Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irre

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:04

Spannend hoor!
In principe gaan we 2,5 week na mijn operatie op vakantie.. kamperen..
Ik heb al bedacht dat we dan maar in eigen land gaan want ik neem aan dat ik nog controles heb dan of zo.. en mocht het niet gaan dan is dat jammer maar helaas.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:30

dat is dapper!
moet je dan ook op een luchtbed slapen? hou er rekening mee dat je de eerste weken alleen op je rug kan slapen he. en dat je eigenlijk je armen niet boven je schouders mag bewegen en niet tillen, duwen trekken.
en dat je dan misschien nog niet zelf kan douchen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:33

Irre schreef:
Spannend hoor!
Ik heb al bedacht dat we dan maar in eigen land gaan want ik neem aan dat ik nog controles heb dan of zo.. en mocht het niet gaan dan is dat jammer maar helaas.

Ehh.. Bereid je maar voor dat het wellicht niet zo'n verstandige keuze is om dan te gaan. Ik kon na 2 weken net weer zelf de deurklink naar beneden drukken en zelf aankleden in een half uur.. :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:49

Irre schreef:
Spannend hoor!

dat gaat echt niet lukken hoor! :n
Ik kon zelf na 4 weken mezelf nog niet eens fatsoenlijk aankleden of dochen of een deur opendoen of mijn honden uitlaten. Noem het maar op.
Daarnaast was ik zelf ook wekenlang misselijk en duizelig vd narcose en dat gebeurt bij veel mensen.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:01

Nah ja, dan stel ik mezelf er gewoon op in dat het dan nog niet gaat.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:41

Irre schreef:
Spannend hoor!

Ik heb ook een vakantie gepland! Wel 3,5 week later.. dus weekje langer. Hopelijk gaat dat ook een beetje :) Heb me ook bereid op niet zoveel doen, maar toch :)
En heb ook van heel wat mensen gehoord dat het wel ging, ook qua narcose, dus even afwachten. Als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Maar we hopen op het beste natuurlijk. Hoorde ook dat met een goede conditie je genezen e.d. sneller gaat? Weet niet of het waar is, laten we het hopen! Heb eigenlijk redelijk goede conditie (uur tot 2u fietsen per dag, uur per dag skeeleren, 2u per dag paardrijden, 1u per dag echt wandelen) dus zit wel snor met de conditie. Zal al deze activiteiten best missen denk ik.. (tijdens herstel) en hopelijk zit het allemaal een beetje mee! :) Je hebt na 3 weken toch weer controle? Had ik volgensmij gelezen/ gehoord van mijn plastisch chirurg als ik me niet vergis (moet even nakijken). Dus kan precies voor vakantie. (maar paar daagjes vakantie overigens).

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:46

ik had na een week en toen om de twee weken controle. Kun je niet proberen de operatie te verzetten?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:49

Li_lee_yang schreef:
ik had na een week en toen om de twee weken controle. Kun je niet proberen de operatie te verzetten?

nee! Die wil ik ook niet verzetten! Vind de operatie belangrijker dan vakantie hoor ;) En anders moet ik nog langer wachten! Kan juist echt niet wachten! En later komt ook niet beter uit (ga als het goed is verhuizen naar Engeland, naar mijn vriend) Dus dit is zegmaar "het beste" moment voor de operatie. Ach, zie ook wel hoe het gaat. Mocht het goed gaan, kan ik paar daagjes gaan op vakantie. Mocht het vreselijk gaan, blijf ik lekker thuis :)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:23

Later is voor mij geen optie omdat ik met eigen bedrijf begin na de zomervakantie. Ze hebben wel een aantekening gemaakt dat als er eentje uitvalt dat ik graag eerder wil. Ach.. Het komt hoe dan ook nooit uit. Lukt de vakantie niet, dan slaan we gewoon weer een jaar over.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:06

Lotte_Wessel schreef:
Irre schreef:
Spannend hoor!

Ik heb ook een vakantie gepland! Wel 3,5 week later.. dus weekje langer. Hopelijk gaat dat ook een beetje :) Heb me ook bereid op niet zoveel doen, maar toch :)
En heb ook van heel wat mensen gehoord dat het wel ging, ook qua narcose, dus even afwachten. Als het echt niet gaat, dan gaat het niet. Maar we hopen op het beste natuurlijk. Hoorde ook dat met een goede conditie je genezen e.d. sneller gaat? Weet niet of het waar is, laten we het hopen! Heb eigenlijk redelijk goede conditie (uur tot 2u fietsen per dag, uur per dag skeeleren, 2u per dag paardrijden, 1u per dag echt wandelen) dus zit wel snor met de conditie. Zal al deze activiteiten best missen denk ik.. (tijdens herstel) en hopelijk zit het allemaal een beetje mee! :) Je hebt na 3 weken toch weer controle? Had ik volgensmij gelezen/ gehoord van mijn plastisch chirurg als ik me niet vergis (moet even nakijken). Dus kan precies voor vakantie. (maar paar daagjes vakantie overigens).

