Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:51

Ik overtreed best veel regels. := Maar ik heb ook geen echte fiets.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:07

owww ik breek zoveel regels hahahaha

mn schoenen zijn wit, draag geen bril (of mn gucci :')), heb een tasje onder mn zadel, ik zwem voor het fietsen en ren daarna, heb zowel een snelheidsmeter als een vollegie computer om mn arm gebonden, heb shimano op een colnago (dat is echt veruit de grootste schande die er is!! Word ik ook serieus met zeer grote regelmaat op aangesproken), heb 2x 0.75 bidons, ik fiets heel vaak met gewoon een strepples topje of spagettiband truitje (hou niet van streepjes!), ik bind in een wedstrijd mn gelletjes vast aan mn frame, ik heb serieus nog nooit een band gewisseld op mn racefiets hahahaha zou ook niet weten of me het lukt eerlijk gezegd.. valt best mee allemaal, op mn afmontage na O:)

Wat heb je voor een fiets dan maarten? jij zit zelfs met je rijkleren op je fiets! hahahhaa

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:10

Ik denk dat ik ook geen band zou kunnen wisselen. := Dat moet ik wel echt een keertje leren.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:13

als vrouw word je altijd geholpen! Heb wit stuurlint, dus wil het neit eens zelf doen :')

Ik overtreed ook de dressuurcode heel erg trouwens:

Afbeelding

Mouwloos tshirt
bruine laarzen bij zwart tuig
sierraade
korte manen bij een fries
sokken en springschoenen
benen afsteken
gesterkte armen
haar in een staart ipv een vlecht of een netje
volgens mij moet het uiteinde van je teugels ook links ipv rechts (heb ze altijd rechts, vind ik fijner)

Een manege bij ons vroeger in de beurt was hier allemaal super super strikt op!! hahaha

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:17

Haha, ik heb nog niet met pech aan de kant gestaan gelukkig. Laatst wel met twee heren opgefietst en die gedroegen zich inderdaad uiterst charmant, haha.

Qua paardrijden overtreed ik denk ik alle codes die er zijn. Ik ben 1.75 en rijd op een Draver van 1.42. Daar ligt dan weer een IJslanderzadel op en ik rijd met een zilveren S-hackamore. :+ Oh, en soms heeft ie nog hoefschoenen aan ook. :))

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:25

whhahahahahha dat is idd wel heeeel recalcitrant! Ik val in de sectie wanna-be; jij in de sectie i don wanna- be :D

Ja de meeste zijn echt wel heel lief idd.. Weet nog toen ik net begon had ik alleen mn MTB met dunnen bandjes erop. GIng ik met de renners mee en zeker heuveltjes op was het gewoon niet bij te houden, kreeg ik altijd een handje in de rug.

Ik heb zn grafhekel aan renners die blijven plakken in je wiel als je ze hebt ingehaald, heel stil alsof je het dan niet door hebt en zodat ze niet hoeven om te koppen. Het meest grappige is: het zijn altijd mannen die dat doen! Dus ze zijn het niet allemaal :@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:30

@romyv: Een omgebouwde batavus navajo. :+ Ik moet toch echt eens een keer een betere fiets uitzoeken, de mijne valt nu echt helemaal uit elkaar.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:31

Ik ben gewoon heel makkelijk; ik koop wat me bevalt, kan me niks schelen wat anderen daarvan vinden. Met fietsen net zo hoor. :))

Nog niet meegemaakt dat er iemand in mijn wiel is gaan hangen. Nou moet ik zeggen dat mijn basistempo ook nog niet zo hoog is als ik zou willen, maar ik ga vooruit. :D Ik haak zelf wel eens aan bij een renner, maar dan vraag ik gewoon of ze dat goed vinden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:57

met de grote frequentie dat jij erop zit verdien je dat wel toch!

