De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:43

Issy: dat klinkt best hoopvol. De biofilmkiller worden daar cystekillers mee bedoeld?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:59

Issy, maar buiten het feit dat iedereen zelf moet beslissen of ze via de reguliere of ABNG arts gaan is het belangrijke er uit dat als een reguliere weigert af te wijken van de CBO richtlijn je er mee kunt schermen dat die richtlijnen niet bestaan op dit moment en omdat we dus allemaal weten dat je er daar niet mee komt.
En dat je kunt afdwingen, als je dat wel wil, dat de reguliere arts verplicht is volgens de Ilad's richtlijnen te behandelen en dat de zorgverzekeraars verplicht zijn deze kosten te vergoeden. Dat is toch goed nieuws ?
Zo lang TNO niks heeft en we niet weten waar ze mee komen is er een mogelijkheid op betere en vergoede behandeling. Dat is toch goed nieuws ongeacht iedereen zijn persoonlijke voorkeuren voor homeopatie of reguliere geneesmiddelen ?
Hiermee zou je het vechten voor een behandeling en erkenning kunnen inkorten i.p.v. wachten tot je ons weegt en steeds zieker word. En er komen voor eigen rekening nu toch een behoorlijke kostenpost op iedereen af. Opname in een Lyme kliniek voor een week of twee en de onderzoeken hier zit je toch maar zo aan de 6000 tot 8000 euro bij elkaar. Er worden toch de gewone kosten voor een ziekenhuisbed vol doorberekend voor eigen rekening. En waarom zou je de onderzoeken in Weert uit eigen zak betalen als dat misschien dus niet eens hoeft. Daar ben je toch ook maar zo tussen de 400 en 600 euro kwijt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:22

Ik volg alles hier nog steeds maar vind het zo'n moielijke materie.
Uitleg etc op internet , ik snap er weinig van ook omdat mijn concentratie ver beneden peil is.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:07

Onassa dat heb ik ook.
Als ik lange tekst lees, komt het niet goed bij me binnen.. zo lastig

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:08

Perrokai schreef:
Issy, maar buiten het feit dat iedereen zelf moet beslissen of ze via de reguliere of ABNG arts gaan is het belangrijke er uit dat als een reguliere weigert af te wijken van de CBO richtlijn je er mee kunt schermen dat die richtlijnen niet bestaan op dit moment en omdat we dus allemaal weten dat je er daar niet mee komt.
En dat je kunt afdwingen, als je dat wel wil, dat de reguliere arts verplicht is volgens de Ilad's richtlijnen te behandelen en dat de zorgverzekeraars verplicht zijn deze kosten te vergoeden. Dat is toch goed nieuws ?
Zo lang TNO niks heeft en we niet weten waar ze mee komen is er een mogelijkheid op betere en vergoede behandeling. Dat is toch goed nieuws ongeacht iedereen zijn persoonlijke voorkeuren voor homeopatie of reguliere geneesmiddelen ?
Hiermee zou je het vechten voor een behandeling en erkenning kunnen inkorten i.p.v. wachten tot je ons weegt en steeds zieker word. En er komen voor eigen rekening nu toch een behoorlijke kostenpost op iedereen af. Opname in een Lyme kliniek voor een week of twee en de onderzoeken hier zit je toch maar zo aan de 6000 tot 8000 euro bij elkaar. Er worden toch de gewone kosten voor een ziekenhuisbed vol doorberekend voor eigen rekening. En waarom zou je de onderzoeken in Weert uit eigen zak betalen als dat misschien dus niet eens hoeft. Daar ben je toch ook maar zo tussen de 400 en 600 euro kwijt.

Ik zou willen dat je het bij het rechte eind had en dat nu iedereeen volgens de iladsrichtlijnen zou werken en ziektenkostenverzekeraars alles gingen vergoeden. Echter is het in de praktijk nog steeds zo dat in de ziekenhuizen een arts zich moet houden aan het beleid van het ziekenhuis en die hanteren nog steeds de oude CBO richtlijn tot dat er een nieuwe is.

Je hebt wel wat meer kans bij je huisarts (die werkt vaak individueel) print de iladsrichtlijn uit en ga daarmee naar je arts toe.

Zorgverzekeraars werken nog niet mee, het zelfs zo dat er zorgverzekeraars zijn die een proefproces zijn begonen tegen een enkele abng arts, omdat deze de iladsrichtlijn volgt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:09

de links ga ik even zoeken, zijn pdf bestanden krijg ik niet goed hier.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:12

Laatst bijgewerkt door Issy op 26-01-11 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:20

Lisenka schreef:
Issy: dat klinkt best hoopvol. De biofilmkiller worden daar cystekillers mee bedoeld?

