Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:13

Ik heb je even een pb gestuurd.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:20

Na wat Google-werk lijkt het bij mij hierop, het komt in ieder geval veel overeen met wat de huisarts gisteren zei: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item34440

Edit: ectropion, daar lijkt het ook op. Bij een ectropion puilt er wat weefsel van de binnenkant van de baarmoedermond naar buiten. Dit weefsel is kwetsbaarder, waardoor er gemakkelijker beschadigingen ontstaan. https://www.gezondvgz.nl/%7B9DFF4915-6D ... BA581B3%7D

Edit: nog meer info over ectropion: http://www.ikazia.nl/sites/default/file ... 5f251c3d4e

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:56

Gisteren de oproep voor het bevolkingsonderzoek binnengekregen. Kwam als geroepen,want ik slik sinds 1,5 maand Immunomax AHCC. In Amerika zijn ze een onderzoek daarnaar aan het doen. Het is een natuurlijk geneesmiddel dat er voor zorgt dat je lichaam het virus zelf gaat verwijderen. Ik heb voor mijzelf bewijs dat het werkt. Nu nog laten testen middels een uitstrijkje :-)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:07

dorientjuh schreef:
Na wat Google-werk lijkt het bij mij hierop, het komt in ieder geval veel overeen met wat de huisarts gisteren zei: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item34440

Edit: ectropion, daar lijkt het ook op. Bij een ectropion puilt er wat weefsel van de binnenkant van de baarmoedermond naar buiten. Dit weefsel is kwetsbaarder, waardoor er gemakkelijker beschadigingen ontstaan. https://www.gezondvgz.nl/%7B9DFF4915-6D ... BA581B3%7D

Edit: nog meer info over ectropion: http://www.ikazia.nl/sites/default/file ... 5f251c3d4e

Hier ook, dat noemde de gyno vorige keer.
Maar strookt niet met pap2.
Ik ben benieuwd naar m'n uitslag nu.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:56

Helaas weer een pap 2.
Maar omdat ze een half jaar geleden met de coloscopie niets zag.. Gebeurd er nu niks.
Nu al 1,5/2jaar.
Over half jaar weer terug komen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:59

Ik heb een paar dagen terug een colposcopie gehad bij pap 3a. Dit keer kleurde bijna alles afwijkend aan, dus 2 biopten genomen. Nu over 2 weken de uitslag, ben benieuwd.
Vonden jullie die biopten pijnlijk? Ik heb er niks van gevoeld door de verdoving, verdovingen heb ik ook niks van gevoeld.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:53

De uislagen van zowel mijn SOA test als het uitstrijkje waren goed. :) Toch weer een geruststelling. Sterkte Tanya en Hannanas!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:12

Ik heb de uitslag gehad: ene biopt Cin I-CIN II, andere biopt Cin II neigend naar CIN III. Met de gynaecoloog afgesproken om nu even niks te doen en over 4 maanden een nieuw uitstrijkje, omdat ik nog jong ben en we het even de kans willen geven om zelf weg te gaan. Er was in ieder geval geen doorgroei in het onderliggende weefsel dus dat is dan wel gunstig.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:57

Google eens op 'ahcc hpv'. Hier is in Amerika onderzoek naar en het heeft mij van mn hpv af geholpen.

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:38

Tanya schreef:
Ik heb een paar dagen terug een colposcopie gehad bij pap 3a. Dit keer kleurde bijna alles afwijkend aan, dus 2 biopten genomen. Nu over 2 weken de uitslag, ben benieuwd.
Vonden jullie die biopten pijnlijk? Ik heb er niks van gevoeld door de verdoving, verdovingen heb ik ook niks van gevoeld.

Ik vond de biopten vreselijk pijn doen! Die deden ze zonder verdoving..ik moest hoesten en dan trokken ze een biopt..

Ik heb vorige week weer een controle gehad.alles was prima!had ook niet anders verwacht aangezien ze alles inclusief baarmoeder verwijderd hebben, toch blijft het zenuwslopend die controles!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:41

Ik kreeg geen verdoving bij het biopt en heb er helemaal niets van gevoeld.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:24

Ik lees even mee! Heb de brief onlangs ontvangen en wil na de feestdagen een afspraak maken. Ergens vind ik het toch wel een beetje spannend...

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:23

Ik lees en schrijf ook even mee!

Vandaag op eigen verzoek een uitstrijkje laten maken (ik ben 28, soms tussentijds bloedverlies). Tijdens het inleiden van mijn zwangerschap, nu 4 jaar geleden, kwamen ze erachter dat ik een tussenschot had in mijn baarmoeder, wat doorliep tot halverwege de vagina. Ik had dus een linker- en rechterhelft van zowel baarmoeder als vagina. Dit is tijdens de keizersnede weggebrand. Huisarts had er vandaag wel wat moeite mee, want kennelijk zit er nog littekenweefsel, en daar moest de eendenbek overheen geschoven worden (echt niet grappig). Maar uiteindelijk was het zo gebeurd! Alles zag er rustig uit, over 10-12 dagen kan ik bellen. Hopen op een goede uitslag!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:07

Goede uitslag gehad vandaag! *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:10

Gefeliciteerd Bix!!! Wat fijn!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:02

