Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:25

Jaa 't gaat zo lekker. :)

Zaterdag op stap geweest en dan loop je langs dat indoor-rookhol: te smerig!!

Zera

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:30

Had je niet het idee van daar stond ik eerst ook tussen?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:17

Jaaaa, ranzig!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:19

Hier ook nog steeds gestopt, gaat prima.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:22

Jeej ben bijna bij het.hoofdstuk. Nog maar 30.blz te gaan. En dan daarna snel het pakje.sigaretten aan mijn ouders geven. Mijn broertje rookt ook. Dan kunnen ze de rest van.de.sigaretten aan hem.geven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:27

Ik ben van zaterdag op zondag cold turkey gestopt. En dat terwijl ik hier gewoon een pak champix heb liggen :')

Maar ik was het zaterdagnacht zo beu :r

Gisteren was heel moeilijk, had ecdht een wattenhoofd en was een beetje duizelig. Dat is vandaag al minder maar heb nog wel veel moeilijke momenten. Heb net mijn paard lekker gereden en dan is een peukie daarna zooo lekker. Maar ik moet er gewoon aan wennen dat dat er niet meer bij hoort. Belachelijk hoe je geleefd wordt door je eigen verslaving eigenlijk :')

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:19

Zo dames. Ben nu mijn laatste sigaretje aan het roken. Gatverdamme wat smaakt die vies. En het brandt zo lekker in de keel. En je word er heerlijk misselijk,van

Maikeltje. Super. Hoe voelt het tot nu toe zonder sigaretten?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:18

Heb nog steeds niks gerookt. Begint ook steeds frisser te ruiken hier.
Heb net ookal besloten wat ik ga kopen van het 'rookgeld' nieuwe rijlaarzen. Die zijn na bijna 8 jaar ook wel toe aan vervanging:-). Moet nu trouwens wel 160 euro per maand wegleggen. Want ja dat was ik ook kwijt met roken per 4 weken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:31

Wow zera rookte jij zoveel!? Goed dat je 't boek uithebt! Succes met stoppen! Gaat je lukken :D

Maikeltje, ben je met die champix begonnen? Misschien ben je daar draaierig door?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:43

Na ik had grote pakjes a 6,50 per pakje. En nu ik thuis zit rook ik veel meer dan als ik werk. Dan deed ik 3 a 4 dagen met een pakje.
Was ook voornamelijk verveling dat ik zoveel rookte. Maarja zeg dat ik tussen de 30 en 40 euro per week kwijt was.

Dus ik leg nu heel mooi 40 euro per week aan de kant. En daar wil ik dan de laarzen van.gaan kopen. Is toch een mooie beloning of niet?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:49

Zeker! Maar jeetje, 30/40 per week vind ik echt veel! Ik rookte echt voor 15 euro per week. Zet niet zoveel zoden aan de dijk, mja, op een heel leven toch bijna een ton :')

Weet je al welke laarzen je wil?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:00

Ja weet het. Was ook erg veel. Dat was ook 1 van de redenen dat ik wilde stoppen. Mijn schoonzussie neemt vrijdag ook het boek mee. Die wilt ook stoppen aangezien ze nu zwanger is helemaal.
Mijn broertje kreeg ik helaas niet zo gek. Misschien ooit nog eens. Die rookt b.v. 2 pakjes per dag.

Heb nu laarzen van Petrie en vind eigenlijk dat ze erg goed meegaan. En eigenlijk ook een fijne laars. Maarja eens kijken welke ik wil pakken. Heb maar 1 eis en dat is een rits. En max tot de 500 euro. Denk dat dat wel een leuke.beloning is voor mezelf.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:00

_Nelleke_ schreef:
Wow zera rookte jij zoveel!? Goed dat je 't boek uithebt! Succes met stoppen! Gaat je lukken :D

Maikeltje, ben je met die champix begonnen? Misschien ben je daar draaierig door?

Zera, goed dat je gestopt bent. *\o/* En jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen is nooit verkeerd :D

Nelleke, ik ben juist niet aan de champix begonnen. Heb het hier liggen maar heb er vreemde verhalen over gehoord dus heb besloten het gewoon zelf te doen zonder hulpmiddelen.
Het watterige gevoel in mijn hoofd alsof alles vanop een afstandje gebeurt ipv dat je zelf meedoet ligt echt aan het lichamelijk afkicken. Gisteren was dat heel erg maar nu al wat minder. Uit ervaring weet ik dat dat na een dag of 5 over is, da's te overzien :D
Jammer genoeg is de verslaving tussen de oren niet zo snel over :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:07

Zera schreef:
Dus ik leg nu heel mooi 40 euro per week aan de kant. En daar wil ik dan de laarzen van.gaan kopen. Is toch een mooie beloning of niet?

Ik heb mezelf van tevoren maar getrakteerd op Petries :D
Ik rookte ook voor ruim 150 euro per maand.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:20

Haha na heb nu het geld helaas er niet voor. En mijn oude laarzen gaan ook nog wel even mee. Rij toch geen wedstrijden. Dusja dan maakt het toch niet uit hoe ze uitzien:-P.

