[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:59

xDramaQueen schreef:
EllaBellaah schreef:
2 dagen overleeft het ook niet :') Maar ik dacht dat je bedoelde dat het dan nog snel in actie zou komen op het moment dat je niet meer ongesteld bent, maar dat snap je natuurlijk ook wel dat dat niet zo is :+

niet l*llig bedoeld hoor maar een zaadje in je lichaam kan tot 72 uur rondzwerven, en kan dus na 3 dagen nog een eitje vinden om mee te knuffelen, uit je lichaam is sperma vrijwel gelijk "dood" maar in je lichaam doet ie het prima voor 72 uur..

Hmm..
Ik ben inmiddels ongesteld, maar dat hoeft natuurlijk ook niet alles te betekenen
Ik hou gewoon even in de gaten hoe ik me de komende tijd voel en doe evt een test :j

EllaBellaah

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:37

72uur? tjongejonge... Dat zijn ook volhouders :')

Ik heb wel een keer gehad dat ik 2 weken overtijd was, helemaal in paniek omdat ik antibiotica had gebruikt ivm blaasontsteking, terwijl mijn huisarts had verteld dat deze vorm geen kwaad zou doen. Dus ik een test gedaan, bleek negatief, werd ik diezelfde dag alsnog ongesteld :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:00

Ik ben (nu nog) helemaal naturel dus als die van mij niet komt dan heb ik wel degelijk een reden om in paniek te raken _O- tot nu toe is uitstel alleen nog maar veroorzaakt door stress :)) al is een kleintje altijd wel welkom :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:35

Ik had even een vraagje: ik ben 3 en halve week geleden gestopt met de pil omdat we graag zwanger zouden willen worden, nu heb ik sinds een aantal dagen ontzettend gevoelige tepels, een BH aan wil net maar met slapen en draaien deed het toch flink zeer.
Iemand dit al wel eens meegemaakt na het stoppen met de pil.
Ik ga er iig nog niet van uit dat ik zwanger ben dat zou wel heel snel zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:40

Een collega van mij heeft dat wel gehad; die kwam na 6 weken stoppen aan mij vragen: "Goh, hoe lang duurt het eigenlijk voordat je we normaal ongesteld wordt na het stoppen met de pil? " en 2 dagen later kwam ze weer: "Ik ben zwanger :') "
Er zijn zat stellen die, zoals mijn moeder dat noemt :+ , al zwanger worden als hun onderbroeken naast elkaar aan de waslijn hangen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:42

Ik heb het ook meegemaakt hoor in mijn omgeving, enkele weken gestopt met de pil en zwanger. En wat te denken van mensen die de pil een dagje vergeten en al zwanger zijn? Het kan dus allemaal best :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:45

Haha nou ja we zullen zien, ik ga er nog niet van uit.
Na wat googlen vind ik ook wel veel verhalen van vrouwen die na het stoppen met de pil dezelfde klacht hadden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:54

Kan zijn dat je lichaam even moet ontwennen, maar kan ook zwanger zijn :=
Mijn zus had de pil 1 keer vergeten en was direct zwanger. :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:31

Even een vraagje;
Hoe slecht is roken in combinatie met de Diane-35 pil? Hoe groot is de kans? Ik rook een pakje per dag maar beweeg wel veel en heb ondanks het roken een top conditie. Hart en vaatziekte komen in de familie niet voor.
Ik slik de pil nu bijna 3 maanden en na 2 pogingen om te stoppen met roken rook ik nog steeds :') pff. Het wil me zeg maar niet lukken! Ik ga wel zsm succesvol stoppen, maar kan het echt zoveel kwaad als ik nu nog rook?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 01:34

Ja. Je verhoogd wel degelijk de kans :)
Roken is sowieso slecht voor de bloedvaten (en sowieso niet goed voor de gezondheid) dus ik zou met die pil erbij de goden niet teveel verzoeken en toch minderen of helemaal stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:33

Vraagje, inwendige echo en spiraal laten plaatsen, zijn die vergelijkbaar? :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:50

Nee die zijn niet vergelijkbaar :P. Bij een inwendige echo hoeven ze niets door je baarmoedermond heen te prutsen (wat overigens heel snel gaat) of klemmetjes op je baarmoedermond te zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:02

