[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:48

Ik word elk weekend uitgenodigd voor een barbecue dus dat is voor mij geen optie :') Gelukkig word er altijd wel rekening met me gehouden :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:09

LynnDenise schreef:
Ik word elk weekend uitgenodigd voor een barbecue dus dat is voor mij geen optie :') Gelukkig word er altijd wel rekening met me gehouden :D

haha. Zo'straf is dat toch niet :) Is meestal erg gezellig, en als ze zorgen dat er veel sla is komt dat toch wel goed?

Ik heb even moed nodig om door te gaan. Weer opnieuw 75 wegen is niet leuk -O- Terwijl het juist zo goed ging, dacht ik.

Nouja, als ik nu opgeef kom ik nooit onder de 70 of op mijn streefgewicht (65) :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:12

Hoe zou het kunnen komen Safiera? Te veel/te weinig eten? Niet genoeg van alle voedingsstoffen? Te weinig drinken? Niet gevarierd eten?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:19

Bij een bbq eet ik meestal toch ook wel waar ik zin in heb. Hou er wel rekening mee dat ik me niet verschrikkelijk vol vreet. Dus als ik een klein beetje vol begin te zitten dan drink ik wat meer en stop ik met eten.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:40

LynnDenise schreef:
Hoe zou het kunnen komen Safiera? Te veel/te weinig eten? Niet genoeg van alle voedingsstoffen? Te weinig drinken? Niet gevarierd eten?

Ik zou het echt niet weten. Van bovenstaande zou alleen te veel eten nog kunnen... Variatie genoeg, water genoeg... Te weinig ook niet. Maar zo veel heb ik ook niet gegeten. Misschien nog té, omdat ik iets minder gesport heb?

Vandaag bijv.

kommetje Special K met halfvolle melk
appeltje (mini) en 3 kleine pruimen
2 volkoren pompoenpit boterhammen, jam en stroop/kaas
2 kleine sneetjes brood kaal en 1 wortel
1/2 pizza met salade

Niet supergezond vandaag door de pizza, maar verder? Brood eet ik ook liever niet tussendoor (beter meer groente) maar had haast en moest tijdens het vertrekken iets meepakken.
Pizza was onvermijdelijk :+ Was uit met een vriend, tja.

Morgen weer mijn beste beentje voor. Ben van plan morgenochtend gelijk sportief te gaan joggen :)
Kun je trouwens ergens net als de caloriechecker zien hoeveel je ongeveer verbrand met bepaalde activiteiten? Zonder zo'n hartslagmeter te hoeven kopen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 06:43

Je,hebt ergens een site waar je je lengte en gewicht moet invullen en dan berekend hij je verbranding. Geen idee meer welke site dat was...,al is een hartslagmeter natuurlijk veel secuurder. Die wil,ik toch ook binnenkort halen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 06:56

BBQ was gister erg gezellig! Heb een stuk of 6 vleesjes gehad, vind het veeel te lekker! En daarnaast mooi aan het water en heel af en toe een sapje. Die waren lekker koud haha!

Was rond 01:00 thuis en moest er 6:30 weer uit, dat was wel even afzien ;)

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:34

Mmmm vanavond lekker aardappeltjes uit de oven met salade.. lekker fris voor een warme dag als vandaag. Vanaf morgen ga ik weer wegen (al een tijd niet meer gedaan) en alles goed bijhouden.. wordt namelijk een drukke tijd voor mij binnenkort met verbouwen en verhuizen. Ik wil dan in ieder geval die regelmaat hebben qua eten en bewegen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:49

Het wil hier niet zo goed geloof ik, vanwege de prikpil ben ik nogal een lange poos ongesteld en ik houd daardoor behoorlijk vocht vast. -O- Ik loop nu bijna dagelijks hard i.c.m. met fitness maar er gaat niets af (in combi met goede voeding trouwens). Is er nog iets wat ik kan proberen? Ik drink al veel groene thee en water, verder zo weinig mogelijk zout en suiker.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:34

Misschien als iemand hetleuk vind. Ik ben bezig met de opleiding gewichtsconsulent. Als jullie af en toe vragen hebben waar je niet uit komt. Mn PB box staat open! :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:15

MissDonna ik heb die opleiding ook een tijdje gedaan en ben bijna klaar. Moet alleen nog door het laatste beetje lesstof heen en dan examen doen alleen ik rek het alweer een jaartje en moet nu toch eens echt verder. Ik rek het vanwege dat er veel gebeurd is afgelopen jaar.
Alleen wat ik merk met de opleiding gewichtsconsulent is dat je echt 1 richting op moet denken... van het gezond en gevarieerd eten. En daar ben ik natuurlijk ook wel van, maar ik zie het voordeel er wel van in dat als je wat zwaarder bent en je wilt afvallen je de koolhydraten aanzienlijk mindert en wat meer vetten (onverzadigd) tot je neemt en veel groenten.