Welke petries heb jij gekocht dan?
Eigenlijk een vraag in het algemeen. Hadden jullie de 1ste dag ook nog.zoveel gedacht aan een sigaret?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:21

Ja en daarom ben ik om half 8 naar bed gegaan. Lag er nog eerder in dan de kinderen :+

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:25

Haha na kan nog niet naar bed:-P. Mijn vriend is vandaag gaan sporten. En komt er nu aan met een mc flurry appeltaart:-P.

Hoe was dag 2 voor jullie dan? Dan kan ik me een beetje.voorbereiden namelijk:-P

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:32

Vandaag was voor mij dag 2 en die is ook nog erg. Tenminste ik heb echt last van afkickverschijnselen. En moeilijke momenten. Ik had vanmiddag lekker gereden met mijn paard en dan is een peukie erna zoooo lekker. Dat miste ik wel. Maar dan bedenk ik mezelf maar dat het belachelijk is dat ik snak naar die peuk. Het gaat toch om het lekker rijden met je paard en niet om die peuk? Maar die knop moet echt om bij mij. Peuk werkte bij mij als beloning. Na alles wat ik deed mocht ik een peuk van mezelf (en dat was veel). En ik moet het juist zo gaan zien dat de beloning nu straks een frissere huid, meer lucht en een gezonder lijf is. En meer geduld, want ik was met alles wat ik deed alvast bezig (onbewust) met wanneer ik mijn volgende peuk kon roken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:39

maikeltje schreef:
Vandaag was voor mij dag 2 en die is ook nog erg. Tenminste ik heb echt last van afkickverschijnselen. En moeilijke momenten. Ik had vanmiddag lekker gereden met mijn paard en dan is een peukie erna zoooo lekker. Dat miste ik wel. Maar dan bedenk ik mezelf maar dat het belachelijk is dat ik snak naar die peuk. Het gaat toch om het lekker rijden met je paard en niet om die peuk? Maar die knop moet echt om bij mij. Peuk werkte bij mij als beloning. Na alles wat ik deed mocht ik een peuk van mezelf (en dat was veel). En ik moet het juist zo gaan zien dat de beloning nu straks een frissere huid, meer lucht en een gezonder lijf is. En meer geduld, want ik was met alles wat ik deed alvast bezig (onbewust) met wanneer ik mijn volgende peuk kon roken.

:roll:

_O- _O- _O-

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:42

Oooow help...

Ik zit al een week thuis met een longontsteking.. Nou verzocht de huisarts mij (jaa verzocht, ze eiste het niet haha) me te stoppen met roken en als ik dat niet van plan was het toch 4 weken te laten ivm met longen..

Nou gaat me dit al een week goed af (als je maar ziek genoeg bent..) maaar je raad het al.. nu begin ik ietjes beter te worden en spoken die stomme stokjes meteen weer door mijn hoofd..

Ik ben al ooit eerder 8 maanden gestopt maar iets triggert mij altijd weer om toch dat 1ne hijsje te nemen..
STOOOM i know, zwak i know, sonde i know. Maar toch sta ik ergens niet sterk genoeg in mijn schoenen..

Hoe ga ik het nu wel volhouden.. Kunnen jullie het echt, echt met klem zeggen dat je het nu smerig vind? Of zal er altijd een klein stemmetje blijven lokken in je achterhoofd??

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:56

MamboBeach schreef:
maikeltje schreef:

:roll:

_O- _O- _O-

:? :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:57

NoaSky, ik vind het niet smerig. Ik ben jaloers op mensen die onbekommerd kunnen roken eigenlijk :+

Maar toch vind ik dat het voor mijzelf het beste is om te stoppen nu het nog nut heeft.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:01

Toen ik vanmiddag mijn laatste sigaret gerookt had. Werd ik.er misselijk van, het.brandde in mijn keel en het smaakte echt.niet meer.

Mag ik heel even klagen. Vriend komt net binnen eerste wat die zegt is en heb je gerookt. Moet ik ze weer voor je halen? Verdomme man. Ben ook voor hem gestopt. Heb echt de neiging om ze weer te gaan.halen. Ik heb gevraagd aan hem.of hij me wilde steunen. En dan krijg dit.

Dat belonen ken ik indd. Deed ik ook altijd. Na ben benieuwd morgen.

Maikeltje. Je moet geen medelijden met jezelf hebben. Maar met de rokers. ;-). Je moet maar zo denken. Jij bent ervanaf. De meeate rokers zijn er niet anaf en zijn alleen maar.geld.kwijt

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:07

Hmmz das makkelijker gezegd dan gedaan.. ik ben eerlijk gezegd ook jaloers op ze en vraag me af of de drang naar een sigaretje ooit verdwijnt..

Knap banketstaaf van je vriend trouwens.. dat maakt het er niet makkelijker op voor je..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:13

De drang zal zeker verdwijnen. Mijn ouders zijn b.v al 20 jaar.gestopt met roken en die hebben alleen af en toe nog zoiets van het ruikt lekker. Mijn vader word b.v misselijk van die geur.

Ja vind het niet leuk wat hij zegt. Hij is de hele dag aan het klagen.geweest van maak dat stinkding uit. En nu dit. Maarja hij is al de hele dag opstandig. Misschien dat het daaraan ligt