Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:21

Ben je wel uitgerust Marjoleintje?
Annika, als je je voor de rest goed aan het dieet houdt, is dit toch geen ramp?Je bouwt spieren op. Ze kan beter je vetmassa wegen :j Of heb je gisteren misschien zout gegeten?
Bom, :(:)
MrUlbe, suc6!

Morgen staat er een 7,5 km op het progamma *\o/* Mijn auto moet naar de garage, die breng ik nog naar de garage in mijn ouderlijke woonplaats. Kan ik daar mooi een rondje dijk doen. Ga eens meten hoe lang dat rondje is. Is wel eens leuk, een ander rondje! :j

annika_s

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:40

Mm voor zover ik weet geen extreem zoute dingen gegeten gister! Weet niet wat het is maja hoop nu het hardlopen echt op te kunnen pakken en dan met het iets aangepaste dieetschema dat het volgend ekeer beter is :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:06

Komt vast goed Annika, en meten is beter hoor... :j

Marjoleintje, gezellig he, honden... Haha...

Ja hier op kantoor een enorm drukke dag gehad, heerlijk!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:27

Komt best goed hoor annika en meten is idd betrouwbaarder bij vrouwen dan een weegschaal.
meet ze ook je vet percentage?
Wat moet je zoal eten op een dag?

haha nee wenk een boswandeling in het donker lijkt me geen goed plan....wat je nu gedaan?
Arme zorro...hopenlijk voelt hij zich snel weer beter.

marjolein is wakker gehouden door de hond haha die had geen boodschap aan jouw ritme :D
Loop ze morgen fanneke hopenlijk blijft het droog.

snelheid ben soms net een slak voor mij gevoel maar interval helpt wel.
Vind het nog leuk ook .

Brr heb het koud ga zo lekker slapen.....tot later.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:31

Scoob waar blijven de mooie foto's ?
Annika frustrerend hoor! Ik heb hetzelfde, qua massa val ik af, maar minimaal in gewicht.

Bah niezen met yogurt in je mond is niet handig :n :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:40

Haha, heb uiteindelijk op bed tv gekeken en heel veel mail etc weg gewerkt. Vandaag weer druk dagje op werk, dus weinig online...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:44

Morgen!

Fan, was niet bepaald uitgerust toen ik op stond gisteren. Maar na wat gegeten/gedronken te hebben en na een wandeling met de hond ging het wel weer hoor. Gisteravond lekker even tv gekeken op de bank en uiteindelijk om 21.00u nog een wandeling van 50min met vriendlief en de hond gemaakt. Was wel even lekker. En wat zeg jij nou? 'Niezen met yoghurt in je mond?' :D Loopse vandaag!

Scoob, lekker geslapen?

Wen, vandaag weer een druk dagje dus, wel op jezel passen hoor! :j

Annika, gewoon volhouden hoor, kilo's zeggen ook niet alles! *spreek ik wijs, al ben ik er zelf soms ook wel erg mee bezig* :)

Ik ga me maar 's aankleden, dan met de hond eruit, vriendinnetje is hier om 9.30u en om 10.00u moeten we op stal zijn. Voor m'n eerst les in de AR, heb er heel veel zin in. Hopelijk wil/kan vriendinnetje nog wat foto's knippen. Zal wel leuk zijn. Vanmiddag hoop ik weer een rondje te kunnen lopen! T weer is in ieder geval niet zo koud meer gelukkig.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:06

Goedemorgen!!

Gister een heel verhaal getypt... druk op versturen... WEG... vloek, vloek, vloek....

Gisteravond een heerlijk rondje 7 km gelopen!! Ging gewoon weer eens echt lekker! Het smaakt weer naar meer! Morgen maar weer lekker lopen!

@Bom Hoe is het met je tinkie? Volgende keer kniebeschermers om tijdens het buitenspelen... ;) :D Hoop dat het snel geneest!
@Annika Frustrerend als je je best doet en dan aankomt... Heb je ook gemeten?? Het kan wel zijn dat je cm kwijt bent, maar je spieren zicht ontwikkelen..
@...

Fijne dag allemaal!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:04

Bedankt meiden!

