bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:23

Geral, weet niet of het in dit geval hetzelfde is maar ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die van carpaal tunnel syndroom af gekomen zijn dmv osteopathie. Misschien het proberen waard?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:00

Ik kom ook weer even binnen!
Geral erg vervelend! Helaas iz opereren ook niet altijd een succes moeder is minder dan jaar geleden geopereerd hier aan is nu al weer terug...

hier alles kwa hart redelijk ik heb zo nu en dan wel flinke steken..
ik wacht nog steeds op eem brief uit Groningen maar die dokter w schiet maar niet echt op...al 4x achteraan gebeld..
denk dat ik maar overga naar MCL Leeuwarden ook nog eens stukken dichterbij

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 05:54

Jullie hebben het erover dat je last van de bètablokkers heb.. die slik ik ook en inderdaad in het begin had ik ook last dat ik bijvoorbeeld niet boos kon worden. Klinkt raar maar oei dan kookte ik maar kon het niet uiten zoals normaal. Ik ben ze gewoon blijven slikken en heb helaas nergens meer last van :D
Is het niet een kwestie van wennen?

Geral, niet geschoten is altijd mis met een ostheopaat, toch?
Froukje wat vervelend.

Jeah!!! al 1 week niet gerookt.. en gisteravond een kort ritje met mn paardje. Dochter liep mee dus eind van de sloot haar ook maar achterop gezet hihi

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:11

Ik heb de betablokkers 3 jaar genomen, maar dat lichaamblokkerende bleef :p Maarja toen had ik nog een hartslag van 140 in rust, geen wonder dan sporten dan onaangenaam voelde :+

*\%/* voor pipo!
Genoten van het ritje? Ik heb maar een half jaar niet gereden en de eerste keer er terug op was zalig :)

Zoals ik al zei moest ik verplicht van de cardioloog beginnen hardlopen zodus begonnen met start to run. Gisteren heb ik les 28/30 gelopen :D en 3 maand geleden lag ik nog in het ziekenhuis en spraken ze van een pacemaker, dus ik ben blij :) De pijn is er nog steeds maar verdraagzaam en ook al gaat het niet altijd goed maar ben blij dat er beterschap inzit.

Trouwen, paar weken geleden ook naar de ostheopaat geweest en er zat een rib geblokkeerd op de plaats van mijn hart wat heel pijnlijk was. Blijkbaar een veel voorkomend probleem na eerder welke hartoperatie maar artsen willen dit niet herkennen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:13

bètablokkers heb ik dik een half jaar geslikt en ik was er beroerd van, kreeg mijn ene been
niet voor het andere. Hoe langer ik ze slikte hoe slechter het ging.

Inmiddels schijnen er studies te zijn die tonen dat bètablokkers helemaal niet zo goed voor ons zijn .

Citaat:
Jeah!!! al 1 week niet gerookt..

GOED ZO PIEP . *\o/* *\o/* *\o/*

Zazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:56

Bij mij is het helaas geen kwestie van wennen. Ik heb regelmatig (zonder b-blokkers) al een zodanig lage bloeddruk dat ik onderuit ga. Met betablokkers in een dosering dat die ook wat doen op mijn ritme, is dat geen doen meer.

Ik weet wel dat gewenning veel kan doen; maar veel mensen blijven er toch moe van. Maarja, het kan wel zo zijn dat het niet de fijnste medicijnen zijn, maar het hebben van een te hoge bloeddruk of hartrimtestoornissen is ook niet goed voor je.

Ik heb gisteravond mijn eerste Verapamil gehad. Het werkt in ieder geval wel, en ben nu niet duizelig :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:09

Ik denk dat een boel soorten medicatie 'niet zo goed voor ons zijn' kaatje, maar zonder waren we er misschien (in mijn geval; zeker) niet meer geweest.. Je hebt meestal niet zoveel te kiezen toch?

Ik heb morgen een echo om te zien wat mijn pompkracht is. Ben erg benieuwd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:48

Spannend Dovish. Ben ook benieuwd, wil je het delen als je meer weet??

Kiezen, tja zelfde kop op een goddelijk en niet ziek lichaam haha maar gaat m vast niet worden _O-

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:05

Ik slik ook al jaren b-blokkers, (icm plastablet, combi medicijn). Ik herken ook jullie ervaringen hiermee. Vooral de vermoeidheid is erg vervelend, maar is ook weer niet altijd aanwezig. Vermoeidheid komt met vlagen, soms een paar dagen aan de lat, en dan weer dagen fris en fruitig.

