[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:28

@stunning dat is wel erg weinig aan callorieen of vergis ik me?
Wel super dat je er al 2 kilo af hebt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:28

Jeetje wat ingewikkeld inderdaad, knap hoor als je dat zo vol kan houden. Ik zou niet zonder mijn vlees s avonds kunnen :n

Eet je dan ook geen rijst ed?

stunning

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:32

Ik vind het wel meevallen marjoowtje :). Ik vind het super te volgen zo en gaat nu ook sneller dan toen ik Sonja probeerde :))

Het is eerst 3 weken zo dit volgen, daarna heb je een schema wat je per dag moet volgen voor 3 weken lang en dan mag je wel wat aardappels, vlees en rijst en zelfs een ijsje en gebakje hebben :D (kan me er nu al op verheugen haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:32

Snel is echt niet altijd goed. Helemaal niet zelfs. Over Sonja maar niet te spreken :=

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:34

Meningen verschillen er idd over, maar ik vind dit persoonlijk niet te snel. Maar je hebt gelijk dat te veel te snel afvallen niet goed is..

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:37

Bah weet nog dat ik duizend keer heb geprobeert om te sonja bakkeren nou dat was succesvol _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:40

Jojo :))

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:40

Haha dat had ik toen dus ook, kon het niet eens volhouden omdat ik gewoon zo'n honger had. Dus dan ga je verzaken en 1x word 2x enz.. En daarna ga je weee gewoon eten en kom je alles 2x zo hard aan!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:55

LynnDenise schreef:
In groene thee zit juist geen theïne :) In gewone engelse thee wel :j

Dit heb ik gevonden op internet (of het waar is weet ik niet)
Zwarte thee 60 tot 80 mg theine
Oolong thee 40 tot 60 mg theine
Pu-ehr thee 40 tot 60 mg theine
Groene thee 30 tot 40 mg theine
Witte thee 20 tot 30 mg theine
Kruidenthee 0 tot 10 mg theine

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:01

Sonja bakker is absoluut niet succesvol in mijn ogen. Voor somige mensen wel maar voor mensen met een gewone werkdag vind ik het erg weinig eten.... (vooral als je het precies volgt)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:14

Ik vond Sonja Bakker ook veel te weinig. Als je een dagje flink aan het werk bent (in de zorg bijv.) ga je van je stokkie.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:33

in de eerste week val je gewoon snel af. Ik had zelfs 3 kilo in de eerste week, daarna ene halve kilo per week:) Vind zonder aardappelen en vlees wel karig.. mja als je echt veel moet afvallen is het miss wel goed.. Ik eet gewoon "normaal" Geen koekjes, snoep, na het eten avonds geen eten meer, alleen water drinken. Wel gewoon avondeten, en dan een klein ( toetjesbordje) pakken en niet meer dan 2 x opscheppen. Ik geloof dat als je gewoon bewust eet en daarna lekker sport je het prima kan doen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:57

Wat water betreft scheelt het bij mij al heel veel dat ik 's ochtends al een halve liter wegdrink, dan gaat de rest van de dag vanzelf :j (groot glas lauw water als ik op sta, groot klas koud kraanwater voor mijn ontbijt)

Wat bij mij tot nu toe het beste helpt is gewoon bewust eten. Letten op GI, weinig suikers eten en vooral kijken naar voeding die ook echt wat voor je doet. Fruit eet ik bij mijn ontbijt en lunch en dat werkt perfect voor mij! Mijn tussendoortjes bestaan voornamelijk uit groente of crackers met mager beleg en dan het liefst met veel eiwitten zoals cottage cheese of met eru balans :) af en toe pindakaas. Ik reken voor mijn tussendoortjes een maximum van 120 kcal. Mijn beste vriendin heeft dat ook aangeraden gekregen van haar diëtiste en dat is prima te doen, daar kan je prima dingen voor vinden die ook nog eens goed vullen :j meestal kom ik niet eens aan die 120 kcal. Verder ontbijt ik vrij stevig (niet vet, wel veel vezels) en eet ik de rest van de dag kleine porties en eet ik elke 2 uur wat. Werkt tot nu toe prima :D

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:04

welkom stunnig! Ik zou wel in de gaten houden of je genoeg energie hebt op een dag en of je lichaam dit goed trekt. Het lijkt een beetje crashdieet achtig zoals je het omschrijft. En dan ga je jojo-en.
@negerzoen: dat klinkt heel goed hoe jij het doet! Zo probeer ik het ook. Ik blijf alleen nu helaas steken blègh.

