[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:55

Hmm.. wat demotiverend!
Vind dat het eens in de zoveel tijd moet kunnen. Als je ouders vinden dat je geen of minder brood moet eten snappen ze weinig van afvallen.
Twee opties: 1. je legt ze het uit hoe alles werkt of 2. je negeert en gaat stug door.. is t ff lastig, dan log je in op dit topic :j .
Succes (even een succes-dansje voor jou speciaal: *\o/* )

lifaya schreef:
van mijn ouders mag ik geen eieren eten omdat het mij nog dikker maakt vinden zij... Zij vinden alles wat ik eet dat het mij dikker maakt en als ik een boterham eet lopen ze al te zeiken. Ik word er ook gewoon strondziek van :n Ik doe nu veel moeite om af te vallen, neem ik eens een keer een gebakken eitje na een maand of 2 en dan is het weer hetzelfde verhaal.

Jaime_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:01

Eens met A'dam, en 1 a 2 eieren in de week is juist goed! Eiwitten uit t ei zijn belangrijke stoffen.. alleen het eigeel is dan wat ongezonder, maar dat kan je er best gewoon bij opeten :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:03

annepanne schreef:
Vind jij het niet onwijs rottig om niets te snoepen bij het maken van je taarten? Ik ben momenteel niet meer zo bezig met de taarten (behalve ak zaterdag en cupcakes afgelopen zondag :+ ) maar het zijn van die kleine dingen die je snel in je mond stopt :o Stukje cake wat je eraf snijdt of de beslagkom :o Hoe doe jij dat?

Ik weet niet hoe vaak en hoeveel jij er mee bezig was natuurlijk.. maar kben er zoveel mee bezig, dat ik er totaal niet naar taai :P ik moet alleen soms vullingen proeven of ze goed zijn/op smaak.. maar dat kan al met een pinkie.. dus nee.. kben echt niet geneigd om te snoepen tussendoor :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:06

Dat vind ik een goede vraag. Zelf neem ik cruesli en dan de normale. Dan weeg ik 45 gram af en doe ik er magere yoghurt en een kiwi bij (kiwi gold, die zijn niet zo zuur :+ ).

Muesli is veel beter, maar dat krijg ik niet weg. Alleen de varianten met suiker er in en dat si ook niet gezonder.
Val verder zelf prima af hiermee, omdat ik de calorieen tel in http://www.caloriechecker.nl van de dag.
Totaal 1400/1500 kcal en dan val je makkelijk af :D . Ga niet alles nemen wat beter is als dat snel mijn neus uitkomt.. dat stimuleert niet echt :+ .

Kady_ schreef:
ff een vraagje; welke ontbijtgranen/ muesli kun je het best pakken voor ontbijt?
Welk merk of welke soort?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:07

bedankt allemaal :o ik neem zoiezo ook het eiwit, ga dat niet scheiden :P ik eet verder enkel maisbrood en meergranen stokbrood en die balans van cruesli

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:13

Beter is om volkoren te nemen en geen stokbrood.. daar zit meer vet in :o .
Kijk maar eens op die balans van Cruesli.. weinig verschil in kcal geloof ik met de normale..

lifaya schreef:
bedankt allemaal :o ik neem zoiezo ook het eiwit, ga dat niet scheiden :P ik eet verder enkel maisbrood en meergranen stokbrood en die balans van cruesli

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:16

Ik neem idd ook cruesli balans, maar dan maar 2 eetlepels op 1 bak yoghurt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:17

ik neem zoiezo niet zo vaak stokbrood hoor :P maar als ik het neem, is het die vreselijk donker bruine :j
Ik neem die balans in de ochtend zonder yoghurt ofzo, dat vult erg goed naar mijn gevoel waardoor ik minder eet

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:19

Maisbrood kan best.. voor de afwisseling zo nu en dan.. maar zie dat jij dat altijd neemt.. dan zou ik toch veel eerder voor volkorenbrood kiezen idd :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:19

Die vreselijk donker bruine is juist heel vet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:21

wij hebben nooit volkoren brood in huis, vind dat zelf ook minder smakelijk helaas.
Ik dacht juist dat donker bruin gezond was :') nou dan weet ik dat nu in elk geval, dan neem ik alleen maar volkoren stokbrood en bolletjes :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:24

