[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KDS

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:02

ik wilde na mijn eindbeoordelingen op de academie pas weer verder stretchen (2.5 naar 3), maar mijn plug dacht er zelf anders over... en heeft zich dus in een nacht er half doorheen gewerkt...

Hij zat dus erg los al, maar doordat hij er niet helemaal in een keer soepel doorheen ging was vervolgens mijn oor geirriteerd, dus eerst maar een dag leeg gelaten, en toen kwam er een wat (transparant) vocht uit... schoongemaakt... en nu is mijn oor netter dan ooit tevoren :) paste 2.5mm er zonder moeite weer in (nog altijd wat los dus 's avonds maar uitlaten mocht ie het nogmaals in zijn hoofd halen).

Hoelang zal ik minimaal wachten met verder stretchen nu gezien het feit dat hij eigenlijk erg los zit :o

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:32

Sem_ schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met MD's bij het heupbot en paardrijden?
Schuurt de broek de MD's er niet uit? Met mijn navelpiercing was het geen probleem,
maar aangezien dit wat lager zit..

Advies is over het algemeen voor MD's om tijdens sport een pleister erover te dragen in het begin. Mocht je MD's als hippiercing nemen, zou je tijdens het paardrijden een pleister erover kunnen doen. En deze zodra je klaart bent/je broek weer verwisselt hebt, de pleister er weer af halen! Maar ook als de piercing al lang en breed genezen is, zul je voorzichtig moeten zijn met paardrijbroeken. Maar ook dan kun je evt een pleister erover dragen.

Ik heb zelf een MD op mijn borst gehad en ik had hier soms een dag aan een stuk een pleister op, hij heeft daar nooit over geklaagt. Dus dan moet voor een uurtje of twee tijdens het paardrijden ook geen probleem zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 25-05-11 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:33

Magnummm schreef:
Sem_ schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met MD's bij het heupbot en paardrijden?
Schuurt de broek de MD's er niet uit? Met mijn navelpiercing was het geen probleem,
maar aangezien dit wat lager zit..

Advies is over het algemeen voor MD's om tijdens sport een pleister erover te dragen in het begin. Mocht je MD's als hippiercing nemen, zou je tijdens het paardrijden een pleister erover kunnen doen. En deze zodra je klaart ben/je broek weer verwisselt hebt, de pleister er weer af halen! Maar ook als ze piercing al lang en breed genezen is, zul je voorzichtig moeten zijn met paardrijbroeken. Maar ook dan kun je evt een pleister erover dragen.

Ik heb zelf een MD op mijn borst gehad en ik had hier soms een dag aan een stuk een pleister op, hij heeft daar nooit over geklaagt. Dus dan moet voor een uurtje of twee tijdens het paardrijden ook geen probleem zijn ;)

serieus? Ik plak mijn MD's nooit af. Ook niet in het begin. 1 nacht en dan gaat ie af. :+

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:34

Ayasha schreef:
serieus? Ik plak mijn MD's nooit af.

Ja, ik deed die er dan soms op voor sporten enzo. En dan vergat ik hem er af te halen. Maar gelukkig heeft hij daar nooit moeilijk over gedaan. Dus daar heb ik wel geluk mee gehad :D

Edit: is niet iets wat ik aanraadt natuurlijk, maar bij mij liep het nu eenmaal zo. Gewoon vergeten er af te halen.
Ik zou er niet bewust de hele dag met een pleister oplopen hoor! :)

Edit2: in principe hoeft er inderdaad geen pleister op, maar sommige mensen zijn bang dat er iets mee gebeurd met sporten. Ik toen eerlijk gezegd ook, daarom heeft mijn piercer toen gezegd: 'Je kan er met sporten een pleister opdoen, dan hoef je niet bang te zijn dat je blijft hangen'.