Maarja als je de opleiding heb gedaan en je gaat stage lopen en ziet een hoop methodes dan vorm je denk toch wel je eigen manier van(begeleiden, dieeten).... :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:31

Vandaag begon ik super.. 1u gesport netjes gegeten alleen in de avond bbq he. Had tegen mezelf gezegt dis mn tractatie dat ik de 65 had gehaald.. Niet extreem slecht hoor. Stokbroodje vleesje en salade en als toetje ijs droomijs haha met aardbeien en meloen, was dus een feestje voor mij.. Morgen weer hard aan de bak.. En jullje weekend ook bbq feestjes gehad of alles netjes binnen de lijnen gehouden?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 06:24

Safira, als jouw menu je niet laat afvallen zou ik het anders gaan proberen. Ik zie bij jou vooral veel suiker (koolhydraten) staan. Kellogs, brood, stroop, zelfs brood zonder beleg etc... Probeer eens haveemout, ei, kwark etc.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:52

Goedemorgen!

Na een vreselijke week, begin ik deze week goed. Zowaar op tijd mijn bed uitgekomen!
Vandaag goed op mijn eten letten en nog even sporten. :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:28

Sdaphnes nieuwe week nieuwe kansen.. Ik ga der vandaag ook weer lekker tegenaan..

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:30

Goeiemorgen!!

Hopelijk zijn er mensen met een gouden tip want ik raak heel erg gefrustreerd nu :(
Ik ben eind juni begonnen met afvallen. Ik eet minder en bewuster, ik sport meer. In totaal wil ik graag 28 kilo afvallen. (ik woog 98kg toen ik begon en wil graag naar de 70kg) De eerste 12 kilo gingen "goed" de 2 kilo daarna heb ik heel hard voor moeten knokken en nu? Nu verlies ik helemaal niets meer :( Ik eet nog hetzelfde als in de eerste periode. Ik sport zelfs meer! Heeft iemand nog tips?!

Mijn dagelijks eten zit rond de 1300 kcal. Voorbeeld van een dag:

O: 2x cracker met runderrookvlees of filet american.
T: Tomaat en/of komkommer
L: Gekookt ei, appel of sinaasappel, en cracker met licht beleg of yoghurt.
T: Worteltjes, tomaat of komkommer
A: Vlees (Kip of biefstuk) of Vis (witvis of zalm met citroen) uit de oven of grill (dus zonder boter bereid)

Ik drink alleen water en groene of munt thee (zonder suiker)

Wat kan ik doen?!

Edit: Sport bestaat uit cardio oefeningen, buikspier oefeningen, en arm en beenspier oefeningen. ca. 45 min per dag 5 dagen per week.
En paardrijden, ca. 5 x in de week (echter afgelopen weken wat minder omdat paardlief aan het opbouwen is na kreupel zijn en dochter lief vakantie heeft en ook de nodige aandacht opeist)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:58

Als ik jouw lijstje zo bekijk kom je bij lange na niet aan 1300 calorien, tenzij je avondeten veel calorien bevat, maar dat vermoed ik niet. Heb je dat lijstje wel eens ingevoerd in de caloriechecker?

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:10

Ja, voer hem dankzij de tip die ik eerder kreeg iedere dag in op de caloriechecker app en kom dan tussen de 1250 en 1350 kcal uit. Ik zie wel dat ik bij het avondeten de groentes vergeten heb in te vullen :o Avondeten eet ik altijd wel behoorlijk veel omdat ik anders de avond niet doorkom zonder te snaaien. De weekenden eet ik trouwens gewoon wat de pot schaft (dus op deze zomerdagen BBQ ik gewoon lekker mee maar wel gedoseerd)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:13

Wiz, ik zou je kcal aantal iets opkrikken. Probeer rond de 1500 kcal te komen. Ik denk dat je een beetje in spaarstand bent gekomen, omdat je dit patroon al langere tijd aan houdt. Daarom zou ik een tijdje wat hoger gaan in de calorieën, de kans is groot dat je daarna gewoon weer kilo's gaat verliezen. Ik heb dit zelf namelijk ook een tijdje gehad.
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 13-08-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:33

Dank je wel voor je advies, is er dan nog een verschil in wat je neemt en hoelaat? Wat adviseer je bv voor een product erbij en dan in de ochtend of de middag?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:39

Ik zou als ik jou was de crackers vervangen (hoeft niet altijd natuurlijk, lekker blijven afwisselen) voor brood/boterhammen, ook zie ik geen zuivel op je lijstje, ik weet niet of je dit niet lust o.i.d. maar anders zou ik iedere dag toch iets van zuivel opnemen in je lijstje. Je zou dan bijv een bakje magere (vruchten)yoghurt/kwark of een glas melk/optimel kunnen nemen als avondtussendoortje. Dit kan je natuurlijk ook bij je ochtend of middagtussendoortje inplannen.

