[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silverwind

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:49

Mag ik me ook melden??
Na het lezen van jullie verhalen heb ik sinds 1 jan. ook weer de grote stap gezet....proberen op een gezonde manier de extra kilo's kwijt te raken.
Hoeveel ik weeg, dat weet ik niet...ben zo bang voor wat de weegschaal weergeeft.
5 jaar geleden ben ik met succes 20 kilo afgevallen, en dat ging me eigenlijk heel makkelijk, ongeveer een kilo in de week.
Helaas zit er 5 jaar later alles weer bij, en voel me daar helemaal niet happy bij.
Had de 'hoop' om te beginnen met hardlopen maar krijg zoveel last van mijn scheenbenen dat dat niet meer te doen is voor me.
Verder loop ik actief ongeveer , over de gehele dag, 2 uur met de hond, en doe smorgens en savonds buikspieroefeningen, totaal ongeveer 150/ 200 per dag.

Hierbij mijn lijst, hoe die er op dit moment ongeveer uitziet.

Ontbijt. 2 vezelrijke crackers met jam, glas optimel.
Tussendoor. bakje optimel vla.
Lunch. bak met magere yoghurt en muesli
Tussendoor. 2 gekookte eieren of 2 stuks fruit.
Avondeten. Eigenlijk alles, maar op dit moment geen aardappels.
Vlees, groente en meestal daar nog een simpele salade bij.
's Avonds probeer ik niks meer te eten, ook omdat ik dan eigenlijk geen trek meer heb.
Overdag drink ik koffie ( daar kan ik echt niet mee stoppen, groene thee, en water met slimpie)

Wie heeft er tips voor me over hoe ik het misschien anders kan doen?
Bedankt.

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:14

Ik meld me ook even! Hallo allemaal ik ben Cindy en ben sinds maandag aan de lijn!
Ik ben 1.80 lang en veel te zwaar! Ik zou er graag 20 - 25 kilo vanaf hebben.
Ik ben een moeilijke eter en lust bijna niks , ja alles wat lekker en slecht is dat lust ik wel!
Nu ben ik sinds maandag dus begonnen even een overzichtje met wat ik zoal eet op een dag:
s'morgens : Niks (ik weet dat t slecht is maar lukt me echt niet)
s'middags : 3 boterhammen met kipfile of vruchtenhagel
tussendoor : nu lekker aan een mandarijn
avondeten : Gewoon met de pot mee
avond snack : appel of worteltjes
drinken : 3/4 glazen melk(halfvol) en water met slimpie(1 liter)

Wat kan ik vervangen en waarvoor??

Ik at altijd de hele dag door, snoepjes, koeken(vooral met chocola)
nu heb ik het vooral moeilijk met het tussendoor snacken. Nou ja t niet
snacken eigenlijk....haha
Wie heeft de gouden tip om het tot een succes te brengen deze poging?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:53

Shirley__ schreef:
Ik ben gestopt met de shakes. Ik wil aan het dieet van AD gaan beginnen (ja van de krant) :P
Is iemand hiermee begonnen afgelopen zaterdag? of heeft iemand er ervaringen mee?
Ik ga zaterdag de AD halen en volgens mij kan je het ongeveer vergelijken met SB... Ook gezond en goed eten.
Ik hoor het wel.
(oja inmiddels 6kg kwijt!!!)

Ik hoorde dat dit in samenwerking met de weightwatchers is. Ben ik zelf een groot fan van haha

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:05

Gambler21: Dat ziet er goed uit. Eet je beleg bij je brood? Doe je zoetjes bij je melk/thee? Ik zou de mueslireep/ontbijtkoek achterwegen laten. Deze bevatten veel suikers en geven minder snel een verzadigend gevoel dan bijvoorbeeld havermout. Zorg dat je kiest voor magere en natuurproducten (waar je eventueel zelf suiker bij kan doen) bij je laatste tussendoor.

silverwind: Jam bevat veel suiker. Met optimel producten heb ik geen ervaring dus ik heb geen idee of dat goed voor je is :P Ook jij kan best de muesli achterwegen laten. Ik eet altijd Griekse yoghurt (natuur) met havermout en een fruitsoort (kiwi, meloen,..) met kaneel. Misschien is dat een idee? Verder valt het me op dat je veel zoet eet. Heb je nooit zin in meer tussendoortjes? Want zoet doet verlangen naar zoet.

goldy007: Probeer toch te ontbijten! Ookal is het maar een halve appel of zo. Het is moeilijk maar je maag moet er ook aan gewend worden. Zodra je iets eet 's morgens krijgt je metabolisme een boost! 's Avonds er op letten dat je half bord groenten eet en 1/4e aardappel en 1/4e vlees/vis. Eet je volkoren brood? Verder vind ik je lijstje wel netjes.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze tips. Veel succes.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:07

Welkom iedereen :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:31

Bij mij wil het niet echt lukken.
Ik blijf honger houden.

Het lukt wel goed om niet te snoepen dat pak ik bijna niet meer.
Ook drink ik voortaan zeker 2 liter water per dag tegen over cola en redbull eerst.
Groenten en fruit pak ik voortaan ook veel meer.