Snel last van koude handen en voeten, en sowieso snel koud.
Soms last van een fladderend hart,.... herkennen jullie dit? Niet echt onregelmatig, maar een fladderend gevoel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:08

Wat ik herken is koud.. vroeger nooit. Nu zit ik s'avonds nog met een deken op de bank. (okee ook koud huis)
Mijn hart boinkt regelmatig en dan in mn keel. Heel naar gevoel. net of hij eruit wil.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:43

Zo herkenbaar veel te koud (vooral in de avond) of veel te warm, dan zie ik er niet uit, net een verzopen kat.Vaak slaat de vermoeidheid ineens toe en kan ik het ene been niet voor de andere krijgen. Hartkloppingen en soms een felle steek had ik vroeger al en nu sinds ik minder beta blokkers slik heb ik het weer, volkomen normaal volgens de cardioloog, het zal wel.
Nu heb ik weer gezwollen voeten en benen, voelt heel strak en pijnlijk aan, wat ik daar nu weer mee moet, ik weet het niet.

Mijn handen laat ik spuiten en daarna zie ik wel weer wat er nodig is, heb gewoon even geen zin om er hard over na te denken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 13:41

:wave:

Jeetje wat een drukte hier, lees wel mee maar heb niet alles onthouden.

Dovish heb je al uitslag van de echo? Of krijg je die op een later tijdstip pas?

Over de bètablokkers herken ik ook een hoop, vermoeidheid ook maar zou dat van de bètablokkers komen? Laatst sprak ik iemand op een verjaardag, die ook deze medicijnen gebruikt, zijn vrouw vertelde dat hij de ene nacht erg onrustig slaapt terwijl de volgende nacht ze zijn pols voelt omdat hij zo stil is. Mijn vriend zegt hetzelfde over mij. Herkennen jullie partners dat ook van jullie? Die koude handen is herkenbaar, al heb ik het over het algemeen nu wel snel koud. Ook dat fladderen is herkenbaar!

En pipo stopt met roken *\o/*

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:51

Kon helaas niet zoveel aan haar ontfutselen :-( moet dinsdag naar de cardioloog, zal 't dan pas horen. Ze liet zich wel ontvallen dat het 'misschien een klein beetje hoger dan de vorige keer' was.

Heel spannend, we zouden heel graag een tweede kindje willen, maar de cardioloog heeft dat direct afgeraden. Maar als de ejf nu boven de 45% uit zou komen wil ik het er nog eens over hebben met hem. Misschien een stress-echo en een inspanningstest om te zien wat mijn hart kan hebben. Maar ik heb niet zo heel veel hoop na het wijfelende commentaar van de echoscopiste..

Vermoeidheid en betablokkers? Ik merk vooral in de eerste uren na inname dat ik erg geremd word. een uur of zes na inname komt mijn hart weer beter mee bij inspanning.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:16

Citaat:
vermoeidheid ook maar zou dat van de bètablokkers komen?

Ik denk het wel , als je de reacties hier leest.
Citaat:
Ook dat fladderen is herkenbaar!

Hier ook , geen gefladder meer hier sinds ik gestopt ben met de bb .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:10

Misschien een stomme vraag maar sta jij op de lijst voor een transplantatie? Of kom je daar niet voor in aanmerking? Lastig dus wel of niet mogen gaan voor een 2e kindje. Heeft de cardioloog ook gezegd waarom hij het af geraden heeft?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:11

Hoe gaat het verder met jou Kaatje?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:21

Nee, te goed voor transplantatie gelukkig hoor! Je komt daar voor in aanmerking als de kans op overleven zonder nieuw hart echt maar kort/klein is. Mijn hart is niet sterk, maar tot nu toe wel stabiel. Ik hoop dat dat nog wat jaartjes duurt!

