Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:18

:wow: Jaan, wat een mooie foto's.... die sfeer en die verschrikkelijke sneeuwman naast Woef :+

Zo is het best leuk om sneeuw te hebben, je moet alleen niet dóór de sneeuw willen. Gewoon lekker uit het raam staren, vanaf de bank onder een dekentje met een warme kop chocomelk met slagroom en de haard knetterend op de achtergrond :o

O en voor alle hardlopers, ik las net even snel ergens een kop in de krant, iedere dag 20 min hardlopen buiten of op de band daar word jong van :D Ik voel me ook 26 sinds ik hardloop ipv 36 :Y)

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:04

Oh gave foto's Jaan!

Sneeuw -> check
Warme chocomel met slagroom -> Check
Niet door de sneeuw hoeven -> ah daar ging het fout..

Haha nee hoor. Viel allemaal reuze mee, paardjes waren alleen beiden enorm druk. Lis kreeg ik daar wel doorheen, projectje ben ik afgestapt, vond het niet verantwoord meer.
Daarna net thuis, als toetje na het avondeten een warme chocomel met slagroom op en een stuk marsepein. Niet heel handig als je slecht tegen suiker kan. Gelukkig heb ik een hyperactieve hond, dus ik kon mijn eigen hyperactiviteit mooi op hem kwijt. Hebben heerlijk een uurtje geravot, in de huiskamer, dat wel.

Morgen eerst les met m'n kleine projectje, dan Lis ff rijden en dan hopelijk hardlopen. Als ik dan bijgekomen ben moet ik nog ff voer halen enzo en daarna ga ik lekker relaxen... :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:51

Bah wat een vies weer. Er is hier meer dan 10cm sneeuw gevallen! Ik was onderweg naar Fan en dan moet ik over een polderweg, was geen doorkomen aan :n Ben maar omgedraaid, zag het niet zitten nog 4km zo te rijden. :n
Irene gebeld en zij zei dat Fan haar eigen feestje aan het vieren was in de boomgaard :') Prima, dan zit ze er ook niet op te wachten om ingespannen te worden,. Ook voor mijn tuig vind ik die aanhoudende sneeuw niet bevordelijk :n
Ben benieuwd of de loop morgen door gaat ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:38

:wow:

Was behoorlijk sneeuw vandaag. Maar ik ben trots op mezelf:

Eerst vanmorgen les met projectje, liep tegen een puntje aan en dat hebben we mooi op kunnen lossen, althans, ik weet hoe ik het verder op kan lossen. Daarna Lis nog ff gereden, die was heul fijn, gaf me echt 1 fantastisch changement!
Daarna gauw naar huis, hardloopkleertjes aan en op weg. Had de 1e helft wind vol tegen, en dat in de polder. Halverwege dat stuk begon het nog te sneeuwen ook, dus het was niet makkelijk. Heb een klein stukje moeten wandelen en verder heul rustig aan moeten doen. Het stuk terug door het dorp ging veel makkelijker, minder wind enzo. Heb uiteindelijk de 8km in 57 minuten gelopen en daar ben ik, gezien de omstandigheden best trots op.
Toen moest ik dus nog voer halen en naar stal om de paarden binnen te halen. Met een slakkegangetje ben ik op pad gegaan en het is goed gekomen, maar ik vond het wel spannend...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:48

Wauw WenK respect dat je bent gaan lopen, hier is inmiddels nog 5cm bijgevallen! We gaan morgen wel gewoon naar de loop en we kijken daar wel verder.
Pff nu boodschappen doen, heb mijn snowboots van de wintersport gepakt, vind het zonde van mijn eigen schoenen. :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:21

Goedeavond lady's!

Kijk aan Bom, dat is nog eens goed nieuws, lekker jong met ze allen ;)

Wenk: goed bezig zeg!! Fijn dat je paardjes lekker gingen, niks aan he dat geglibber :P

Fan: groot gelijk, als het even kan loop ik ook gewoon op me thermolaarzen :+
Succes morgen :)

Ik heb mijn 53 uur werken erop zitten voor deze week en dan de paarden uurtjes er nog bij, gister een dag van 20 uur gemaakt zat om 22.45 op me paardje _O-

Nu even alles voor sinterklaas klaar maken en daarna nog even hardlopen :) Als dat te doen is tenminste, net sneeuwde het en het lijkt aardig glad. Nou je we zien wel, heb eigenlijk wel zin om te gaan lopen maar opzich ook wel redelijk moe :O

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:04

Heb ook vaak snowboots aan hoor. M'n nette schoenen zien er anders niet meer uit. Alleen op stal wel m'n dressuurlaarzen aan.