ik heb ook een goed conditie al zeg ik het zelf :o
Ben sowieso op het werk de hele dag bezig met overal heen en weer te lopen; daarnaast ga ik elke dag flinke boswandeling van minimaal 5 km maken met de honden; en elke dag rijd ik paard.
Evengoed was ik pas na 6 weken iets fitter en het duurde nog veel langer voordat alle pijn en ellende en moeheid en duizeligheid weg was.
Je moet je er echt niet in vergissen hoor; het is een pittige operatie; maar alle nadelen staan in het niet bij de voordelen ;)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:55

Ik ben ook aan het werken aan mijn conditie om net wat fitter te zijn dan. Ook wil ik nog wat kilo's kwijt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:01

Ik vond alles juist reuze meevallen en ging na 2 weken weer aan het werk (wel opbouwend).
Van de narcose heb ik geen minuut last gehad, niet misselijk, niet moe. (Ik voelde me toen ik wakker werd uit de narcose veel beter dan toen ik 2 dagen daarvoor wakker werd nadat ik iets te veel had gedronken :=)
En heb ook eigenlijk helemaal geen pijn gehad. Ben na een week gestopt met de paracetamol en daarna ook geen pijn gehad.
Aankleden kon ik na 2 weken ook alweer zelf en douchen ook alleen hielp mijn moeder me nog even met afdrogen.
Dus opzich zou het moeten kunnen om op vakantie te gaan maar zelf zou ik me denk ik toch prettiger voelen in mijn eigen huis en eigen bed zo kort na de opertie.
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 26-04-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:06

Ik vond het ook heel erg meevallen :j Heb alleen in het ziekenhuis hulp gehad de eerste dag, daarna heb ik al alles zelf gedaan. Zelf gedoucht, zelf aangekleed. Ik had de eerste 2 dagen na mijn operatie wel een enorme narcose-kater (hele erge hoofdpijn), maar verder geen problemen gehad. Maar ondanks dat het zo goed ging zou ik echt niet op vakantie zijn gegaan!

sietssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:45

Is er ook iemand die er lelijke littekens aan over heeft gehouden?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:24

littekens zijn altijd lelijk natuurlijk.
Ik heb veel littekens en best dik en echt niet mooi; vooral waar lange tijd een open wond heeft gezeten is niet mooi maar ja ; de nadelen wegen echt wel op tegen de voordelen.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:22

Hoe lang hebben jullie open wonden gehad?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:10

8 weken gingen de laatste dicht. vooral doordat de hechtingen dan naar buiten kwamen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:16

Bij mij is alles dicht, op 1 klein plekje na. Ik ben 4,5 week geleden geopereerd.

sietssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:04

Ik heb dus aan de onderkant van mijn borsten hele lelijke littekens zitten en mijn arts had mij verteld dat er alleen een lijn achter zou blijven als litteken. ipv daarvan kan ik precies zien waar mijn tepel eerst heeft gezeten. En dat is echt niet bepaald een lijntje.

en ik heb ze laten verkleinen tot een c cup en dat was in 2007. Ondertussen heb ik gewoon weer een D cup na de zwangerschappen.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:28

En zijn er hier nog dames met tape allergie? Ik ben zowel voor de bruine als de witte allergisch en weet niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. Maar bij de kliniek zullen ze daar vast iets op bedenken. Had het bij de apotheek al gevraagd maar die wisten niks anders.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:10

Irre schreef:
En zijn er hier nog dames met tape allergie? Ik ben zowel voor de bruine als de witte allergisch en weet niet zo goed hoe ik dat moet oplossen. Maar bij de kliniek zullen ze daar vast iets op bedenken. Had het bij de apotheek al gevraagd maar die wisten niks anders.

Ik heb ook een pleisterallergie voor zowel bruin als wit. Maar geen prolemen gehad met de tape die gebruikt is in het zkh.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:48

En krijg je ook tape mee voor thuis? Of heb je daarna niks meer getaped?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:50

Irre schreef:
En krijg je ook tape mee voor thuis? Of heb je daarna niks meer getaped?

Ja.. zit ook van tape?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:58

De tape bleef bij 2 weken zitten en is bij de eerste controle eraf gehaald.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:00

Silvia schreef:
De tape bleef bij 2 weken zitten en is bij de eerste controle eraf gehaald.

oke.. bedankt! :)