Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:15

Dat wilde ik ook al zeggen...volgens mij wordt een hormoon wat over het algemeen een 'fijn' gevoel moet geven nu tot iets anders bestempeld...

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:21

Nee het zit anders: het shot oxytocine bij de tsr onderdrukt een ander hormoon: dopamine.
En die plotselinge dip in dopamine zorgt voor depri gevoelens.
Die twee hebben een wisselwerking. Ik denk wel dat er met bv meer oxytocine vrijkomt dan bijv bij sex....?
Staat allemaal in het verhaal van bovengenoemde link.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:32

Nou die link klopt hoor, en geen idee of ern bij bv meer vrij komt dan tijdens de sex... weet alleen dat ik er bij alle 2 last van heb!!!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:02

hier is het ondertussen al even geleden dat Dylan nog eens een goede kakapamper gemaakt heeft ;)
heb gelezen in een brochure over borstvoeding dat dit normaal is, maar is vind ik toch even raar
vandaag had hij in 1 pamper een heel klein beetje
verder gaat alles goed, nu drinkt hij 20 minuten ongeveer en begint hij nadien als hij voldaan is heel mooi te lachen naar me :D

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:14

Mijn zoontje heeft er een keer 13 dagen over gedaan, vond ik ook erg lang, maar schijnt wel normaal te zijn met bv.

Dat lijkt me vreselijk, als je down wordt door een niet op elkaar afgestemde hormonhuishouding. Moet zehggen dat ik er gelukzalig van word als ik aan het voeden ben (maar ook wel bij het kolven), dat is wel fijn.

Had wel gisteren een blaar aan de linkerkant, snapte er al niks van, die kleine maar huilen en niet willen drinken (maar er kwam dus nauwelijks iets uit, dus drinken had geen nut) heb dus de blaar doorgeprikt en toen ging hij heel gulzig drinken tot ie helemaal vol was, gelukkig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:45

Neff: lijkt me pijnlijk. Is het wel opgelost nou?

Keandra: kan idd prima hoor, bv verteert gewoon heel goed waardoor ze niet vaak hoeven te poepen.

Hier: nu is echt alles goed, want ik kan links ook weer bijna volledig kolven, kreeg er vanmorgen op mijn werk zowaar weer 110 cc uit! Wel fijn want iedere keer maar 50/60 cc schiet ook niet op. Merk alleen wel dat rechts ook weer af moet stemmen daarop....kreeg spontaan lekkage terwijl ik anders helemaal nooit meer lek tijdens voeden of kolven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:18

Hier ook op volledige BV poepen eens in de 4 tot soms wel 9 dagen.
Sinds ze goed bijvoeding eet wel meestal 2 x per dag.
1 keer was het 20 dagen ofzo, maar toen zat het ook niet goed. :(:)
Het CB hier houd een maximum van 8-9 dagen aan.

Susan wat fijn dat het weer beter gaat. Top!

Hier gaat ook alles prima. Slapen blijft een drama maarja dat hebben we tegenwoordig maar geaccepteerd; ooooit zal ze de hele nacht slapen haha!
Het is natuurlijk veeeeel beter dan eerst hoor, want dat was niet vol te houden.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:04

nog altijd geen kakapamper, duurt me een beetje lang eigenlijk
maar is nog altijd even vrolijk als anders, hij begint nu echt gemeend naar me en anderen te lachen
dat is dan een lach tot aan zen oren, keicute :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:36

Susan, fijn dat het weer goed gaat! Lek je eigenlijk ook niet aan de kant die je niet voed?

Emma poept wel 1-2 keer per dag, en dan heel dun. Gisteren en eergisteren weigerde ze de borst weer even. Ging eigenlijk al een week of 2 goed, heb in die tijd ook amper een flesje bij moeten geven, maar 1 of 2 keer. Maar gisteren en eergisteren dus wel weer. En het gekke is, ze pakt rechts wel, en dan switch ik over naar links, en weigert ze tot krijsen aan toe? Ga nu elke keer links maar beginnen. Gisteravond in de douche heeft ze allebei gedronken.