Op welk basistempo zou je willen zitten? Ik vind het prima om in een groepje te fietsen, vind het ook helemaal goed om mensen uit de wind te fietsen hoor! maar vind het zoo onbeleefd dat je gewoon blijft hangen, niets zegt en maximaal profiteert van mijn inspanning zonder dat je me een beetje helpt.. Vraag het dan idd even netjes, niet raar toch?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:07

Ik ben nu naar 30 aan het toewerken. :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:11

Ik zit in mijn eentje als het niet waait echt maar op 25/26 of zo (als ik dus eenmaal op tempo ben), maar ik begin ook pas net. Vanaf morgen ga ik dus met grotere regelmaat fietsen, hopelijk gaat het dan snel omhoog!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:14

Ik ben ook net begonnen hoor. Maart is de eerste maand dat ik echt serieus rondjes ben gaan fietsen. De maanden daarvoor was het gewoon wat spelen op de fiets. :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:36

30 is wel heel mooi! Eigenlijk moet je ook je teller pas aanzetten wanneer je de stad/dorp uit bent want verkleerslichten doe je AVR geen goed.

Als ik hem aanzet zodra ik bv in de duinen kom en uitzet als ik weer terug de stad in rijdt zit ik op 34/35, doe ik dat niet zit ik zo op 28/29 en met een beetje pech op 26 zelfs! Moet je nagaan hoeveel het scheelt!!!! (blijft me verbazen)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:05

Ja, dat doe ik dus niet. Ik zet Strava braaf aan zodra ik ga fietsen en zet hem uit als ik weer thuis ben. Buiten de stad zit ik al netjes op 30. Kom nu incl stad rond de 26 uit.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:07

Je zou het voor de gein eens moeten proberen, zeker als je met regelmaat hetzelfde rondje rijdt kan je ook je progressie beter zien. Ik heb zowel een fietsmeter als een sporthorloge dus voor mij is het eenvoudig aan/uit zetten tijdens het fietsen.. scheelt ook ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:21

Haha, ik heb ook een metertje op mijn fiets en daarop zie ik wel hoe snel ik ga. Ding geeft alleen geen gemiddelde meer aan. Het is allicht eens de moeite waard om het eens te proberen, want ik heb toch het idee dat ik best aardig door fiets. := Als er tenminste geen meute scholieren voor me fietst ofzo.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:22

geeft die wel de tijd aan? Anders stopwatch aan, afstand : tijd X 60 = AVR km/H

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:23

Nee, ook niet. :)) Ook geen afstand meer inmiddels. :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:29

handig...... hahahaha

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:44

Is net zo oud als mijn fiets denk ik (1999).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:29

Ik ben wel blij met m'n nieuwe zadel, dit zit echt beter.
Nog niet pijnloos, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn.
Vanmiddag een rondje van 31 km gemaakt. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:34

Fijn KarinvdM! Ik hoopte dat de mijne vandaag bezorgd zou zijn, maar helaas, nog niet. Vandaag wel de eerste keer met de vereniging in Nijmegen mee. Super leuk! Ik kan redelijk meekomen gelukken. Alleen heuvel sta ik gewoon meteen geparkeerd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:02

Ik overtreed alle regels, ik rij voorzichtig en zonder helm :o In mijn gewone kleren of paardrij kleren, heb geen officiële kleren etc..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:06

leuj shiloh!!! Hoe groot was de groep? Heuvels is ook een stuk techniek, leer je heel goed met MTB'n

Zonder helm vind ik eignelijk geen optie, net als paardrijden zonder cap. Ben te vaak (soms niet eens door mn eigen schuld) gevallen, aangereden oid dat ik ondertussen wel zuiniger op mezelf beng eworden. Maar ik woon ook in de bijna de minst overzichtelijke stad ter wereld naast amsterdam voor fietsers :+

Woehoeh sta met mn paard op het strand in uitgelicht :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:06

Groep was best groot! 21 meiden! Weet niet of die ook allemaal ermee door gaan, maar ik zeker wel in ieder geval ;)