Verder ben ik van mening dat mensen met een serieus overgewicht (waaronder ikzelf dus) ten alle tijden eerst te rade moeten gaan bij een diëtiste. Dit om verstandig af te vallen zodat je lichaam er het beste uit haalt

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:25

LynnDenise schreef:
Die mag je hier ook plaatsen, maar dan wel alleen als je er een vraag.over hebt
:D

Ik heb niet echt een vraag maar ik zou graag dagelijks mijn lijstje posten waar mensen het kunnen zien, anders ga ik stiekem snoepen :') Trouwens, ik las je onderschrift, wat ontzettend knap +:)+ Nu ik toch dit bericht plaats zet ik ook even mijn lijstje neer van vandaag :7

O: 28g havermout, gekookt in water (ben lactose intolerant dus geen havermoutpap voor mij)
T: appel en drie schijfjes galia meloen
L: 56g havermout
T: minute soup met 2 toastjes en kiwi
A: halve komkommer, twee tomaten en 3/4 courgette met kip- en kaasblokjes, eiwit van 1 ei en een handje rijst
proteine shake en een halve banaan als desert (was trouwens vlak na het sporten)

Ik eet veel havermout, gelukkig is het een superfood en slowcarb :D En van boterhammen ben ik niet zo'n fan. Ik ben de laatste tijd terug bijgekomen door mijn werk denk ik, heel de dag zitten dus nu even op mijn eten letten :j

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:30

iedereen is weer goed bezig, bij mijn lukt het nog niet.. althans het afvallen gaat niet echt lekker kan me wel redelijk aan mijn dieet houden ochtens eet eigenlijk nooit tussen door maar had echte honger werdt er beroerd van.. vandaar

o: havermout
T; tarwebisciet en druiven
L: 2 boterhamen met kip, tomtaat en sla.
T: lu fruitkoekje
L: peen met rijst en vis.
T:_

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:32

Waarom eet je normaal gesproken nooit iets s ochtends tussendoor? Dat is alleen maar goed voor je :) Dan hou je je maag op gang

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:36

had dit weekend geen problemen met water drinken zondag hele dag een westernrijden een wedstrijd op onze manege.kreeg er genoeg dorst van zodat ik voor het eerst 2,5 liter water naar binnen heb gewerkt wat me normaal niet lukt.avond eten heb ik ik krokodillen vlees gehad bevat veel protiene en gezond niet vet verder mijn shake en protienerepen en koolhydraatarm brood met kipfilet door het vele drinken geen honger gevoel gehad.vandaag hetzelfde ook weer veel gedronken minimaa 2 liter heb verder nog de paarden naar de wei en padocks gebracht.stallen gemest en nog gereden .beweging genoeg gehad dit weekend.
Laatst bijgewerkt door rutting op 21-05-12 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:38

mijn lijstje is als volgt, kan iemand daar nog tips in geven? Qua drinken drink ik alleen water

o: twee broodjes
T: fruit (1 of 2 stuk)
L: twee broodjes
T: evergreen
A: rijst of pasta met vlees of vis
T: yoghurt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:48

Hedwig wat doe je op je broodjes? Wat voor vlees? Hoeveel rijst?

Zou je misschien een lijstje kunnen maken met wat je precies vandaag heb gegeten?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:54

op mijn broodjes heb ik `s ochtends pure chocohagelslag met boter (becel light), `s middags magere vleeswaren (filet american of ossenworst of schouderham). `s avonds eet ik een senseo kopje rijst :P met groente of pasta met groente (125 gram). Vlees eet ik veel kip en vis (tilapia), af en toe rundergehakt (mager)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:06

Maar @stunning als je maar 2 kopje boullion, 250 gram magere kwark en 3 keer 125 gram groente/fruit mag op een dag hoe kun je dan geen honger hebben???
Als je dit gaat omzetten naar calorieen dan is dat wel heel weinig, of is dit niet het enige wat je eet?
Sorry dat ik zo door zeur, maar vind zo weinig....... :\