Nog steeds lastig met slapen dus Nathalie? Pfoe pittig hoor...
Emma slaapt wel goed, alleen toevallig deze week 2 nachten niet, precies op dagen dat ik moet werken natuurlijk he.

Oja, dragen jullie BV kleding? Ik draag meestal een hemdje die ik naar beneden trek, en een vest eroverheen. Maar zo'n speciaal shirt lijkt me ook wel wat?
Heb gisteren trouwens online bij prenatal in de uitverkoop 2 voorgevormde voedingsbeha's besteld, waren maar 10 euro per stuk. Stond alleen geen plaatje bij, maar ik geloof het zo wel.
Dus misschien een tip voor jullie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:35

Ik draag geen speciale kleding, de huidige mode (vooral jurkjes en tuniekjes) trek je ook zo naar beneden. Ik heb wel 2 van die speciale voedingshemden van HEMA maar ik vind ze niet fijn zitten en ze zien er ook niet zo leuk uit, die draag ik dus eigenlijk nooit. En idd ik draag ook vaak een vest en een rekbaar hemd of shirt eronder, gaat ook prima. Wbt de beha's van Prenatal, daar ga ik helaas niet in passen.

Nou, links is weer terug bij af geloof ik. Ze drinkt heel onrustig aan die kant en drinkt daarna rechts nog heel lang, ik heb dus te vroeg gejuicht.

Gisteren vierde mijn man zijn 40e verjaardag, zeg ik tegen mijn schoonmoeder dat ik Marinde even ga voeden "O, dat wil ik ook wel doen hoor!" :+ Nou ja....ze weet dat ik bv geef. Niet zo'n slimme opmerking dus.....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:01

Hahaha das niet zo handig nee, wat zei je, hoe ga je dat doen?

Balen zeg, dat het nog niet goed gaat. Emma dronk net ook niet links? Ze was erg aan het huilen en gillen, ze is ook zo verkouden en snotterig, al ruim een maand onderhand.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:08

Vind de bvshirts van de hema wel heel fijn, en van henm en esprit heb ik ook shirts, vind het fijn dat er aan de bovenkant ook nog wat stof zit. Heb ook wel hemdjes en een vest, maar geef de voorkeur aan de daarvoor bedoelde shirts.

En balen dat de ene kant nog steeds niet lekker gaat (kan lang duren heb ik de ervaring, rot hoor!)

Gaat gelukkig beter bij mij, nog wel wat losse velletjes, maar let er nu heel goed op dat ik hem goed aanleg en dat scheelt al, doet nu eigenlijk helemaal geen pijn meer en dat was de afgelopen weken wel eens anders.
Mijn zoontje heeft gisteren een nieuwe mijlpaal bereikt en kan nu omrollen (4 maand en een halve week :) ), dus de hele kamer is al niet meer veilig voor hem. Helaas is zn speelkleed erg klein dus ligt ie zo op de koude vloer. En boos dat ie is als het rollen hem niet snel genoeg gaat. Zucht..., maar wel <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:59

Snap er nu niks meer van?? Gister overdag, gisteravond, en vanmorgen vroeg kwam er bijna niks uit de linkerkant en daarstraks om 16.00 liep Marinde over toen ze uit die kant gedronken had? Blijkbaar is het heel wisselend op het moment. Ben benieuwd wat ik uit links ga kolven op mijn werk, heb vanavond slaapdienst van 21.00 tot 8.30.

Neff: leuk dat hij omrolt!

Samantha: ik zei "dat gaat niet lukken" ik zag mezelf geen borst uitlenen aan een ander :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:21

Ik ben gestopt met bv ;(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:22

:(:)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:56

Jammer. Jess, dat het niet lukte, maar gelukkig is er goede kv, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, daar wordt je kindje ook groot van.

Susan, had jij niet ook misschien een blaar die uiteindelijk toch open is gegaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:02

Nee, ik had een wondje (later kloof) door een foutje met kolven, die ging helaas niet dicht waardoor ik een dikke ontsteking kreeg. Daardoor geeft links nu wat probleempjes. Zou trouwens ook in eerste instantie een blaar kunnen zijn geweest, maar dat heb ik niet gezien iig.

