Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

AshleyZoet

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:39

Met hardlopen val je af door heel langzaam te lopen, maar ik vind het nu zo leuk dus let op wat ik eet en rij daarbij me knollie en hardlopen en fiets 20 min naar stal

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:45

Ik fiets ook naar mn werk tegenwoordig! Ik eet al redelijk gezond dus kon daar niet veel extra behalen. Eet nu meer verdeeld over de dag. Van hardlopen werd ik wel strakker gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:58

Ik wil eigenlijk ook beginnen met hardlopen, het schijnt je te helpen bij het draven...het vergroot de conditie, afijn ik fiets ook veel deed ik al naar me werk en naar stal, fiets bijna altijd op een nekele uitzondering na...

Ik heb echter een probleem...ik begin heel enthousiast maar hou het dan vervolgens niet vol..door tig aantal excuses en ik vind het niet gezellig in me eentje te moeten lopen...heb een stok achter de deur nodig, nu werk ik in de zorg dus plannen is lastig..meer mensen die hier tegen aan lopen!? iemand tips adviezen!?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:56

Die stok is bij mij het veranderen van mijn lichaam (wauwie ik krijg strakke billen!!) mijn enorme verbeterde conditie, je houdt het draven idd vele malen langer vol, en de programma's van evy die simpel zijn en lekker doorgaan. Plus de voldoening als je klaar bent, heerlijk!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:19

Hai hai,

Ik ben een paar daagjes op vakantie geweest dus is er even wat minder van het hardlopen en bijlezen hier gekomen! Moet zodalijk even 5 pagina's bijlezen en dan zal ik reageren op jullie!

Door mijn vakantie, het vele lopen en de spierpijn in mijn nieuwe schoenen heb ik maar even besloten les 18 voor een tweede keer te lopen. Vond het toch wel weer zwaar! En ik heb nu met mijn telefoon gelopen (heb zo'n armband gekocht), 4,50 km in 31 minuten. Mag dus nog wel wat sneller maa vind het toch ook nog best redelijk! Is erg fijn om te zien hoe hard je loopt e.d. Dus ik ga hem zeker gebruiken!

Hoe gaat het hier? Ik zal even bijlezen!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:37

Ik zie weer een aantal nieuwe fanatieklingen!

Moonfish, zo jij loopt beste afstanden in tempo! Hoe lang train jij eigenlijk al?

Norton, in een maand van 3 naar 10 km? Hoe heb je dat gedaan joh? Dat is wel erg snel zeg.

En wat betreft afvallen en lopen, ik liep vandaag dus met mijn telefoon en sports tracker. Dat ding geeft dan ana dat ik 343 kcal heb verbrand. In theorie moet je dan toch ook wel wat afvallen als je hetzelfde blijft eten? Of in ieder geval strakker worden.

Nou ik vind dat we allemaal trots op onszelf mogen zijn hoor!!
Nieuwe schoenen, pijntjes, regen, warmte en toch lopen!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:59

none schreef:
Joannevz, jou had ik nog niet gezien, hoi! Hmm lastig die klachten van je knie. Heb je goede schoenen? En wat voor andere sport doe je dan nog?

Ik heb hardloopschoenen van Asics. Dit loopt lekker en de eerste anderhalve km is ook geen probleem. Daarna begint er een oude blessure (van een 13 jaar terug) op te spelen. Heb ooit een ongelukje gehad met mijn linker knie en die pees is nu altijd nog hard en dik. Gewoon in het dagelijks leven heb ik er geen last van. Ook met andere sporten (paardrijden, clubdance en back-fit) is het ook geen probleem. Wat wel vreemd is, is dat ik voor een 8 á 9 jaar terug wel goed kon hardlopen. Of dat moet komen omdat ik toen ook 5 keer per week intensief fietste. Dat de spieren toen sterker waren en de 'klappen' beter konden opvangen. Voor een 5 jaar terug heb ik mijn linker knie wel overbelast gehad (door een pees irritatie in mijn rechter knie). He, mijn knieën zijn ook zo goed, hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:06

Heb je die schoenen gekocht adhv analyse van hoe je loopt of op gevoel dat ze lekker zitten? Als de rest wel goed gaat, zou ik daar eerst naar kijken. Want het is niet dat je naast het hardlopen niks doet met je spieren. Wel vervelend!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:21

Het voelt goed, dus geen analyse van hoe ik loop. Heb hieraan wel zitten denken. Het is erg frustrerend als je eerst bijna moeiteloos 5km kunt lopen en dan van de een op de andere week last krijgt van een oude blessure en je niet langer dan anderhalve km kunt lopen.
Zit er ook aan te denken om helemaal over nieuw te beginnen en vaker te lopen. Heb via de site mijn oom een hardloopschema gevonden die ik waarschijnlijk eens ga volgen. En dan misschien eens bij hem in training ga.
Wie heeft er bij jullie een hardloopanalyse gedaan? Hoe gaat dat? En kost dat wat?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:32

Ik ga zo even lopen. Voel me alleen niet zo heel top, verkouden; lamlenderig enzo, maar we zien wel hoe het gaat :D Hoop dat ik een bui op de kop krijg :))

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:23

Ik heb daarstraks heerlijk 35 min op de crosstrainer gestaan! Ging goed, hiel/enkel niet gevoelt! Nu ff door met poetsen, wassen en strijken! Vanavond mag ik uitrusten...... Nieuwe kalenji hardloopbroek zit heerlijk! Lijk er ook echt slanker in! Vanmorgen zat ik onder de 80 kg dus ff die goede flow vasthouden!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:55