Poeh, dat zijn me nogal dagen Rosa...

Zin om te lopen, haha ik ook alweer. Héél misschien morgen ff een klein rondje, maar vandaag was wel heel zwaar, dus ik zal wel moeten herstellen...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:51

Wat goed dat je gegaan bent Wen!

Ik heb me gister goed vermaakt met en ín de sneeuw! :D :D :D [ITP] Het leek wel Kerst in Zeeland!

Iedereen een leuke Sinterklaas (gehad)?? Gioed verwend door de goedheiligman? Ik heb het vrijdag op mn werk gevierd, gister pakjesavond met mn familie en straks nog met vrienden. :)

Dooi is hier gisteravond begonnen, maar vandaga niet fit (echt tegen griep aan), dus niet hollen. Hoop morgen ff te gaan.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:12

ik vier geen stinerklaas dit jaar... maar hoelijk vandaag even hardlopen want het is ein-de-lijk gaan dooien en heb echt een bak energie over.. waar je akelig van wordt :P

mooie winterfoto's!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:45

O o o wat zijn we weer verwend door de Sint :j Vooral de kids :D

En ik heb vandaag lekker mijn rondje van 5 km weer gesjokt na een winterstop van 2,5 week :+ het ging lekker, niet snel maar wel fijn te weten dat die 5 km nog gewoon in de benen zit ondanks een paar weken niets gedaan te hebben, geeft een goed gevoel :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:25

Leuk Bom, hier geen Sint... :n

Lekker van je lopen ook...

Lekker gelopen KDS?

Beterschap Jaan!

Hier een dagje lekker buiten gespeeld vandaag. Eerst 's morgens alle 3 de paardjes gereden, 2 flink achter de broek aan gezeten. 's middags nog ff lekker met de honden het bos in, de spierpijn van gister weg wandelen. Ben lekker een uur weg geweest, was nog best zwaar, met al die half gesmolten sneeuw... :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:28

Heerlijk hè?! Eindelijk weer lopen na die vieze sneeuw. Beterschap Jaan!

Ben vanmorgen toch naar de 5km Sinterklaasloop gegaan, wat een baggerbende! Wij dachten nog, hij gaat door, dus zullen de wegen wel schoongemaakt hebben, NOT. :( Mijn schoenen waren al nat door de drek, voordat we waren begonnen. Het was 5km glijden, klunen en baggeren. In begin vertelde een vriend, toen we eindelijk op een "droog" stukje aankwamen, dat hij een aantal jaar geleden tijdens de Bruggenloop in Rotterdam al in de eerste 400 meter uitgleed. Hij is afgevoerd in een ambulance met een gebroken been!
Je loopt dan toch daarmee in je achterhoofd. Mijn tijd kwam geloof ik neer op 41.37. Valt mij nog mee, want hard lopen ging niet. Zelfs een versnelling was levensgevaarlijk!

Zal zo mijn finishfoto met Sinterklaas opzoeken. :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:54

Jeetje, ben echt abuis, ben gefinished op 40:59, is toch 38 seconden sneller :+ Was 12 minuten langzamer dan nummer 1. Vind ik ook niet slecht :+
AfbeeldingAfbeelding
Hier een foto met mijn nieuwe loopmaatje, zijn zoontje en Sinterklaas <:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:30

Goed gedaan Fann! Gefeliciteerd! En superleuke foto met de Sint!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:43

Wat een leuke foto zeg!

Slecht trouwens dat ze de wegen niet (goed) schoon gemaakt hebben...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:10

Fann, ben trots op je +:)+ En idd slecht dat ze de wegen niet ijs/sneeuwvrij hebben gemaakt.