Jess: ook van hier uit een dikke :(:)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:28

Aah Jess wat jammer..

Zo ik had net een mega kolf opbrengst. Om 7u gevoed, moest een plasje voor Jelle wegbrengen en stond daarna mega vast in de file, was pas na 10u op het werk dus meteen aan de slag gegaan, en kon pas om 12u kolven. Stond echt op klappen, begon al pijn te doen. En kolfde dus 250 cc.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:45

Nou, ik kolfde helemaal níks meer :n Dus dat was flink balen. Samen met dat D-TSR gedoe en mn kloven vond ik het wel welletjes. Ik wil best bv geven, maar moet wel leuk blijven en niet een regelrechte hel.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:56

ahh Jess wat jammer
maar hetgeen ze gekregen heeft van borstvoeding dan totaal geen borstvoeding gekregen te hebben
die leuze heeft mij geholpen toen ik bij Arwen na 1.5 maand kolven moest stoppen
geen nood met kv worden ze evengoed groot en flink (het allerbelangrijkste bij bv is toch de colostrum en dat heb je gegeven)

hier heb ik vandaag men huisarts gebeld omdat Dylan een hele harde buik had, die heeft glycerine suppo's aangeraden
dus omgegaan en net er 1 gegeven
na een minuut was hij al kaka aan het doen :D
nu is hij nog een beetje aangedaan maar ga hem direct aanleggen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:24

Jelle heeft ook alleen de 1e week BV gehad, en hij is er ook groot op geworden. Maar ik snap je gevoel wel hoor. Knuffel voor jou. :(:)

Keandra, het werkte dus wel voor hem! Fijn hoor!

Ik heb een beetje een luxe probleem denk ik.
Ging net kolven, kolf ik 220 cc. Maar ik heb maar 2 flesjes bij me, en doe altijd in elk flesje 150 cc, dus voor 1 voeding. Nu heb ik dus al anderhalf flesje gevuld. En moet nog bijna een halve dag, en 2 keer kolven.
Normaal kolf ik totaal ong 300 cc, dus per keer ong 100 cc.
Moet dus toch meer flesjes meenemen, zal hier zo in het magazijn wel kijken voor een flesje ofzo. (liter fles haha)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:28

tof luxeprobleem
is wel fijn eigenlijk weten dat je genoeg hebt voor je kind

Dylan heeft vandaag nog geen kaka gedaan, hij is wel in zijn normale doen want hij is heel vrolijk en vaak aan het geluidjes maken
gisteravond hebben we hem nog even 'geholpen' om kaka te maken. Terug een suppo'tje en het ding zat nog niet goed of hij was al bezig.
daarnet nog even zijn temperatuur genomen maar dat deed hem echt niks (dus geen kaka)

Leslie gaat vanavond nog langs de HA, ga het hem nog even laten bevragen of het in orde is, want vind het toch maar raar hoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:28

Zo...ben echt blij dat ik bv geef. Marinde is de hele dag al ziek, heeft nu zelfs 39.4 (!), qua eten (fruit, groente) wil ze niks of het komt er gelijk weer uit, bv blijft gelukkig wel binnen. Heb haar nu een paracetamolletje gegeven en ben gestart met rinikind neusspray tegen verkoudheid en oorpijn (ze grijpt steeds naar haar rechteroortje en heeft een mega loopneus) in de hoop dat ze wat opknapt.

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:42

susanH: Mss tandjes aan het doorkomen? Mijn dochtertje had ook al een maand lang zo verkouden en dan koorts en toen diarree. Ben toen naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het welletjes vond. Daar zagen ze dus dat ze 'gewoon' tandjes aan het krijgen was. Had daar niet ana gedacht omdat ze toen nog geen 4maanden was.Ondertussen is ze aan haar vijfde en zesde tandje toe en is ze zeven maand.

Jess meid dat is echt sneu. Maar toch dikke duim hoor!!! Je hebt echt alles geprobeerd en de pijn moeten verbijten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:13

Arme Marinde, zeg! :(:) Klinkt echt niet lekker.

Hier bijna 8 maanden en nog steeds tandloos... vraag me af wanneer hier tandjes komen.