Hoi dames ! Welkom alle nieuwe mensen, none lekkere vakantie gehad ? Ik had vandaag moeten lopen maar komt hier al heel de dag met bakken uít de lucht, wel lekker me paardje gereden vandaag ben zo blij dat ze op der nieuwe stal staat lekker dichtbij.. Gister was ze heel stijf maarja heb ook al weken niet gereden, dus gister lekker los gemaakt en vandaag liep ze echt beter dan ooit *\o/* ben echt zo trots

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:07

Goedemiddag meiden , ik ben sinds afgelopen week ook weer begonnen met hardlopen.
Voor ik zwanger was van de tweede volgde ik de lessen van Evy. Maar ik zag afgelopen week dat er ook een app was van start to run. Helaas moet ik nu bij de derde les inschrijven en 8 euro betalen.
Er stond dan ook bij dat ik dan de lessen pas vanaf 8 sept kan downloaden omdat dan die cursus pas begint?
Maar ik wil het gewoon lekker zelf doen en niet met een cursus meedoen maar toch wel de lessen via de app volgen.
Weet iemand of ik me ook gewoon nu kan inschrijven en dat het dan toch mogelijk is om de lessen nu al te downloaden?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:09

Ik heb de evy lessen tot 5km voor je stuur even via een pb je mail

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:16

Op de vorige pagina onderaan staan ook linken naar de lessen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:40

Vandaag was echt een perfecte dag om te lopen! net terug :D
Zweet me wel kapot dit keer haha.. had al 1 week niet gelopen en nogal veel rotzooi gegeten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:45

Hier niet, hier regent het al bijna de hele dag.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:46

Ik heb dus vanmorgen/vanmiddag gelopen! Was heerlijk :j Nu wel al sinds ik thuis ben snel duizelig.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:48

KarinvdM schreef:

Ah dat is minder! AL sommige houde er wel van in de regen te rennen.
MarJon schreef:
Ik heb dus vanmorgen/vanmiddag gelopen! Was heerlijk :j Nu wel al sinds ik thuis ben snel duizelig.

Heb je te weinig gegeten? of lage bloeddruk?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:52

Ik heb vandaag mijn nieuwe hardloopschoenen een beetje ingelopen :) Heb ze aangetrokken naar werk/stage, en loop je ook de hele dag door (ziekenhuis) Heb enkel wat last van mijn linkervoet, die is een stuk breder en platter dan mijn rechter, dus linkerschoenen knellen altijd een beetje. Heeft even tijd nodig.. Het loopt wel onwijs fijn!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:02

mymy schreef:
KarinvdM schreef:

Ah dat is minder! AL sommige houde er wel van in de regen te rennen.
MarJon schreef:

Heb je te weinig gegeten? of lage bloeddruk?

Bloedruk is naar mijn weten gewoon goed. Waarschijnlijk wel wat te weinig gegeten ja. 2 Broodjes als ontbijt en 1 als lunch. En verder 1 kopje thee. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:13

Hier ook veel regen vandaag .. toen ik de deur uitstapte begon het net weer. Maar was eigenlijk al vrij snel droog en toen ik weer binnen stapte ging het weer regenen. Maar had een regenbui tussendoor wel lekker gevonden. Had het echt heel warm! Maar het is gelukt 2x15 minuten na 3 weken niks gedaan te hebben. Was expres langzaam begonnen om het vol te kunnen houden. Op het einde wel weer hoger tempo gelopen, het ging toch nog goed .. maar net de 5 km niet gehaald! M'n pa was gezellig mee gaan lopen, ondanks m'n waarschuwing dat ik langzaam zou gaan.

Dinsdag weer, maar dan m'n rustige dag .. 2x10 minuten eventueel als vaartspel.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:22

Voor mij vandaag niet hardlopen ben naar Sensation geweest en heb daar genoeg rond gehuppeld! Twas trouwens echt gaaf! Of te wel kei gaaf op z'n Brabants.

@None is ook niet aan te raden hoor. Dat doen betekent dat je veel sneller moet opbouwen dan gezond is en dat voel ik nu wel hoor. Maar mag niet klagen heb nu 3x 10 km gelopen rond de 1.06 uur. Moet nu gaan trainen op snelheid en dat moet met intervaltraining.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:55

Pff, wil eigenlijk best graag een stukje hardlopen, maar ben bang dat mijn knieën weer moeilijk gaan doen. Dat werkt best wel demotiverend. Denk dat ik toch een stukje ga doen en ik zie wel waar het schip strand...

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:56

Hoi
ben ook weer begonnen. Nu met Renate's 10 km Easy. In 12 weken naar 10 km. Zit nu in week 8. Het gaat lekker maar tempo is nog te laag (10 km in 1 uur gaan ze van uit, en ik zit op 8 a 9). Ben 20 tot 25 km te zwaar maar nog geen gram afgevallen. Dus ik blijf maar denken 'spieren zijn zwaarder dan ....) Maak me wel zorgen over gewrichten ivm gewicht. Streven is dam-tot-dam. Gaat lukken. Heb trouwens al eerder Evy 1 en 2 gedaan dus wilde is wat anders. Evy is leuker dan Renate trouwens