Heeft jouw piercer dat niet gezegd? :) Of heeft hij je zelfs verboden pleisters te gebruiken? :P
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 25-05-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:38

mwa afplakken op zich kan geen kwaad denk ik. Maar ik ben alergisch voor pleisters dus na 1 nacht ging dat ding er zo snel mogelijk af en sliep ik wel met van die Tshirten met korte mouwen ipv topjes. plakkers en ik is echt niet grappig. Heb nog uitslag op mijn arm van tape die er 2 weken geleden al af gehaald is en maar één voormiddag gezeten heeft :roll: Ik ben dus anti plakker _O-

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:39

Ayasha schreef:
mwa afplakken op zich kan geen kwaad denk ik. Maar ik ben alergisch voor pleisters dus na 1 nacht ging dat ding er zo snel mogelijk af en sliep ik wel met van die Tshirten met korte mouwen ipv topjes. plakkers en ik is echt niet grappig. Heb nog uitslag op mijn arm van tape die er 2 weken geleden al af gehaald is en maar één voormiddag gezeten heeft :roll: Ik ben dus anti plakker _O-

Oh das wel vervelend, ja! :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:43

Bedankt voor de tip Magnummm :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:44

KDS schreef:
ik wilde na mijn eindbeoordelingen op de academie pas weer verder stretchen (2.5 naar 3), maar mijn plug dacht er zelf anders over... en heeft zich dus in een nacht er half doorheen gewerkt...

Hij zat dus erg los al, maar doordat hij er niet helemaal in een keer soepel doorheen ging was vervolgens mijn oor geirriteerd, dus eerst maar een dag leeg gelaten, en toen kwam er een wat (transparant) vocht uit... schoongemaakt... en nu is mijn oor netter dan ooit tevoren :) paste 2.5mm er zonder moeite weer in (nog altijd wat los dus 's avonds maar uitlaten mocht ie het nogmaals in zijn hoofd halen).

Hoelang zal ik minimaal wachten met verder stretchen nu gezien het feit dat hij eigenlijk erg los zit :o

Kun je niet gewoon elke nacht je plugjes uit doen? Is ook nog 'ns fijner voor je oortjes, tenminste ik vind het fijner kunnen ze wat 'ademen' :+ en heb je kans dat ze ook wat minder los zitten, kun je later gewoon weer verder stretchen, als je er nog mee wilt wachten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:47

Oeh; blij dat er zo`n topic als dit is.
Omdat het misschien een beetje moeilijk is om het hele topic te lezen en te zoeken naar iemand met dezelfde vragen als ik; vraag ik het nu maar.
Aan het begin van de zomervakantie wil ik een neuspiercing laten piercen.
Schieten mag niet en wil ik niet ivm de risico's.
Maar wat doen ze nou precies met dat piercen? En als je piercing erin zit, hoe lang moet je hem dan erin houden, schoonhouden enzo?
Bedankt :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:04

In de OP staan al een hoop antwoorden op je vragen :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:07

mayniac_val schreef:
In de OP staan al een hoop antwoorden op je vragen :)

Dat zag ik al. Maar ik doelde mee op de neuspiercing zelf..
hoe zit het eigenlijk met snuiten en bloedneuzen?, aangezien ik chronische bloedneuzen heb :o

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:43

mijn conch doet gelukkig al wat minder pijn.
maar er zit iedere dag wel een beetje opgedroogd bloed langs. kan dit kwaad? of is dit gewoon door het af en toe stoten?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:25

Fiffill schreef:
KDS schreef:

Kun je niet gewoon elke nacht je plugjes uit doen? Is ook nog 'ns fijner voor je oortjes, tenminste ik vind het fijner kunnen ze wat 'ademen' :+ en heb je kans dat ze ook wat minder los zitten, kun je later gewoon weer verder stretchen, als je er nog mee wilt wachten.

na een nacht 'uit' slinken ze bij mij alweer vrij snel (flexibele oren blijkbaar, ze rekken makkelijk, ze slinken makkelijk) en is het zo'n ge-etter weer ene plugje erin te doen, dus ik laat ze altijd over dag een paar uur uit :j

Nouja, daar ga ik nu maar mee door, en na wat rust voor mijn oor verder naar 3 mm zo heb ik het vorige keer eigenlijk ook gedaan en dat ging prima... ik dacht alleen 'misschien dat iemand hier nog een ander geweldig idee heeft' :)

Dankjewel :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:34

Oké, dan zou ik ze idd niet de hele nacht uitlaten :j ik was die van mij gisteren vergeten in te doen 's ochtends, kwam er tegen de avond pas weer achter :') ze gingen er zo in gelukkig.
Je zou toch ook nu naar 3mm kunnen gaan, maar ik wist niet of je dat wilde omdat je aangaf te willen wachten. :) Overigens denk ik dat je na verloop van tijd ook met 3mm hetzelfde 'probleem' krijgt... ik heb dat ook, zit op 8mm maar er gaat ook zo 9mm doorheen. :j Komt altijd wat rek in.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:30

Lous schreef:
Steel is gewoon staal. Ik denk dat ze met zirkon steel bedoelen dat de materialen waaruit de piercing bestaat zirkon en steel is. Dus waarschijnlijk dan chirurgisch staal en Zirkonia (het steentje).
Anders heb ik ook geen idee.