En cystekiller, is geen biofilmkiller, maar een biofilmkiller kan wel ook cystes killen.

Daarom kun je dus beter een biofilmkiller slikken, dt pakt meteen cystes aan.
bijvoorbeeld:
Serrapeptase van Nutramedix is een hele goede 2 x 1 capsule per dag, echter minimaal 30 minuten voor het eten en niet tegelijk innemen met antibiotica.

Ze noemen dit ook wel eiwitsplitsende enzymen.

Je kunt de Serrapaptase afwisselen met Bromelain van Douglas Factories en met nattokinase van Springfield. Allen dus biofilmkillers, die je eigenlijk om de 30 a 40 dagen moet roteren.
Dus je start met 40 dagen serrapeptase, daarna 40 dagen Bromelain, daarna 40 dagen nattokinase en dan weer van voren af an.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:51

Issy dank je wel voor je uitleg. Is me weer iets duidelijker geworden. Heb dinsdag weer een afspraak met de arts.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:04

Ik voel me nu alweer wekenlang zo beroerd!
Twee weken terug dat maag onderzoek, vorige week naar de ha post voor die ontsteking in mijn lies en daardoor aan de penecilline....
Kan het zijn dat door deze zaken de borrelia ook weer meer opspeelt en ik me daardoor zo beroerd voel??

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:04

Voor de mensen die Zinnat slikken: hadden jullie in het begin ook last van hoofdpijn, koorts, vermoeidheid? Ik weet niet of het van de Zinnat komt of van iets anders. Het staat wel in de bijwerking maar dat staat bijna bij elke antibiotica. En ging het ook snel weer weg, voor de mensen die het ook hadden?

Sterkte Onassa!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:21

Zo heb al weer een tijdje niet gereageerd, druk met school en allerlei andere dingen. Gelukkig hebben jullie niet zo veel gekletst, dus ik kon het nog mooi bijlezen :P.
Maandag terug naar het walborg voor de uitslag, begin nu toch al wel wat zenuwachtig te worden daarvoor. Helpt niet mee dat ik morgen een presentatie moet geven en vrijdag een zwaar tentamen heb, al die stress is niet zo goed voor me. Ik heb nu ook al meer dan twee weken amper geslapen, 2 tot 3 uur per nacht, meer niet. De rest van de nacht lig ik klaarwakker, waar het door komt weet ik niet. Koortsaanvallen zijn ook weer toegenomen, nu vermoed zelfs mijn moeder dat ik me lang niet zo goed voel als dat ik zeg.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:30

Hallo allemaal! Hier geen nieuws; ik wacht nog steeds op de uitslagen uit Weert (20/12 geprikt). Ze hadden er medio vorige week moeten zijn. Ik durf niet weer te bellen.......(heb denk ik al een kruisje achter mijn naam). Hebben jullie ook zo'n behoefte aan zon?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:34

Ineke wat rot!! Maar erg herkenbaar.. Dat slapen is een hel! Heb jij slaapmedicatie?
Heel veel succes met je presentatie en laat je het van maandag weten? :)

Wat vervelend dat het er nog niet is!!!!!
Ik zou gewoon nog eens bellen denk ik!!! Je wilt het toch weten.. en je betaald ervoor.
En ja.. ik wil de lente :) Word van dit weer niet bepaald vrolijk haha

Het gaat hier ook nog niet zo best.. mn benen werken niet bepaald mee pfff

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:35

Heb vandaag ook mijn priksetje binnen gekregen. Binnenkort even naar de HA om bloed te prikken dus. Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen, best spannend. Heb de antibiotica kuur voor de mycoplasma bacterie net achter de rug maar heb hiervan niets gemerkt, ook omdat ik natuurlijk geen symptomen had. Nu 2 weken wachten en dan bloed laten prikken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:03

He "jammer", iig een negatieve IgG immunoblot.
IgM niet getest.
Nu nog de pcr.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:05

Hannanas schreef:
IgM niet getest.
Nu nog de pcr.

Ook in Weert getest? Zo ja, wanneer heb jij bloed ingestuurd?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:53

Jaaaaaa ZON....daar heb ik volgens mij nu de meeste behoefte aan!!
Ben vandaag weer voor het eerst even naar mijn paardjes geweest, heerlijk om ze weer effe te zien.
Ik zit nu een ietwat opwaartse spiraal, hoop dat die lijn zich door zet,
Zowel geestelijk als lichamelijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:47

wuswa schreef:
Hannanas schreef:
IgM niet getest.
Nu nog de pcr.