Ik eet muesli :) dat hadden we hier al in de kast staan :D
Gisteren op een bakje kwark, vandaag yoghurt :)

Verder vandaag:

O: 2 broodjes appelstroop
T: 2 volkoren cracottes (C1000 eigen merk) met een plakje kaas
L: 4 broodjes, 2 filet zonder ei en 2 met (oeps, whaha)
T: 2 plakjes ontbijtkoek en 1 klein stukje chocola
A: Prei en aardappels
T: geen idee, nog even verzinnen :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:25

lifaya schreef:
wij hebben nooit volkoren brood in huis, vind dat zelf ook minder smakelijk helaas.
Ik dacht juist dat donker bruin gezond was :') nou dan weet ik dat nu in elk geval, dan neem ik alleen maar volkoren stokbrood en bolletjes :=

Waarom niet geen stokbrood, en gewoon plakken volkoren brood?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:26

2 eetlepels maar?? Gewoon 1 portie nemen hoor! Hoeveel dat is staat op t pak..

Jaime_ schreef:
Ik neem idd ook cruesli balans, maar dan maar 2 eetlepels op 1 bak yoghurt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:26

omdat ik geen volkoren brood lust, hoe gek het ook is := ik krijg dat niet door mijn strot. toevallig vandaag volkoren stokbrood gegeten en dan vind ik het nog te doen met wat zalm of kaas en sla erop, maar brood, nee :n net zoals dat ik geen champignons gekookt of rauw lust maar wel champignon soep :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:27

Ik neem 2 eetlepels op 250 gr yoghurt.. dan zit er voor mijn gevoel voldoende door.. dus kvind dat prima :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:27

Dat met champignons heb ik ook :j en de soep vind ik juist lekker.. Maaaaaaaaaarrrrrrrr volkorenbrood moet je gewoon aan wennen :j die van de AH is heel goed te eten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:28

tjah := wij zaten ook een hele tijd aan dat blue band witte brood, scheen ook gezond te zijn. Ik neem verder nooit echt wit brood, dat is zo vreselijk slecht voor de ontlasting :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:30

op de site van caloriewijzer staat dat een vrouw ong 2100 cal binnen mag eten, ik vind dit nogal veel.
Wat denken jullie?

amsterdam_30

Zoek maar eens t verschil tussen stokbrood en brood op in vetten en vooral verzadigde vetten. Daar schrik je nog van..
Bolletjes en stokbrood houden v uitzondering en toch echt wennen aan volkoren boterhammen. Is mij ook gelukt :P .

Vond alleen net nog een klein beetje van droste pastilles (chocola). Oeps.. paar van die tabletten opgegeten, maar nu is het gelukkig op ook :') .
Lag ergens ver weg in de kast..
Zal het nooit meer doen.. maar was wel lekker :') .

lifaya schreef:

Rennie89

voor een volwassen vrouw die niet op haar gat zit de hele dag is dat prima te doen :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:31

Dan kun je nog beter lichtbruin brood nemen :o

lifaya schreef:
omdat ik geen volkoren brood lust, hoe gek het ook is := ik krijg dat niet door mijn strot. toevallig vandaag volkoren stokbrood gegeten en dan vind ik het nog te doen met wat zalm of kaas en sla erop, maar brood, nee :n net zoals dat ik geen champignons gekookt of rauw lust maar wel champignon soep :')

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:31

In het kader van goed ontbijten vind ik het magertjes :j

Jaime_ schreef:
Ik neem 2 eetlepels op 250 gr yoghurt.. dan zit er voor mijn gevoel voldoende door.. dus kvind dat prima :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:32

Jeetje :') dat word geen stokbrood meer voor mij :') oh god, wat niet weet wat niet deert zeggen ze, maar wanneer men erachter komt.... :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:33

ik vind het nogal veel dat je mag eten, vandaag kom ik maar aan 1470 cal en heb mooi 3 maaltijden gegeten en 2 tussendoren (zelfs een bolletje ijs)