Ik vind je lijstje erg mooi hoor, erg gezond ook. Maar allemaal laag in calorieën, ook al vult het wel heel erg goed. Ook kan je ook gewoon een cracker tussendoor nemen met cracker, tomaat en komkommer, komt bijna op hetzelfde neer, maar zit je toch iets hoger in calorieën.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:49

Wiz schreef:
Goeiemorgen!!

Hopelijk zijn er mensen met een gouden tip want ik raak heel erg gefrustreerd nu :(
Ik ben eind juni begonnen met afvallen. Ik eet minder en bewuster, ik sport meer. In totaal wil ik graag 28 kilo afvallen. (ik woog 98kg toen ik begon en wil graag naar de 70kg) De eerste 12 kilo gingen "goed" de 2 kilo daarna heb ik heel hard voor moeten knokken en nu? Nu verlies ik helemaal niets meer :( Ik eet nog hetzelfde als in de eerste periode. Ik sport zelfs meer! Heeft iemand nog tips?!

Mijn dagelijks eten zit rond de 1300 kcal. Voorbeeld van een dag:

O: 2x cracker met runderrookvlees of filet american.
T: Tomaat en/of komkommer
L: Gekookt ei, appel of sinaasappel, en cracker met licht beleg of yoghurt.
T: Worteltjes, tomaat of komkommer
A: Vlees (Kip of biefstuk) of Vis (witvis of zalm met citroen) uit de oven of grill (dus zonder boter bereid)

Ik drink alleen water en groene of munt thee (zonder suiker)

Wat kan ik doen?!

Edit: Sport bestaat uit cardio oefeningen, buikspier oefeningen, en arm en beenspier oefeningen. ca. 45 min per dag 5 dagen per week.
En paardrijden, ca. 5 x in de week (echter afgelopen weken wat minder omdat paardlief aan het opbouwen is na kreupel zijn en dochter lief vakantie heeft en ook de nodige aandacht opeist)

ik denk ook dat je er rekening mee moet houden dat spiermassa meer weegt als vet, dus misschien heeft het nu gewoon even iets langer tijd nodig heeft

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:51

Ja maar als je sport is 1300 kcal gewoon te laag :) Zeker als je 45 min per dag kracht en cardio doet//.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:57

Af en toe neem ik bij de lunch een bakje yoghurt. Ik ben helemaal geen anti zuivel, maar ben er juist te dol op. Ik heb ondanks dat ik nu al een tijdje bezig ben nog steeds heel veel moeite met mezelf bedwingen. Soms heb ik zo extreem veel zin in iets, en ik weet gewoon als ik dan toegeef dat ik het niet meer binnen de mate kan houden :o Is mij al een paar keer overkomen de afgelopen periode. Ik moet als ik zin heb in iets echt afleiding gaan zoeken, meestal ga ik dan met de pup aan de wandel, weg van het eten en lekker spelen en ravotten. Wat ik dus wil zeggen is als ik te vaak yoghurt in huis heb kan ik het niet weerstaan en is het zo hap slik weg en heb ik veeeeeeel te veel calorieën binnen. Daarbij ben ik misschien ook wel een beetje bang geworden om weer aan te komen terwijl het afvallen juist zo aanmoedigt. Ik ga het iig deze week proberen! Eind van de week zie ik wel weer wat de weegschaal dan doet en heb ik misschien het vertrouwen dat even iets meer calorieën dmv yoghurt of optimel helemaal geen kwaad kan. Dank je wel voor je tip! +:)+

Edit: Ik ga de komende week dus op wat meer calorieën zitten. Vind het ook best moeilijk te bepalen wat een goede hoeveelheid is want je leest overal zoveel verschillende tips and tricks dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het sporten is trouwens nog niet extreem fanatiek hoor, onder begeleiding 45 min maar in een rustig tempo. :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:11

Misschien moet je ook een uitgebreider ontbijt nemen. Eigenlijk moet je ontbijt de grootste maaltijd van de dag zijn. De lunch al iets afbouwen en het avondeten de lichtste maaltijd van de dag.
Ik vind persoonlijk je ontbijt nogal karrig. 2 krackers zijn echt weinig. Neem een boterham met komkommer, kaas, tomaat, filet, kipfilet etc. Daarnaast nog een zuivelproduct,fruit,muesli etc.
Doordat je de dag al begint met een uitgebreid ontbijt zul je merken dat je de rest van de dag minder honger hebt.
Tevens moet je onthouden dat als je 28 kilo kwijt wilt dit niet in 2 maand gaat lukken, maar eerder een jaar.