijn haar stukken minder droog!
ook de conditioner is super fijn.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:28

Ik haal ook altijd een pot kokosvet bij de tuinen. Iets van 5 euro geloof ik.. Valt mee en het is goed spul! Maar als we hier een toko in de buurt hadden ging ik daar wel heen want daar is het nog wat voordeliger :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:30

Ik vind trouwens Argan olie ook erg fijn :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:47

Amandelolie en kokosvet ga ik halen en om de week afwisselen denk ik. :j
Argan Olie werkt op mijn haar matig, maar dat komt omdat ik erg fijn haar heb.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:00

Ik wil wat anders met m'n haar! :D

Dus brand maar los met tips. *\o/*

(Het is trouwens nu al wel weer langer als op de foto.)

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:29

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:33

Naar aanleiding van jullie Posts hier heb ik ook eindelijk maar de pot kokosvet gepakt die hier al 2 maanden ongebruikt in de kast staat.
Net in m'n haren gesmeerd (heb er wel een stuk meer in gedaan dan dat Nederlandse meisje van die video die jullie postte hier). Ti's nu echt ranzig haha. Heel vet en slierterig en t stinkt enorm naar kokos (de geur is ook de reden waarom ik het tot nu toe heb laten staan. Heb er 1x mee gekookt en dat gaf zon sterke geur dat t me sindsdien tegen staat).
Dus ik ben benieuwd.
Twijfel nog of ik zometeen met wassen ook nog een conditioner ga gebruiken.
Normaal heeft m'n haar echt een conditioner nodig (anders kom ik er echt niet doorheen en is t net touw) maar de laatste tijd (sinds ik een spiraaltje heb) is het erg slap. Dus misschien is en een kokosmasker en conditioner te veel van t goeie.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:52

_Micha_ schreef:
Dus als Aussie op is ga ik of naar kerastase (schrijf ik het zo goed?) of terug naar John Frieda. Of iemand anders moet nog goede ervaringen hebben (geen herbal of andrelon)

Kerastase gebruik ik soms ook en die zijn echt heeeeeel fijn! Ik koop ze bij de kapper, ze zijn inderdaad behoorlijk duur maar je doet er ook een flink stuk langer mee omdat het geconcentreerd is en je dus minder nodig hebt.

Ik heb nu Frank Provost, van die reusachtige flessen van 500ml :+ Vind hem wel heel fijn :j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:19

Ik heb Lisap Milano, dat zijn pas reusachtige flessen van 1000 ml :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:57

nou mijn haar is inmiddels bijna helemaal opgedroogd.
heb het een ruim half uur in de kokosolie in laten trekken, toen gewassen met shampoo van mn huisgenootje (tegen vet haar, het voelde zo smerig vet ). toen voelde het (onder de douche dus) vrij droog en ook nog niet helemaal schoon aan. dus nog een keer gewassen met mn eigen shampoo (die blauwe van herbal, voor droog beschadigd haar geloof ik). toen voelde het al veel beter aan.
toch nog een heel klein beetje conditioner in de lengtes/punten gedaan en heel even in laten trekken. na het uitspoelen voelde het lekker zacht en soepel (net als anders eigenlijk)
doorkammen daarna ging minder makkelijk dan normaal (lengte/punten gingen wel prima, daar had ik dus conditioner in gedaan, maar echt op mn hoofd zeg maar was wel lastig dus dat heb ik grotendeels gewoon niet gedaan en gewoon maar laten drogen).
en nu het bijna opgedroogd is lijkt het ook droger/pluiziger dan normaal.
voordeel is dat het daardoor wel gelijk minder slap lijkt.
maar dus ook wat droog en pluizig.

volgende keer misschien niet wassen met die eerste shampoo maar gelijk met mn eigen verzorgende shampoo, en misschien toch 'normaal' conditioner gebruiken.

maar vooralsnog dus niet bijster enthousiast over mijn kokos-vet-masker
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 08-01-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:58

Zo mijn voornemen om mijn haar niet meer te verven is verdwenen t was zo lelijk van kleur ik was er helemaal klaar mee! Heb nu een casting creme gloss van loreal er in met de kleur lichtgoudkoperblond mijn eigen kleur is nergens te vinden :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:59

Zwitsal schreef:
nou mijn haar is inmiddels bijna helemaal opgedroogd.
heb het een ruim half uur in de kokosolie in laten trekken, toen gewassen met shampoo van mn huisgenootje (tegen vet haar, het voelde zo smerig vet ). toen voelde het (onder de douche dus) vrij droog en ook nog niet helemaal schoon aan. dus nog een keer gewassen met mn eigen shampoo (die blauwe van herbal, voor droog beschadigd haar geloof ik). toen voelde het al veel beter aan.
toch nog een heel klein beetje conditioner in de lengtes/punten gedaan en heel even in laten trekken.
doorkammen daarna ging minder makkelijk dan normaal.
en nu het bijna opgedroogd is lijkt het ook droger/pluiziger dan normaal.
voordeel is dat het daardoor wel gelijk minder slap lijkt.
maar dus ook droog en pluizig.

volgende keer misschien niet wassen met die eerste shampoo maar gelijk met mn eigen verzorgende shampoo, en misschien toch 'normaal' conditioner gebruiken.

maar vooralsnog dus niet bijster enthousiast over mijn kokos-vet-masker

Wat raar dat het zo droog aanvoelt ik zou zeker die shampoo voor vet haar niet gebruiken ik denk dat je daar het hele effect van de kokosolie mee weghaalt..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:03

ja dat was inderdaad misschien niet zo'n goed idee haha.
t was ook nog eens andrelon shampoo (daar krijg ik echt een bos stro van). maar ik had het natgemaakt en toen voelde t zo vies en glibberig dat ik dacht: dit krijg ik er met verzorgende shampoo nooit uit.

nouja, volgende keer nog een poging. laat dan wel weer weten hoe dat gaat haha.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:11

Andrelon vind ik zelf ook prut. Laatst één keer mijn haar daar mee gewassen (shampoo en conditioner) en heb het daarna direct mogen reanimeren. Het was kurkdroog, terwijl ik juist heel hard bezig was het minder droog te krijgen :(

Ik denk dat het inderdaad aan de shampoo gelegen heeft. Ik was het overigens altijd 2 keer als er kokosvet in zit, zo haal ik alles er goed uit. Na de eerste wasbeurt voelt het vaak nog niet helemaal schoon dus was het twee keer. Conditioner gebruik ik vaak wel, vind ik persoonlijk wel fijn. Gebruik dan wel veel minder dan normaal.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:43

Maar sowieso is het niet goed voor je haar om het te kammen als het nog nat is.
Hierdoor maak je haar ook stuk van.

Wat eigenlijk ook goede shampoo schijnt te zijn is die van palmolive.
(zoals ik een hoop kapper moet geloven)
Zelf vind ik het geen fijne shampoo maar er zit maar weinig ''troep'' in.
Afbeelding
Zelf gebruik ik ook de blauwe van herbal.