Ook in Weert getest? Zo ja, wanneer heb jij bloed ingestuurd?

Jep, net als jou.
Kheb een mailtje gestuurd, kon niet meer wachten haha.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:12

PFFF, ik heb ook al een x gemaild en gisteren dan toch maar weer gebeld. De info die ik 13/1 kreeg (uitslagen komen met een ruime week want zijn onderweg naar belgie) blijkt niet te kloppen. De eerste uitslag (combitest) komt wss volgende week, de tweede (pcr) duurt nog wat langer. Voordat een uitslag gevalideerd is mogen ze niets zeggen....

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:40

Is iemand bekend met de natuurgeneeswijze van mevr van Genderen uit zoeterwoude dorp? Ik heb er mega goede verhalen van gehoord...Mensen die vetttt lyme hadden, in ver gevorderd stadium en toch helemaal genezen zijn. Klinkt als sprookje! Ben benieuwd of het een belletje rinkeld bij jullie. Ben er nu zelf aan begonnen dit weekend en weet dus nog niet of het werkt. Mocht het werken dan wil ik andere mensen die zoveel leiden aan lyme dit niet onthouden! Wellicht helpt het big time en dan ben je voor de aapgelogeerd als je nooit van gehoord hebt ;)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:43

Wat doen jullie om je concentratie te verbeteren?

Afgelopen zaterdag ging ik naar een open dag van een opleiding. Ik ging bij een presentatie kijken van een half uurtje. Na ongeveer 10 minuten ging de man het over stages hebben. Toen dacht ik nog: oh nu moet ik opletten want dit wil ik graag weten. Vervolgens heb ik niets onthouden van wat hij zei. Alsof ik op een keer weer 'wakker' wordt en vervolgens dat hele stuk gemist heb. Hebben jullie dit ook en wat doen jullie ertegen?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:02

Herken dat Rapido....ik doe er niets aan want wat kan je eraan doen??
Ik kan me niet dwingen te concentreren als mijn hersens niet mee werken.

Ik had vandaag weer gemoeten maar mijn hond zat met ontstoken pootjes en dat gaat dan toch effe voor.
De ouwe muts wordt mogen al 16 jaar!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:17

Ik vrees dat je er weinig tegen kan doen, behalve de oorzaak opsporen. Over het altgemeen word dit veroorzaakt door een co-infectie en of virus. Ik heb het flavivirus oftwel tekenecefalitus, dit veroorzaakt ontstekingen in de hersenen. De enige manier om dit aan te pakken is dus de co-infectie aan te pakken enzo'n virus aan te pakken. Ik doe dat met Bioresonantie, en het behandelprotocol van Eva Sapi (banderol, Samento , Cumanda met de biofilmkillers etc) Op een gegeven moment pas als de co en virussen doodt zijn, kunnen je hersenen weer bijkomen en herstellen. Er kan altijd blijvende schade zijn hou daar wel rekening mee, maar de meeste hersencellen grooien gewoon weer aan en dan word het ze weer trainen (puzzelen, rekenen, gehuegenspelletjes etc). Maar zolang er een bacterie/virus in je hersenen zit is het niet trainbaar, moet je ze juist wat rust geven anders raken ze overbelast.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:47

Issy schreef:
Ik vrees dat je er weinig tegen kan doen, behalve de oorzaak opsporen. Over het altgemeen word dit veroorzaakt door een co-infectie en of virus. Ik heb het flavivirus oftwel tekenecefalitus, dit veroorzaakt ontstekingen in de hersenen. De enige manier om dit aan te pakken is dus de co-infectie aan te pakken enzo'n virus aan te pakken. Ik doe dat met Bioresonantie, en het behandelprotocol van Eva Sapi (banderol, Samento , Cumanda met de biofilmkillers etc) Op een gegeven moment pas als de co en virussen doodt zijn, kunnen je hersenen weer bijkomen en herstellen. Er kan altijd blijvende schade zijn hou daar wel rekening mee, maar de meeste hersencellen grooien gewoon weer aan en dan word het ze weer trainen (puzzelen, rekenen, gehuegenspelletjes etc). Maar zolang er een bacterie/virus in je hersenen zit is het niet trainbaar, moet je ze juist wat rust geven anders raken ze overbelast.

Mijn arts zei inderdaad dat ik het kon trainen door geheugenspelletjes te doen. Ik ben benieuwd of jullie dit ook doen. Bij mij is wel Bartonella vastgesteld, daar krijg ik nu antibiotica voor.