Ik meet idd ook, en daaraan zie ik wel dat ik cm kwijt raak! En daar probeer ik me ook wel een beetje aan vast te houden :) Mijn vetpercentage meet ze momenteel niet meer omdat dat ding kapot is! Dus als iemand nog iedeen heeft waar of hoe je dit kunt meten ( let me know)

wat ik nu op een dag eet is ( vanaf maandag want heb een nieuw lijstje meegekregen)
o: 2 vkb met mager beleg + beker melk
t: -
l: 2 vkb met mager beleg + beker melk + opkikker
t: 1 vkb met mager belg( als ik echt honger heb)
t: portie fruit
a: 70 a 100 gram vlees, 150 gram aardapppels en 200 gram groente
t: portie fruit

Kom je tussen de 1300 a 1400 cal per dag uit

Scoob : waar blijven idd die foto's :P
marjoleintje: Veel plezier!
judith: Goedzo!

Verder veel plezier allemaal!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:40

Hai dames!!
Alles goed met iedereen?

Bomm, is je snorremans alweer water beterderderder? Echt vervelend!

Ik heb volgens mij nog helemaal niet de foto's en filmpje van de pas-de-deux van vorige week geplaatst, of wel?
Hier kort verslag:
Belabberd in kunnen rijden, of eigenlijk niet...Konden pas na 19u in die oude binnebak, mochten maar de helft gebruiken (andere helft was les :? ) en na 5min kwamen de KWPNers erbij.....Schoot echt niet op! Hij was druk, gespannen en heftig met losrijden, ontspanning was ver weg.
Was in de proef ook; hij kan reuzegoed sterren kijken ;) :o
Maar als ik kijk naar hoe nat hij was van de spanning, was hij echt superbraaf! Hij dróóp gewoon zowat!
Maar hij is niet weggesprongen in de ring, bleef netjes bij me en kon mn figuren best behoorlijk rijden! Tja, en als hij dan wel onrustig is met zijn hoofd....Het zij zo! Liever dan zo, dan dat ie bijna niet te rijden/houden is, wegspringt, maar wél netjes aan de teugel loopt he ;)
Onderwijl ook echt nog lol gehad met Simone; zij wist t 2x niet meer :') , haar Fleur ook af en toe spatjes, dat soort dingen.
Maar dus echt een su-per-goede leerervaring voor ons! :):) En zo blijkt maar weer eens, ik heb gewoon echt min. half uur nodig om warm te rijden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hardlopen staat ff op laag pitje, vorige week geen tijd ivm trainen voor de pas-de-deux, deze week te gaar en te slap en 4 dagen pas om 18u thuis, dus dat werd m ook niet. Hoop vandaag of morgen ff te gaan.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:43

Annika, had je echt zo'n 3punts-vetmeting-ding? Zo'n tang zeg maar? Ik doe het gewoon met een meetlint en dan om heupen, buik (navelhoogte), bovenbeen en armen.
Is niet zo betrouwbaar als 3 of 4puntsmeting, maar ja, dat moet je ook echt goe kunnen, anders neem je meer dan alleen vet mee ;)

Ik stond tijdje stil met cm kwijtraken. Nam zelfs behoorlijk toe in december, maar nu zijn we weer op de goede weg!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:52

Nee ze had zo een vetmeting ding in der weegschaal zitten maar die klopte dus niet :)

Cm meten doe ik idd wel zelf met een meetlint :)

Enne die foto's en de filmpjes echt supper gaaf!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:09

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:31

@Jaan Wat een super leuke filmpjes!!! Ik ben Tycho fan!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:57

jeeeeej ik ben ook al bijna een HELE CM kwijt :D

edit: rond mijn buik en bovenbenen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:40

Wat leuk Jaan! Al het harde werken was niet voor niets dus! :)
MrUlbe: goed bezig!

Ik ga straks naar de paarden en daarna ook weer een training lopen!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:52

dankje!
het stimuleert wel heel erg om door te gaan :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:28

Ik heb vanmorgen een heerlijke les gehad met Shagoya samen. Uiteindelijk was het nog niet iets vanuit de AR, maar we hebben een half uur samen los gewerkt. Om de onderlinge verstandhouding wat te verduidelijken. Doordat Shagoya eigenlijk nooit grenzen heeft geleerd, is ze altijd wat haar eigen gang gegaan en ging ze b.v. ook altijd heel dicht op je staan. En wilde ze nog wel eens (niet uit kwaadwilligheid) met haar hoofd een duw geven, wat soms best nare gevolgen opleverde, zoals een kopstoot. We hebben dus zonder halster of touw samen in een roundpen los gewerkt. Waarin ik mijn grenzen ging aangeven en Shagoya dat ging accepteren. Het was zo gaaf om op 't laatst te zien, hoe zo'n afstand ze bewaarde en hoe ze (ook vanaf afstand) zo graag wilde meewerken. Ik kon haar vanuit afstand aan laten draven, laten halthouden, laten omkeren en naar me toe laten komen. Heel fijn, zo samen te werken. Je zag Shagoya ook ontspannen en haar best doen. Fijn paard, dit is onze basis om straks het werken aan de hand te gaan leren. Helaas geen foto's van onze les, maar wel een leuk fotootje na de les.