Zooooooooo wat was het glad vanochtend, glibber de glibber. Maar we hebben het weer gehaald :j

Woe weer lopen, hoop dat het dan niet zo glad is anders ga ik toch echt niet lopen :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:56

Thanks meiden, door jullie ga ik weer enorm glunderen :) Heb ook geen last van pijntjes of i.d. voelt toch weer als een enorme stap vooruit! *\o/* Samen met weegschaal vanmorgen, kan mijn dag niet meer stuk! Er is 5.6 kilo af sinds ik bij de diëtiste loop (7 kilo in totaal) Nog 1.8 kilo tot mijn mijlpaal op eerste kerstdag , ik wil dan onder de 80 kilo uitkomen! ;)

Moest vanmorgen nog aan je denken Bom, jij hoeft niet over de A6? Was een enorme chaos als ik het goed begreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:05

Wat zijn jullie lekker goed bezig allemaal! +:)+ Vind het wel een beetje eng om te gaan lopen met die gladheid, heb al zoveel mensen onderuit zien gaan. Ik loop wel zoveel mogelijk over de wegen die gestrooid zijn en als er een auto aan komt spring ik wel even op de stoep :Y) .

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:07

ik heb heerlijk even gewoon gerend en gewandeld, had de hond van de buren mee, die had ook energie over en de buren hadden sinterklaas en naast hyperactieve kinderen wilde ze liever geen hyperactieve hond die helemaal zot ging op het gekleurde papier :')

dus het was een heel ander rondje dan gepland (ben niet zo gewend aan rennen met een hond, en de hond neit zo aan rennen met mij en we hadden dus wat moeilijkheden) maar toch wel lekkere stukjes kunnen lopen :j
hopelijk snel wel (morgen ochtend bij voorkeur)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:01

@Fanneke RESPECT...!! Als ik iets is, is het lopen op een gladde ondergrond!

Ik loop dan ook op dit moment eigenlijk alleen in de sportzaal op de band. Vreselijk saai en ook zeker niet motiverend, maar ja door de vorst rij ik ook geen paard en ik wil wel graag een beetje in conditie en op gewicht blijven...
Er komen straks vast weer betere tijden!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:40

Wat lief dat aan me hebt gedacht Fann ;) Het was inderdaad chaos op de A6 maar gelukkig ga ik altijd via de dijk naar mijn werk. Ook wel geglibber maar we konden met een gangetje van 40 km per uur rijden. Normaal rij ik over de dijk 100 km/u (je mag er 80 sssshhttt)

Vannacht gaat het weer vriezen dus het zal morgen wel weer feest zijn. Gelukkig is het nu wel aan het dooien buiten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:59

:wave:

leuke foto's fan en gefeliciteerd met je tijd.

Hier dooit het dus echt niet en is het harstikke mistig :n

Voel me eigenlijk heel erg goed vandaag, dus ik ga deze week even een paar keer wandelen, even kijken hoe mijn rikketik het houd bij kleine inspanning. Mocht dat helemaal goed gaan zal ik er toch wel weer een keer aan meoten geloven. Wil sowieso wel even de bloeduitslagen afwachten.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:17

Wat knap Jaan81 en Fanneke, dat jullie toch die 2 lopen hebben gelopen. Kan me voorstellen dat het niet prettig is om zo glibberend te lopen.

Eigenlijk ben ik zelf helemaal niet zo bang voor de gladheid, ik ga altijd juist in de sneeuw lopen. Wil vaak wel. Helaas dit weekend, is het mij niet gelukt om te lopen ivm andere bezigheden (werk, sinterklaas vieren, huishouden). Maar ik ga vanavond naar de sportschool, wil daar even op de loopband trainen. 4x5 min met 1 min wandelen tussendoor. Daarna hoop ik nog wat energie over te hebben voor een uur spinning.

Sakkia, hopelijk gaat 't wandelen goed, zodat je op den duur (na alle uitslagen) het lopen weer kan oppakken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:26

denk wel dat het goed komt hoor, ik heb vandaag nog eigenlijk helemaal geen last gehad. Vanavond muziek en dat is toch ook wel een grote inspanning, daar kan ik ook wel veel aan afzien :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:37

Wat voor muziek maak/speel je?