Dus al met al ben ik een heel stuk gezonder geworden, maar echt minder eten lukt me niet.
Ik heb ook geen daglicht op mijn werk (ma t/m do zie ik helemaal geen daglicht) en nu las ik dat je daar ook een honger gevoel van kunt krijgen.
Dus dat zou wel een reden kunnen zijn dat ik zo'n honger heb.

Nouja ik blijf het proberen. Veel hier zijn wel erg goed bezig zeg.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:32

@ginger18: Misschien dat niet meer snoepen en geen cola/redbull al heel veel scheelt?

Ik heb echt heel erg trek in iets. Net al 2 crackers op, tomaatjes en bouillon... Dat is een beetje het nadeel van een vrije avond, dat ik dan tijd heb om aan eten te denken.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:40

@dianta: broodjes beleg ik met slankie smeerkaas, gewone kaas, kipfilet of iets anders vrij magers. Wat kan ik dan beter nemen als tussendoortje? Gebruik trouwens geen suiker/zoetjes in de thee/melk.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:44

Ik denk dat het weinig verschil uit maakt, want ik doe het nu al 2 maanden zo. Ik ben wel ook gestopt met roken. Dus misschien is mijn stofwisseling gewoon nog van slag en moet ik nog even vol houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:58

Easy Line zorgd dat je honger weg gaat.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:03

@ginger: dan zal mijn theorie wel niet kloppen ;). Wel goed dat je gestopt bent met roken!!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:23

Welkom allemaal! Zoals bekend is het afvallen niet zo moeilijk maar het op gewicht blijven wel.
Vandaag weer 4 km hardgelopen na mijn frietjes met mayo en frikandel speciaal gister. Ik heb ook wel een probleempje met lijnen lust geen droog vlees wat vaak mager is. Voorkeur voor speklappen of spareribs.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:44

oeh speklappen heb ik ook echt een zwak voor. Heerlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:51

Nou afvallen vind ik juist het zwaarste gedeelte hoor,maar dat komt omdat mijn schildklier te traag werkt en ik eigenlijk nauwelijks kan afvallen.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:56

Ik ben een 2 maanden geleden 10 kg afgevallen,, ben nu weer begonnen, zou leuk zijn als er nog 10 kg af gaat. ik sport 5 dagen in de week,
2 dagen 1,5 uur gymmen, 2 dagen hardlopen, en verder doe ik nog een maatschappelijke stage met gehandicapten waarbij ik 3 uur naast een paard moet lopen, met een pauze van 10 minutjes, dus als ik all het lekkers laat staan moet het 'eraf vliegen' :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:01

@norton, ook ik vind het afvallen wel moeilijk hoor. Het op gewicht blijven kan ik redelijk controleren (heb ik afgelopen jaar niet goed op gelet). Gelukkig lust ik geen speklapjes xD

Welkom iedereen! Zit nu op mn telefoon dus uitgebreid op iedereen reageren gaat em niet worden.
Nou mensen, nieuwe dag nieuwe kansen :D!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:39

*leest iets over spareribs*
jummie, die zijn zoo lekker!

Hier gaat t nog steeds goed. Ik denk erover om stiekem al op de weegschaal te gaan staan :=
Ben zo benieuwd en het motiveert ook zo om door te gaan als er wat af is!

Zal ik het doen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:06

Haha nu hoor ik eigenlijk te zeggen: Nee niet doen hoor :p.
Maar ik ben ook wel benieuwd. Dus doe maar :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:10

Haha nee ik doe het toch maar niet, moet sterk zijn :P

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:10

Mars schreef:
*leest iets over spareribs*
jummie, die zijn zoo lekker!

Hier gaat t nog steeds goed. Ik denk erover om stiekem al op de weegschaal te gaan staan :=
Ben zo benieuwd en het motiveert ook zo om door te gaan als er wat af is!

Zal ik het doen?

nee, niet doen :P

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:18

Goedemorgen, ik heb er net met pijn en moeite een beker melk en een wortel in gekregen. Wat een drama zeg. Is een wortel en beker melk genoeg eigenlijk?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:23

@Goldy007: Ik zou zeggen dat het te weinig is, maar als je nooit ontbijt is het zeker een goed begin :).

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:32

vanmorgen 2 waldkornboterhammen met jongbelegen kaas gehad. zo naar de winkel voor groenten en aardappels, vlees en vis(voor op de crackers vanmiddag)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:32

Aaargh, hier is er nog niks af. Dit is echt frustrerend, ik eet toch echt niet teveel caloriën ofzo. Moederlief zegt dat het komt omdat ik tegelijk een pony erbij ben gaan rijden, dus meer beweging. Kan dat??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:41

RR: dat kan hoor, spiermassa weegt meer dan vet. Dus als je meer spieren aan het ontwikkelen bent dan kan het dat je even niet afvalt of zelfs aankomt. Heb je wel het idee dat je wat vet bent kwijtgeraakt als je je lichaam voelt/bekijkt?