Afbeelding
V.l.n.r. Rebecca (pensionpony), Spirit (27-jarige merrie), Shagoya en achteraan Xantos (21-jarige ruin).

Vriendinnetje is nu net weg, hebben nog samen brownies gebakken. Jum! :P Ga me zo maar 's omkleden en een rondje hardlopen, zin in!

Noor, veel plezier bij de paarden en loopse voor straks!

MrUlbe, fijn hoor dat 't zo goed gaat met de centimeters! :)

Jaan, leuke foto's en filmpjes, volgens mij had ik al in je topic gereageerd!

Judith, gisteren weer fijn gelopen!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:33

Klinkt echt super Marjolein!
Dat wil ik ook nog graag leren, dat je stil kan staan en vanaf daar je paard kan sturen enzo :j Hoe heb jij dat geleerd?
Loopse straks!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:41

Zo ik ben weer terug! Rondje van 7km gelopen, 2x20min hardlopen, tussendoor 2 min gewandeld en 3min warmingup en 5min coolingdown. Brownies heb ik er dus wel weer afgelopen. :D

Jaan, ik heb vanmorgen een les gehad hierin, van de eigenaresse van Shagoya. Zij werkt voornamelijk volgens de methodiek van Klaus Ferdinand Hempfling, maar ook Monty Roberts werkt b.v. zo, je doet een soort van Join-up en Follow-up, ken je dat? Ik wist natuurlijk de achterliggende theorie al wel, wat het wel vergemakkelijkt in de praktijk. Ik heb dat mezelf eigen gemaakt door veel te lezen er over, veel dvd's te kijken, (parelli/voest) en ik heb ook al een aantal clinics/seminars over Natural Horsemanship gevolgd. Wel leerzaam hoor! En eigenlijk is 't niet eens zo heel moeilijk, maar gewoon heel logisch als je de lichaamstaal van paarden bestudeerd. T is ook niets zweverigs ofzo.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:07

MrUlbe: Wow goed bezig!

Marjoleintje klinkt echt super!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:10

annika_s schreef:
MrUlbe: Wow goed bezig!

Marjoleintje klinkt echt super!

dankje :D ben er ook best trots op
nu maar hopen dat hij er niet weer bij komt :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:45

Hii.
Ik geloof dat ik me hier ook moet melden. In ongeveer een maand ben ik vijf kilo aangekomen. Ik ben zo goed als gekluisterd aan mijn huis vanwege twee verse littekens, keelontsteking met koorts en een rugblessure. Nu hoop ik dat alles maandag over is zodat ik kan beginnen met joggen.

Ik wil een maand lang één km joggen, om de dag. Rustig ombouwen naar een aardig tempo.
Zou dat goed gaan denken jullie? Over het algemeen heb ik wel een goede conditie omdat ik iedere dag (Door weer en wind) een uur fiets.

Hebben jullie tips of opmerkingen?
Liefs,
Leonie

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:23

Avond!
@ Marjoleintje: lekkere dag gehad dus! Zowel met de paarden als met het lopen
@ Leonie: mijn eerste tip zou zijn: zorg voor goede schoenen. Klinkt beetje cliché, maar zeker als je al een rugblessure hebt zijn die echt onmisbaar!! En ik zou je aanraden om ergens een schema te downloaden, dan heb je wat meer houvast. Bv. op http://www.dutchrunners.nl of bij start to run. Veel suces in ieder geval!

Ik heb ook erg lekker gelopen. 2 x 9 min dribbelen en 1 x 18 min joggen, met 2 minuten wandelen ertussen. Laatste blokje heb ik wat langer gemaakt, dus ik denk ongeveer 20 minuten waarvan de laatste 2 minuten op een hoger tempo én nog een lekkere eindsprint :D vervolgens lekker aan de patatten gezeten :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:35

Hoi allemaal,

Ik ben ook net begonnen met hardlopen. Maar niet omdat ik wil afvallen, alles behalve dat... ik wil mijn conditie wat beter krijgen en mijn stofwisseling een beetje op gang brengen, zodat ik meer ga eten en dus ook weer aankom (dat is de theorie). Nu, na een week lopen, ben ik een kilo aangekomen :):), maar dat kan ook toeval zijn. Gelukkig nog niet afgevallen, want daar was ik bang voor!