Hmf. ze heeft nu wel aardig moeten manoeuvreren met dat inwendig echo ding omdat één van mijn eierstokken zich verstopte :+ Maar zie et eigenlijk niet zitten om spiraal enkel op dafalgan te doen..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:15

Er is hier in dit topic een bokker (volgens mij wel meerderen) die verschrikkelijk opzagen tegen de pijn en bij wie het allemaal reuze is meegevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:25

Mja ze zei omdat uitstrijkje enz zo'n piece of cake was dat ze het niet echt zag zitten om algehele verdoving te geven hoewel ze dat wel wilde doen als ik er op stond... Maar dat ze het "zonde" vond. Nu heb ik een vriendin die dus de slechte kant heeft gehad en die heeft gruwelijk veel pijn geleden bij het zetten :o Dus ja nu twijfel ik natuurlijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:52

Het is inderdaad niet vergelijkbaar, zo'n echo doet geen pijn en een uitklappend spiraaltje is wel even een ander verhaal.. Maargoed ik vond het de pijn zeker waard :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:02

En ik daarintegen weer niet, ayasha zoek maar op spiraal bij mij :j zeg er wel bij dat mijn baarmoeder(mond) erg moeilijk ligt (naar achteren) uitstrijkjes gaan ook niet soepel bij mij..

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:07

Het spiraaltje plaatsen op zich deed bij mij niet zoveel pijn (4 maanden na bevalling), maar ik heb de rest van de dag wel vervelende baarmoederkrampen gehad. Ik vind er niks aan, zo'n spiraaltje :n Ik word nog gewoon ongesteld, net zo heftig als eerst, en die stomme draadjes zitten ook alleen maar in de weg. Daarnaast is mijn huid slapper geworden. Ik ga 'm er nu uit laten halen en ga na de 2e gewoon weer aan de pil.

Overigens duurde het bij mij 22 weken voor ik weer ongesteld werd na stoppen met de pil. Ik had alleen wel Diana35 en slikte veel door.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:27

Jeetje, 22 weken :oo Hoelang slikte jij je pil al?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:40

InekeH87 schreef:
Er is hier in dit topic een bokker (volgens mij wel meerderen) die verschrikkelijk opzagen tegen de pijn en bij wie het allemaal reuze is meegevallen.

Oa ik :D
Vond het echt meevallen, en had het veel erger voorgesteld. Als je bij mij op Mirena zoekt dan vind je uitgebreide verhalen over het zetten en mijn ervaring tot nu toe :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:53

als ik de optie had om "gewoon weer aan de pil" te gaan deed ik dat maar die is er helaas niet. En zwanger worden is ook geen optie. Genoeg "geen optie" om niet enkel op condoom te willen vertrouwen. Dus weinig keuze tenzij ik aan totaal-onthouding wil doen. :+

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:15

Ik heb even een vraagje; ik wil aan de pil gaan, omdat ik lichte acne heb. Nu ben ik net naar de dokter geweest en die heeft mij een pil voorgeschreven. Heb hem net opgehaald bij de apotheek, maar nu lees ik dat er ethinylestradiol en levonorgestrel in zit en ik lees overal dat levonorgestrel acne juist verergerd omdat het een hoge androgene werking heeft?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:54

Dat lijken me vragen voor je dokter :j hij/zij heeft je deze pil niet voor niets voorgeschreven (lijkt me) maar als je twijfels hebt, zou ik deze zeker uiten en op opheldering vragen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 06:24

Inmiddels de 1e cyclus sinds plaatsen van de koperspiraal "achter de kiezen", en de bloedingen zijn helemaal gestopt, net als de krampen.

Inwendige echo en plaatsen van spiraal zijn niet te vergelijken vond ik.
Echo is veel indringender vervelend gevoel dan het plaatsen vd spiraal, maar wel sneller weg.
Plaatsen spiraal is meer een gek gevoel, alsof er iemand in je buik kietelt :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:11

De implanon zit, mijn arm is helaas wel al blauw en erg gevoelig sinds de verdoving is uitgewerkt, weet iemand alleen nu wanneer ik "beschermd" ben? vergeten aan mijn gyno te vragen..