Ja ik dacht dat ook al.. Alleen hij valt onder de rubriek "andere materialen". Mr goed ik bestel hem maar gwn en als ik er niet tegen kan gooi ik hem er maar direct uit.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:39

Ik ga na de vakantie pas navelpiercing laten zetten omdat ik ook op vakantie ga en daar wil ik zwemmen.
Maar je mag toch maar 6 week niet zwemmen?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:10

Fujita_Amor schreef:
Ik ga na de vakantie pas navelpiercing laten zetten omdat ik ook op vakantie ga en daar wil ik zwemmen.
Maar je mag toch maar 6 week niet zwemmen?

Klopt, toch moet je voorzichtig wezen. In de zee zwemmen (zout water) kan geen kwaad, dat is juist alleen maar zuiverend. Zwembadwater daarentegen is altijd goor. Als je dan allemaal bacteriën erop krijgt, heb je kans op infecties/ontstekingen. Ik ben toendertijd ook gewoon gaan zwemmen. Ben toen elke 10-15 minuten uit het water gegaan om hem onder de douche daar even schoon te spoelen ;)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:20

Fiffill schreef:
Oké, dan zou ik ze idd niet de hele nacht uitlaten :j ik was die van mij gisteren vergeten in te doen 's ochtends, kwam er tegen de avond pas weer achter :') ze gingen er zo in gelukkig.
Je zou toch ook nu naar 3mm kunnen gaan, maar ik wist niet of je dat wilde omdat je aangaf te willen wachten. :) Overigens denk ik dat je na verloop van tijd ook met 3mm hetzelfde 'probleem' krijgt... ik heb dat ook, zit op 8mm maar er gaat ook zo 9mm doorheen. :j Komt altijd wat rek in.

Ja ik denk vooral dat ik de plugs er vaker uit moet halen... overdag langer want hele nacht redt ie niet (of ik moet gewoon minder slapen :+ ), het wachten was meer omdat beoordelingen een heleboel stress met zich meebrengen en het meestal niet helpt bij stretchen als ik gestresst ben (het herstel zeg maar).

Nouja toch dus maar iets fanatieker zoeken naar 3mm, en dan maar weer verder, maar op 3 mm wil ik toch wel even blijven dus dan moet ik mezelf maar gewoon strenger toespreken met het uitlaten, anders komt er geen eind aan ;)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:43

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:46

Je geeft zelf al aan dat je bijna niet tegen gold plated of vergulde piercings kunt. Dan zou ik het er niet op wagen. Ik zou gewoon voor een titanium sieraad gaan.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:42

Ik heb bij de piercing shop gevraagd hoelang ik moest wachten voor te zwemmen, met dat ik na spanje ga en in de zee wil en miss zwembad.

Met chloor moet ik idd 6 week wachten en met zee water maakt niet uit

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:47

KDS schreef:
Fiffill schreef:

Ja ik denk vooral dat ik de plugs er vaker uit moet halen... overdag langer want hele nacht redt ie niet (of ik moet gewoon minder slapen :+ ), het wachten was meer omdat beoordelingen een heleboel stress met zich meebrengen en het meestal niet helpt bij stretchen als ik gestresst ben (het herstel zeg maar).

Nouja toch dus maar iets fanatieker zoeken naar 3mm, en dan maar weer verder, maar op 3 mm wil ik toch wel even blijven dus dan moet ik mezelf maar gewoon strenger toespreken met het uitlaten, anders komt er geen eind aan ;)

Idd dan zou ik dat gewoon doen :j

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:36

Attentie!

Ik ga over 8 week op ponykamp
En over 10 week naar Spanje.

Vinden jullie het slim om dan nu een piercing te laten zetten (lees: Navelpiercing) of zou ik wachten tot na de vakantie?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:56

Na de vakantie, sowieso.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:57

En waarom?