Ik ben eigenlijk nog steeds kwaad op hoe brutaal de overheid is. Je negeert je oproep, en krijgt vervolgens 3 maanden later gewoon een herinnering dat je nog niet geweest bent. En als je niet gaat of je dan wilt aangeven waarom niet. Ik heb daar uiteraard ook niet op gereageerd, want de reden om niet te gaan is iets wat ik niet hoef te delen met iemand, dus ik heb alles gewoon in de container gedonderd. Je kon ook aangeven dat je nooit weer een oproep wilt, daar heb ik ook aan zitten denken overigens. Hoewel dit inmiddels een 1.5 jaar terug is kook ik nog als ik aan deze onbeschoftheid terugdenk. Je mag iemand vragen te gaan, dus een oproep sturen, maar als je niet gaat moet je GEEN herinnering sturen. Echt, daarvan schoot ik uit de slof. Het blijft gewoon ieders eigen keuze. Een foute keuze is er niet. Gaan of niet gaan, alles is goed. Maar men laat je graag geloven dat je een foute keuze maakt, terwijl dat gewoon niet zo is.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:35

En je wilt niet weten hoeveel mensen ik aan de telefoon krijg om een afspraak te maken die het helemaal vergeten waren maar dankzij de herinnering er weer aan denken.
Dat het beter is het wel te doen dan niet, staat ook buiten discussie. Ben het dus niet met je eens.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:59

germie schreef:
Ik ben eigenlijk nog steeds kwaad op hoe brutaal de overheid is. Je negeert je oproep, en krijgt vervolgens 3 maanden later gewoon een herinnering dat je nog niet geweest bent. En als je niet gaat of je dan wilt aangeven waarom niet. Ik heb daar uiteraard ook niet op gereageerd, want de reden om niet te gaan is iets wat ik niet hoef te delen met iemand, dus ik heb alles gewoon in de container gedonderd. Je kon ook aangeven dat je nooit weer een oproep wilt, daar heb ik ook aan zitten denken overigens. Hoewel dit inmiddels een 1.5 jaar terug is kook ik nog als ik aan deze onbeschoftheid terugdenk. Je mag iemand vragen te gaan, dus een oproep sturen, maar als je niet gaat moet je GEEN herinnering sturen. Echt, daarvan schoot ik uit de slof. Het blijft gewoon ieders eigen keuze. Een foute keuze is er niet. Gaan of niet gaan, alles is goed. Maar men laat je graag geloven dat je een foute keuze maakt, terwijl dat gewoon niet zo is.

Beetje rare reactie..
Waar je je al niet druk over kunt maken.

De check is ter preventie.
Je zou dus blij kunnen zijn dat de overheid deze mogelijkheid geeft.
Ik vind een herinnering een aardige beleefdheidsvorm.

Dat jij dan niet gaat, dan negeer je toch die twee brieven ipv één brief?

De vraag waarom niet is voor de statistiek. Stel je moet net als het borstonderzoek naar een bus en er reageren veel mensen met de opmerking "te ver". Dan kunnen ze daar wat mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:10

Ik ben er juist blij mee, ik was de oproep kwijtgeraakt :j en wou graag de reden doorgeven waarom ik niet kon ivm nieuwe oproep. Hoef ik er zelf niet aan te denken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:35

Ik zou er ook blij mee zijn! Ik weet van mezelf dat ik zo'n brief lees en daarna ligt het ergens in een hoekje (je kent het wel, druk, druk druk en zo'n onderzoek is meestal niet iets waar je naar uitkijkt, dus vergeet je het snel ;) ). Zo'n reminder is voor mij juist altijd goed en ik ben ook erg blij dat dit onderzoek wordt aangeboden door de regering.

Wil je niet, dan gooi je die brief en herinnering weg. Overigens zou ik zelf wel invullen waarom ik niet zou gaan, ze kunnen aan de hand daarvan de dienstverlening verbeteren. Kan je ze gelijk laten weten wat je van ze vindt (al komt het bijna op mij over alsof je tijd teveel hebt, ik zou me echt niet zo druk maken om dit soort dingen...).

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:05

Germie, het blijft altijd je eigen keuze.
Ik vind je reactie nogal aangebrand.
Laat ieder in haar waarde, ook de mensen die het wel fijn vinden om een herrinering te krijgen.
Niemand zegt dat jij een foute keuze maakt, jij maakt dat er uit op. Je voelt je aangevallen of niet? Nergens voor nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:17

Germie, ik vind je nogal vreemd reageren.
Er zullen heel veel mensen zijn die blij zijn zo'n herinnering te krijgen. Liever dat dan iemand die het vergeet en daarbij mogelijk te laat is om nog actie te ondernemen bij een vervelende uitslag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:25

Iedereen mag toch een mening hebbben. Er is GEEN foute keuze bij zo'n oproep, je mag gaan, of je gaat niet. Welke keuze je maakt is altijd goed. Maar ik kies voor niet en vind dat men zich te veel met mij bemoeit. Gewoon een mening, niets mis mee. Of raar. Je kunt het niet met iedereen eens zijn.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:44

Natuurlijk mag dat, maar het enige wat uit het bovenstaande blijkt is dat heel veel mensen een andere mening hebben als jij.
Ik ben het trouwens ook niet met jou eens.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:13

wwillemijn schreef:
Google eens op 'ahcc hpv'. Hier is in Amerika onderzoek naar en het heeft mij van mn hpv af geholpen.

heb je inmiddels al weer een uitstrijkje laten doen om te checken?