Een zwangerschap is altijd risicovol met een zwak hart (veel extra bloed rond te pompen) maar de cardioloog verwacht bij mij sowieso problemen omdat mijn ziekte bij de vorige zwangerschap aan het licht is gekomen. Hij verwacht dat het weer getriggerd zal worden door de hormonen en extra werkdruk. Maar aan de andere kant.. Vorige keer wisten we van niks en heb ik het ook overleefd, nu met alle voorkennis moet het dan toch nog een keer kunnen?
Ik kan er in ieder geval nog niet goed afstand van doen.. Er zijn wel verhalen van mensen die het (met aangepaste medicatie en bedrust) toch redden. Je weet alleen nooit van te voren hoe je er uit komt, dat is het lastige.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:48

Jeetje lastig. Voor je kleine man wil je het risico natuurlijk ook niet nemen maar de andere kant heb e ook gelijk. Wel fijn dat je hart stabiel is nu.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:22

Nee, precies! Ik heb er best een terugval voor over, maar het moet niet zo zijn dat straks ons zoontje zonder moeder is omdat ík zo nodig nog een kindje wilde.. Heel moeilijk!

Het vervelendste vind ik ook dat ik sowieso toch ga verslechteren, of dat nu morgen is of over vijf jaar, dat weet niemand. Nouja, dan vind ik een kind krijgen toch wel de beste reden om te verslechteren, en daarna eventueel op te knappen of voor een donor- op artificiële optie te moeten gaan. Ooit komt die tijd toch. Aan de andere kant gaat de medische techniek erg snel, en moet ik misschien gewoon zorgen dat ik zo lang mogelijk zo stabiel mogelijk blijf.

Nou, of-of-of-als-als-als dus...!

Fijn dat ik jullie hier even mee lastig mag vallen. We breken ons hoofd er al weer over sinds de afspraak voor de echo/cardioloog kwam.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:33

Citaat:
Hoe gaat het verder met jou Kaatje?

Goed dank je ,Ik ben weer een tijger :D

Citaat:
Nu even wat goed nieuws , gisteren gemeten ;
mijn bloeddruk 125 - 80 *\%/* hartslag gezakt naar 75 *\%/*

en jij Mistral ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:14

Jee dovish.. nou even afwachten dan maar. Alles op papier zetten en vragen strakjes.
Kan me je welles nietes goed voorstellen.. Advies kan en durf ik niet te geven. Ik kan je hoogstens een kindje lenen :+

Ik zou niet weten hoe ik slaap.. maar was afgelopen nacht elk uur wakker. Ik slaap slecht. Ook zweet ik me het **** bah
Mijn man slaapt ook raar, hij snurkt en maait en gooit zichzelf om in plaats van omdraaien, dus wij slapen niet meer bij elkaar. Anders kom ik echt niet aan slapen toe en dat is dan niet door de hitsigheid :+

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:26

Hallo luitjes,

Pipo ik slaap ook zeer slecht, komt vast van de warmte.

Dikke benen, dikke voeten en zo pijnlijk, niet te geloven, als je het aanraakt is het al blauw.
Afspraak gemaakt met de HA, morgen bloedprikken, we gaan de molen weer in, ergens klopt er weer iets niet. Morgen ook de injecties voor het carpaal tunnel syndroom.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:09

Met mij gaat het wel goed Kaatje. Zo nu en dan erg zat van de medicijnen merk dat ik soms wat laks word met innemen.

Je bloeddruk is ook gezakt? Mooie hartslag daar zou ik zonder medicijnen jaloers op zijn haha

*grinnik* geen hitsigheid Pipo, jammer? Of dat niet?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:40

MISTRAL94 schreef:
Met mij gaat het wel goed Kaatje. Zo nu en dan erg zat van de medicijnen merk dat ik soms wat laks word met innemen.

*grinnik* geen hitsigheid Pipo, jammer? Of dat niet?

Wil je daar echt antwoord op?? haha nee hitsig kan altijd nog voor je gaat slapen of als je wakker bent... Dus nee ik slaap zo stukke beter en dat doet een mens ook goed!

Laks, he jammer of bewust? Heb je dus meer "last" dan voorheen? of niet? Want als het ook goed gaat zonder medicijnen zou ik dat toch eens overleggen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:29

Citaat:
Met mij gaat het wel goed Kaatje.

Dat is goed om te lezen . :j
Citaat:
Zo nu en dan erg zat van de medicijnen merk dat ik soms wat laks word met innemen.

Hier hetzelfde , dan sta ik zo te balen als ik de pilletjes weer aan het uittellen ben........
maar ja , ik probeer maar voor ogen te houden dat het dankzij die pilletjes nu zo goed gaat.