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:08

Stunning, waarom 3x per dag suiker, en wat oet ik me daarbij voorstellen, of bedoel je dat je 3x suiker in de thee oid mag doen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:56

stunning schreef:
Ik ben een dieet aan het volgen waarbij je geen aardappels en vlees mag, je móet per dag minimaal 1,5 liter water, 2x blokje bouillon of kopje bouillon, 3x wat suiker, 3x nierthee, 1 vitaminepil, 250 gram kwark (verdeeld over de dag) en dan mag je nog 3x 2 porties van 125 gram groente of fruit hebben :). Werkt voor mij heel goed! En omdat je best wel veel mag hebben over de hele dag heb ik geen honger gevoel, wat ik met Sonja Bakker wel had toen ik dat heb geprobeerd jaren geleden.. Dus vind deze heel goed vol te houden :D

is dit geen dokter frank dieet?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:09

HedwigO schreef:
welkom stunnig! Ik zou wel in de gaten houden of je genoeg energie hebt op een dag en of je lichaam dit goed trekt. Het lijkt een beetje crashdieet achtig zoals je het omschrijft. En dan ga je jojo-en.
@negerzoen: dat klinkt heel goed hoe jij het doet! Zo probeer ik het ook. Ik blijf alleen nu helaas steken blègh.

Verder ben ik van mening dat mensen met een serieus overgewicht (waaronder ikzelf dus) ten alle tijden eerst te rade moeten gaan bij een diëtiste. Dit om verstandig af te vallen zodat je lichaam er het beste uit haalt

Ik heb zeker genoeg energie, voel me eigenlijk fitter en lekkerder in mn vel dan hiervoor :P.
Als je serieus overgewicht heb is het idd verstandig om even langs een dietiste te gaan..

marjootje schreef:
Maar @stunning als je maar 2 kopje boullion, 250 gram magere kwark en 3 keer 125 gram groente/fruit mag op een dag hoe kun je dan geen honger hebben???
Als je dit gaat omzetten naar calorieen dan is dat wel heel weinig, of is dit niet het enige wat je eet?
Sorry dat ik zo door zeur, maar vind zo weinig....... :\

Het is 3x 2 porties 125 gram groente/fruit, dus in totaal 750 gram groente/fruit per dag + 250 gram kwark en twee keer bouillion en de nierthee die je 3x daags moet hebben en dan het vocht (minimaal 1,5 liter) wat je naar binnen moet werken. Vocht zegt ook heel veel, vaak denken mensen dat als hun maag knort dat het is omdat ze honger hebben, maar je maag gaat ook knorren als je niet genoeg drinkt. En als je veel water drinkt, weet niet hoe dat bij andere mensen zit, maar ik word echt vol van water hoor :P.
Vind niet dat je er over zeurt hoor :D. Tuurlijk mag je dit vragen :)

F_Orumster schreef:
Stunning, waarom 3x per dag suiker, en wat oet ik me daarbij voorstellen, of bedoel je dat je 3x suiker in de thee oid mag doen?

3x 2 theelepels suiker per dag. Veel dieten vergeten dat je wel wat suiker binnen moet krijgen om je suikerspiegel (zo heet dat toch? :P ) op niveau te houden. Suiker is ook belangrijk om binnen te krijgen, maar met mate :) En ik doe het idd dan door de nierthee, wat ik ook 3x daags moet hebben en omdat ik die thee niet zo lekker vind doe ik daar dan elke keer twee theelepels suiker in :).

Ketaki schreef:
stunning schreef:
Ik ben een dieet aan het volgen waarbij je geen aardappels en vlees mag, je móet per dag minimaal 1,5 liter water, 2x blokje bouillon of kopje bouillon, 3x wat suiker, 3x nierthee, 1 vitaminepil, 250 gram kwark (verdeeld over de dag) en dan mag je nog 3x 2 porties van 125 gram groente of fruit hebben :). Werkt voor mij heel goed! En omdat je best wel veel mag hebben over de hele dag heb ik geen honger gevoel, wat ik met Sonja Bakker wel had toen ik dat heb geprobeerd jaren geleden.. Dus vind deze heel goed vol te houden :D

is dit geen dokter frank dieet?

Geen idee, staat er niet op bij mij :+